Knipperlicht defect vervangen enz (bv in spatbord

Interieur (bv dashboard middenconsole) en exterieurverlichting, Aftermarket, Xenon, (black) dual headlights enz
Gebruikersavatar
Bramzel
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 2163
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
7
Roepnaam: Bram
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Knipperlicht defect vervangen enz (bv in spatbord

Bericht door Bramzel »

Waar had je ze vandaan? ;)

Ik zat zelf misschien nog te denken om m'n knippers open te halen en het binnenwerk met alufolie te bedekken. Volgens mij wordt het dan ook al een stuk lichter.
Gebruikersavatar
jsperb
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 02 dec 2016, 21:35
7
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Enschede

Tikkend geluid van richtaanwijzer blijft aan

Bericht door jsperb »

Hoi allemaal,

Ik heb al enige tijd problemen met mijn richtingaanwijzer. Op het moment dat de hendel terug staat in normale positie (na de bocht) blijft het geluid van de richtingaanwijzer door tikken. Soms even snel maar soms ook sneller, zoals wanneer de gordel nog niet om is. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Mijn alarmlicht schakelaar was stuk, maar deze is vervangen. Hiervoor had hij ook dit probleem.

NOTE: Soms als de richtingaanwijzer terug komt knippert het lampje van de alarmlichten bij de tellers ook een fractie van een seconde.

Groet,
Jasper
Volvo 460 1.8 (1995)
Volvo S40 1.8 (2002)
Gebruikersavatar
aelse
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 11:29
12
Model: V70
Bouwjaar: 2007
Roepnaam: Lou
Locatie: Elsloo

Re: Tikkend geluid van richtaanwijzer blijft aan

Bericht door aelse »

Dit is gewoon vuilgheid in de richting aanwijzer hendel. Tussen de interne contacten gaat zich slijpsel ophopen in het vet wat zorgt voor de smering.
Enige goedkope optie: uit elkaar halen, goed reinigen en een klein beetje vaseline op de contacten smeren.
Andere optie is natuurlijk een nieuwe richting aanwijzer.
Op het forum staat een How to.

Gr en succes Lou
V40-1.9D MY 2004 (van Sept 2010 tot Juni 2018)
V70-2.4D MY 2007 (Juni 2018 - ......)
Gebruikersavatar
Rausettich
Engine off
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 31 aug 2018, 10:00
5
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jos
Locatie: Zwolle

Lampje 'aanhanger aangekoppeld' licht soms op

Bericht door Rausettich »

Hallo allemaal,

Wanneer ik mijn alarmlicht inschakel, of soms wanneer ik richting aangeef (1 op de 4x ongeveer), brand het lampje 'aanhanger aangekoppeld'(lampje 26 in de afbeelding). Dit terwijl er geen aanhanger aangekoppeld is. Als ik richting aangeef is dit alleen bij de eerste keer knipperen. Wat zou dit kunnen zijn en hebben meer mensen hier last van?

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie