Alles over Central Electronic Module (CEM)
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Vreemde storing -> nu cem vervangen
Lijkt me sterk dat deze geprogrammeerd moet worden of je hebt CEM uit een S40 gebruikt
Anders kan je motor kapot zijn van de achterwisser (heb ik nog eentje liggen)
Anders kan je motor kapot zijn van de achterwisser (heb ik nog eentje liggen)
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Vreemde storing -> nu cem vervangen
Blij dat het werkt en blij dat mijn bevindingen goed waren
Maar als je eentje uit een S40 hebt gepakt moet inderdaad de achter ruitenwisser geprogrammeerd worden door de dealer. Net als eventueel cruise control en mistlampen voor etc.
Maar als je eentje uit een S40 hebt gepakt moet inderdaad de achter ruitenwisser geprogrammeerd worden door de dealer. Net als eventueel cruise control en mistlampen voor etc.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Engine off
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 11:48
- 11
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
Re: Vreemde storing -> nu cem vervangen
Net even het bedrijf waar de cem weg komt gemaild (Marans in Veldhoven).
De CEM komt inderdaad uit een S40. Aangezien alle nummers identiek zijn, gingen ze er van uit dat dit geen probleem was.
Ik neem aan dat de dealer dit er zo even in zet? Of zijn er handige mensen hier die dit kunnen (tegen betaling uiteraard), enigszins in de buurt (regio Heerenveen Leeuwarden, Drachten). Dat ik niet het halve land moet doorrijden.
Anders rij ik naar de dealer (echter wist die niet eens dat deze cem er in zit, dus heb er niet zo'n hoge pet van op).
De CEM komt inderdaad uit een S40. Aangezien alle nummers identiek zijn, gingen ze er van uit dat dit geen probleem was.
Ik neem aan dat de dealer dit er zo even in zet? Of zijn er handige mensen hier die dit kunnen (tegen betaling uiteraard), enigszins in de buurt (regio Heerenveen Leeuwarden, Drachten). Dat ik niet het halve land moet doorrijden.
Anders rij ik naar de dealer (echter wist die niet eens dat deze cem er in zit, dus heb er niet zo'n hoge pet van op).
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: za 09 okt 2010, 22:02
- 13
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Leeuwarden
Re: Vreemde storing -> nu cem vervangen
Ik vermoed dat de dealers hier in het noorden dit er niet "even" inzetten...
Laatst stond degene in leeuwarden dusdanig vertwijfeld te kijken bij de opdracht van het opnieuw inleren van mijn handzenders voor VGLA.
Hij stond zo te klungelen met VIDA dat ik hem maar even heb uitgelegd hoe het proces in zijn werk ging
En dan daarna een hogere rekening krijgen vanwege het meer tijd besteden aan werkzaamheden dan gepland
Vantevoren had ik een prijs gevraagd, en de uitleg bij de rekening was dat die vooraf gegeven prijs "alleen voor de software en niet voor de uren" was
Nee bij die stealer zien ze me niet snel terug...
Laatst stond degene in leeuwarden dusdanig vertwijfeld te kijken bij de opdracht van het opnieuw inleren van mijn handzenders voor VGLA.
Hij stond zo te klungelen met VIDA dat ik hem maar even heb uitgelegd hoe het proces in zijn werk ging
En dan daarna een hogere rekening krijgen vanwege het meer tijd besteden aan werkzaamheden dan gepland
Vantevoren had ik een prijs gevraagd, en de uitleg bij de rekening was dat die vooraf gegeven prijs "alleen voor de software en niet voor de uren" was
Nee bij die stealer zien ze me niet snel terug...
Nissan micra K12
-
- Engine off
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 11:48
- 11
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
Re: Vreemde storing -> nu cem vervangen
Haha,
Ja daar was ik al een beetje bang voor. De dealer in Drachten hield vol dat er geen CEM in zat, en die dealer in Dokkum (waar die weg komt), was ook al verbaasd, maar nam tenminste de moeite om even in het systeem te kijken. Toen kwam die er achter dat dit inderdaad zo was.
en heb inderdaad weinig zin om een dikke rekening te krijgen omdat ze zelf niet weten hoe het moet. Even voor de duidelijkheid, ben absoluut niet te beroerd om ergens voor te betalen. Autorijden kost geld, simpel. Maar het is wel handig om van te voren (iig ongeveer) te weten waar je aan toe bent.
Een vriend van me heeft gewoon op zijn laptop software van VW, met wat stekkers erbij.
Is er niet iemand hier op het forum die dit voor Volvo heeft? Hoeft niet direct naast de deur te zijn, als ik een uurtje of zo moet rijden een keer is dat uiteraard geen probleem. En het hoeft ook niet gratis.
Ja daar was ik al een beetje bang voor. De dealer in Drachten hield vol dat er geen CEM in zat, en die dealer in Dokkum (waar die weg komt), was ook al verbaasd, maar nam tenminste de moeite om even in het systeem te kijken. Toen kwam die er achter dat dit inderdaad zo was.
en heb inderdaad weinig zin om een dikke rekening te krijgen omdat ze zelf niet weten hoe het moet. Even voor de duidelijkheid, ben absoluut niet te beroerd om ergens voor te betalen. Autorijden kost geld, simpel. Maar het is wel handig om van te voren (iig ongeveer) te weten waar je aan toe bent.
Een vriend van me heeft gewoon op zijn laptop software van VW, met wat stekkers erbij.
Is er niet iemand hier op het forum die dit voor Volvo heeft? Hoeft niet direct naast de deur te zijn, als ik een uurtje of zo moet rijden een keer is dat uiteraard geen probleem. En het hoeft ook niet gratis.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: za 09 okt 2010, 22:02
- 13
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Leeuwarden
Re: Vreemde storing -> nu cem vervangen
dat gaat om de volvo DICE dan, even op dit lijstje kijken en eens contact opnemen of zij dit kunnen voor je
http://volvov70forum.com/topic.php?t=35 ... ce&page=23
http://volvov70forum.com/topic.php?t=35 ... ce&page=23
Nissan micra K12
-
- Engine off
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 11:48
- 11
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
Re: Vreemde storing -> nu cem vervangen -> opgelost
Ik moest gisteren toch richting Leeuwarden. Dacht laat ik het eens proberen. Gebeld, en ze wisten niet zeker of dit kon, maar wilden het wel proberen.
Ik was 16.15 bij de dealer daar, en stond 16.40 weer buiten met een werkende achterruitenwisser :)
Gewoon aanzetten in het programma en klaar!
Kosten: 0,00 euro.
Dus in dit geval een dikke pluim voor v/d Schaaf en Mellema Leeuwarden. (Dealer Drachten wilde niet eens de moeite nemen om te kijken 'Nee dat kunnen we niet' was het telefonisch antwoord).
In ieder geval heb ik nu weer een goedwerkende volvo, en daar gaat het om.
Ik was 16.15 bij de dealer daar, en stond 16.40 weer buiten met een werkende achterruitenwisser :)
Gewoon aanzetten in het programma en klaar!
Kosten: 0,00 euro.
Dus in dit geval een dikke pluim voor v/d Schaaf en Mellema Leeuwarden. (Dealer Drachten wilde niet eens de moeite nemen om te kijken 'Nee dat kunnen we niet' was het telefonisch antwoord).
In ieder geval heb ik nu weer een goedwerkende volvo, en daar gaat het om.
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9393
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Vreemde storing -> nu cem vervangen -> opgelost
Super dat het is opgelost en alles nu weer werkt
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Engine off
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 24 mar 2011, 20:35
- 13
- Model: V40
- Locatie: StedeBroec
Re: Alles over Central Electronic Module (CEM)
Als je de CEM los wilt halen,moet je dan de accupolen los halen?
Ik heb mistlampen voor ingebouwd,schakelaar ingebouwd.Nu heb ik van de Volvo uit Middelie te horen gekregen dat ik alleen een andere CEM moet halen van de sloop.
Kan ik een CEM halen van een bijvoorbeeld 1.8 ? Ik heb een V40 uit 2000 met een nonturbo 2.0 ,met climateControle en airco enz.
De dealer in Hoorn beweerd dat het absoluut niet mogelijk is om mistlampen achteraf in te bouwen.(beetje vaag,want in de jaren 70 kon je ook al mistlampen achteraf in/opbouwen)
Graag hoor ik van jullie.
groetjes Marcel.
Ik heb mistlampen voor ingebouwd,schakelaar ingebouwd.Nu heb ik van de Volvo uit Middelie te horen gekregen dat ik alleen een andere CEM moet halen van de sloop.
Kan ik een CEM halen van een bijvoorbeeld 1.8 ? Ik heb een V40 uit 2000 met een nonturbo 2.0 ,met climateControle en airco enz.
De dealer in Hoorn beweerd dat het absoluut niet mogelijk is om mistlampen achteraf in te bouwen.(beetje vaag,want in de jaren 70 kon je ook al mistlampen achteraf in/opbouwen)
Graag hoor ik van jullie.
groetjes Marcel.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 854
- Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
- 14
- Model: S40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Danny
- Locatie: Nuenen
Re: Alles over Central Electronic Module (CEM)
Ik zou eerst maar eens een andere dealer bezoeken.
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9393
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Alles over Central Electronic Module (CEM)
Mislampen zijn wel in te bouwen.
Ze moeten in de CEM geactiveerd worden (aan worden gezet).
Dealer kan dit ook doen, kost alleen een paar stuiver.
Als je een andere CEM haalt, zul je er wel 1 moeten halen die uit een vergelijkbare wagen komt met de opties die je er nu ook al op hebt zitten.
Straks werkt je aicro bijvoorbeeld niet meer en je mistverlichting wel
Of..... je PM-t wouter of je met hem wat kunt afspreken, deze kan ook je wagen uitlezen en diverse opties aan en uitzetten.
Ze moeten in de CEM geactiveerd worden (aan worden gezet).
Dealer kan dit ook doen, kost alleen een paar stuiver.
Als je een andere CEM haalt, zul je er wel 1 moeten halen die uit een vergelijkbare wagen komt met de opties die je er nu ook al op hebt zitten.
Straks werkt je aicro bijvoorbeeld niet meer en je mistverlichting wel
Of..... je PM-t wouter of je met hem wat kunt afspreken, deze kan ook je wagen uitlezen en diverse opties aan en uitzetten.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Engine off
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 24 mar 2011, 20:35
- 13
- Model: V40
- Locatie: StedeBroec
Re: Alles over Central Electronic Module (CEM)
Ik heb Wouter inmiddels een PM gestuurd.Weet je ook welke omgeving hij woont (even grofweg,welke provincie)
groetjes Marcel.
groetjes Marcel.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 854
- Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
- 14
- Model: S40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Danny
- Locatie: Nuenen
Re: Alles over Central Electronic Module (CEM)
Volgens mij ergens bij schiphol.
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
- Erwin538
- 1st Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: do 25 jun 2009, 18:46
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0
- Locatie: Arnhem
Re: Alles over Central Electronic Module (CEM)
Oooh jullie zijn geweldig, ik heb dit zelfde probleem met mijn V40 en ruitenwisser, pulsfunctie werkt idd niet meer, wisser komt in beweging als je de hendel omhoog druk, laat je los, staat ie gewoon midden op de ruit stil.
ben er inmiddels wel achter, als je de wisser laat stoppen, net iets voor het "nul" punt, dat de CEM hem op een ander willekeurig moment, wel weer in een juiste "nul" punt terug zet, soms na paar dagen pas.
Interval functie werk ook niet goed, als je de wisser laat stoppen, en hij komt na het "nul" punt stil te staan, en je rijd achteruit, gaat de achter wisser altijd aan.
Ik heb een V40 - 2.0 op benzine zonder turbo - uit Juli 1999.... een zogenaamde Phase 1.5!! met ecc, mist lampen en heldere koplampen standaard!! is dit geen standaard kwaaltje aan het worden voor de phase 1.5 modellen!!
in ieder geval hoop ik dat zo'n CEM niet al te duur is
ben er inmiddels wel achter, als je de wisser laat stoppen, net iets voor het "nul" punt, dat de CEM hem op een ander willekeurig moment, wel weer in een juiste "nul" punt terug zet, soms na paar dagen pas.
Interval functie werk ook niet goed, als je de wisser laat stoppen, en hij komt na het "nul" punt stil te staan, en je rijd achteruit, gaat de achter wisser altijd aan.
Ik heb een V40 - 2.0 op benzine zonder turbo - uit Juli 1999.... een zogenaamde Phase 1.5!! met ecc, mist lampen en heldere koplampen standaard!! is dit geen standaard kwaaltje aan het worden voor de phase 1.5 modellen!!
in ieder geval hoop ik dat zo'n CEM niet al te duur is
Volvo V40 - 2.0 Europa - Phase 1.5
ecc - cruise control - half leder - 250000 km
ecc - cruise control - half leder - 250000 km
- Erwin538
- 1st Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: do 25 jun 2009, 18:46
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0
- Locatie: Arnhem
Re: Alles over Central Electronic Module (CEM)
Hallo,
wie weet waar ik op moet letten als ik mijn CEM wil vervangen voor een 2de handse?
dit is de foto van mijn huidige CEM, bij Rima hebben ze niks,
ik heb een V40 Phase 1.5 uit 1999 - met Cruise control - ECC - Mistlampen - Puls functie voor ruitenwisser - achterruit wisser enzo
bij de dealer kost de CEM 495 euro excl. btw en montage...
maar bij Ebay staan er veel verschillenden op, en weet niet welk type ik moet hebben, omdat ik niet weet waat ik moet op letten.
kunnen jullie mij hierbij adviseren?
wie weet waar ik op moet letten als ik mijn CEM wil vervangen voor een 2de handse?
dit is de foto van mijn huidige CEM, bij Rima hebben ze niks,
ik heb een V40 Phase 1.5 uit 1999 - met Cruise control - ECC - Mistlampen - Puls functie voor ruitenwisser - achterruit wisser enzo
bij de dealer kost de CEM 495 euro excl. btw en montage...
maar bij Ebay staan er veel verschillenden op, en weet niet welk type ik moet hebben, omdat ik niet weet waat ik moet op letten.
kunnen jullie mij hierbij adviseren?
Volvo V40 - 2.0 Europa - Phase 1.5
ecc - cruise control - half leder - 250000 km
ecc - cruise control - half leder - 250000 km
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9393
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: CEM
Uhm, waarom niet ?
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: CEM
Enige waar je op moet letten is dat je geen eentje met al een storing krijgt.
En daarbij moet je een S CEM beter niet in een V zetten omdat je daar de achterruitenwisser nog van moet activeren vaak.
Verder zijn ze bijna allen universeel uitwisselbaar.
En daarbij moet je een S CEM beter niet in een V zetten omdat je daar de achterruitenwisser nog van moet activeren vaak.
Verder zijn ze bijna allen universeel uitwisselbaar.
-
- Engine off
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 12:47
- 7
- Model: V40
- Type: 1.8
Re: Alles over Central Electronic Module (CEM)
Had het probleem dat mijn rechterkoplamp niet meer aanging. Na meerde keren spelen met de stekkers meerdere zoekresultaten gevonden dat het aan de CEM zou kunnen liggen. Omdat ik vooral dankzij dit forum en de vermelding van het product nummer van de juiste relais het probleem heb kunnen oplossen vond ik het wel zo netjes ook een reactie achter te laten.
Na het openmaken van het dashboard om bij de CEM te komen kwam ik er achter dat met een flinke tik op het kastje mijn lamp weer aanging. Na lang getwijfeld te hebben of ik het aandurfde om zelf te gaan solderen (iets wat ik nog nooit eerder gedaan had) toch de stap gewaagd.
Producten die ik dacht nodig te hebben via conrad besteld.
Voor de zekerheid eerst de accupol losgehaald voor het loshalen van de CEM. Naast solderen ook geen verstand van auto’s en zag iemand de vraagstellen of dat nodig is dus leek me een verstandig iets om voor de zekerheid toch maar te doen.
CEM zelf is vrij makkelijk los te halen, schroefjes losmaken en klik systeem op de stekkertjes ingedrukt houden bij het eruit trekken.
De CEM openmaken is ook vrij eenvoudig als je er achter bent dat er ook nog 1 schroef onder het stickertje zit, iets wat bij langer duurde dan dat ik eigenlijk wil toegeven (had toch beter naar de foto's van Wouter moeten kijken).
Dus kon het desolderen van het relais beginnen. Had juist verwacht dat dit het simpelste gedeelte zou zijn maar bleek toch een stuk lastiger te zijn. Eerste 4 van de 5 punten had ik in een half uur los door ze warm te maken en dan met de desoldeer pomp het tin op te zuigen. Langzaam begon de frustratie al omhoog te komen en heb ik met een punttang de oude relais vastgegrepen en heen en weer gewrikt tot er beweging in kwam. Resultaat losse relais maar nog 1 punt waar de oude connectie vast bleef zitten (afgescheurd bij de relais) dus dat laatste vaste stukje moest er toch nog uit. Was alleen zo weinig ruimte dat ik het pinnetje niet vast kon pakken met een tang. Na ongeveer een uur lang het puntje vloeibaar maken en proberen iets op te zuigen het opgegeven en op internet filmpjes te gezocht hoe je het beste iets kan desolderen.
Door wat nieuw soldeer op de oude connectie aan te brengen en het daarna op te zuigen en met een naald in het gat te prikken was het binnen een minuut los. Had 3 nieuwe relais gekocht om ze allemaal gelijk te vervangen maar na zo lang met de 1e bezig geweest te zijn hier geen zin meer in gehad.
Nieuwe relais op de oude plek geprikt, zodat het in mijn ogen echte werk kon beginnen. Solderen bleek wel erg makkelijk. Binnen een paar minuten zaten alle 5 de punten weer vast. Iets waar ik tegenop zat maar bleek echt een kwestie is van soldeerbout er tegenaanhouder en dan het soldeerdraad er tegen aan te tikken.
Daarna alles weer in elkaar gezet en terug in de auto gemonteerd en alle verlichting werkt weer.
Zal ongetwijfeld dingen technisch fout gedaan hebben maar het resultaat is dat het werkt. Wil vooral Wouter bedanken voor de vermelde informatie!
Na het openmaken van het dashboard om bij de CEM te komen kwam ik er achter dat met een flinke tik op het kastje mijn lamp weer aanging. Na lang getwijfeld te hebben of ik het aandurfde om zelf te gaan solderen (iets wat ik nog nooit eerder gedaan had) toch de stap gewaagd.
Producten die ik dacht nodig te hebben via conrad besteld.
Voor de zekerheid eerst de accupol losgehaald voor het loshalen van de CEM. Naast solderen ook geen verstand van auto’s en zag iemand de vraagstellen of dat nodig is dus leek me een verstandig iets om voor de zekerheid toch maar te doen.
CEM zelf is vrij makkelijk los te halen, schroefjes losmaken en klik systeem op de stekkertjes ingedrukt houden bij het eruit trekken.
De CEM openmaken is ook vrij eenvoudig als je er achter bent dat er ook nog 1 schroef onder het stickertje zit, iets wat bij langer duurde dan dat ik eigenlijk wil toegeven (had toch beter naar de foto's van Wouter moeten kijken).
Dus kon het desolderen van het relais beginnen. Had juist verwacht dat dit het simpelste gedeelte zou zijn maar bleek toch een stuk lastiger te zijn. Eerste 4 van de 5 punten had ik in een half uur los door ze warm te maken en dan met de desoldeer pomp het tin op te zuigen. Langzaam begon de frustratie al omhoog te komen en heb ik met een punttang de oude relais vastgegrepen en heen en weer gewrikt tot er beweging in kwam. Resultaat losse relais maar nog 1 punt waar de oude connectie vast bleef zitten (afgescheurd bij de relais) dus dat laatste vaste stukje moest er toch nog uit. Was alleen zo weinig ruimte dat ik het pinnetje niet vast kon pakken met een tang. Na ongeveer een uur lang het puntje vloeibaar maken en proberen iets op te zuigen het opgegeven en op internet filmpjes te gezocht hoe je het beste iets kan desolderen.
Door wat nieuw soldeer op de oude connectie aan te brengen en het daarna op te zuigen en met een naald in het gat te prikken was het binnen een minuut los. Had 3 nieuwe relais gekocht om ze allemaal gelijk te vervangen maar na zo lang met de 1e bezig geweest te zijn hier geen zin meer in gehad.
Nieuwe relais op de oude plek geprikt, zodat het in mijn ogen echte werk kon beginnen. Solderen bleek wel erg makkelijk. Binnen een paar minuten zaten alle 5 de punten weer vast. Iets waar ik tegenop zat maar bleek echt een kwestie is van soldeerbout er tegenaanhouder en dan het soldeerdraad er tegen aan te tikken.
Daarna alles weer in elkaar gezet en terug in de auto gemonteerd en alle verlichting werkt weer.
Zal ongetwijfeld dingen technisch fout gedaan hebben maar het resultaat is dat het werkt. Wil vooral Wouter bedanken voor de vermelde informatie!
- PKing
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: vr 09 sep 2016, 13:13
- 7
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Peter
- Locatie: Lieren
Re: Alles over Central Electronic Module (CEM)
Nou hoofdzaak is dat het gelukt is. Ik heb het pas door mijn neef laten doen maar die maakt voor de hobby printplaten vanaf een kale plaat. Ikzelf zou de beide relais vervangen hebben maar ikbegrijp dat je er klaar mee was.
Verstuurd vanaf mijn SM-G355H met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G355H met Tapatalk
If everything seems under control, you’re just not going fast enough.