Groot licht rechts blijft aan. Stekker smelt steeds

Alles over aansluitingen, Schema's, Dashboard teller unit, Sensoren, alarm, CC enz (Geen ICE en verlichting)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vurnality
Idle
Idle
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 19:41
4
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Jarmo

Groot licht rechts blijft aan. Stekker smelt steeds

Bericht door Vurnality »

Hallo,

Mijn stekkers waren beide gesmolten van de koplampen.

Heb deze vervangen en merkte dat de rechter koplamp wel gel stond en nu voor een muur zag ik dat enkel links fel werd.

Bleek dat de rechter alleen maar Groot licht behoud. Nieuwe stekker begint ook al bij de randen te smelten omdat ie gloeiend heet Word van het groot licht continu.

Links niet.

Heb de lamp al vervangen en de oude eigenaar had allemaal draden aan elkaar getaped etc.

Dacht dat het nu goed zat maar helaas brand nu na weekje groot licht weer continu.

Wat kan het probleem zijn.

De ECM heb ik al eens vervangen omdat dimlichten niet werkten. Daarna wel.

Enig elektrisch schema van de verlichting beschikbaar?

En waar kan ik naar kijken.

Volvo s40 benzine, bouwjaar 2000 1.6

Trotse Volvo v40 t4 rijder met een t15 turbo en een schroefset voor extra wegligging ;)
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5749
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Groot licht rechts blijft aan. Stekker smelt steeds

Bericht door Arie »

Bij gesmolten stekkers zou je de stekkers kunnen vervangen en de bedrading die aan elkaar getaped is goed aansluiten door middel van solderen en met krimpkousen isoleren of door middel van doorverbinders aan elkaar krimpen.
Afbeelding
Slechte draadverbindingen genereren namelijk weerstand en dat resulteert in hitte. Een van de meest voor komende oorzaken van autobrand.

Groot licht wat blijft branden heb ik zo geen oplossing voor. De ecm is wel het eerste wat in mijn gedachten op komt.

Bedradingsschema's voor een S40/V40 uit 2000 kun je vanaf deze website downloaden: http://volvos40v40.johnavis.com/technic ... -diagrams/ 2000 Models S40, V40, Sectie High and Low Beams.
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Plaats reactie