Pagina 3 van 5

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Geplaatst: di 24 apr 2012, 08:35
door Christopher_T4
Afgelopen zondag eindelijk tijd gehad om hem te vervangen. Tenminste, tijd, zo veel tijd heb je er niet voor nodig. Volgens mij was ik met een kwartiertje klaar! De auto start en rijdt weer perfect! Ik heb nog 1 klein probleempje die ik wil verhelpen: de auto blijft een beetje hangen in zijn toeren. Dat deed hij hiervoor ook al, en ik hoopte dat ik dat ook kon verhelpen met het vervangen van de BDR. Daar open ik nog even een apart topic voor.

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Geplaatst: di 03 jul 2012, 19:51
door Kuip
sdirkx schreef:Vergeet niet de O-ring (zie mn link)
Vraagje; vandaag de (nieuwe) brandstofdrukregelaar ontvangen die ik van "Die Lange" over had genomen, maar zitten hier nu alle O-ringen op die ik nodig heb, of moet ik nog even langs de dealer voor de O-ring waar sdirkx het hierboven over heeft...?

Afbeelding

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Geplaatst: di 03 jul 2012, 21:29
door myalexx
Ziet er erg compleet uit :vertag

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Geplaatst: di 03 jul 2012, 22:39
door sdirkx
Hmmm, apart. Ik heb de grote O-ring er los bij moeten bestellen (Ph2 2.0T: #982430). Misschien goed meegedacht door de dealer :tumbup

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 11:44
door SanderZ
Ik heb afgelopen weekend mijn branstofdrukregelaar vervangen (v40 2003 benzine).
Na het lezen van deze post heb ik besloten om alleen het membraan te vervangen en niet de hele regelaar (127 euro vs 238 euro)
Wel een duur grapje trouwens om dit te doen.. 127 euro voor een membraanpje in een metalen behuizing.
Het vervangen was een fluitje van een cent.
Ik heb alleen het vacuümslangetje losgemaakt en een kunstofkapje verwijderd wat vlak onder de bdr zat zodat het een en ander makkelijker te bereiken is.
Hierna kon ik de beugel er zo uit wippen en daarna met wat gecontroleerde kracht de BDR eruit halen.
Rubber ringetje van de oude BDR overgezet op de nieuwe (er zat geen ringetje bij de nieuwe)en de nieuwe op zijn plaats gedrukt. beugel er weer voor en klaar.
Denk dat ik ongeveer 45 minuten bezig was (incl. opruimen).

Mijn klachten waren: regelmatig slecht starten (koud of warm maakte niet uit) en de auto ging soms spontaan toeren maken.

Nu 188K op de teller.
Mijn vraag is eigenlijk: hebben alle mensen die de BDR vervangen hebben ook daadwerkelijk geen last meer van de beschreven klachten of was er uiteindelijk toch iets anders aan de hand?

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Geplaatst: ma 07 apr 2014, 19:48
door daan27
Bij mij heeft het wel wat geholpen. Maar dus niet helemaal verholpen. Ik heb later ook het VVT vervangen. Dat was voor mij wel de oplossing. Heeeel maar dan ook heeeel soms start hij nog wel eens rot. Maar dat kan ook wel te maken hebben dat ik er niet veel mee rijdt het laatste jaar.

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 11:56
door SanderZ
na het vervangen van de brandstofdrukregelaar was het probleem van slecht straten wel voorbij,
echter het spontaan gas geven niet.
Hij staat nu bij de garage, en die gaven aan dat het wellicht de tem-sensor zou kunnen zijn.
Bij het ritje naar de garage ging de auto steeds spontaan gas geven en zag ik de temp oplopen en weer weg zakken als de toeren ook zakte.
Bijzonder dit allemaal.

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Geplaatst: vr 18 apr 2014, 22:17
door Jimipepsie
Bij mij was het slechte starten gelijk verholpen.
Goed dat je wist dat alleen het membraam te vervangen is. Bespaart veel geld. :whistle De Volvo dealer in de buurt wist dit niet eens niet en wou mij een complete verkopen.
Maar dat is ondertussen al een paar jaar geleden.

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Geplaatst: za 28 jun 2014, 16:46
door christoph51
Hey ,,
heb net de BDR vervangen( alleen het membraan) van onze v40 uit 2003 en nu dus afwachten of het slecht starten wegblijft.
Misschien nog een handigheidje als je de bdr vervangt is om de de zekering (15A) van de brandstofpomp even te verwijderen en dan je auto te starten tot hij stilvalt zo komt er een minimum aan brandstof uit.

Het vervangen was een fluitje van een cent dankzij deze topic :tumbup

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv zelf vervangen

Geplaatst: di 09 dec 2014, 14:35
door wbe
vandaag de bdr vervangen en nieuwe bougies geplaatst en daarmee iig het start probleem opgelost.

de oude bdr liet benzine door en het vacuum slangetje was ook helemaal gaar.

kosten bdr 114 euro
bougies 26 euro

dit was wel bij de dealer in drachten waar ik 10% korting kreeg.

gevraagd benzinedruk/brandstofdruk waardes

Geplaatst: di 06 okt 2015, 21:28
door rendier21
Wat zijn nu de correcte waardes op de fuelrail (V40 T4, 1998) ?

1) stationair - bij mij 2.4 bar

2) vervolgens motor uit - bij mij 3 bar

Brandstoffilter filter vervangen, oudere pomp en regelmatig flesje injectiereiniger

En rij merendeel op LPG

En misschien is dit wel correcte meetmethode (ik heb vac slang op bdr niet los gehad bij bovenstaande):

http://www.amt.nl/techniek/artikel/2001 ... 12-1019920

vac leding los op bdr edan blijft er ca 3 bar bar op de rails staan, motor aan/uit

En dat allemaal gemeten met meter van een bandenvoetpomp

Afbeelding

type brandstofdrukregelaar

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 08:44
door JesseV40
Beste Forumleden,

Vanwege slecht starten wil ik graag mijn brandstofdrukregelaar vervangen. Ik vraag mij af of er verschil zit in dit onderdeel tussen de verschillende motoren. Want ik wil graag een originele hebben alleen bij de dealer is het wel duur en op de sloop zijn er genoeg alleen vaak met andere motoren.

ik hoor het graag,

Re: type brandstofdrukregelaar

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 11:45
door Smoker
Bij benzine geen verschil.

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 09:21
door Rby
Heren,

Aangezien me 40 ook de bekende moeilijke start euvel heeft was ik van plan om de bdr preventief te vervangen icm een grote beurt..
Bij de lokale dealer navraag gedaan voor de spullen, deze kon de spullen voor de grote beurt zo leveren (180€), echter de bdr wouden ze niet leveren zonder diagnose en montage door hun.. Verder niet nagevraagd wat het zou kosten om hem te laten vervangen, want zo moeilijk kan het allemaal niet wezen? (Ph1 2.0t '99)

Nu vraag ik me af waar jullie een bdr vandaan hebben ( compleet of enkel membraan gedeelte) en tegen welke prijs?

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 13:36
door Smoker
5 Euro, sloop (H)

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 14:27
door bluemaster
Ik heb nog eentje liggen, moet je even het nummer kijken die er nu op staat. Zijn een paar versies


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 14:36
door Rby
Wat ik uit de reactie van 'Smoker' begrijp zijn ze allemaal het zelfde?
Maar zal het vanavond even controleren en dan zal ik je een PM sturen. :tumbup

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Geplaatst: do 29 sep 2016, 12:14
door Smoker
Benzinedrukregelaar zorgt ervoor dat de druk ongeacht de hoeveelheid in de tank op circa 3 bar blijft, zodat er de juiste hoeveelheid ingespoten wordt. Dit heeft dus te maken met het traject tank-leiding-bdr-inlaat. Mijns inzien is dit dus voor iedere V40 gelijk per phase (lees grootte van de benzinetank. Als je op zeker wilt spelen zoek dan een sloper op die het zelfde bouwjaar en dezelfde motor heeft.

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Geplaatst: di 05 dec 2017, 14:27
door ChristiaanW200
Is er iemand ook een bdr tegengekomen die een hogere druk heeft?

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk


Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Geplaatst: di 05 dec 2017, 19:36
door EnigmaEll
Even een vraagje voor de kenners.

Als een BDR niet meer goed werkt kan dit resulteren in zowel te rijk of te arm lopen?
Of enkel te rijk?

Ik heb het al eerder gemelde slecht starten na een dag of langer stilstaan. Als je de druk 3 of 4 keer laat opbouwen, dan start hij wel beter. Maar soms ook met wat horten.
Gek genoeg met rijden niet echt een probleem. Wel heb ik soms foutcode P0171, bank 1, system too lean. Kan dit ermee te maken hebben?

Tis, ook met enkel het membraan vervangen een kostbare reparatie, dus hoop wat zekerheid te krijgen.