Alles over Koppeling vervangen; kosten, zelf doen? enz
- René
- Beheerder
- Berichten: 32003
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
- 14
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2014
- Roepnaam: Bompa
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: welke koppelings plaat aanschaffen
Nope, eigen programma via werk.
Als je een origineel nummer hebt kan ik omnummeren.
Wellicht goedkoper te vinden alleen wat is goed.
Luk, Valeo, Sachs ... zeg het maar.
Als je een origineel nummer hebt kan ik omnummeren.
Wellicht goedkoper te vinden alleen wat is goed.
Luk, Valeo, Sachs ... zeg het maar.
V40new 1.6 T3 R-Design 2014
2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 20:43
- 13
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Tjalleberd
Re: welke koppelings plaat aanschaffen
oow kijk hahah, merci.
denk dan maar voor die sachs te gaan, incl nieuw druklager zijn we er weer voor een poos vanaf.
denk dan maar voor die sachs te gaan, incl nieuw druklager zijn we er weer voor een poos vanaf.
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Koppeling vervangen bij mj. 2004 B4184S2 en M56 versn. bak
Helaas begint het (hydraulische) druklager van onze V40 af-en-toe wat te rammelen/rinkelen.
Als je het koppelingspedaal helemaal indrukt is er niets aan de hand, als je hem op laat komen is hij soms hoorbaar. Heel af en toe een piepje.
De koppeling zelf functioneert prima, en de auto heeft pas 120.000 km gelopen.
Nu ben ik iemand die een geluidjes-tik heeft, dus het zit mij niet lekker, en ik ben dan ook al aan het zoeken geweest wat ik allemaal nodig zou hebben om e.e.a. te vervangen, en wat daarbij komt kijken. Het is overigens niet de eerste keer dat ik zelf een koppeling zou vervangen; heb al een keer de koppeling van een Polo vervangen, 2 keer een Escort, en een keer de versnellingsbak van een Micra uitgebouwd, gerepareerd (lager van de prise-as) en weer ingebouwd, dus ik weet hoeveel werk het is .
Toch loop ik nu bij de V40 tegen allerlei probleempjes op.
Ten eerste blijken er op Vadis helemaal geen instructies te vinden te zijn hoe de versnellingsbak uit te bouwen is. Ook niet van de aandrijfassen bijvoorbeeld, ook niet van de koppeling, en dus ook geen aanhaalmomenten en dergelijke.
Ten tweede blijkt de drukgroep van een zelfafstellend type te zijn (SAC), en daar schijn je speciaal gereedschap voor nodig te hebben. Dat heb ik natuurlijk niet, en aanschaffen is ook geen optie (ca. €700).
Ten derde blijkt in mijn geval een dubbelmassa vliegwiel gemonteerd te zijn, en wordt er aangeraden om dat vliegwiel mee te vervangen met de koppeling. Leuk advies, maar zo'n vliegwiel is gruwelijk duur .
Ik heb dus een aantal vragen aan jullie medeforummers:
* Hebben meer mensen hier op het forum last (gehad) van zo'n rammelend/rinkelend druklager, en hoe ernstig/urgent is dat? (een aantal heb ik via de zoekfunctie al gevonden). Met andere woorden, maak ik mij druk om niets
* Heeft iemand hier op het forum wel eens zelf de koppeling vervangen van zijn X40 met M56 versnellingsbak, en heeft die dan misschien wél een beschrijving van de werkwijze/-volgorde en aanhaalmomenten e.d.?
* Is er een alternatieve manier om zo'n SAC-drukgroep te monteren, als je niet over dat speciale gereedschap beschikt?
* In hoeverre is het nu echt raadzaam om dat dubbelmassa vliegwiel mee te vervangen? Ik weet dat VAG-wagens hier vaak problemen mee hebben, maar is dat bij Volvo ook zo?
Groetjes!
Als je het koppelingspedaal helemaal indrukt is er niets aan de hand, als je hem op laat komen is hij soms hoorbaar. Heel af en toe een piepje.
De koppeling zelf functioneert prima, en de auto heeft pas 120.000 km gelopen.
Nu ben ik iemand die een geluidjes-tik heeft, dus het zit mij niet lekker, en ik ben dan ook al aan het zoeken geweest wat ik allemaal nodig zou hebben om e.e.a. te vervangen, en wat daarbij komt kijken. Het is overigens niet de eerste keer dat ik zelf een koppeling zou vervangen; heb al een keer de koppeling van een Polo vervangen, 2 keer een Escort, en een keer de versnellingsbak van een Micra uitgebouwd, gerepareerd (lager van de prise-as) en weer ingebouwd, dus ik weet hoeveel werk het is .
Toch loop ik nu bij de V40 tegen allerlei probleempjes op.
Ten eerste blijken er op Vadis helemaal geen instructies te vinden te zijn hoe de versnellingsbak uit te bouwen is. Ook niet van de aandrijfassen bijvoorbeeld, ook niet van de koppeling, en dus ook geen aanhaalmomenten en dergelijke.
Ten tweede blijkt de drukgroep van een zelfafstellend type te zijn (SAC), en daar schijn je speciaal gereedschap voor nodig te hebben. Dat heb ik natuurlijk niet, en aanschaffen is ook geen optie (ca. €700).
Ten derde blijkt in mijn geval een dubbelmassa vliegwiel gemonteerd te zijn, en wordt er aangeraden om dat vliegwiel mee te vervangen met de koppeling. Leuk advies, maar zo'n vliegwiel is gruwelijk duur .
Ik heb dus een aantal vragen aan jullie medeforummers:
* Hebben meer mensen hier op het forum last (gehad) van zo'n rammelend/rinkelend druklager, en hoe ernstig/urgent is dat? (een aantal heb ik via de zoekfunctie al gevonden). Met andere woorden, maak ik mij druk om niets
* Heeft iemand hier op het forum wel eens zelf de koppeling vervangen van zijn X40 met M56 versnellingsbak, en heeft die dan misschien wél een beschrijving van de werkwijze/-volgorde en aanhaalmomenten e.d.?
* Is er een alternatieve manier om zo'n SAC-drukgroep te monteren, als je niet over dat speciale gereedschap beschikt?
* In hoeverre is het nu echt raadzaam om dat dubbelmassa vliegwiel mee te vervangen? Ik weet dat VAG-wagens hier vaak problemen mee hebben, maar is dat bij Volvo ook zo?
Groetjes!
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
- mmmark84
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: di 18 mei 2010, 09:04
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Middelburg
Re: Koppeling vervangen bij mj. 2004 B4184S2 en M56 versn. b
Ik kan helaas alleen maar hier op antwoorden.Kuip schreef: * Hebben meer mensen hier op het forum last (gehad) van zo'n rammelend/rinkelend druklager, en hoe ernstig/urgent is dat? (een aantal heb ik via de zoekfunctie al gevonden). Met andere woorden, maak ik mij druk om niets
Ik heb nu in 3 V40's gereden, de eerste wilde ik kopen (proefrit), de 2e heb ik minder dan een jaar in mijn bezit gehad en de 3e heb ik nu 1 jaar en 2 maanden. Bij alle 3 de V's heb ik dit (als het hetzelfde is als wat je omschrijft) geluid gehoord.
Ik heb er nooit wat aan gedaan, aangezien het iets is wat ik van meerdere mensen heb gehoord. Een monteur bij de volvo heeft dit ook een keer in mijn auto voor elkaar gekregen tijdens het wegrijden uit de werkplaats en zei toen meteen dat hij dat zo vaak hoort bij de x40.
De koppeling doet het verder perfect (auto valt uit bij te snel op laten komen vanuit stilstand, valt uit bij handrem opkomen in z'n 3, slipt niet in 5e versnelling bij 50km/h e.d). Ik heb me er nu bij neergelegd, aangezien het waarschijnlijk een reparatie is zoals je zelf al aangeeft. Het kost de wereld aan materiaal en als je het niet zelf doet aan monteurs kosten. En dat voor waarschijnlijk een bijgeluid wat vanzelf weer terug komt. Ook vervang je dan je koppeling/vliegwiel "omdat je het toch open hebt". Ik zelf wacht tot de koppeling helemaal op is (als dat al lukt voor dat de auto weg gaat).
Ik rijd hier dus al 1 jaar en 2 maanden mee rond. Het is enkel hoorbaar bij mij als de auto koud is en je teveel gas geeft en de koppeling te laat op laat komen. Als ik het al hoor (harde piep toon, schel metaal op metaal geluid) is het vaak ook maar 1 keer kort en daarna dagen niet. Ik heb het een keer geprobeerd te reproduceren en ben daarvoor een half uur lang aan het stoeien geweest met de koppeling en het gaspedaal om het exacte moment te proberen achterhalen en te laten horen aan iemand anders, maar als je het geluid wilt horen, lukt het me niet.
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9390
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Koppeling vervangen bij mj. 2004 B4184S2 en M56 versn. b
uh.. ik heb wel een how to van het uitbouwen van een M56 bak. maar dan het model van fase 1.Kuip schreef:Ten eerste blijken er op Vadis helemaal geen instructies te vinden te zijn hoe de versnellingsbak uit te bouwen is.
* Heeft iemand hier op het forum wel eens zelf de koppeling vervangen van zijn X40 met M56 versnellingsbak, en heeft die dan misschien wél een beschrijving van de werkwijze/-volgorde en aanhaalmomenten e.d.?
klik
koppeling / vliegwiel zat vast met grote inbussen die ik toevallig weer niet had, en om het wiel vast te zetten (ja dat ding draaid mee als je er aan gaat lopen sjorren) had ik ook niet, maar daar zijn ook vast andere middelen voor om deze te blokkeren.
en hoe dat weer zit bij een fase II met wat jij hebt, durf ik niet te zeggen, uiteraard ben ik niet te beroerd (mocht je het toch willen doorzetten) om een handje mee te helpen met het uitbouwen.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Koppeling vervangen bij mj. 2004 B4184S2 en M56 versn. b
Interessant, maar volgens mij is dat geen M56 versnellingsbak... ?
Ik dacht dat een M56 bak met kabels bedient wordt, die van mij in ieder geval wel.
Bovendien heeft de mijne een hydraulisch druklager, dus met de huplkoppelingscilinder in de bak.
Plaatje even geleend van Nordicar:
Ik dacht dat een M56 bak met kabels bedient wordt, die van mij in ieder geval wel.
Bovendien heeft de mijne een hydraulisch druklager, dus met de huplkoppelingscilinder in de bak.
Plaatje even geleend van Nordicar:
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Koppeling vervangen bij mj. 2004 B4184S2 en M56 versn. b
Na wat dieper speurwerk ben ik er inmiddels redelijk van overtuigd dat er overigens een normale drukgroep in zit i.p.v. een zelfstellende.
Dat is in ieder geval al een flink probleem minder, want daar heb je geen speciaal gereedschap voor nodig .
Die zelfstellende exemplaren zijn blijkbaar alleen toegepast in de T4 modellen.
Dat is in ieder geval al een flink probleem minder, want daar heb je geen speciaal gereedschap voor nodig .
Die zelfstellende exemplaren zijn blijkbaar alleen toegepast in de T4 modellen.
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9390
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Koppeling vervangen bij mj. 2004 B4184S2 en M56 versn. b
sorry, mijn fout, M5P is het, was in de war met het laatste getal/nummerKuip schreef:Interessant, maar volgens mij is dat geen M56 versnellingsbak... ?
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Koppeling vervangen bij mj. 2004 B4184S2 en M56 versn. b
Tja, scheelt inderdaad maar 1 cijfertje/lettertje, maar is wel een compleet andere bak
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9390
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Koppeling vervangen bij mj. 2004 B4184S2 en M56 versn. b
Je had ondertussen al PM
voor de overigen die met vadis werken en hun vin gebruiken.
gebruik de vin eens niet.
voor 2004, 1.8 staat idd niets over in wat betreft verwijderen van een M56 bak
ipv 1.8 neem je 2.0 en zie daar.
een heel stapsgewijse how to, hoe je een M56 bak moet demonteren / verwijderen en plaatsen.
voor de overigen die met vadis werken en hun vin gebruiken.
gebruik de vin eens niet.
voor 2004, 1.8 staat idd niets over in wat betreft verwijderen van een M56 bak
ipv 1.8 neem je 2.0 en zie daar.
een heel stapsgewijse how to, hoe je een M56 bak moet demonteren / verwijderen en plaatsen.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Koppeling vervangen bij mj. 2004 B4184S2 en M56 versn. b
Inderdaad een uitstekende tip van Ivar
Weer een stapje verder....
Weer een stapje verder....
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
-
- Idle
- Berichten: 72
- Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 17:16
- 11
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Rotterdam
Nieuwe koppelingsset
Aangezien de koppeling van de Volvo nog niet vervangen is en er nu bij 190000 km heel af en toe een piep kom vanuit de druklager bij het koud wegrijden in zijn 1e versnelling wil ik deze toch binnenkort eens onder handen nemen.
Nu ben ik dus op zoek naar een complete koppelingsset, alleen kan ik kieze uit 3 verschillende. 1 hydraulische, 1 met kogellager en nog 1. Welke set moet ik nu precies hebben voor mijn Volvo 2.0(100kw) uit 2000 met Kenteken 63-FP-NS???
Zijn er ook ergens iets van onderdelennummers online te vinden???
Nu ben ik dus op zoek naar een complete koppelingsset, alleen kan ik kieze uit 3 verschillende. 1 hydraulische, 1 met kogellager en nog 1. Welke set moet ik nu precies hebben voor mijn Volvo 2.0(100kw) uit 2000 met Kenteken 63-FP-NS???
Zijn er ook ergens iets van onderdelennummers online te vinden???
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Nieuwe koppelingsset
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- Idle
- Berichten: 72
- Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 17:16
- 11
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Rotterdam
Re: Nieuwe koppelingsset
Dank je wel ;-)
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
Laatst gewijzigd door JoeyB op di 15 jan 2013, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe koppelingsset
M56 bak. Dan zou je moeten welke je hebt. Als je met je VIN in VADIS zoekt, weet je het zeker.
PS: Er staat W/O (without) voor
PS: Er staat W/O (without) voor
-
- Engine off
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 20:51
- 11
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe koppelingsset
Let erop dat dit een zelfstellende koppeling is waarvoor je speciaal gereedschap ( presstool ) nodig hebt.
Zie ook http://www.skandix.de/en/spare-parts/dr ... t/1006878/
En volgens mij zit er in deze auto ook een dual mass vliegwiel waarvan aangeraden wordt om deze ook meteen te vervangen als je toch bezig bent.
Zie ook http://www.skandix.de/en/spare-parts/dr ... t/1006878/
En volgens mij zit er in deze auto ook een dual mass vliegwiel waarvan aangeraden wordt om deze ook meteen te vervangen als je toch bezig bent.
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Nieuwe koppelingsset
Zitten die niet alleen in de T4 modellen of alleen de turbo modellen of zoiets?
Dat zou volgens mij inderdaad wel eens kunnen, en dat is een prijzige....
Dat zou volgens mij inderdaad wel eens kunnen, en dat is een prijzige....
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9663
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
-
- Idle
- Berichten: 72
- Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 17:16
- 11
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Rotterdam
Re: Alles over Koppeling vervangen; kosten, zelf doen? enz
Nog geen nieuwe koppeling aangeschaft, maar weet wel welke nu te bestellen, thx ;-)
Het geluid heeft zich een stuk of 3 x voorgedaan als ik in de ochtend met de auto wegging.
Tot mijn verbazing gister helemaal niks meer. Heb alles gebrobeerd om het geluid weer te krijgen, maar lukt me niet meer.
Ook heb ik nogmaals speciaal gekeken en gevoeld hoe de auto schakeld en dat is gewoon super soepel en makkelijk in elke versnelling.
Straks nog maar even een stukje rijden om te kijken of het geluid nog steeds weg is. Mocht dit het geval zijn dan wacht ik denk ik nog even met de aanschaf van een nieuwe koppeling, zeker ook omdat de auto gewoon super schakeld.
Het geluid heeft zich een stuk of 3 x voorgedaan als ik in de ochtend met de auto wegging.
Tot mijn verbazing gister helemaal niks meer. Heb alles gebrobeerd om het geluid weer te krijgen, maar lukt me niet meer.
Ook heb ik nogmaals speciaal gekeken en gevoeld hoe de auto schakeld en dat is gewoon super soepel en makkelijk in elke versnelling.
Straks nog maar even een stukje rijden om te kijken of het geluid nog steeds weg is. Mocht dit het geval zijn dan wacht ik denk ik nog even met de aanschaf van een nieuwe koppeling, zeker ook omdat de auto gewoon super schakeld.
-
- Idle
- Berichten: 85
- Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 19:00
- 7
- Model: V40
- Bouwjaar: 1996
- Contacteer:
Welke koppeling set ?
Hallo allemaal,
ik wil voor mijn Volvo V40 1.8i 16v uit oktober/1996 de koppeling gaan vervangen.
Als ik een setje zoek, dan kom ik iets vreemds tegen.
Er zijn 3 gangbare modellen te vinden: de LUK 622 22 00, de Valeo 821499 en de Sachs 3000 950 601.
Die komen ooknaar voren als ikop kenteken zoek, dus dat zou moeten kloppen, maar ....
Het vreemde zit in de specificaties, ik kom verschillende diameters tegen bij dezelfde type nummers van Luk en Valeo.
Bij de ene verkoper staat 215 mm diameter en bij de andere 220 mm. De rest is wel hetzelfde (26 tanden).
Bij de Sachs zie ik alleen een 215 mm versie. Die is ook wel wat duurder dan beide andere.
Verder is op de webwinkel plaatjes het 3e onderdeel (een lager of aandrukplaat de uitvoering soms echt anders)
Nu is 5mm niet zoveel, maar ik denk in de auto techniek wel degelijk TE veel.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet interpreteren, zodat ik niet een verkeerde set koop ?
Of iemand die en set heeft gekocht die precies naar wens was en paste ?
Advies wordt gewaardeerd.
Thomas
ik wil voor mijn Volvo V40 1.8i 16v uit oktober/1996 de koppeling gaan vervangen.
Als ik een setje zoek, dan kom ik iets vreemds tegen.
Er zijn 3 gangbare modellen te vinden: de LUK 622 22 00, de Valeo 821499 en de Sachs 3000 950 601.
Die komen ooknaar voren als ikop kenteken zoek, dus dat zou moeten kloppen, maar ....
Het vreemde zit in de specificaties, ik kom verschillende diameters tegen bij dezelfde type nummers van Luk en Valeo.
Bij de ene verkoper staat 215 mm diameter en bij de andere 220 mm. De rest is wel hetzelfde (26 tanden).
Bij de Sachs zie ik alleen een 215 mm versie. Die is ook wel wat duurder dan beide andere.
Verder is op de webwinkel plaatjes het 3e onderdeel (een lager of aandrukplaat de uitvoering soms echt anders)
Nu is 5mm niet zoveel, maar ik denk in de auto techniek wel degelijk TE veel.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet interpreteren, zodat ik niet een verkeerde set koop ?
Of iemand die en set heeft gekocht die precies naar wens was en paste ?
Advies wordt gewaardeerd.
Thomas
Mijn Volvo is een CarbageRunner!
Modificaties en wetenswaardigheden rond de Volvo kan je vinden op mijn blog.
http://www.midlivecrisis.blogspot.nl
Modificaties en wetenswaardigheden rond de Volvo kan je vinden op mijn blog.
http://www.midlivecrisis.blogspot.nl