Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit

Alles over aansluitingen, Schema's, Dashboard teller unit, Sensoren, alarm, CC enz (Geen ICE en verlichting)
poeskat
Idle
Idle
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit

Bericht door poeskat » za 08 apr 2017, 19:41

Zie mijn post van 11 mrt. Ik heb de thermostaat en de koelvloeistoftemperatuursensor vervangen. Maar nog steeds veel sissend geluid als ik de tankdop losdraai. Zelfs na een korte rit. Hmm...misschien sist hij iets minder. Hoop dat mijn tank nu minder snel vacuüm trekt waardoor de pomp in elkaar wordt gedrukt. Zeker na het installeren van een nieuwe brandstofpomp. Ga nu eerst op vakantie in Italië in de zomer. Eens kijken of ik stil kom te staan.

Verstuurd vanaf mijn arc 10HD met Tapatalk

poeskat
Idle
Idle

Bericht door poeskat » zo 14 mei 2017, 19:15

Vandaag stapte ik in de auto om te gaan mountainbiken........ :O :swear Weer de bezinemeter helemaal op nul. Terwijl ik gisteren getankt heb. Heb toevallig nu tussen twee tankbeurten weer mijn tankdop vast gedraaid om te testen of er veel vacuum ontstaat, waardoor het draadje steeds stuk gaat. Wel dus. Dit na vervangen van:
- Pierburg solenoid klep voor de tankontluchting
- Tankdop
- Benzinepomp (na volledig falen door het breken van het pinnetje waar de benzinepomp-draad aan vastgesoldeerd zat)

Bij elkaar al zo'n €220,- vervangen dus.......

Maar weer verder op onderzoek. Heb op de sloop een koolstoffilter gevonden. Dat is onderdeel van het EVAP systeem. Ga dit vervangen. Maar onder de auto liggende zag ik ook dat mijn brandstoffilter rot is (helemaal geroest en korsterig :tumbdown ). Dat ga ik ook vervangen, één voor één om te kijken of het effect heeft op het draadje.

EnigmaEll
Supporting Member
Supporting Member
Type: 2.0T

Bericht door EnigmaEll » zo 14 mei 2017, 22:31

Toevallig net achter gekomen dat mijn meter ook stuk is, of bijna stuk.
Gezien dat de vorige eigenaar dit al eens gefikst heeft.
Ook ik heb vacuum trekken van de tank. Vandaag met losdraaien echt een heel fikse en lange zuigsis (leuk woord).

Vandaag ging ook mijn motorlampje branden om dat ie in stationair wat dipte. Na deze zelf te hebben gewist en het losdraaien van de tankdop is het niet meer terug gekomen (na een km of 20 rijden). Hopelijk blijft het zo.
Anders is wellicht de koolstoffilter een goede zet. Of toch weer de LMM die ook niet helemaal goed blijkt te zijn.

poeskat
Idle
Idle

Bericht door poeskat » vr 09 jun 2017, 23:03

Vandaag eens naar het koolstoffilter gekeken. Wat blijkt. Mijn v40 2002 heeft helemaal geen ontluchtingsklep (solenoïde) op het filter zitten. In Vadis wordt wel aangegeven dat hij er moet zitten. De slang die normaal eerst naar de ontluchtingsklep op het koolstoffilter loopt, loopt nu direct naar mijn tankontluchtingsventiel??? Hebben meerdere mensen deze constructie?

Verstuurd vanaf mijn arc 10HD met Tapatalk

Plaats reactie