Maar misschien dat de service van mijn Volvo Specialist (die gratis heeft onderzocht of het iets was wat zij voor me konden oplossen en vervolgens de dealer heeft verteld wat zij allemaal al gecontroleerd hadden) me dus een uurtje uitzoekwerk bij de Volvo dealer bespaard... :)
[ Geplaatst met iPhone ]Kuip schreef: Resumé; als je zélf over de geschikte apparatuur beschikt om uit te lezen en te resetten, voldoende tijd hebt én zeker weet dat je een regelunit op de kop kunt tikken waar geen foutcodes in opgeslagen zijn, dan is het prima te doen met een gebruikte unit. Gaat er iets tegen zitten, dan gaat er weer veel extra tijd en ergernis (en mogelijk kosten voor nog een andere gebruikte unit) in zitten.
Al met al overwegende heb ik zelf gekozen voor de dure dealer-oplossing. De regeleenheid zelf kost ca. €400 ex BTW. Dan komen daar nog diagnosekosten, werkplaatskosten (in- en uitbouwen; de unit zit onder de middenconsole) en BTW bij en zit je inderdaad op ca. €650. Is even slikken, maar ik troost me met de wetenschap dat ik dat bedrag al lang en breed bespaard heb door alle onderhoud en overige reparaties zélf uit te voeren.