Stroef schakelen (bij koude motor en of koud weer

Koppelingen, Schakelen, Automaat, Olie flushen enz
Cavanta
Idle
Idle
Berichten: 64
Lid geworden op: di 22 aug 2017, 22:52
6
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2001

Re: Stroef schakelen bij koude motor en of koud weer

Bericht door Cavanta »

Pffffeeet Wat een prutsers... Welke garage was dat?
Maargoed hij heeft misschien wel een punt, op het moment dat er werd gevonden dat die pot nog dichtzat had je ff de dealer moeten bellen.
Dan was er ook geen discussie mogelijk geweest.
Maargoed nog steeds GRIEP/zonde van de tijd/geld...
DHVOLVO81
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: za 11 okt 2014, 13:00
9
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003

Re: Stroef schakelen bij koude motor en of koud weer

Bericht door DHVOLVO81 »

Ik wist niet dat dit überhaupt mogelijk was. En de betreffende garage had de opdracht het probleem te verhelpen en dachten dat ik zelf heb zitten prutsen. Zo’n domme actie vonden ze het.
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Stroef schakelen bij koude motor en of koud weer

Bericht door jbruijs »

Het is natuurlijk ontzettend vervelend voor jou wat er is gebeurd! En de wijze waarop het door de desbetreffende delaer/garage wordt afgehandeld laat in mijn ogen zeer te wensen over, maar overal waar gewerkt wordt kunnen fouten gemaakt worden. Ook bij een erkende Volvo dealer/garage (als is dit wel een hele stumperige fout :wall )
'Naming and shaming' op dit forum lijkt me dan ook niet netjes als de desbetreffende dealer hier geen weerwoord kan plaatsen.

Hoop dat je toch samen met hen tot een overeenkomst kunt komen. Als het een erkende dealer is zou je ook nog kunnen overwegen om Volvo Cars Nederland aan te schrijven.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
DHVOLVO81
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: za 11 okt 2014, 13:00
9
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003

Re: Stroef schakelen bij koude motor en of koud weer

Bericht door DHVOLVO81 »

Ik ben het ondanks alles met je eens. Heb de naam verwijderd. Zat teveel in mijn emotie toen ik het plaatste.
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Stroef schakelen bij koude motor en of koud weer

Bericht door jbruijs »

Dat is heel netjes van je! :tumbup

Ik ken het...reageer zelf ook vaak net te snel en soms ondoordacht in emotie. No worries. Daarvoor hebben we dit mooie forum, om elkaar te helpen. (A)
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
xamol
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 14:33
4
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Den Haag

Schakelproblemen V40 classic 1.8 phase 2

Bericht door xamol »

Hallo,

sinds 2 maanden heb ik een v40 classic 1.8 phase 2 en nu heb ik een schakelprobleem. Een week geleden merkte ik tijdens het (weg)rijden 's ochtends dat het schakelen erg moeizaam ging. Koppeling voelde normaal, maar de lage versnellingen leken steeds minder te werken. Ik heb m na 10 minuten aan de kant gezet en ben met iemand anders naar werk gereden. Schakelen met de motor uit in stilstand ging wel gewoon.
's Middags na werk heb ik m in stilstand in z'n 2 gezet en naar een universele garage niet ver ervandaan gereden. NIet geprobeerd te schakelen tijdens het ritje, uit angst dat er iets kapot zou gaan of dat ik niet meer zou kunnen schakelen.
Aangekomen bij de garagist ging hij een ritje maken en werkte alles prima?! Hij heeft hem een weekendje gehouden en paar keer mee gereden, op de brug onderzocht en naar koppeling e.d. gekeken maar kon niets vreemds vinden. Na het weekend opgehaald en nu 4 dagen later weer hetzelfde euvel toen ik van werk naar huis reed.
Heeft iemand een idee of suggestie wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!
xamol
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 14:33
4
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Den Haag

Re: Stroef schakelen (bij koude motor en of koud weer

Bericht door xamol »

De bakolie is vervangen en de koppeling is ontlucht, maar dat heeft dus niets geholpen helaas.
Na een paar uur/dagen stilstaan wil hij nu eigenlijk helemaal niet meer in een versnelling. Na een keertje of 10 pompen met het koppelingspedaal en dan starten lukt het wel, maar ik heb er geen fijn gevoel bij. Al weer een keer bij het stoplicht de motor uit moeten zetten, pompen en dan schakelen.
De auto lijkt droog aan de onderkant, bij de garage zagen ze ook nergens lekkage.

Weet iemand wat er stuk is?
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Stroef schakelen (bij koude motor en of koud weer

Bericht door volvoS40 »

Waar kom je vandaan ?
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
xamol
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 14:33
4
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Den Haag

Re: Stroef schakelen (bij koude motor en of koud weer

Bericht door xamol »

Ik woon in Den Haag
Plaats reactie