Raam ruit gaat niet goed omlaag of omhoog sluit niet goed

Alles over aansluitingen, Schema's, Dashboard teller unit, Sensoren, alarm, CC enz (Geen ICE en verlichting)
Gebruikersavatar
jimbollic
Idle
Idle
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 02:03
13
Locatie: Den Haag

Re: Electrisch raam gaat stroef omhoog, met aantrekken gaat goed

Bericht door jimbollic »

ik denk dat inspuiten wel heel goed gaat werken... ik heb het probleem ook bij bestuurders kant ... maar zodra het heeft geregent doet hij het weer normaal :tumbup

dus denk dat ik hem idd ook ga inspuiten binnenkort
Gebruikersavatar
jimbollic
Idle
Idle
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 02:03
13
Locatie: Den Haag

Re: Electrisch raam gaat stroef omhoog, met aantrekken gaat goed

Bericht door jimbollic »

oorzaak bij mij gevonden....

khad het vandaag ingespoten met Wd-40.. heel slecht idee... het kwam op mn raam en het komt er niet meer vanaf XD
het blijkt dus dat mijn raam meer naar achteren hangt... als ik uhm een stukje naar voren trek voel je het raam ook bewegen naar voren en zo ging ie ook heel soepel weer omhoog
sjoerd-mts
Idle
Idle
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 13 okt 2010, 22:00
13
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Egmond Binnen
Contacteer:

Re: Electrisch raam gaat stroef omhoog, met aantrekken gaat goed

Bericht door sjoerd-mts »

Zowiezo geen WD40 gebruiken, die troep gaat uiteindelijke ontzettend roesten, je kan beter eventjes een busje siliconenspray kopen. Deurpaneel er even uithalen links en rechts de geleiders even inspuiten en in het midden de geleider/motor even insprayen. ik had hetzelfde probleem, eventjes ingespoten en is inmiddels al een lange tijd goed.
Koop in het theater nooit een programma, als je het wil lezen doen ze juist het licht uit!
Timberframe
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: do 06 aug 2015, 19:53
8
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Soesterberg

Electrische raambediening bromt/knarst

Bericht door Timberframe »

Hallo allemaal,

Vorige week vrijdag de zijruit-motor en geleiding van de bestuurderszijde vervangen omdat deze tijdens de terugreis van de vakantie niet meer wilde sluiten. Bleek dat het niet in de motor of geleiding zat maar in de schakelaar. :swear :wall .... Dus ook de schakelaar vervangen. Nu gaat het raam weer netjes open én dicht maar wanneer de ruit gesloten is en je de schakelaar niet direct loslaat bromt/knarst er iets in de motor. Volgens mij klinkt het als kunststof tandwielen/radertjes die over elkaar raspen. Ook wanneer het raam al dicht is en je bedient de schakelaar alsof je het raam zou willen sluiten gebeurt dit. Duidelijk te horen dat de motor draait en dus bromt/knarst.

Dit is voor mij een nieuw iets; voorheen stopte de motor exact wanneer de ruit boven was aangekomen.

Nu is mijn vraag de volgende; zit deze storing in de schakelaar of in de motor zodat ik weet welk deel ik (nog eens) moet vervangen.........

Alvast bedankt voor jullie info!!
Gebruikersavatar
bluemaster
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 10:46
12
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Marco
Locatie: Almere

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Bericht door bluemaster »

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je in VIDA het nieuwe nulpunt inlezen.

Vanaf galaxy s5 via tapatalk
Timberframe
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: do 06 aug 2015, 19:53
8
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Soesterberg

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Bericht door Timberframe »

Hoi Bluemaster,

En hoe doe ik dat; kan ik dat überhaupt zelf of komt daar weer zo'n gepeperde rekening :vertag van een Volvo-dealer bij kijken.... :'( :'(
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Bericht door MarcO »

Je hebt dus iemand nodig met een Dice en Vida... of je moet die zelf hebben.

We hebben een topic waar je kan zien wie een Dice hebben en voor een kop koffie je wagen uitlezen en inregelen.
w.rusman
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 369
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 22:02
13
Model: Andere
Bouwjaar: 2003
Locatie: Leeuwarden

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Bericht door w.rusman »

Dit klinkt meer alsof de tandwielen in het vervangen motormechanisme stuk of versleten zijn.
Ik begreep dat de oude net vervangen was en het uiteindelijk in de schakelaar bleek te zitten, is de oude nog aanwezig om weer terug te bouwen ?
Nissan micra K12
Timberframe
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: do 06 aug 2015, 19:53
8
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Soesterberg

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Bericht door Timberframe »

Dat was ook mijn eerste gedachte Rusman, zo klinkt het ook.

De oude motor is nog voorhanden en kan dus ingebouwd worden. Maar het brommen/knarsen is echter pas begonnen nadat de ruit voor 1e keer geheel gesloten werd; tijdens het inbouwen heb ik de ruit wel een paar keer op en neer laten bewegen maar niet helemaal tot boven en toen hoorde ik nog niets..... De eerste keer dat de ruit helemaal gesloten werd, begon het brommen/knarsen. Ik ben bang dat wanneer ik de motor nu vervang door een andere en de ruit weer helemaal sluit, ik ook deze motor verniel.....
w.rusman
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 369
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 22:02
13
Model: Andere
Bouwjaar: 2003
Locatie: Leeuwarden

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Bericht door w.rusman »

Dan zijn die tandwielen waarschijnlijk al niet helemaal fris geweest of is er een asje losgebroken waardoor nu de tandwielen kunnen slippen.

ik denk niet dat je met een andere motor weer hetzelfde risico loopt, al moet je uiteraard altijd opletten met de inbouw van dit soort dingen dat de beweging wel goed vrij loopt van onder naar boven en dat de twee geleiders goed evenwijdig lopen zodat het geheel niet gaat wrikken.
Nissan micra K12
Plaats reactie