Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Benzine specifiek gerelateerde onderwerpen
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Gebruikersavatar
marcveen
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Maarssen (prov. Utr.)

Brandstofdruk regelaar S40 1.8 1996 vraagje

Bericht door marcveen » ma 16 jan 2012, 14:53

Vandaag mijn brandstofdrukregelaat vervangen echter ik zit nog met een vraagje.

Als ik in VIDA kijk moet er in mijn S40 (B4184S) een regelaar met nummer 9146761. Dit klopt ook met de ingebouwde verstuiver rail (nummer 9146264).
Echter de uitgebouwde regelaar heeft Volvo nummer 3531983 die ik niet in VIDA kan vinden voor mijn auto. :tumbdown

Kan iemand duidelijkheid verschaffen?

Gr, Marc
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek

Gebruikersavatar
KoenT4
Engine off
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 08 feb 2010, 19:42
Model: S40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Spijkenisse

Re: Brandstofdruk regelaar S40 1.8 1996 vraagje

Bericht door KoenT4 » ma 16 jan 2012, 16:38

Dit kan komen omdat er met de tijd snel slijtende delen door volvo zijn vervangen voor andere, degelijkere onderdelen. Aangezien er wel meer kwaaltjes zijn met brandstofdrukregelaars denk ik dat dit het geval is. Je zou het nummer van de uitgebouwde regelaar kunnen opzoeken in vadis (volvo's oude programma), misschien dat je hem dan nog tegenkomt bij jouw type s40.
Volvo S40 T4 '98

myalexx
5th Gear 5000rpm member
5th Gear 5000rpm member
Berichten: 5058
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2002
Locatie: Waterland

Re: Brandstofdruk regelaar S40 1.8 1996 vraagje

Bericht door myalexx » ma 16 jan 2012, 16:51

Dit probleem heb ik ook wel eens gehad..

kwam met een onderdeel nummer uit vadis welke hun niet meer konden vinden met dat nummer.

dus zoals hierboven zal het wel veranderd zijn qua nummer en onderdeel "kwaliteit etc"
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Image

Gebruikersavatar
marcveen
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Maarssen (prov. Utr.)

Re: Brandstofdruk regelaar S40 1.8 1996 vraagje

Bericht door marcveen » ma 16 jan 2012, 17:05

KoenT4 schreef:Dit kan komen omdat er met de tijd snel slijtende delen door volvo zijn vervangen voor andere, degelijkere onderdelen. Aangezien er wel meer kwaaltjes zijn met brandstofdrukregelaars denk ik dat dit het geval is. Je zou het nummer van de uitgebouwde regelaar kunnen opzoeken in vadis (volvo's oude programma), misschien dat je hem dan nog tegenkomt bij jouw type s40.
VADIS heb ik er al niet meer opstaan. (H)
Nieuwe regelaar werkt prima. Vanmiddag even een testrit gemaakt voor werking en lekkage test. Lijkt wel of hij wat netter/beter loopt. Vanavond lange testrit op en neer naar A'dam.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek

quincy
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 20:43
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Tjalleberd

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door quincy » ma 16 jan 2012, 19:38

idd, is het onderdeel in de loop der jaren vernieuwt/verbetert. bij ons in het programma staat dan ''voorgaand'' of ''opvolgend'' artikel. weet niet hoe dat vadis werkt?? maar misschien heb je die optie er ook?

sdirkx

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door sdirkx » za 10 mar 2012, 14:27

Heb 'm vandaag ook vervangen (na onlangs al wat onstekingsonderdelen te hebben vervangen) na 180K. Het was niet zozeer 't lange doorstarten bij mij, maar wel kort onregelmatig lopen na het starten. Dit herstelde zich na enkele seconden en soms na enkele keren opnieuw starten.. of door het contact een tijd aan te laten (waardoor de druk eerst beter opbouwde).

Image
(Ph2 2.0T: #9404583 voor €115 euro bij de dealer. Heb ook de grootste O-ring vervangen die er niet bij geleverd is: #982430)

20 minuten werk, maar kan vast sneller. Heb rechtstreeks de regelaar uit z'n behuizing gehaald, zonder de fuelrail of brandstofleiding eraf te halen.

We gaan de komende maanden zien of de startproblemen definitief weg blijven.

Die Lange
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 13 okt 2010, 19:50
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Breda

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door Die Lange » za 10 mar 2012, 17:52

ok dus je hebt alles laten zitten verder (das mischien een idee voor mij)
nu maar hopen dat t opgelost is
grtn dennis

myalexx
5th Gear 5000rpm member
5th Gear 5000rpm member
Berichten: 5058
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2002
Locatie: Waterland

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door myalexx » za 10 mar 2012, 19:34

Die Lange schreef:ok dus je hebt alles laten zitten verder (das mischien een idee voor mij)
nu maar hopen dat t opgelost is
Phase 2 heeft mazzel, phase 1 moet de rail eraf :sleeping
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Image

Gebruikersavatar
marcveen
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Maarssen (prov. Utr.)

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door marcveen » za 10 mar 2012, 19:55

myalexx schreef:Phase 2 heeft mazzel, phase 1 moet de rail eraf :sleeping
Op zich is het bij een phase 1 ook niet al te veel werkt. Je moet alleen oppassen dat de pakkingen van de injectoren niet vallen als je de rails losneemt (of gelijk nieuwe plaatsen). Ik denk dat ik hooguit een uurtje bezig ben geweest.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek

myalexx
5th Gear 5000rpm member
5th Gear 5000rpm member
Berichten: 5058
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2002
Locatie: Waterland

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door myalexx » za 10 mar 2012, 20:01

marcveen schreef:
myalexx schreef:Phase 2 heeft mazzel, phase 1 moet de rail eraf :sleeping
Op zich is het bij een phase 1 ook niet al te veel werkt. Je moet alleen oppassen dat de pakkingen van de injectoren niet vallen als je de rails losneemt (of gelijk nieuwe plaatsen). Ik denk dat ik hooguit een uurtje bezig ben geweest.
Dat snap ik, maar wat je niet los hoeft te halen scheelt weer zeg ik altijd maar :P

Wat niet los is kan je niet extra stuk maken of heb je geen extra onderdelen voor nodig :P
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Image

Christopher_T4

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door Christopher_T4 » ma 26 mar 2012, 13:36

Mijn T4 heeft ook last van slecht starten. Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Nu ik dit lees, en de symptomen, dan komt dat eigenlijk 99% overeen met de problemen bij mijn T4. Ik ga het dus toch wagen om te vervangen.

Ik lees ook dat het mogelijk is om alleen het membraan te vervangen. De dealer (Serva) claimt echter dat dit membraan niet te bestellen is voor mijn T4 (fase 2, bj2001), maar alleen voor modellen vanaf 2003. Het onderdeel wat ik nodig heb kost 230 euro. Kan iemand mij helpen aan het onderdeelnummer voor alleen het membraan?

sdirkx

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door sdirkx » ma 26 mar 2012, 14:03

Christopher_T4 schreef:Mijn T4 heeft ook last van slecht starten. Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Nu ik dit lees, en de symptomen, dan komt dat eigenlijk 99% overeen met de problemen bij mijn T4. Ik ga het dus toch wagen om te vervangen.

Ik lees ook dat het mogelijk is om alleen het membraan te vervangen. De dealer (Serva) claimt echter dat dit membraan niet te bestellen is voor mijn T4 (fase 2, bj2001), maar alleen voor modellen vanaf 2003. Het onderdeel wat ik nodig heb kost 230 euro. Kan iemand mij helpen aan het onderdeelnummer voor alleen het membraan?
Zou deze moeten zijn.

http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 25#p183525

Zou je in VADIS moeten checken.

PS: Bij mij was het uiteindelijk een vervuilde injector. Maar de mijne had echt misfires. Starten zelf ging nog wel goed.

Christopher_T4

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door Christopher_T4 » ma 26 mar 2012, 14:17

Ja, die van mij heeft geen misfires.

Ik ga kijken of ik die kan bestellen!

Gebruikersavatar
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 676
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Locatie: Vlissingen

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door Jimipepsie » wo 28 mar 2012, 10:36

Christopher_T4 schreef:
Ik lees ook dat het mogelijk is om alleen het membraan te vervangen. De dealer (Serva) claimt echter dat dit membraan niet te bestellen is voor mijn T4 (fase 2, bj2001), maar alleen voor modellen vanaf 2003. Het onderdeel wat ik nodig heb kost 230 euro. Kan iemand mij helpen aan het onderdeelnummer voor alleen het membraan?
Volvodealer in Goes zei ook zoiets. Lekker alleen het membraam bestellen. Bespaart je ruim €100.
Het membraam kan de Volvodealer zo bestellen voor je.
V40 2.0T, remap, Eibach 30 mm, leren interieur, 17-inch BBS Craters


Mijn webdagboek

sdirkx

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door sdirkx » wo 28 mar 2012, 11:11

Vergeet niet de O-ring (zie mn link)

Christopher_T4

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door Christopher_T4 » wo 28 mar 2012, 11:48

Heb jouw post uitgeprint en ga er morgen mee naar de dealer :)

Gebruikersavatar
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 676
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Locatie: Vlissingen

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door Jimipepsie » wo 28 mar 2012, 12:36

sdirkx schreef:Vergeet niet de O-ring (zie mn link)
Klopt. Volgens mij zijn het 2 ringen, grote en een kleine.
V40 2.0T, remap, Eibach 30 mm, leren interieur, 17-inch BBS Craters


Mijn webdagboek

sdirkx

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door sdirkx » wo 28 mar 2012, 13:08

Kleine zit er al bij.

nnbd
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 10:50

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door nnbd » di 10 apr 2012, 18:54

Ik heb zojuist het beruchte onderdeel ook maar besteld via vomd.nl. Daar hebben ze nu 15% verhuiskorting EN leveren ze de ringen er standaard bij. Kost me nu 97,75. :)

Al lange tijd last van lang doorstarten... begon me er nu aan te irriteren, dus tijd om te vervangen.
Zal wat plaatjes schieten zodra ik 'm ga vervangen.

Christopher_T4

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Bericht door Christopher_T4 » vr 13 apr 2012, 14:07

Zojuist de onderdelen opgehaald bij de dealer. Hopelijk vanavond of morgen vervangen en dan maar hopen dat hij beter start!

Plaats reactie