Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Interieur (bv dashboard middenconsole) en exterieurverlichting, Aftermarket, Xenon, (black) dual headlights enz
peukiemon
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1113
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:03
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2020
Roepnaam: Daniel
Locatie: Groningen

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door peukiemon »

Laat ook even de rubber dop achter het licht even los hangen kan het vocht ook verdampen.
Afbeelding
V40 rood 1.8 - '96 (Total-loss)
V40 Panama Yellow 2.0T - '00
Mitsubishi Outlander Invite+ 2.0 - '06
Lexus CT200H Ultimate Edition
Gebruikersavatar
marcelsmit
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 21:09
6
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Marcel
Locatie: IJmuiden

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door marcelsmit »

Ik denk dat de vorige eigenaar er ook al eerder last van heeft gehad. Dat ik mijn led stadslichtjes ging plaatsen viel me nl al op dat die rubber er niet goed op zat, maar toen had ik nog nooit condens gehad. Na het led stadslichtje erin gezet te hebben en de rubberen dop er goed opgezet te hebben begon het. Ik heb ook geprobeerd of ik het glas er makkelijk af kon krijgen, omdat het nogal een toer is om de ballast van de xenon eraf te krijgen. Ik had bij het eerste clipje al in de gaten dat de bumper in de weg zat en heb het clipje er meteen weer op gezet, kan me dus niet voorstellen dat het daardoor komt. Ik heb vandaag ook met groot licht aan gereden om dat vocht te verdampen, dat lukte deels wel, maar bij lange na niet genoeg en het rubber dopje heb ik er inderdaad ook al half opgezet. Vraag me ernstig af waar dat vocht dan naar binnen kan komen, want ik kan er wel een nieuwe rubber in laten zetten, maar als dat het niet is ben ik zuur. Ik kan me ook niet meer herinneren wat er onder/achter die ballast zit, want misschien heb ik daar iets niet goed afgesloten. ZOOOOO LELIJK DAT CONDENS :'(

Nog even een aanvullende vraag, mocht de offerte van de garage om het rubber te vervangen dusdanig tegenvallen, ga ik het zelf proberen. Ik moet alleen een goeie duidelijke how-to hebben met foto's. Heeft iemand die?
Volvo V40 2.0T Sports edition
Volvo af, Ford Focus 1.0 sedan Titanium...
Gebruikersavatar
JannekeB
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1273
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 19:27
14
Roepnaam: Janneke
Locatie: Linschoten

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door JannekeB »

Gewoon wigje tussen de rubberen dop en de lamp (soms is 1 nachtje genoeg) , droogrijden, droogföhnen is een optie, iig goed laten luchten, als het glas droog is, dop insmeren met zuurvrij vet (vaseline bijvoorbeeld) en op de juiste manier terugplaatsen. Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Alles staat hierboven beschreven in dit topic.
'02 V40 2.0T Europa Prestige

Afbeelding
Gebruikersavatar
marcelsmit
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 21:09
6
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Marcel
Locatie: IJmuiden

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door marcelsmit »

Maar ik heb de dop er dus altijd al een stukje af :wall
Volvo V40 2.0T Sports edition
Volvo af, Ford Focus 1.0 sedan Titanium...
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door jbruijs »

Als je de dop eraf houdt, kan er juist ook gemakkelijk vocht in de lamp komen. Je kunt het beste alle doppen goed insmeren met vaseline (de rand alleen) en zorgen dat deze goed afsluit. Ook zouden er rubberen "tuitjes" moeten zitten op de lucht gaten achter op de lamp. Die zitten overigens volgens mij alleen op de originele lampen van Hella geloof ik.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Gebruikersavatar
marcelsmit
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 21:09
6
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Marcel
Locatie: IJmuiden

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door marcelsmit »

Rubberen tuitjes zitten er inderdaad op, heb met een tandenstoker nog gekeken of het gat open was, maar dat ik de tandenstoker erin deed stuitte ik op hard plastic (waarschijnlijk is het een piepklein gaatje, waardoor ik het niet voelde). Het vreemde is dat ik laatst een keer het rubber er weer goed op gedaan heb en ik daarna juist condens kreeg, dus toen heb ik de dop er weer een beetje af gehaald. Er ligt nu gewoon echt een plasje in de koplamp op de bodem, Bandbox heeft nog een rubber liggen voor me, dus ga het rubber vervangen en hoop er dan vanaf te zijn.
Volvo V40 2.0T Sports edition
Volvo af, Ford Focus 1.0 sedan Titanium...
Gabie
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: za 29 jul 2017, 08:04
6
Model: V40

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door Gabie »

euh, <koplamp uitbouwen>
heeft iemand daar misschien een tekening/schema/foto van
hoeveel vijsjes/schroeven moet ik losvijzen,
en dewelke,
en welke zeker niet (zoals de hoogteverstelling) (A)
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door volvoS40 »

Al tussen de how to gekeken ?
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Gabie
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: za 29 jul 2017, 08:04
6
Model: V40

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door Gabie »

je bedoeld, tussen die 1795 <How toe's>?

--> Er zijn 0 resultaten gevonden: how to & koplamp uitbouwen

anders was ik hier niet binnengevallen :sleeping
Gebruikersavatar
Peter91
Engine off
Berichten: 19
Lid geworden op: di 17 apr 2018, 13:08
5
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2003
Locatie: Apeldoorn

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door Peter91 »

Nu heb ik sinds eergisteren ook flinke witte waas in de linker koplamp. Na inspectie onder de kap, de grijze dop van de lamp lag eraf.. Waarschijnlijk van de verkoper die hem al heeft laten drogen voor in de showroom... Nu gisteren zonder kap gereden en het meeste condens eruit. Kap zit er weer stevig op. Kom ik net bij de auto, opnieuw een witte waas! :wall

Nu zag ik dat er op de rechter koplamp 2 mooie rubberen kanalen zitten, die er zijn om te luchten? Nu ontbreken die aan de linker kant, kan dit de lekkage veroorzaken? Iemand een idee? :dance
Volvo S40 Europa Prestige 1.8 Black Sapphire 2003
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door MarcO »

Ik denk dat je nog steeds te veel vocht in je koplamp hebt zitten. Dit zou met een föhn je droog kunnen blazen. Of je het daarmee weer 100% goed krijgt weet ik niet
Je kan altijd nog de glazen kap eraf halen en de coating verwijderen die aan de binnenkant zit, daar is een How-To van geschreven.
Die rubbers zijn inderdaad om te luchten, zonder werken ze ook wel. Hier zou natuurlijk water naar binnen kunnen.
Gebruikersavatar
EnigmaEll
5th Gear 3000rpm member
5th Gear 3000rpm member
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
11
Model: V50

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door EnigmaEll »

Die rubber tuutjes hebben inderdaad een functie, wel vocht eruit, niet erin :-).
Dus die zou ik proberen te scoren op een sloop.
En ik denk dat wat Marco zegt kan kloppen. Vocht is hardnekkig, kan soms weken duren voordat het eruit is.
Zelf heb ik bij zware regen en rijden altijd wel iets van vocht. Maar niet veel. Trekt ook altijd weer snel weg. Heb ermee leren leven.
Rubbers zijn vervangen, daarmee werd het minder, maar is nog steeds niet 100% weg dus.
Gebruikersavatar
Peter91
Engine off
Berichten: 19
Lid geworden op: di 17 apr 2018, 13:08
5
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2003
Locatie: Apeldoorn

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door Peter91 »

Ah okee, dan ga ik zo richting de sloop, kijken of ik deze rubbertjes kan scoren :) Inderdaad al gelezen over de föhn, dit heb ik gisteravond geprobeerd.. maar kreeg de accu er niet uit... :tumbdown Zal aan mij liggen. Kap er wel af gehad gisteren (toen het even droog was), dit hielp al aardig wat. Zet ik die rubbertjes erop, als ik ze kan vinden. Zodra het zonnig weer wordt, even de kap eraf. Een deel verdampt ook al dankzij m'n Xenon. Hartstikke bedankt, Marco ook! :-D
Volvo S40 Europa Prestige 1.8 Black Sapphire 2003
Plaats reactie