Kleur Rook uit de uitlaat (motor rookt) blauw wit grijs enz
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Motor rookt.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- 1st Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Etten Leur
Re: Motor rookt.
Haha. moet alle olie er wel uit. Gelukkig kreeg ik een goede ruil turbo scheelde wel weer 220 euro vergeleken met revisie turbo.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Motor rookt.
Nee niet, loopt schuin. staat nergens dat je olie eruit moet ?
gewoon los schroeven en eruit wippen nieuwe keerring, pakking en boutjes en klaar
gewoon los schroeven en eruit wippen nieuwe keerring, pakking en boutjes en klaar
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: Motor rookt.
Nou, mooi dat je een stap verder bent met het probleem!
Ik zou verder ff een goede stage 0 uitvoeren. Alle slangen (vacuumslangen van en naar turbo, IC-slangen, radiatorslangen) stap voor stap preventief vervangen....zo sluit je veel uit!
Radiator kan ook gaar zijn en verstopt na >10 jaar werk te hebben gedaan (niet dus door jou turboprobleem)....gewoon vervangen dat ding bij een T4 voor een originele.
Zoals Alex probeert te zeggen : kijk ook ff je uitlaatspruitstuk na op scheurtjes.
Je hebt wel wat sleutelkennis in huis, anders had je de turbo niet zo snel vervangen (of met hulp)....maar moet goedkomen zo toch?
Ik zou verder ff een goede stage 0 uitvoeren. Alle slangen (vacuumslangen van en naar turbo, IC-slangen, radiatorslangen) stap voor stap preventief vervangen....zo sluit je veel uit!
Radiator kan ook gaar zijn en verstopt na >10 jaar werk te hebben gedaan (niet dus door jou turboprobleem)....gewoon vervangen dat ding bij een T4 voor een originele.
Zoals Alex probeert te zeggen : kijk ook ff je uitlaatspruitstuk na op scheurtjes.
Je hebt wel wat sleutelkennis in huis, anders had je de turbo niet zo snel vervangen (of met hulp)....maar moet goedkomen zo toch?
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Etten Leur
Re: Motor rookt.
Klopt turbo heb turbo zelf vervangen. Ben alleen bang dat deze ook niet goed is. gisteren toen de motor op temp wad en ik een stukje reed ging het goed tot ik wat meer gas gaf toen begon hij te roken bleef dat doen. misschien dat er nog restand in zit van vorige keer, straks nog maar eens testen.
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: Motor rookt.
Even een flink eind rijden...Misschien dat de IC ook goed val zit met olietroep.
Carterventilatie nakijken kan ook een stage 0 tip zijn! Olievuldop los erop en stationair draaien...wiebelt ie dan op en neer?
Carterventilatie nakijken kan ook een stage 0 tip zijn! Olievuldop los erop en stationair draaien...wiebelt ie dan op en neer?
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Motor rookt.
Olie retourleiding keerring hoogstwaarschijnlijk kansloos lek of je buisje iets ovaal.
Of rook uit de uitlaat ?
Of rook uit de uitlaat ?
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- 1st Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Etten Leur
Re: Motor rookt.
Ik denk dat de ic noh vol zit maat is het dan alleenals hij warm is. ook was bij deoude turbo het schorpe wiel aan de uitlaat zeide vol met olie
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Motor rookt.
Bij mij deed hij het bij koude en warme motor !
keerring was lek ( zoals in de howto te zien ) daardoor perste hij olie eruit op het moment dat de turbo opspoelde
keerring was lek ( zoals in de howto te zien ) daardoor perste hij olie eruit op het moment dat de turbo opspoelde
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- 1st Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Etten Leur
Re: Motor rookt.
Bedoel je die o ring? en kwam het dan uit de uitlaat of onder de motorkap. bij mij komt het echt uit de uitlaat en motorkap bij de retourleiding
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Motor rookt.
eerst wilde ik het dichtplakken met vloeibare pakking, maar na wikken en wegen even met rob gepraat te hebben toch nieuwe buis besteld en nieuwe pakkingen bouten enz.
Bij mij spoot het dus tussen de keerring door onder de auto langs.. waardoor ik ook een plaatselijke Castrol mistbank achter me had
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- 1st Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Etten Leur
Re: Motor rookt.
Nu maar hopen dat volo dit op voorraad hebt. morgen eerst vervangen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Etten Leur
Re: Motor rookt.
ik heb 230 betaald inclusief inruil oude, een gereviseerde zou op 450 neerkomen.myalexx schreef:550€ voor een die nog / al op een auto zit is wel erg veel..
Is dit een beetje een schappelijke prijs?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Etten Leur
Re: Motor rookt.
nee hoor wiebelt niet op en neer, en koelvloeistof blijft ook mooi op pijl. dus denk niet dat het de koppakking is en ook niet dat het aan de carter ventilatie ligtRob schreef:Even een flink eind rijden...Misschien dat de IC ook goed val zit met olietroep.
Carterventilatie nakijken kan ook een stage 0 tip zijn! Olievuldop los erop en stationair draaien...wiebelt ie dan op en neer?
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Motor rookt.
Je weet 100% dat het uit je uitlaat komt ( nu na die nieuwe turbo ? )
Wat heeft Volvo op voorraad ??
Wat heeft Volvo op voorraad ??
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9390
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Motor rookt.
Olieretourleiding.
ps: wat rob ook al aangeeft, check de rest ook, en als je pakkingen / ringetjes verrot zijn, en je olieretourleiding ook niet meer lekker in het blok hangt, kijk eens even of je wat olie kwijt bent.
zou lullig zijn dat je blok en turbo geen olie genoeg krijgt en wederom kapot loopt.
ps: wat rob ook al aangeeft, check de rest ook, en als je pakkingen / ringetjes verrot zijn, en je olieretourleiding ook niet meer lekker in het blok hangt, kijk eens even of je wat olie kwijt bent.
zou lullig zijn dat je blok en turbo geen olie genoeg krijgt en wederom kapot loopt.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Etten Leur
Re: Motor rookt.
Inderdaad de olieretourleiding. maar dan rookt het niet uit je uitlaat
Net even een stukje gereden, tot hij warm was, en het is zeker de olieretourleiding, waar hij het blok ingaat lekt hij.
Ik heb verder al nieuwe pakkingen om bij de banjo bouten, zo ook nieuwe bouten en slangenklemmen rond de turbo, wat me wel opviel was weer tijden het rijden dat de auto begon te roken zodra hij warm was. ik denk dat er toch nog wat olie ergens zit wat er nog uit moet.
Net even een stukje gereden, tot hij warm was, en het is zeker de olieretourleiding, waar hij het blok ingaat lekt hij.
Ik heb verder al nieuwe pakkingen om bij de banjo bouten, zo ook nieuwe bouten en slangenklemmen rond de turbo, wat me wel opviel was weer tijden het rijden dat de auto begon te roken zodra hij warm was. ik denk dat er toch nog wat olie ergens zit wat er nog uit moet.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Motor rookt.
Ja hij rookt omdat er onder je auto door olie gespoten is wat dus verbrand ! ( nogmaals ik heb dit ook gehad )
Pakkingen = Op voorraad.
Buisje moet je bestellen kost +/- 64€
Bouten weet ik niet zeker.
Gewoon alles meteen nieuw en oude in de zwarte container
Pakkingen = Op voorraad.
Buisje moet je bestellen kost +/- 64€
Bouten weet ik niet zeker.
Gewoon alles meteen nieuw en oude in de zwarte container
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- 1st Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Etten Leur
Re: Motor rookt.
Nu ik toch op de retourleiding moet wachten, Heb ik besloten om een compleet gereviseerde turbo te halen in plaats van deze ruil turbo.
Omdat met het test rondje toch al merkte dat ik die douw in je rug mis hij is er wel maar minder dan ik verwachte . Ik neem aan dat dat toch wel moet komen vanaf een toeren of 2000-2500.Ik heb alle slangen schoon gemaakt olie wissel, olie filter, bougies, en nieuwe koelvloeistof. ik heb vandaag even getest met een andere kering alleen de retour leiding is toch niet goed dus werkt een kering en pakking ook niet echt maar hier zou hij niet langzamer van worden.
Omdat met het test rondje toch al merkte dat ik die douw in je rug mis hij is er wel maar minder dan ik verwachte . Ik neem aan dat dat toch wel moet komen vanaf een toeren of 2000-2500.Ik heb alle slangen schoon gemaakt olie wissel, olie filter, bougies, en nieuwe koelvloeistof. ik heb vandaag even getest met een andere kering alleen de retour leiding is toch niet goed dus werkt een kering en pakking ook niet echt maar hier zou hij niet langzamer van worden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Etten Leur
Re: Motor rookt.
Zo de gereviseerde turbo ligt er op, nieuwe olieretourleiding zit er ook op.
Geen rook meer helemaal niks meer dus het was echt de turbo die naar zijn grootje was.
Ik heb al een aardig stuk je gereden maar op de snelweg mis ik echt vermogen. ik vind het een beetje tegen vallen.
als ik van laag uit toeren gas geef dan merk ik wel dat ik een schop in me rug krijg maar iets hoger in toeren niet. wat me ook opvalt is dat als de motor draait en ik geef ik abrubt gas dat de dikke slang van de intercooler samen knijpt is dit normaal?
Wat me ook opviel is dat het haakse nippeltje op het luchtfilterbuis kapot was dus deze heb ik bij de volvo dealer besteld, waar dient dit voor? ik neem aan dat dit niks met vermogen te maken heeft? de auto start soms ook een beetje slecht als hij warm is. zou dit ook aan het slangetje liggen?
Geen rook meer helemaal niks meer dus het was echt de turbo die naar zijn grootje was.
Ik heb al een aardig stuk je gereden maar op de snelweg mis ik echt vermogen. ik vind het een beetje tegen vallen.
als ik van laag uit toeren gas geef dan merk ik wel dat ik een schop in me rug krijg maar iets hoger in toeren niet. wat me ook opvalt is dat als de motor draait en ik geef ik abrubt gas dat de dikke slang van de intercooler samen knijpt is dit normaal?
Wat me ook opviel is dat het haakse nippeltje op het luchtfilterbuis kapot was dus deze heb ik bij de volvo dealer besteld, waar dient dit voor? ik neem aan dat dit niks met vermogen te maken heeft? de auto start soms ook een beetje slecht als hij warm is. zou dit ook aan het slangetje liggen?
Laatst gewijzigd door dindja op za 02 jun 2012, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.