Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlichten

Interieur (bv dashboard middenconsole) en exterieurverlichting, Aftermarket, Xenon, (black) dual headlights enz
Gebruikersavatar
Edwins40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 11:45
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Amersfoort

Re: Witte waas in koplamp glazen

Bericht door Edwins40 »

Bij het vervangen van m'n inlays heb ik er express voorzichtig mee gedaan. Misschien dat de oude berijder er niet zo zuinig mee was.

Maar het rare is, dat de waas over een groot gedeelte is, en dus niet 1 klein stukje van een vinger of weet ik wat..

Stomme coating :'(
_____________________________________________________
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
Gebruikersavatar
Edwins40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 11:45
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Amersfoort

Re: Witte waas in koplamp glazen

Bericht door Edwins40 »

Hier een voorbeeld hoe het eruit ziet! Heb het zelf niet meer waargenomen (ledjes eruit getieft) maar ik zie bij tom480 een foto van z'n komplampen voorbij komen en dat is precies de waas die ik bedoel (bij de stadslichten onderin)

Voorbeeld witte waas
_____________________________________________________
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
Gebruikersavatar
Paul81
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:08
14
Locatie: Zeist

Re: Witte waas in koplamp glazen

Bericht door Paul81 »

ik heb het in mijn V40 ook gehad na plaatsing van xenon. Hierop werd hij wel afgekeurd voor de apk.. Dus iets om rekening mee te houden, mocht je voor apk moeten..!
Gebruikersavatar
Edwins40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 11:45
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Amersfoort

Re: Witte waas in koplamp glazen

Bericht door Edwins40 »

Onlangs was er een ledje kapoet (mooie bullshit dus dat verhaal over ledjes gaan lang mee) en heb ik er philips blue vision stadslichten in gezet, die hebben blijkbaar een lagere temperatuur dus komt er geen waas!

Maar bedankt voor de tip!
_____________________________________________________
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Witte waas in koplamp glazen

Bericht door Volvo knuppel »

Die witte waas had ik ook...had wat na het afkitten van de lamp was het weg met de ledjes erin . Kortom vocht bij mij en niks van de lampsoort.
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
tt20
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: za 14 nov 2009, 15:40
14

Re: Witte waas in koplamp glazen

Bericht door tt20 »

Blijf hoe dan ook van de binnenkant van het koplampglas af, die is namelijk ingespoten met een filmlaag, en bij aanraking met vocht die daarna gedroogd wordt door de warmte van de koplamp gaat die verkleuren en dat krijg je er nooit meer af.
Ik spreek uit ervaring, vorige winter had ik een gebarsten koplampglas, dat ik vervangen heb op een regendag in mijn niet verwarmde garage, na de montage was de koplamp niet aangedampt, ik heb de motor laten draaien en de kruislichten laten branden om alles uit te drogen en toen ik na een paar minuten terug kwam kijken was het euvel reeds geschied, de binnenkant van het glas was dof/mat geworden door waterdamp ontstaan door het drogen van de waterresten die in de koplamp aanwezig waren.
Toen ik de volgende dag die koplamp bij de dealer waar ik het glas gekocht had liet zien, wist die direkt waar de oorzaak lag.
Het volgende glas heb ik daarna gemonteerd in huis, eerst de koplamp uit de auto gehaald, alle stukken laten opwarmen in huis op dezelfde temperatuur, alles mooi droog gemonteerd en klaar was de klus.
Twee weken later heb ik het glas terug moeten vervangen, omdat het glas gebroken was door vandalisme terwijl hij in Brussel geparkeerd stond.

Wat zou er gebeuren als men de filmlaag zou verwijderen?
Bvb met solvent wegwassen.
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Witte waas in koplamp glazen

Bericht door Volvo knuppel »

Ik snap er niks van, bij mij was die vochtig na elke was beurt. Na een maand was ik het zat en heb ik vanaf achteren de haardroger van de dames erop gezet.
Probleem opgelost, afgekit en nooit meer last gehad.
Heb ik dan mega mazzel gehad?
Het droogblazen is een eeuwen oude truc, waarom had men dan vroeger geen last van verkleuring?
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
Gebruikersavatar
Paul81
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:08
14
Locatie: Zeist

Re: Witte waas in koplamp glazen

Bericht door Paul81 »

is een verschil tussen een vochtwaas.. of een waas door verkleuring van het glas..
rax
Engine off
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 18:35
14
Locatie: Gronsveld
Contacteer:

Vocht in de koplamp

Bericht door rax »

Onlangs mijn nieuwe depo black duals geplaatst. Helaas zat de reflector van de rechter koplamp los dus die lamp er weer uit moeten halen en vervolgens het glas eraf om de reflector vast te zetten.

Maar nu heb ik de vocht in mn koplamp zitten. Als hij een tijdje droog/stil heeft gestaan is het vocht eruit maar dit komt terug zodra het weer wat vochtiger is geweest buiten.

Heeft er iemand tips hoe ik het beste de lamp droog kan maken en ervoor kan zorgen dat het niet meer terug komt?

Is dit ook mogelijk zoner de lamp er weer uit te halen en het glas eraf?
Gebruikersavatar
RubenT
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 23 sep 2009, 15:51
14

Re: Witte waas vocht in koplamp glazen en knipperlichten

Bericht door RubenT »

Ik heb ook zo iets dergelijks aan mijn rechterkoplamp.
Als ik dichterbij kijk zie ik dat de koplampspiegel aan het afschilferen is.
Kan dat iets te maken hebben met vocht, heb wel nog geen condens in de lamp opgemerkt

BTW: kan je zo'n speigel van de koplamp appart kopen, zoja waar?

Gr.
Gebruikersavatar
DirkT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Dirk
Locatie: Parel van het Zuiden

Re: Witte waas in koplamp glazen

Bericht door DirkT4 »

Paul81 schreef:is een verschil tussen een vochtwaas.. of een waas door verkleuring van het glas..

Inderdaad!
Er lopen hier nu bijna drie zaken door elkaar. (vocht, coatingwaas en afschilferen van inlays)

- vocht in de koplampen heb ik ook gehad, ik heb een nieuwe rubber geplaatst, opgelost!

- witte waas aan de binnenkant van je koplampen, dit kwam bij mij door mijn xenonlampen die een bepaalde reactie hadden
op de binnenkant/coating van de glazen lens. Ik heb nieuwe glazen geplaatst en nu geen last meer. Wel kan je deze coating schoonmaken erfa halen door goed te poetsen, ik heb dit geprobeerd. Ik zal als ik tijd heb eens een mooie voorbeeldfoto maken.

- afschilferen inlays, kan gebeuren dan zijn ze gewoon versleten en dit heeft geen specifieke reden en staat los van een vochtprobleem, zijn gewoon te vervangen en staan vaak op marktplaats en ook op dit forum te koop.
T4 verkocht in 2012 !!

Maar nog steeds Volvo-minded.
aert
Engine off
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 12:48
14
Model: S40
Bouwjaar: 2003
Locatie: de meern

xeon koplamp

Bericht door aert »

wie kan mij helpen !!!!!

Ik heb sinds kort een s40 uit 2003 dus kort is 2 weken

Nu ik de auto heb ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn koplamp vocht bevat.
Heb de garage geinformeerd en kon de auto brengen tot mijn verbazing zit de zelfde koplamp er nog in en krijg ik te horen dat het wel vaker voorkomt en dit is niet zo erg dus met andere woorden ik heb geen nieuwe gekregen.
Nu is mijn vraag komt dit vaker voor en kan ik de garage alsnog someren om er een nieuwe koplamp in te zetten het valt naar mijn mening onder de garantie van bovag of heb ik dit mis.
Wie kan mij hierover meer vertellen

|Ron
benoben
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 14:29
14
Locatie: Halle-Zoersel

Re: xeon koplamp

Bericht door benoben »

Ik zou het hier niet bij laten. Ik dacht zelfs dat dit een afkeur is op de keuring. Of is dit niet juist?
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: xeon koplamp

Bericht door huub1 »

Om een nieuwe te verlangen moet er eerst bekend zijn waardoor er vocht in zat, vaak volstaat het om een nieuwe rubber tussen het glas te plaatsen en als daardoor het probleem is opgelost dan zou het onzin zijn om een nieuwe lamp te eisen.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
tnjkoster
Idle
Idle
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 14:22
14

schoonmaken koplampglazen

Bericht door tnjkoster »

Beste lezers,
Ik heb op de sloop een paar H7 dubbele lampen gevonden. Het glas is aan de binnenkant wat vuil, dus dat heb ik geprobeerd met glassex te reinigen. Het zijn originele Volvo lampen, dat staat er ook op vermeld aan de onderzijde van het glas. Bij het schoonmaken, slaat de binnenzijde van het glas dof uit, er blijkt een soort laagje aan de binnenzijde te zitten, die niet glassex bestendig is.
Nu is mijn vraag, is dat een bekend fenomeen, zo ja, wat kan de reden zijn voor zo'n laagje ?
Nu probeer ik de laag met thinner eraf te krijgen, zodat ik alleen helder glas overhoud, maar ik vind het wel merkwaardig.

Hebben de lezers met nieuwe glazen, en met Xenon er daarna geen last meer van ? Want ik wil er xenon inzetten.
Want nieuwe glazen hebben denk ik ook een filmlaagje aan de binnenzijde, met dezelfde problemen, of zijn dat speciale Xenon glazen ?

In elk geval zal ik nu van 1 koplamp de filmlaag moeten verwijderen, aan de andere zijde laat ik die denk ik maar zitten, kan ik even vergelijken wat het verschil is. Ik maak over een week wel een paar foto's op de werkbank met H7 en Xenon. Ik denk niet dat het iets met de kleur te maken heeft, ik vermoed dat het een anti condens laag is.

Bedankt voor de tips
Groeten
Theo
Jig
Idle
Idle
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 16:18
13
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Utrecht

Condens in m'n Xenon lamp

Bericht door Jig »

Recentelijk heeft de garage een nieuwe Xenon lamp in m'n V40 gezet, alleen sindsdien zit er condens in de lamp.

- Is dit schadelijk?
- Mag dit bij een keuring? Ik moet heel rap m'n APK vernieuwen.
- Wat kan ik er aan doen?
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Condens in m'n Xenon lamp

Bericht door MarcO »

Schadelijk, tja vocht is nooit goed.
Bij keuring mag het vocht je lichtbeeld niet afwijken.

Ik zou gewoon terug gaan naar de dealer. Waarschijnlijk zit de kap achter op je lamp er niet goed op.
Jig
Idle
Idle
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 16:18
13
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Utrecht

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlich

Bericht door Jig »

Er bleek een sterretje in de koplamp te zitten, ze hebben het glas ervan vervangen. Of dat nou de oorzaak is weet ik niet, ik meen te herinneren dat dat sterretje er al een tijdje zat. We zullen het zien.
Gebruikersavatar
Erwin538
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 18:46
14
Model: V40
Type: 2.0
Locatie: Arnhem

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlich

Bericht door Erwin538 »

ik heb een gebroken hoekje in mijn heldere koplamp glas, dus bij regen altijd condens in de lamp.
nou moet hij gekeurd worden of 2 weekjes...
dus ik vandaag naar Rima, nieuwe (2de hands) glas gekocht, van een schade auto afgehaald waar de kunstof behuizing al kapot van was, dus ook beetje witte waas in het glas, bij thuis komst ik lekker sopje gemaakt...
ff dat glas mooi schoon wassen binnen en buiten, en denk bij mij zelf, hmm nog steeds wat witjes, dus met schuur sponsje erdoor, allemaal krassen, ik kijk hier op het Forum... en wat denk je... te laaaaat.

dus als ik goed lees kan ik dit glas in de glas container gooien en weer nieuw glas halen ergens???
Volvo V40 - 2.0 Europa - Phase 1.5
ecc - cruise control - half leder - 250000 km
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Witte waas, vocht, vuil in koplamp glazen en knipperlich

Bericht door myalexx »

ik ben bang van wel..
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Plaats reactie