Pagina 2 van 5
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 13:51
door volvoS40
Over wat voor wagen praten we eigenlijk ?
Misschien handig om dit in je profiel te zetten ?
En het klopt dat er geen how to is mbt platen etc vervangen.
Bij de ph1 is er geen speciaal gereedschap benodigd.
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 13:52
door krismazur
Het is 2.0 uit 2002 met LPG (dacht achteraf ingebouwd)
je hebt dus dit nodig
http://www.mister-auto.nl/fl/koppeling- ... 51!34.html
en 1 van deze
http://www.mister-auto.nl/fl/vliegwiel/ ... _g577.html
kom ik op rond 900euro, dat scheelt de helft als je het zelf doet
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 13:58
door wbe
http://www.bogijn.nl/winkelwagen
dit had ik zelf gevonden
type auto klopt idd heb nu mijn profiel ook even gewijzigd
maar LUK is dus geen verkeerde keuze ?
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 14:19
door LagerbergM
Nope. LUK, Sachs allemaal 1 pot nat.
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 14:29
door wbe
mooi dat maakt de keuze makkelijker
nu moet ik alleen nog een krukaskeering en bouten voor het bevestiging van het vliegwiel zoeken.
of vergeet ik nog iets?
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 14:47
door volvoS40
Ik mis je koppeling cilinder nog en (rem) vloeistof.
Om alles te centreren zou je een centreer setje kunnen halen bij brezan of iets dergelijks.
kost een paar tientjes, maar kan bij de eerste en de beste keer wel uit.
Ik heb het zelf niet nodig gehad, en op het oog gecentreerd.
klik
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 15:19
door wbe
koppelings cilinder zit bij het druk lager
rem vloeistof heb ik altijd wel staan
en wat betreft het centreren dat heb ik wel vaker op het oog gedaan maar kan idd ook wel even een centreer asje gaan draaien
heb net vadis weer werkend gekregen op een oude laptop en in de bevestigings handleiding staat niks over op tijd zetten of zo dus denk dat het maar op 1 manier past
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 15:45
door Kuip
Voor zover ík weet zit hier een zelfstellende koppeling in (een Self Adjusting Clutch, ofwel SAC), en heb je
speciaal gereedschap voor nodig om deze (voorgespannen) te monteren.
edit: weet niet waar je woont, maar je zou ook eens
hier langs kunnen gaan voor een second opinion.
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:50
door LarsJanse
wbe schreef:hallo,
heb net de auto even uit laten lezen bij de dealer omdat ik dacht dat de VVT puly kapot was.
maar volgens de dealer is het vliegwiel de oorzaak en misschien dat de vvt puly dan later ook nog wel vervangen moet worden.
maar eerst een offerte gekregen voor het vervangen van de koppeling,vliegwiel en koppelingscilinder €1860,- incl montage en btw.
........................
groet watze
Ik vind jouw dealer wel erg duur.
Heb in mei mijn V bij de Volvo dealer (Svala) een nieuwe koppelingsgroep laten geven (bedieningscylinder en koppelingsset incl. druklager). Kostte me afgerond 750 euro inclusief montage en btw. Nu weet ik dat een dubbelmassa vliegwiel ongeveer 500 euro kost, maar dan kom ik nog lang niet op die 1860 euro...
Misschien loont het de moeite om bij wat andere garages een offerte op te vragen?
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 17:22
door volvoS40
1860 is waarschijnlijk gebaseerd op "als het tegen zit, wat extra tijd kost"
Als de klus 4 a 5 uur duurt mee valt, zou hij best goedkoper uit kunnen zijn dan dat bedrag.
Maar dan nog is het duur...
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 19:35
door maikelv
Een nieuw vliegwiel kost je al minimaal 700 euro
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 19:48
door volvoS40
uh.. dan ken je de prijzen van alle Volvo dealers nog niet
Als je denkt dat bij alle dealers de prijzen het zelfde zijn........ heb je het toch werkelijk waar mis.
Hoe ze dat presteren.... i dono. Zelde geld ook voor het uur tarief.
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: ma 03 nov 2014, 21:51
door maikelv
Haha nee is via mijn vaste leverancier, bij de dealer reken er nog maar wat bij
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: di 04 nov 2014, 14:55
door wbe
Kuip schreef:Voor zover ík weet zit hier een zelfstellende koppeling in (een Self Adjusting Clutch, ofwel SAC), en heb je
speciaal gereedschap voor nodig om deze (voorgespannen) te monteren.
edit: weet niet waar je woont, maar je zou ook eens
hier langs kunnen gaan voor een second opinion.
dat is een duurstukje gereedschap
maar even verder zoeken of er ook goedkope oplossingen zijn
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: di 04 nov 2014, 15:15
door wbe
heb al even op youtube gekeken en het is een soort van pullytrekker is ook wel zelf te maken de orginele set kost meer dan 500 euro dus dat wordt weer ff kuntselen
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: di 04 nov 2014, 23:30
door sjoerdb
ik heb kort geleden mijn koppelingsset laten vervangen. cilinder, koppeling en vliegwiel, mijn sleutelende collega rekende er 1200 euro voor, 2 dagen werk er aan gehad.
henk scholten volvo dealer arnhem offerte 1840 euro,
ton van kuyk volvo dealer hoorn offerte 2350 euro.
mijn collega heeft inderdaad speciaal afstelset kunnen huren om het te fixen, dit schijnt wel nodig te zijn.
het is inderdaad een klap geld, maar ik heb nu een soepel bedienend pedaal en mooi onderin aangrijpend.
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: wo 05 nov 2014, 16:38
door volvofreak898
mag ik vragen waarom je je vliegwiel ook hebt vervangen?
Mijn koppeling zit er ook aan te komen namelijk
maar wil dit goedkoop en goed oplossen...
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: wo 05 nov 2014, 22:19
door sjoerdb
de koppeling begon bij meer vermogen door te slippen, nu eenmaal los dan toch maar vervangen van het vliegwiel. of het nodig is geweest weet ik niet maar laten zitten kan soms ook spijt geven later. (en ik bespaarde toch genoeg om het maar mee te laten doen, iets met geld en rollen)
heb je meer tijd dan kan je het los laten halen, beoordelen en dan beslissen of hij vervangen wordt.
linkje naar LUK uitleg 2 delig vliegwiel:
http://www.mijngrossier.nl/assets/files ... l_2011.pdf
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: do 06 nov 2014, 12:34
door LarsJanse
LarsJanse schreef:
Ik vind jouw dealer wel erg duur.
Heb in mei mijn V bij de Volvo dealer (Svala) een nieuwe koppelingsgroep laten geven (bedieningscylinder en koppelingsset incl. druklager). Kostte me afgerond 750 euro inclusief montage en btw. Nu weet ik dat een dubbelmassa vliegwiel ongeveer 500 euro kost, maar dan kom ik nog lang niet op die 1860 euro...
Misschien loont het de moeite om bij wat andere garages een offerte op te vragen?
Ik ben in dit topic correct verbeterd, een dubbelmassavliegwiel kost inderdaad rond de 700 euro, maar dan kom ik NOG STEEDS niet op die 1860
Re: dubbel massa vliegwiel+koppeling+koppelingscilinder verv
Geplaatst: do 06 nov 2014, 13:12
door volvoS40
LarsJanse schreef: maar dan kom ik NOG STEEDS niet op die 1860
volvoS40 schreef:1860 is waarschijnlijk gebaseerd op "als het tegen zit, wat extra tijd kost"
Als de klus 4 a 5 uur duurt mee valt, zou hij best goedkoper uit kunnen zijn dan dat bedrag.
[ Geplaatst met iPhone ]