Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Benzine specifiek gerelateerde onderwerpen
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Boyd
Idle
Idle
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1999

Re: Alles over de Brandstofdrukregelaar (bv vervangen, waarden

Bericht door Boyd » ma 12 mar 2018, 20:37

Ik heb ook ff een vraagje, bij het vervangen van de regelaar heb ik perongeluk het slangetje gebroken die aan het onderdeeltje vastzit die je bovenop de regelaar drukt en waarmee je de regelaar vastzet aan de brandstofrail. De andere kant van de slang zit vast aan een harde buis.
Op de sloop kom ik echter andere variaties tegen die een andere en dikkere aansluiting hebben doordat het een drukregelaar is van Bosch en niet die van Volvo zelf.
Is dit slangetje met de bovenkant van de drukregelaar een kwestie van halen bij de dealer of is er een andere oplossing?

Afbeelding

Afbeelding

EDIT: Heb het onderdeel na tijdje zoeken gevonden, blijkt een adapter te zijn (9443597), van maarliefst 25 euro's. :tumbdown

Cavanta
Supporting Member
Supporting Member
Type: 2.0
Bouwjaar: 2001

Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor

Bericht door Cavanta » ma 28 mei 2018, 19:00

Ik dacht afgelopen weekend even de BDM te vervangen...
Maak ik de motorkap open en waarempel, de gehele positie is anders als de nieuwe vervanger. Ik kom overal ook alleen maar dezelfde BDM tegen.
Zou hier zijn gebeunt? Het slangetje met de gele streep komt wel van Volvo af(staat volvo op de slang), Alleen de positie lijkt precies anderson te zitten.

Het gaat hier trouwens om de 2.0 volvo motor 136 pk uit een fase 1.5/2

Afbeelding

Cavanta
Supporting Member
Supporting Member

Re: Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor

Bericht door Cavanta » vr 01 jun 2018, 12:53

Iemand een idee toevallig?

Dit is overigens de motorcode: b4204s2

Kuip
Supporting Member
Supporting Member
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004

Bericht door Kuip » vr 01 jun 2018, 13:21

Ik weet niet zo goed wat je ermee bedoelt dat hij precies andersom zit :think .

Jouw BDR zit hetzelfde als de mijne (motor b4184s2); klik hier en dan iets naar beneden scrollen.
Zo te zien heb je op de foto ook dezelfde vervanger tussen je vingers, maar is alleen het slangetje wellicht anders?

Door de metalen klem uit de kunststof houder te schuiven kan je de BDR er naar onderen toe uit trekken. Eerst even de benzinedruk eraf halen door het pinnetje van het ontluchtventieltje aan het andere eind van de injectorrail in te drukken. Eerst het dopje eraf (als van een bandenventiel), en een doekje eronder houden i.v.m. de vrijkomende benzine.

Het oude slangetje (met gele streep) zal je wel moeten vervangen; de mijne was behoorlijk uitgedroogd (buig hem maar eens...).
Stukje slang heb ik bij de dealer gehaald; Brezan kon mij er niet aan helpen.
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004, kleur 352 SilverGreen Metallic Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959, kleur 32 Inverness Green Iridescent Webdagboek

Afbeelding

Cavanta
Supporting Member
Supporting Member

Bericht door Cavanta » vr 01 jun 2018, 14:20

Ahh, dus als ik het goed begrijp moet ik dit zwart/wit S-bochtje eraf halen en daar het zwart/gele slangetje van Volvo op doen?
Thanks alvast! op alle filmpjes en plaatjes leek het alsof mijn motor compleet anders was.

Cavanta
Supporting Member
Supporting Member

Bericht door Cavanta » za 02 jun 2018, 11:37

Nou... ik dus gisteren naar de dealer toe, geen idee waar ik het over had :P Daarna nog twee andere dealers gebeld, ook geen idee.
Dus toen dacht ik: Ik prop het er gewoon in en ik zie wel wat het doet. Als het niet werkt moet ik nog steeds een slangetje ergens vandaan halen, no problemo.

Ik moest het originele slangetje een beetje in een bochtje duwen maar verder werkt het gewoon perfect! De auto start beter door en loopt beter stationair!
Dat was een goede deal voor 10 euro in totaal!

Afbeelding

Afbeelding

Kuip
Supporting Member
Supporting Member
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004

Bericht door Kuip » za 02 jun 2018, 12:12

Dealers.... :snooty .
Voor onze modellen is inmiddels meer kennis voorhanden op dit forum dan bij de officiële merkdealer geloof ik.
Maar goed, mooi dat het probleem opgelost is. En €10 is inderdaad een koopje; de bdr is bij de dealer een prijzig onderdeeltje :vertag .
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004, kleur 352 SilverGreen Metallic Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959, kleur 32 Inverness Green Iridescent Webdagboek

Afbeelding

Plaats reactie