Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Alles over aansluitingen, Schema's, Dashboard teller unit, Sensoren, alarm, CC enz (Geen ICE en verlichting)
Gebruikersavatar
Kuip
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1999
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
13
Model: V70
Type: T4
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Feiko
Locatie: Uithoorn

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit

Bericht door Kuip »

Je auto repareren met een heggeschaar... :wtf

Je verzint het niet, maar goed, als het maar werkt :tumbup !
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek

Afbeelding
Gebruikersavatar
marcelsmit
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 21:09
6
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Marcel
Locatie: IJmuiden

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door marcelsmit »

Is dat zwarte draadje makkelijk zelf weer vast te zetten, of is dat meer iets voor de garage? Ik ben niet zo handig.
Volvo V40 2.0T Sports edition
Volvo af, Ford Focus 1.0 sedan Titanium...
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door volvoS40 »

Als je kunt bakken (solderen) wel.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Gebruikersavatar
marcelsmit
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 21:09
6
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Marcel
Locatie: IJmuiden

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door marcelsmit »

Solderen lukt op zich wel denk ik. Maar de halve auto moet zeker gedemonteerd worden om daar bij te kunnen zeker? Ik zag een howto, maar die link deed het niet meer. (ik heb inmiddels de superduidelijke howto van sdirkx gevonden :tumbup )
Volvo V40 2.0T Sports edition
Volvo af, Ford Focus 1.0 sedan Titanium...
Gebruikersavatar
MariusP
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 443
Lid geworden op: do 25 jul 2019, 08:10
4
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Marius
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door MariusP »

Vorige week na tanken ook plots geen gewijzigde naaldstand, volgens meter geen volle tank.
Stekker op benzine meter los gemaakt en teruggeplaatst. Hierop meteen juiste, volle stand. Leek dus op slecht contact stekker. Uit voorzorg contact spray gebruikt.
Vandaag echter na tanken wederom geen volle tank...
Eerste tekenen los zwart draadje?
Belangrijker, als boordcomputer denkt dat tank leeg is, blijft motor wel gewoon draaien? Of schakelt computer eea uit?
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door volvoS40 »

Motor blijft gewoon draaien
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Gebruikersavatar
MariusP
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 443
Lid geworden op: do 25 jul 2019, 08:10
4
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Marius
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door MariusP »

Dank je Ivar, heb ik even de tijd dus om dit verder uit te pluizen, wordt vervolgt
Gebruikersavatar
MariusP
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 443
Lid geworden op: do 25 jul 2019, 08:10
4
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Marius
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door MariusP »

Terugkomend op mijn vorige bericht, vermoedelijk een onwillige vlotter. Bij de derde tankbeurt ging de meter gewoon weer terug naar vol. En al weer een aantal tankbeurten verder werkt alles gewoon naar behoren...
JohnU
Engine off
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 29 sep 2019, 19:37
4
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1999
Locatie: Lochem

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door JohnU »

Mijn vraag heb ik in dit draadje niet kunnen vinden.

Min benzinemeter van de V40 uit '99 doet het normaal tot ong. 10 liter voor reserve. Dan als ik de wagen parkeer en dan daarna, soms 1 a 2 dagen later, is de meter gezakt, vaak naar 5 liter voor reserve, dan de dagen erna gaat het op reserve en net als vandaag er zelfs onder.
Dus vandaag, onder het vakje van de reserve, gaan tanken, 20 liter (exact) getankt, staat de meter op 25 / 30 liter, heel apart.

Iemand een idee wat het kan zijn, is het toch het "zwarte draadje" ?

Tnx.

John.
Gebruikersavatar
MariusP
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 443
Lid geworden op: do 25 jul 2019, 08:10
4
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Marius
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door MariusP »

Hoi John,
Zeker onderin geeft de vlotter bij mij geen accurate standen. Ik beschouw het als indicatie. Dicht tegen rode vlak (of in) ben ik steeds verrast over hoeveel benzine er nog inzat steeds. En het signaal lampje heb ik nog niet zien branden daardoor.
Mogelijk bij jou hetzelfde? (ik zet altijd dagteller op 0 na tanken. Bij 700 km moet ik wel een keertje na gaan denken over nieuwe vulbeurt, vogel dat aantal km's bij jou eens uit?)
JohnU
Engine off
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 29 sep 2019, 19:37
4
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1999
Locatie: Lochem

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door JohnU »

Bij mij is het bij ong. 5 liter voor het reserve gaat hij bij auto uit en weer aan zakken. Hiermee bedoel ik dat ik parkeer de auto, volgende dag ben ik 5 liter kwijt op de tellen, bij de volgende dag is er weer 5 liter weg.. als ik dan ga tanken, dan heb ik ze er weer bij :D
Uiteindelijk zakt hij tot onder het rode vlakje van het reserve en het lampje gaat ook branden..
firebeast
Idle
Idle
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 19:10
9
Model: S60
Bouwjaar: 2004
Locatie: Overijssel

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door firebeast »

Bij mij begint nu ook het gedoe met de benzinemeter.
Eerst bleef de naald in de onderste stand(wel iets beweging) staan, daarna klom hij heel langzaam op.
Na de auto een paar uur niet gebruikt te hebben,deed ie het weer.
Nu na een dag niet gebruikt te hebben,weer de naald op nul en daar blijft ie ook..nu net tijdens het rijden begon het lampje van de meter te branden(tank zit zeker nog halfvol).
Voor de zekerheid een beetje bijgetankt(15ltr),maar het lampje blijft branden en de meter blijft mooi onderin.

Via de how to, de boel er uit gehaald(tank was nog iets te vol) :-D en inderdaad ook zwart draadje los.
Gesoldeert en de meter doet het weer. :tumbup
Musicus
Idle
Idle
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 15 nov 2013, 12:43
10
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Locatie: Ulvenhout

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door Musicus »

Vanmiddag bleef ook mijn tankmeter op nul staan. En dat terwijl ik pas 70km gereden had sinds vorige tankbeurt. Voor de zekerheid nog maar eens getankt maar er ging echt maar 5 liter in. Na het tanken deed de meter het ook weer goed.
Bij het losdraaien van de tankdop heb ook ik dat sissende geluid van van vacuüm in de tank dat wordt gelost. Als ik nu een kleine opening maak in het rubber van de tankdop, voorkom ik dan dat het 'zwarte draadje' in de toekomst zal breken? De tank kan dan immers niet meer vacuüm worden getrokken. Ik snap dat dan het EVAP systeem niet meer volledig zal werken.
S60 D5 2002, 750.000 km
V40 2.0 2004, 267.000 km
spYderweb
Engine off
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 31 okt 2018, 14:58
5
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2002

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door spYderweb »

Met dank aan @sdirkx voor de goede How-to vandaag met succes mijn benzinemeter gemaakt.
Het viel mij erg mee, best een leuk klusje.

Volgende week mag de V40 voor de APK, waarna de auto wordt verkocht. We hebben nu een V50 gekocht, na de zeer goed ervaring met de V40.
Gebruikersavatar
Bramzel
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 2163
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
7
Roepnaam: Bram
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door Bramzel »

Het zal de dag geweest zijn want ik heb die van mij ook gefixt vandaag :tumbup
Musicus
Idle
Idle
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 15 nov 2013, 12:43
10
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Locatie: Ulvenhout

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door Musicus »

Vraagje:
Ook mijn benzinemeter doet raar. Het is niet dat hij helemaal niet doet, alleen geeft hij regelmatig de verkeerde waarde aan. Ik heb net de connector losgehaald op de tank en weer teruggeplaatst. Daarna geeft hij de juiste waarde aan, maar na 2 keer starten weer niet. Ook de connector achter het paneel heb ik losgehaald, zonder resultaat.
Ik ga er vanuit dat het 'zwarte draadje' nog goed is, omdat de meter anders op leeg zou blijven staan. Kan ik er vanuit gaan dat het het sleepcontact op de pomp is? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Waar zit dat sleepcontact precies en is hier wat aan te doen? Volgens mij moet ik het zoeken in het rode vierkant? (Foto is van het forum)

Afbeelding
S60 D5 2002, 750.000 km
V40 2.0 2004, 267.000 km
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde

Bericht door volvoS40 »

Zwarte draadje los halen, oppervlakte ruw opschuren, terug solderen.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Plaats reactie