geratel bij stationair

Koppelingen, Schakelen, Automaat, Olie flushen enz
Plaats reactie
LorenzoV40
Engine off
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2002

geratel bij stationair

Bericht door LorenzoV40 »

Hallo Hallo ,
ik waag het erop mijn vraag te stellen , heb eerst zoekfunctie gebruikt maar wat ik heb niet tegen gekomen ,
sinds enige tijd als ik bv aan rood licht sta hoor ik geratel uit de motor komen , als ik uit de wagen stap en bv motorkap open doe hoor ik het niet of bijna niet ,
als ik eens kort gas geef hoeft niet hoog in toeren te zijn stopt het soms lang en soms kort en dan is het er terug ,
onlangs reed een vriend mee en die zij dat zou je vliegwiel wel eens kunnen zijn :O :O :O deze is nog maar 6 a 7 maand terug geleden vervangen samen met de koppelingsplaat en druklager zit setje van LUK in heeft mij wel 1400€ gekost, maar moet zeggen voor de reparatie had ik bijna geen koppeling meer en als ik de wagen stil legde hoorde je je het vliegwiel kort kloppen ... maar nu niks aan hand koppeling gaat heel soepel
zou het wat anders zijn of zou dit kunnen dat het het vliegwiel is , eens deze dagen als ik het heb en alleen op de weg ben maak ik zeker een filmpje hopelijk hoor je het geluid dan

bedankt

LorenzoV40
Engine off

Re: geratel bij stationair

net kort filmpje gemaakt

en geupload op youtube

Ps niet op de dochter op achtergrond letten

MarcO
Beheerder
Beheerder
Type: T4
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Marco
Contacteer:

Bericht door MarcO »

Als je buiten staat lijkt het dan op de geluiden die je hoort in dit topic? Dan is misschien je VVT stuk.
https://volvo40forum.nl/forum/viewtopic ... 37&t=10265
Afbeelding
Webdagboek --&-- Voorsteltopic BBQ gek 2009/2010
INSTALLING SUMMER.....
███████████████░░░░░░░░░░░░░░ 44% DONE.

Installation failed. Please try again. 404 error: Season not found.

LorenzoV40
Engine off

net eens kort gelezen en geluisterd maar als ik buiten de wagen sta hoor ik het niet of nauwelijks

LorenzoV40
Engine off

vandaag eens hem oprit gezet en gerstart , terug direct het geluid , de stekker dat ze in vvt topic bedoelen losgekoppeld maar veranderde niks ,
dan maar eens onder de auto geluisterd en door hoor je het ook maar het rare is als ik eens kort gas geef stopt het, ook men deur stond open en duwde die dicht en geluid is weg , dus ik vermoed dat er wat los of rubbertje ofzo ergens zal moeten vervangen worden want dit lijkt toch geen groot probleem te zijn als je geluid al weg gaat door hard de deur dicht te doen , dan krijgt auto een duwtje en is het gedaan .... iemand die hier een antwoord kan op geven

texaco
Veteraan
Veteraan
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Nico
Contacteer:

Bericht door texaco »

Ergens een hitteschild dat wat los ligt, klein gaatje in de uitlaat, wie weet zelfs een van de deurpanelen dat niet lekker op zijn plaats zit.
Geef eens at random een paar klappen hier en daar. Heb in mn dashboard ook een leuke rammel zitten, vooral bij warmer weer buiten. Geef ik een klap op het dashboard en t'is weer stil voor een tijdje.
WDB Volvo Amazon
WDB C30/V50 of 164, klikken op de wagen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

EnigmaEll
Supporting Member
Supporting Member
Model: V50
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Emil

Bericht door EnigmaEll »

Heb ik ook inderdaad. Was zoeken, maar mijn blokjesgrill piept als die wat beweegt. Dus een beetje olie gespoten. En mijn lampunit boven mijn bolletje heeft ook een leuk piepje. Tikje erop en het is weer even weg :-)

Plaats reactie