Pagina 4 van 5

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 20:37
door Boyd
Ik heb ook ff een vraagje, bij het vervangen van de regelaar heb ik perongeluk het slangetje gebroken die aan het onderdeeltje vastzit die je bovenop de regelaar drukt en waarmee je de regelaar vastzet aan de brandstofrail. De andere kant van de slang zit vast aan een harde buis.
Op de sloop kom ik echter andere variaties tegen die een andere en dikkere aansluiting hebben doordat het een drukregelaar is van Bosch en niet die van Volvo zelf.
Is dit slangetje met de bovenkant van de drukregelaar een kwestie van halen bij de dealer of is er een andere oplossing?

Afbeelding

Afbeelding

EDIT: Heb het onderdeel na tijdje zoeken gevonden, blijkt een adapter te zijn (9443597), van maarliefst 25 euro's. :tumbdown

Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor

Geplaatst: ma 28 mei 2018, 19:00
door Cavanta
Ik dacht afgelopen weekend even de BDM te vervangen...
Maak ik de motorkap open en waarempel, de gehele positie is anders als de nieuwe vervanger. Ik kom overal ook alleen maar dezelfde BDM tegen.
Zou hier zijn gebeunt? Het slangetje met de gele streep komt wel van Volvo af(staat volvo op de slang), Alleen de positie lijkt precies anderson te zitten.

Het gaat hier trouwens om de 2.0 volvo motor 136 pk uit een fase 1.5/2

Afbeelding

Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor

Geplaatst: vr 01 jun 2018, 12:53
door Cavanta
Iemand een idee toevallig?

Dit is overigens de motorcode: b4204s2

Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor

Geplaatst: vr 01 jun 2018, 13:21
door Kuip
Ik weet niet zo goed wat je ermee bedoelt dat hij precies andersom zit :think .

Jouw BDR zit hetzelfde als de mijne (motor b4184s2); klik hier en dan iets naar beneden scrollen.
Zo te zien heb je op de foto ook dezelfde vervanger tussen je vingers, maar is alleen het slangetje wellicht anders?

Door de metalen klem uit de kunststof houder te schuiven kan je de BDR er naar onderen toe uit trekken. Eerst even de benzinedruk eraf halen door het pinnetje van het ontluchtventieltje aan het andere eind van de injectorrail in te drukken. Eerst het dopje eraf (als van een bandenventiel), en een doekje eronder houden i.v.m. de vrijkomende benzine.

Het oude slangetje (met gele streep) zal je wel moeten vervangen; de mijne was behoorlijk uitgedroogd (buig hem maar eens...).
Stukje slang heb ik bij de dealer gehaald; Brezan kon mij er niet aan helpen.

Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor

Geplaatst: vr 01 jun 2018, 14:20
door Cavanta
Ahh, dus als ik het goed begrijp moet ik dit zwart/wit S-bochtje eraf halen en daar het zwart/gele slangetje van Volvo op doen?
Thanks alvast! op alle filmpjes en plaatjes leek het alsof mijn motor compleet anders was.

Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor

Geplaatst: za 02 jun 2018, 11:37
door Cavanta
Nou... ik dus gisteren naar de dealer toe, geen idee waar ik het over had :P Daarna nog twee andere dealers gebeld, ook geen idee.
Dus toen dacht ik: Ik prop het er gewoon in en ik zie wel wat het doet. Als het niet werkt moet ik nog steeds een slangetje ergens vandaan halen, no problemo.

Ik moest het originele slangetje een beetje in een bochtje duwen maar verder werkt het gewoon perfect! De auto start beter door en loopt beter stationair!
Dat was een goede deal voor 10 euro in totaal!

Afbeelding

Afbeelding

Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor

Geplaatst: za 02 jun 2018, 12:12
door Kuip
Dealers.... :snooty .
Voor onze modellen is inmiddels meer kennis voorhanden op dit forum dan bij de officiële merkdealer geloof ik.
Maar goed, mooi dat het probleem opgelost is. En €10 is inderdaad een koopje; de bdr is bij de dealer een prijzig onderdeeltje :vertag .

Brandstofdrukregelaar lekt, verkeerd aangesloten?

Geplaatst: vr 17 aug 2018, 18:47
door ronker
Liefhebbers,

Ik heb vandaag maar even een turbodrukmeter in Guus gehangen, meten is weten toch :vertag

Wat me verbaasde toen ik het T-stuk in de daarvoor bestemde slang wilde prikken is dat de slang naar de brandstofdrukregelaar en de slang die naar de turbo loopt verwisseld aangesloten waren. Met andere woorden, de slang naar de brandstofdrukregelaar zat op de aansluiting achter de slang met terugslagklep en de slang naar de turbo zat op de meest rechtse aansluiting. Dit hoor volgens mij andersom te zitten :think

Zou dit kwaad kunnen? Beide aansluitingen komen volgens mij ongeveer op dezelfde plek in het inlaatspruitstuk uit toch?

Anyway, ik heb ze omgewisseld en toen kwam ik erachter dat er benzine uit de slang naar de brandstofdrukregelaar komt, membraan is door dus :swear , nu snap ik ook dat er telkens de melding "Fueltrim too rich" terugkomt.

Maar zou dit kunnen komen omdat die slangen verkeerd om zaten?

Re: Brandstofdrukregelaar lekt, verkeerd aangesloten?

Geplaatst: za 18 aug 2018, 00:25
door MarcO
Nee lijkt me niet. Het inlaatspruitstuk is 1 geheel van binnen. Dus in principe maakt het niet uit waar de slangen zitten.

Verstuurd vanuit de ruimte met ruimtetalk.


Re: Brandstofdrukregelaar lekt, verkeerd aangesloten?

Geplaatst: za 18 aug 2018, 10:46
door ronker
Dat dacht ik dus ook, gekke is wel dat ik het idee heb dat ik nu de turbo iets eerder en harder (qua volume bedoel ik) op hoor spoelen :think
Mooi lopen zal Guus nu niet gaan doen natuurlijk met kapot membraan, maar had na een klein proefritje wel het idee dat er iets meer vermogen is...... als alles ff meewerkt tenminste :wall

Nou, eerst maar eens op zoek naar een andere BDR, als ik me niet vergis kan ik gewoon van elk willekeurige x40 plaatsen toch? Wel Phase 1 natuurlijk :vertag

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Geplaatst: do 20 dec 2018, 16:20
door frankampe
Ik heb gewoon de onderkant waar de onderdrukslang aangesloten is, dichtgemaakt (geen onderdrukslang meer) waar het ventiel lekte.
Ik weet niet of dat een invloed heeft op de lambdawaarde??

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Geplaatst: do 20 dec 2018, 18:56
door ronker
Het heeft in ieder geval invloed op de werking van de BDR, dat slangetje bepaald nou net wat de BDR moet doen :vertag

Motor (V40 2.0 2003) en dipt eerst kort bij optrekken en start soms minder soepel.

Geplaatst: ma 29 apr 2019, 07:41
door DHVOLVO81
Inmiddels mijn oude V verkocht en nu dus tijd wat kleine dingetjes aan de nieuwe te verbeteren.

Een punt is dat als ik hem start in zijn vrij de motor niet altijd direct soepel start en vaak wat bokt. Dit had mijn vorige absoluut niet. Koud of warm lijkt niet heel veel uit te maken.

Verder dipt het toerental regelmatig kort bij rustig optrekken uit stilstand.

Heb voor nu sowieso al we nieuwe Volvo bougies geplaatst.

Iemand een idee?

Re: Motor (V40 2.0 2003) en dipt eerst kort bij optrekken en start soms minder soepel.

Geplaatst: ma 29 apr 2019, 09:13
door EnigmaEll
Brandstofdrukregelaar zou ik verdenken.
Ik heb er eventueel nog eentje liggen.

Re: Motor (V40 2.0 2003) en dipt eerst kort bij optrekken en start soms minder soepel.

Geplaatst: ma 29 apr 2019, 09:14
door rejaatje
Vervuild gasklephuis? Vacuümlek ergens? Te weinig brandstoftoevoer?

Motor (V40 2.0 2003) en dipt eerst kort bij optrekken en start soms minder soepel.

Geplaatst: ma 29 apr 2019, 09:16
door DHVOLVO81
Zit inderdaad net naar de brandstofdrukregelaar te kijken. Verklaard dat mogelijk ook het kleine dipje bij optrekken vanuit stilstand? Auto heeft 300k gelopen maar laatste jaren mogelijk veel korte stukjes. Geheel bij de dealer in onderhoud geweest, maar deze lijkt nog niet vervangen.

Vervuild gasklephuis heb ik even geen zicht op. Hoe is dit na te gaan? Goed zelf te reinigen?

Voor de brandstofregelaar heb ik een how to gevonden, maar alle foto’s zijn niet meer zichtbaar. Een Engelse link van Wouter (Medio 2010) lijkt niet meer te werken.


Re: Motor (V40 2.0 2003) en dipt eerst kort bij optrekken en start soms minder soepel.

Geplaatst: ma 29 apr 2019, 09:23
door rejaatje
Ja, dat is goed zelf te doen. Ik weet niet of het 100% betrekking heeft op de problemen die jij nu meldt, maar bij mij is de V40 er een stuk soepeler (en zuiniger) van gaan lopen.
Hij is goed zelf te reinigen met remmenreiniger, wel even een nieuwe pakking bestellen bij de dealer want die is redelijk krokant.
In deze how-to kun je goed zien hoe je het los moet halen. Is goed te doen, ik ben een vrouw en het is mij gelukt :jerry

Motor (V40 2.0 2003) en dipt eerst kort bij optrekken en start soms minder soepel.

Geplaatst: ma 29 apr 2019, 12:52
door DHVOLVO81
Dank, de How-to heeft echter betrekking op een Phase 1. Ik heb echter een Phase 2/3 2.0. Ga even zoeken.

Re: Motor (V40 2.0 2003) en dipt eerst kort bij optrekken en start soms minder soepel.

Geplaatst: ma 29 apr 2019, 13:23
door rejaatje
Klopt, maar ik heb bij mijn phase 2 deze how to ook toegepast, omdat het nagenoeg hetzelfde is als bij phase 1.

Re: Motor (V40 2.0 2003) en dipt eerst kort bij optrekken en start soms minder soepel.

Geplaatst: do 09 mei 2019, 13:55
door DHVOLVO81
Gisteren de brandstofdrukregelaar vervangen voor een ‘nieuwe’. De auto starte direct een stuk strakker. Volgens mijn vrouw, ze is vandaag weg met de auto, is er een verschil merkbaar bij het optrekken uit stilstand. Mogelijk is het probleem hiermee verholpen. Morgen heb ik zelf de auto en dan weet ik het zeker :)