Project programeerbare interval schakeling

Alles over aansluitingen, Schema's, Dashboard teller unit, Sensoren, alarm, CC enz (Geen ICE en verlichting)
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1304
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: WDB van Wouter "Project programeerbare interval schakeli

Bericht door hervelt »

Hoi Wouter (en Harry) ,
Intussen zijn we 2 jaar verder en loop ik al een tijd te zoeken naar het interval relais in mijn Phase 2 (D4192T3) bj 2003.
Nu zeg jij dat die intervaltijd vanuit het CEM geregeld wordt. Volgens mij is er maar 1 vaste intervaltijd maar zit het relais wel in het CEM (vastgesoldeerd ?)

Heb zelf al jaren terug zo'n VAG/Bosch relais gekocht en jaren in mijn VW Golf gehad en daarna nog jaren in mijn Volvo 440. Kwestie van relais uitwisselen en direct werkend. Tijdsinstelling mogelijk van 1 tot 60 sec. (gewoon de tijd tussen 2 handmatige wisser-akties wordt overgenomen)
Wilde dit relais ook in mijn V40 steken maar kon het relais in de V40 niet vinden (hoorde wel tikken in het CEM dus dat verklaart nu alles.

Vragen: Is er nog iemand bezig geweest met een variabele wisser interval voor een Phase 2 ?
Is het CEM voorzien van vaste relais of zo uit te wisselen (en met zo'n VAG/Bosch relais) ?
Ps. Is dat hierbij bijgeplaatste schema van een Phase 2 (type/ brandstof onafhankelijk) ?

Groet, Johan
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
Gebruikersavatar
RRRRamon
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 543
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 17:52
10
Model: V70
Type: T4
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Ramon
Locatie: Muiderberg

Re: Project programeerbare interval schakeling

Bericht door RRRRamon »

Ik ben ook wel beniewd of dat relais kan worden geplaatst. Ik heb deze:

http://www.europeantuningshop.nl/index. ... t_id=13413

al jaren in mijn V70 (1999) gehad en zou wel willen weten of deze ook in mijn V40 uit 2004 kan. In feite is dit relais hetzelfde als het VAG relais.
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race MY12 Herrgårdsvagn 🇸🇪
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 WDG 460 MY20 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo. for Life 🇸🇪
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1304
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: Project programeerbare interval schakeling

Bericht door hervelt »

Ik hoop dat je nog online komt RRRRamon want de link naar jouw relais werkt niet meer.
Zie dus niet welke je bedoeld.

Maar weet intussen wel haast zeker dat uitwisselen van een intervalrelais door een universeel programmeerbare niet mogelijk is bij Phase II
Ook al niet vanwege wat Wouter aangeeft enkele posts terug, dat het interval relais in de CEM gestuurd wordt afhankelijk van de rijsnelheid.
(Iets wat ik overigens niet kan bevestigen. Naar mijn gevoel is het een vaste interval-tijd)


Het afgebeelde interval relais van Wouter/Phase I dus, lijkt wel verdacht veel op zo'n standard Hella relais. Daar kun je dus mogelijk wel zo'n programmeerbaar relais insteken.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
Gebruikersavatar
RRRRamon
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 543
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 17:52
10
Model: V70
Type: T4
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: Ramon
Locatie: Muiderberg

Re: Project programeerbare interval schakeling

Bericht door RRRRamon »

Was er inderdaad ook al achter dat het bij een PhII uit de CEM komt en niet van een los relais. De link is inderdaad dood maar dat ging gewoon om een relais. Vierkant blokje met 5 pootjes. Ik heb deze gehad in mijn V70 uit '99. Dat het snelheidsafhankelijk zou zijn is mij nog nooit opgevallen. Ik dacht ook aan een vaste tijd. Wel jammer dat het niet variabel is. Ik mis dat wel in mijn V40.
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race MY12 Herrgårdsvagn 🇸🇪
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 WDG 460 MY20 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo. for Life 🇸🇪
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1304
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: Project programeerbare interval schakeling

Bericht door hervelt »

Ja, ik mis het ook dat de interval instelling op de voorruit niet variabel is.

Meen dat iemand anders ook zei dat het wel rijsnelheid afhankelijk werkt maar wederom kan ik dat echt niet bevestigen.
Zou er eens een stopwatch bij moeten pakken.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
Plaats reactie