Pagina 3 van 3

Re: Electrisch raam gaat stroef omhoog, met aantrekken gaat goed

Geplaatst: di 31 aug 2010, 03:17
door jimbollic
ik denk dat inspuiten wel heel goed gaat werken... ik heb het probleem ook bij bestuurders kant ... maar zodra het heeft geregent doet hij het weer normaal :tumbup

dus denk dat ik hem idd ook ga inspuiten binnenkort

Re: Electrisch raam gaat stroef omhoog, met aantrekken gaat goed

Geplaatst: do 02 sep 2010, 03:13
door jimbollic
oorzaak bij mij gevonden....

khad het vandaag ingespoten met Wd-40.. heel slecht idee... het kwam op mn raam en het komt er niet meer vanaf XD
het blijkt dus dat mijn raam meer naar achteren hangt... als ik uhm een stukje naar voren trek voel je het raam ook bewegen naar voren en zo ging ie ook heel soepel weer omhoog

Re: Electrisch raam gaat stroef omhoog, met aantrekken gaat goed

Geplaatst: zo 09 jan 2011, 19:04
door sjoerd-mts
Zowiezo geen WD40 gebruiken, die troep gaat uiteindelijke ontzettend roesten, je kan beter eventjes een busje siliconenspray kopen. Deurpaneel er even uithalen links en rechts de geleiders even inspuiten en in het midden de geleider/motor even insprayen. ik had hetzelfde probleem, eventjes ingespoten en is inmiddels al een lange tijd goed.

Electrische raambediening bromt/knarst

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 10:56
door Timberframe
Hallo allemaal,

Vorige week vrijdag de zijruit-motor en geleiding van de bestuurderszijde vervangen omdat deze tijdens de terugreis van de vakantie niet meer wilde sluiten. Bleek dat het niet in de motor of geleiding zat maar in de schakelaar. :swear :wall .... Dus ook de schakelaar vervangen. Nu gaat het raam weer netjes open én dicht maar wanneer de ruit gesloten is en je de schakelaar niet direct loslaat bromt/knarst er iets in de motor. Volgens mij klinkt het als kunststof tandwielen/radertjes die over elkaar raspen. Ook wanneer het raam al dicht is en je bedient de schakelaar alsof je het raam zou willen sluiten gebeurt dit. Duidelijk te horen dat de motor draait en dus bromt/knarst.

Dit is voor mij een nieuw iets; voorheen stopte de motor exact wanneer de ruit boven was aangekomen.

Nu is mijn vraag de volgende; zit deze storing in de schakelaar of in de motor zodat ik weet welk deel ik (nog eens) moet vervangen.........

Alvast bedankt voor jullie info!!

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 12:48
door bluemaster
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je in VIDA het nieuwe nulpunt inlezen.

Vanaf galaxy s5 via tapatalk

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Geplaatst: wo 11 mei 2016, 14:32
door Timberframe
Hoi Bluemaster,

En hoe doe ik dat; kan ik dat überhaupt zelf of komt daar weer zo'n gepeperde rekening :vertag van een Volvo-dealer bij kijken.... :'( :'(

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Geplaatst: do 12 mei 2016, 06:18
door MarcO
Je hebt dus iemand nodig met een Dice en Vida... of je moet die zelf hebben.

We hebben een topic waar je kan zien wie een Dice hebben en voor een kop koffie je wagen uitlezen en inregelen.

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Geplaatst: vr 13 mei 2016, 14:35
door w.rusman
Dit klinkt meer alsof de tandwielen in het vervangen motormechanisme stuk of versleten zijn.
Ik begreep dat de oude net vervangen was en het uiteindelijk in de schakelaar bleek te zitten, is de oude nog aanwezig om weer terug te bouwen ?

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Geplaatst: vr 13 mei 2016, 15:26
door Timberframe
Dat was ook mijn eerste gedachte Rusman, zo klinkt het ook.

De oude motor is nog voorhanden en kan dus ingebouwd worden. Maar het brommen/knarsen is echter pas begonnen nadat de ruit voor 1e keer geheel gesloten werd; tijdens het inbouwen heb ik de ruit wel een paar keer op en neer laten bewegen maar niet helemaal tot boven en toen hoorde ik nog niets..... De eerste keer dat de ruit helemaal gesloten werd, begon het brommen/knarsen. Ik ben bang dat wanneer ik de motor nu vervang door een andere en de ruit weer helemaal sluit, ik ook deze motor verniel.....

Re: Electrische raambediening bromt/knarst

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 09:40
door w.rusman
Dan zijn die tandwielen waarschijnlijk al niet helemaal fris geweest of is er een asje losgebroken waardoor nu de tandwielen kunnen slippen.

ik denk niet dat je met een andere motor weer hetzelfde risico loopt, al moet je uiteraard altijd opletten met de inbouw van dit soort dingen dat de beweging wel goed vrij loopt van onder naar boven en dat de twee geleiders goed evenwijdig lopen zodat het geheel niet gaat wrikken.