Re: Alles over airbag (SRS) lampje (controle, reseten enz
Geplaatst: zo 04 jan 2015, 12:02
En deadlock uitzetten
https://volvo40forum.nl/forum/
Is er iemand in de buurt van Amsterdam met een OBD2 uitleestool? Of is het de moeite om er zelf een te kopen (is dat hetzelfde als de tool waar eerder in deze thread een link naartoe geplaatst was)?texaco schreef:Uitlezen en lampje uitschakelen kan bij de dealer, die gans je auto ondersteboven keert om de oorzaak te vinden, dan betaal je ongeveer 3 kwartier werkplaatstarief.
Als je iemand kent met een OBD2-uitleestool kan het lampje daarmee direct gereset worden.
Hallo Wouter, geldt je aanbod nog steeds en zou ik er gebruik van mogen maken?Wouter schreef:Voor deze klacht moet je de auto laten uitlezen.
Waarschijnlijk een verbindings probleem, van de airbags of gordelspanners.
Voor de duidelijkheid het lampje gaat niet vanzelf uit, de fout moet opgelost zijn en met diagnose apparaat uit het geheugen gewist worden.
Als je in de buurt van Schiphol woont, kan ik je helpen.
Groetjes Wouter
Hallo Tom,tomtom87 schreef:Update!
We gingen van de week naar huis. En de benzinemeter en de temperatuurmeter voor buiten deden het niet meer. Ook een Xenon lamp begon te knipperen. Ik ben toen de hele situatie nog eens na gegaan, en begon sterk mijn twijfels te krijgen over de accu. Dit mede omdat de airbag lamp begon te knipperen bij de eerste matige vorst (-7). Omdat ik lid ben van de anwb heb ik vrijdagmorgen gebeld voor een accucheck. De monteur deed deze met een apparaatje uitlezen waarna er testresultaten werden uitgeprint. De accu was slecht. De anwb monteur bood aan om de accu te vervangen voor 145 euro! Hiervoor heb ik bedankt en na een korte zoekactie op internet had ik Varta Blue Dynamic gekocht voor 88 euro incl. verzendkosten bij accudienst.nl. Echt een super internetwinkel trouwens voor 15:00 besteld dus gisteren werd die thuis gebracht. Even erin gezet en starten maar. Ik neem aan dat een airbag storing altijd gereset moet worden? (even wachten op mijn obd apparaat dus!).
Of software update, of nieuwe regelunit nodig. En dat kan beide alleen bij de dealer. Wat kost zoiets?krismazur schreef: eerst je stekkers nalopen onder de stoelen
daarvan komen eerste storingen
Ergste zorgen kun je bij SRS-0001 kan ook je regelunit kaduuk zijn
[ Geplaatst met iPhone ]Kuip schreef:Helaas... exact dezelfde foutcodes als tomtom87 heeft, te weten SRS-0001 en SRS-017D.
Monteur heeft alles doorgemeten en gechecked, en is tot de conclusie gekomen dat de control module defect is .
Nieuwe module is besteld, maar moet uit Zweden komen, dus volgende week kan de V40 wéér naar de dealer.
Enneh, over de kosten zullen we het maar helemáál niet hebben .