Alles over Uitlaatspruitstuk Benzine

Benzine specifiek gerelateerde onderwerpen
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
danyt4
Engine off
Berichten: 23
Lid geworden op: di 28 jul 2009, 22:46
14
Locatie: Axel

Re: B uitlaatspruitstuk t4

Bericht door danyt4 »

Nou pakkingen zitten ertussen en met dank aan hepa heb ik nu een uitlaatspruitstuk zonder scheuren en een mooie wastegate.
En de slang van het carterventilatie is ook vernieuwd.
Het was een flinke klus maar het zit en het werkt.
Afbeelding
Hier de nieuwe slang waar gewoon een loze pijp aanzit :tumbdown
Afbeelding
het compressorwieltje wat naar mijn idee toch wat ver afgesleten is
Afbeelding
hier geplaatst
Raoul
Idle
Idle
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 15:44
14

Re: B uitlaatspruitstuk t4

Bericht door Raoul »

Mijn auto is net bij de garage geweest en daar denken ze dat waarschijnlijk ook mijn spruitstuk geschreurd is. Als hij een tijdje stil heeft gestaan en je start hem dan hoor ik als ik gas geef onder de auto een hard geluid komen. Zodra ik een paar keer gas geef of als ik de straat uit rij gaat het weer weg. Volgens degarage komt dat omdat het warm wordt en daarom uitzet en er geen valse lucht/geluid meer uit kan komen.

Volgens de garage kan ik er nog makkelijk mee door rijden, is dat verstandig?
En als ik een nieuwe moet kopen wat kost mij dat dan? ik zag op de site van European Tuning PERFORMANCE UITLAATSPRUITSTUKKEN voor de T4 voor 299.- euro. Kan die er zo op of moeten daar weer andere aanpassingen voor gemaakt worden?

groetjes raoul
Raoul
Idle
Idle
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 15:44
14

B Veel geluid na start 4 min. UitlaatSpruitstuk vervangen?

Bericht door Raoul »

Mijn T4 maakt al een tijdje veel geluid als ik hem net start, na 4 minuten hoor je niks meer. Volgens de garage is het een lek sprutstuk, hij gaf me aan zolang het niet erger zou worden dat ik er gewoon verder mee kon rijden. Dit was aan half jaar geleden, ik vind dat het geluid steeds langer aanblijft. En ik ben dus van plan om er een nieuwe op te laten zetten.
Heeft iemand van jullie enig idee wat de kssten zouden zijn, en kan ik dan misschien beter meteen een wat sneller spruitstuk kopen of ook andere aanpassingen meteen meenemen??
Ik heb op google gezocht maar er staat bar weinig info voor de V40.......
Mijn auto komt uit oktober 2001 (volgens mij dus phase 2??)

Met vriendelijke groet,

Raoul
sdirkx

Re: Spruitstuk vervangen??

Bericht door sdirkx »

Volgens mij moet je dan ook een CEL hebben én verdwijnt dat geluid ook niet na een tijdje... vraag me dus af of het klopt. Hebben ze daadwerkelijk de gaslek geconstateerd?
Raoul
Idle
Idle
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 15:44
14

Re: Spruitstuk vervangen??

Bericht door Raoul »

Bedankt voor je reaktie,

Ik heb geen idee wat een CEL is??
Er is nog geen meting gedaan, maar het geluid wat hij maakt en omdat het na een paar minuten ophoud is voor de garage een groot vermoeden dat het het spruitstuk is (als hij warm wordt zet het uit, waardoor de eventuele scheur dicht gaat??).
Ik heb dit topic geopend zodat ik weet wat ik kan verwachten qua prijs en misschien alvast naar bepaalde materialen kan zoeken.
sdirkx

Re: Spruitstuk vervangen??

Bericht door sdirkx »

CEL = Check Engine Light (lampje motormanagment).
Zou dan eerst laten checken of en waar de scheur zit.
Heb geen idee van prijzen voor originele of evt. aftermarket headers.
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: Spruitstuk vervangen??

Bericht door The Real Master »

Kontroleer eerst eens of alle bouten van je spruitstuk wel vast zitten en of ze er allemaal uberhaupt op zitten, bij mij werd er ook gezegd dat ik een lekke spruitstuk had maar dat ding zat nog maar met 3 boutjes vast nouja vast de boutjes hielden hem op zijn plek en zaten dus echt niet meer vast :tumbdown

Ik had alle benodigdheden ook al gekocht om hem te vervangen je zult een goeie 6 7 honderd euro kwijt zijn :vertag

Je kan een snellere spruitstuk kopen gaat je bar weinig opleveren en gaatje alleen aan spruitstuk ook een goeie 8 honderd euro kosten.

Op de foto het hele pakketje :vertag
Afbeelding
Raoul
Idle
Idle
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 15:44
14

Re: Spruitstuk vervangen??

Bericht door Raoul »

Bedankt voor jullie reactie!!
Dus als de bouten los zitten houd het geluid ook op na een paar minuten?? Ik hoop maar dat dat het is...
Volgens de monteur is er geen gevaar voor schade aan andere onderdelen en hij raadde me ook aan zolang mogelijk te wachten met eventueel vervangen.
Over een kleine twee maanden moet hij gekeurd worden en dan zal hij hem grondig gaan nakijken.
Dus als ik hem moet vervangen heeft het geen nut om er meteen een snellere op te zetten?? En die 600 euro, is dat inclusief arbeidsloon of alleen de aanschaf??

Groetjes Raoul
sdirkx

Re: Spruitstuk vervangen??

Bericht door sdirkx »

Eerst maar 's afwachten wat het precies is. Je zou een goede 2e-handse kunnen overwegen.. maar de arbeid zou ook een aanzienlijk deel van die 600 kunnen uitmaken. Wat kost 't losse spruitstukkie, TRM?
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: Spruitstuk vervangen??

Bericht door The Real Master »

9497861 uitlaatspruitstuk 306 euro
272461 pakking spr stuk T4 12,50
31251456 pakking 1,50
419401 ring spruitstuk 4,25 nodig 8x
985868 borgmoer M8 0,50 nodig 8x
947282 ring afsluit 1,25 nodig 4x
31251439 o ring turbo 1,15
947621 ring brandstof 1,25 nodig 2x
947282 ring afsluit 1,25 nodig 2x
977209 moer sems m 8T 3,75 nodig 7x
982667 tapeind 2,55 nodig 8x
978342 tapeind 0,90 nodi 4x
1357769 tapeind turbo 3,75 nodig 3x
982003 tapeind 0,70 nodig 4x
1336261 tapeind turbo 4,25 nodig 4x

totaal is minder als 600 euro aan onderdelen mijn 600 euro was inclusief 4 motorsteunen, sorry maar inclusief arbeid zul je snel richting 1000 euro ? gaan ? geen idee mijn monteur is goedkoper dus geen idee wat het bij de dealer zou moeten kosten.

PS: bovenstaande prijzen heb ik er ook niet voor betaald krijg altijd korting :P
Zoals uitlaatspruitstuk heb ik 244,80 voor betaald.

Alle bovengenoemde prijzen zijn exclusief BTW :vertag
Sed
Idle
Idle
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:52
14

Re: Spruitstuk vervangen??

Bericht door Sed »

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik dacht ook een gescheurd spruitstuk te hebben. Ik had al geinformeerd wat ze via de sloop zouden kosten, maar het bleek niet nodig te zijn. Er was weliswaar een scheur aan de buitenzijde te zien, maar hij was nog gasdicht. Enkel de pakking was kapot en er waren twee bouten uit getrild.
Of die bouten, of het ontbreken ervan, oorzaak was van de kapotte pakking weet ik niet. Ik zou zeggen laat het goed controleren, spruitstuk is geen goedkoop onderdeeltje.
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: Spruitstuk vervangen??

Bericht door The Real Master »

Je kan het ook goed zelf even kontroleren met een zaklamp erbij en de motor laten lopen op wat toeren (je moet dus met zijn 2en zijn of een baksteen hebben dat luistert)
Makkelijkste is om even het bovenste hitteschild te verwijderen en met de zaklamp te kijken de boutjes willen er bij de T4 wel snel aftrillen :vertag
Raoul
Idle
Idle
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 15:44
14

Re: Spruitstuk vervangen??

Bericht door Raoul »

Even een Update,

Ik kom net terug van de garage,
We hebben het hitteschilt weggehaald en alles gecontroleerd op een eventueel scheur maar niks gevonden.
Er zaten wel wat boutjes los, na een hoop geklooi (konden er slecht bij) alles vast gedraait.
En vanaf dat moment geen enkel geluid meer!!!!!
Pfff wat een opluchting zeg.......
schaefer
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Hengelo

Re: B Veel geluid na start 4 min. UitlaatSpruitstuk vervangen?

Bericht door schaefer »

Wat voor geluid was dit ongeveer? Ik heb met koud weer echt een gigantische fluittoon na 't starten. Rond de 2000 tot 2500 toeren. Dit is ook na 4 minuten ongeveer weg.
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Raoul
Idle
Idle
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 15:44
14

Re: B Veel geluid na start 4 min. UitlaatSpruitstuk vervangen?

Bericht door Raoul »

Het geluid dat ik had was het geluid wat een lekke ongeveer maakt, het was in iedergeval zeker geen fluittoon.
Het lijkt me dus niet je spruitstuk, wat het wel is zou ik niet weten maar ik hoop voor je dat het niks ernstigs is.

Succes in iedergeval

Raoul
schaefer
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Hengelo

Re: B Veel geluid na start 4 min. UitlaatSpruitstuk vervangen?

Bericht door schaefer »

nou hij doet 't al 2,5 jaar en alleen bij koud weer. Tis alleen vrij irritant. Verder merk in niets van hoog brandstofgebruik of vermogensverlies. Zal wel meevallen met de ernst dus :P
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
TijnSV40
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 23:49
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1997
Locatie: Leiden

uitlaatkant t4 turbo vervangen

Bericht door TijnSV40 »

Er zit een scheurtje in het turbinehuis van de uitlaat kant. Als je van bovenaf achter het blok naar de turbo kijkt, zie je het zo zitten. Tis echt niet het uitlaat spruitstuk, het zit echt op/in het turbinehuis zelf.

Nu kan ik natuurlijk voor een dikke prijs een vervanger kopen, maar voor de rest is denk ik mijn turbo nog prima.

Zou het mogelijk zijn om alleen het huis te vervangen ? Dus dat ik ergens een kapotte turbo vandaan haal en dat iemand dat over zet ?

Zo ja, zijn er dan ook ideeen over prijzen en adressen ?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Verandering van merk doet rijden...

V40 T4, compleet standaard
Robbie f
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 19:57
14
Model: S40
Type: T4
Bouwjaar: 2002
Locatie: Zutphen

Re: uitlaatkant t4 turbo vervangen

Bericht door Robbie f »

hey hallo

ik heb nog een goede turbo van een 2.0 t4 uit 2002 liggen voor je met 150.000 km. mocht je intresse hebben dan hoor ik het graag

mvg robbie f
Volvo S40 T4
Full options
2002 FaseII
Gebruikersavatar
web
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 266
Lid geworden op: ma 24 dec 2012, 01:45
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Flevoland

Re: uitlaatkant t4 turbo vervangen

Bericht door web »

Het turbinehuis is inderdaad apart te vervangen, maar je moet wel weten wat je doet anders beschadig je het turbinewiel. Dat is redelijk kwetsbaar.
TijnSV40
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 23:49
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1997
Locatie: Leiden

Re: uitlaatkant t4 turbo vervangen

Bericht door TijnSV40 »

Daarom vroeg ik me af of er mensen zijn die dat kunnen doen. Ik ga daar zelf echt zeker niet aan klooien (;

Ik heb me laten vertellen dat dit scheurtje misschien wel te lassen is, kokend heet rijden en gelijk lassen werd me verteld.

Moet alleen nog een lasser zien te vinden die het kan en aandurft..

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Verandering van merk doet rijden...

V40 T4, compleet standaard
Plaats reactie