Pagina 7 van 7

Re: Wastegate actuator - Ratelen rateltje achter de motor (bij turbo)

Geplaatst: vr 14 apr 2017, 21:12
door maikelv
Ik had met lek membraam en rammelende rod 0,3 bar dus ook niet gek veel hoor. Zowiezo als je lucht uit het membraam hoort komen en de rod reageert niet is die zowiezo stuk. Vervang die maar eens en stel hem goed af en meet je druk nog maar eens (A) Wat je ook kan doen om zeker te weten of je turbo wel werkt is even de slang van de wastegate actuator afhalen en een stukje rijden waarbij je gas geeft en GOED de turbo druk meter in de gaten houd. Erg rustig aan doen aangezien je wastegate niet open zal gaan en bij te hard gasgeven je alles naar de .... rijd :whistle

Re: Wastegate actuator - Ratelen rateltje achter de motor (bij turbo)

Geplaatst: zo 16 apr 2017, 14:56
door WKR
Bedankt voor de tip, maar het leverde geen verschil in boost op. Ergens moet er dus een behoorlijk groot lek zijn.

Re: Wastegate actuator - Ratelen rateltje achter de motor (bij turbo)

Geplaatst: zo 16 apr 2017, 19:00
door maikelv
Ik gok toch op je wastegate actuator en het feit dat deze de wastegate klep niet geheel dicht houd waardoor je druk verliest.

Re: Actuator probleem "denk ik"

Geplaatst: za 17 feb 2018, 18:08
door mikeyall
sdirkx schreef: wo 20 aug 2014, 11:55 Dit moet je echt ff met een meter (laten) doen. Anders blijft 't natte vingerwerk.
Ok met een meter maar hoeveel moet de psi dan zijn? (staat dit misschien ook in het Volvo werkplaats boek en wilt er iemand dit voor me opzoeken?)

Of Weet iemand dat zijn hoofd op dit forum :tumbup ??
Ik heb de 2.0T 165 pk versie!

ennuuhh nog even voor de duidelijkheid, Het is dan een kwestie van de arm op druk zetten , dan de klep op de turbo dicht en dan het palletje zover indraaien dan deze op de turbo klep past toch??

Ik heb namelijk een nieuwe actuator :-D
Afbeelding

Re: Wastegate actuator - Ratelen rateltje achter de motor (bij turbo)

Geplaatst: do 13 mei 2021, 21:53
door wimophof
En hoe werkt de actuator goed?