Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Benzine specifiek gerelateerde onderwerpen
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
dindja
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Etten Leur

Re: Carter druk te hoog

Bericht door dindja » zo 17 mar 2013, 11:49

Ok als ik het carter er onder uit haal. moet ik die balk die onder het carterloop weghalen?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Rob
Eigenaar
Eigenaar
Berichten: 2558
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Venray

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door Rob » ma 18 mar 2013, 09:49

Jeps...!
Afbeelding
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!

dindja
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Etten Leur

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door dindja » ma 18 mar 2013, 14:14

Hmm minder dan moet de motorsteun waarschijnlijk ook los

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Gebruikersavatar
marcveen
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Maarssen (prov. Utr.)

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door marcveen » ma 18 mar 2013, 14:28

dindja schreef:Hmm minder dan moet de motorsteun waarschijnlijk ook los

[ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]
De motorsteunen zijn zo los hoor, twee horizontale bouten eruit nemen.
Ik denk dat je langer bezig bent om de carterpan los te nemen.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek

dindja
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Etten Leur

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door dindja » ma 18 mar 2013, 14:49

Is deze zo lastig dan? Hopelijk gaat het een beetje makkelijk om die motorsteun los te halen en terug te zetten. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Niet dat me motor eruit valt haha. Hopelijk zit het carter gewoob verstopt door de kapot geloprn turbo bij de vorige eiegenaar.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Gebruikersavatar
marcveen
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Maarssen (prov. Utr.)

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door marcveen » ma 18 mar 2013, 15:00

dindja schreef:Niet dat me motor eruit valt haha. [ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]
Nee hoor, je laat het blok gewoon hangen in de bovenste ophangrubbers.
Kan je voor demontage van de onderste steunen gelijk kijken hoe de toestand van de rubbers is.
Als bij de onderste steunen de bout duidelijk doorhangt uit het midden zijn ze aan vervanging toe.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek

dindja
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Etten Leur

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door dindja » ma 18 mar 2013, 17:45

Dan zal ik maar eens gaan stoeien daar mee en hopen dat het carter vuil en verstoptt is . anders zou ik het niet meer weten. de motor heeft vermogen en loopt perfect. ook alle waardes met uitlezen zijn goed.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

dindja
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Etten Leur

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door dindja » di 26 mar 2013, 12:38

Even een filmpje van me oliedop, let niet op de olie die er op lig dit was mij niet ontgaan maar dat wordt netjes opgeruimd. er was een slang kapot.

als ik gas geef lijkt hij hem juist weer aan te zuigen, kan iemand mij vertellen of dit overmatig carterdruk is?



sdirkx

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door sdirkx » di 26 mar 2013, 13:49

Doe 'r 's 'n ballon om. Nee, serieus. Dan zie je beter wat er gebeurt.
Dan kun je het ook vergelijken met iemand anders die geen problemen heeft momenteel.

dindja
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Etten Leur

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door dindja » di 26 mar 2013, 14:12

sdirkx schreef:Doe 'r 's 'n ballon om. Nee, serieus. Dan zie je beter wat er gebeurt.
Dan kun je het ook vergelijken met iemand anders die geen problemen heeft momenteel.
dan heb ik een ballon vol olie . heb momenteel geen ballon voor handen maar misschien dat iemand het kan vergelijken bij zijn auto?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

sdirkx

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door sdirkx » di 26 mar 2013, 14:22

Volgens mij is dit niet goed hoor.
Ik kan ook ff geen ballon vinden.

volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door volvoturbo » di 26 mar 2013, 14:37

Hahahah ballon serieus kan toch niet door hitte ontploft die straks heb je stukken ballon in je motor.ik ga zi film maken wat die doet bij mij bij warme motor.


uote="sdirkx"]Volgens mij is dit niet goed hoor.
Ik kan ook ff geen ballon vinden.[/quote]

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

sdirkx

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door sdirkx » di 26 mar 2013, 14:39

Duh, je hoeft 'm alleen maar even vast te houden bij draaiende motor. Kan ook als je motor nog niet heet is. :-D
Hij zou niet eens mogen opblazen volgens mij. Zal 't ook nog 's proberen.

Gebruikersavatar
marcveen
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Maarssen (prov. Utr.)

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door marcveen » di 26 mar 2013, 15:04

sdirkx schreef:Dan kun je het ook vergelijken met iemand anders die geen problemen heeft momenteel.
Toevallig heb ik dit vorige week ook op mijn 1.8 geprobeerd.
Dop er los opgelegd, bleef heel netjes en rustig liggen.
Alleen als je de dop optilde spetterde er wat olie uit, maar dat is logisch met ronddraaiende nokkenassen.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek

sdirkx

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door sdirkx » di 26 mar 2013, 15:07

Ja precies. Dat is ook wat ik heb ervaren. Ballonmethode is echt niet zo'n gek idee hoor. Als ie 'm gaat opblazen is het volgens mij foute boel.

volvoturbo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Zwolle

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door volvoturbo » di 26 mar 2013, 19:06

Maar waarom ballon methode, wat wil je testen hoeveel liter lucht per seconde opblaast,luchtballonmeter:p .

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Tijs
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1042
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Locatie: Ede (gld)

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door Tijs » di 26 mar 2013, 19:20

volvoturbo schreef:Maar waarom ballon methode, wat wil je testen hoeveel liter lucht per seconde opblaast,luchtballonmeter:p .

[ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]
Het principe. Hij mag niet blazen, dit betekent dat hij niet via de carterventilatie "blaast" (ventileert) maar via een andere weg, het liefst de makkelijkste, z'n druk kwijt moet. Wat dus kan resulteren in schade aan bijv. keerringen, etc. Met alle gevolgen van dien.

Gr Tijs

dindja
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Etten Leur

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door dindja » di 26 mar 2013, 19:28

Tijs schreef:
volvoturbo schreef:Maar waarom ballon methode, wat wil je testen hoeveel liter lucht per seconde opblaast,luchtballonmeter:p .

[ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]


Het principe. Hij mag niet blazen, dit betekent dat hij niet via de carterventilatie "blaast" (ventileert) maar via een andere weg, het liefst de makkelijkste, z'n druk kwijt moet. Wat dus kan resulteren in schade aan bijv. keerringen, etc. Met alle gevolgen van dien.

Gr Tijs


[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

dus kan ik hieruit opmaken dat me carterventilatie dicht zit en het niet de zuiger veren of olieschraap veren zijn ? Aangezien ik gewoon vermogen heb

dindja
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Etten Leur

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door dindja » di 26 mar 2013, 19:33

Maar zit hier niet altijd wat druk ? Dacht dat het pas fout was als hij de dop weg plaast. maar geloof nooit dat hij een ballon op blaas zoveel druk komt er nu ook weer niet uit

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

dindja
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Etten Leur

Re: Carter druk en ventilatie Carterdruk carterventilatie

Bericht door dindja » wo 27 mar 2013, 18:23

Zojuist kwam ik er achter dat er een slangetje van het spruitstuk kapot is.

Als je voor de de auto staat zit er links op het spruitstuk een slangetje weet iemand wat dit precies doet?

Plaats reactie