Alles over de Brandstofpomp / tankvlotter (types, geluid enz

Benzine specifiek gerelateerde onderwerpen
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Volvos402001
Idle
Idle
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 jan 2016, 16:00
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Alles over de Brandstofpomp / tankvlotter (types, geluid enz

Bericht door Volvos402001 » zo 07 jan 2018, 22:13

jurgovic schreef:
ma 31 aug 2015, 20:03

*UPDATE:

De brandstof pompen zijn NIET uitwisselbaar. De onderste is van een Phase I en de bovenste van een Phase II.
De Phase I brandstofpomp-unit heeft geen drukregelaar in de retourleiding wat bij mij dus wel nodig blijkt te zijn (phase II).
Auto rijdt weer. Nieuwe pomp gehaald bij Autodemontage Rutte in Velserbroek. Aansluiten van de pomp ging achteraf super makkelijk. Heb je wel de juiste type pomp nodig. :wall

Het ontluchtingsnippeltje zat onder het zwarte kapje.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Volvo S40 1.8 2001 Abcoude

http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 14&t=14199

Erikb1971
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 106
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 16:03
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000

Re: Alles over de Brandstofpomp / tankvlotter (types, geluid enz

Bericht door Erikb1971 » zo 14 jan 2018, 14:10

Ik ben op dit moment bezig met het vervangen van mijn brandstofpomp. Maar bij het terugplaatsen van de pomp loop ik ergens tegenaan. Er zit een rubber ring om de pomp, om hem goed te sealen tov de brandstof tank. Deze gaat echter heel moeilijk erin, een deel ervan wil erbuiten vallen. Nu zag ik bij betere bestudering dan de onderkant van de ring (dus die in de tank gaat) uit twee laten bestaat.Moet er nu één deel in en één deel buiten de tank? of alles gewoon er in en is het een kwestie van pielen?

***** edit: opgelost *****

eerst de ring erin en dan de pomp! zucht. Maar het goede nieuws is, hij zit er in, en lijkt het te doen!
It is getting way past relatively easy
Webdagboek: viewtopic.php?f=14&t=15297

Dudedouwe
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 13 nov 2017, 08:51
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999

Re: Alles over de Brandstofpomp / tankvlotter (types, geluid enz

Bericht door Dudedouwe » do 14 jun 2018, 22:06

Even een vraagje, ik lees van alles over de brandstofpomp nu heeft alleen mijn S40 2.0T uit 99 het probleem dat hij moeilijk wil starten, draait goed rond maar duurt gewoon lang voordat hij aanslaat. Is dit ook een probleem met een slechte brandstofpomp of moet ik het ergens anders zoeken?

Gebruikersavatar
Kuip
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1289
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004
Locatie: Uithoorn

Re: Alles over de Brandstofpomp / tankvlotter (types, geluid enz

Bericht door Kuip » do 14 jun 2018, 22:11

Ik denk dan eerder aan de brandstofdrukregelaar, de bdr.
Is ook een topic over.
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004, kleur 352 SilverGreen Metallic Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959, kleur 32 Inverness Green Iridescent Webdagboek

Afbeelding

Plaats reactie