Alles mbt groot licht

Interieur (bv dashboard middenconsole) en exterieurverlichting, Aftermarket, Xenon, (black) dual headlights enz
ingeping
Engine off
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 15:51
14

Alles mbt groot licht

Bericht door ingeping »

hallo ik heb nu devil eyes in de v40 phase1
nu is het probleem dat als ik de draden aansluit en de verlichting aan doe groot licht zwak meebrand
ik had er h4 in zitten
daar zaten stekkers op met drie aansluitingen
grootlicht/dimlicht/aarde
ik heb 1 draad gepakt voor dimlicht+aarde dat werkt goed
daarna de andere draad op het grootlicht+aarde en dan komt het gedonder dan branden dus mijn dimlicht goed en grootlicht brand zwakjes mee

wat heb ik verkeerd gedaan of moet ik aanpassen

groetjes
inge
martink
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:27
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Gorredijk

Re: groot licht blijft mee branden met dim licht

Bericht door martink »

Ik denk dat je de massa op de verkeerde plaats hebt. Heb ik ook bij mijn vorige auto gehad toen ik van h4 naar h7 ging.
ingeping
Engine off
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 15:51
14

Re: groot licht blijft mee branden met dim licht

Bericht door ingeping »

je kan de massa maar op 1 plekje steken in de koplampen
dus die kunnen bijna niet verkeerd zijn
maar een tip hoe het moet zou welkom zijn
erwinroossien
Idle
Idle
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 28 aug 2009, 09:09
14
Locatie: Haren

Re: groot licht blijft mee branden met dim licht

Bericht door erwinroossien »

Lol,

Ik had nieuwe lampen erin gezet van H4 -> H7 en dan gingen de dimlichten uit als ik grootlicht aanzette.
Maar wou dat ze beiden branden dus heb een metaaldraad of zekeringetje bij het stuur ertussen gezet. En deze met elkaar verbonden.
Als ik nu dimlicht voer heb ik geen grootlicht... maar als ik grootlicht aanzet blijft mijn dimlicht ook branden.
Wel een wat dikkere zekering moeten plaatsen zodat de zekering niet zou springen.
Pepijn
Idle
Idle
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 00:10
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996
Locatie: Zwolle

Re: groot licht blijft mee branden met dim licht

Bericht door Pepijn »

Heb je er wel rekening mee gehouden dat de kabels over het algemeen in een auto niet echt ruim overbemeten zijn? Als je een zwaardere zekering gebruikt, is het zeer aan te raden de bekabeling ook aan te passen.
Je moet eens weten hoe dun de kabeltjes in een auto eigenlijk zijn...
Gebruikersavatar
COOLV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
13
Locatie: 't leven is goed in het brabantse land

Re: groot licht blijft mee branden met dim licht

Bericht door COOLV40 »

Ik heb deze week mn linker dual koplamp aangepast zodat ik hem kan gaan inbouwen ipv de H4 standaard lampen.
Deze linker koplamp werkt goed stadslicht, dimlicht en grootlicht. Ook als ik grootlicht aanzet blijft dimlicht aan.

Nu komt het vreemde: ik heb vandaag de rechter dual van Huub binnengekregen en deze op dezelfde manier aangepast als de linker.
Echter het vreemde is nu dat bij dimlicht het grootlicht heel zwakjes meebrand en bij het op grootlicht zetten gaat dimlicht uit :O

Ik zag onderstaande post en dit is precies wat ik nu ook heb, alleen staat er nergens een oplossing.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn ??????????? :'(
Afbeelding
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1669
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: groot licht blijft mee branden met dim licht

Bericht door V3lv3T »

Bij origineel H7 blijft dimlicht ook branden hoor ;)
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Gebruikersavatar
COOLV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
13
Locatie: 't leven is goed in het brabantse land

Re: groot licht blijft mee branden met dim licht

Bericht door COOLV40 »

Ik heb deze week mn linker dual koplamp aangepast zodat ik hem kan gaan inbouwen ipv de H4 standaard lampen.
Deze linker koplamp werkt goed stadslicht, dimlicht en grootlicht. Ook als ik grootlicht aanzet blijft dimlicht aan.

Nu komt het vreemde: ik heb vandaag de rechter dual van Huub binnengekregen en deze op dezelfde manier aangepast als de linker.
Echter het vreemde is nu dat bij dimlicht het grootlicht heel zwakjes meebrand en bij het op grootlicht zetten gaat dimlicht uit :O

Ik zag onderstaande post en dit is precies wat ik nu ook heb, alleen staat er nergens een oplossing.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn ??????????? :'(

Is er ook toevallig een mogelijkheid de verlichting zodanig aan te passen dat de lampen gewoon via de plus geschakeld worden ipv via de massa.
Ik zal maar zeggen op een normale manier. Of moet er hiervoor teveel in de bekabeling en relais aangepast worden?
Afbeelding
martink
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:27
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Gorredijk

Re: groot licht blijft mee branden met dim licht

Bericht door martink »

Kijk even goed naar je aansluitingen, want als ik mij niet vergis zit de stekker tussen de linker en rechter koplamp in spiegelbeeld.
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: groot licht blijft mee branden met dim licht

Bericht door Wouter »

Bestudeer deze site ( :O ) eens :

http://wiki.auto4life.ru/s40-iv40/elect ... 998--.html
http://wiki.auto4life.ru/s40-iv40/elect ... 02-52.html

Gebruik google translate!
Zelf heb ik geen dual H7, maar het lijkt erop dat ze een doorverbinding maken op de grootlicht schakelaar op het stuurkolom. (Je kunt dit ongestraft testen door nog niet te knippen. Plaats de jumper er los tussen, om de schakelaar te overbruggen.)
Bestudeer de schema's, lijkt mij aardig compleet.

Anders met een meeting wil ik wel deze lamp unit doormeten om een schema op te stellen en deze hier te plaatsen.

Groetjes Wouter
Gebruikersavatar
COOLV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
13
Locatie: 't leven is goed in het brabantse land

Re: groot licht blijft mee branden met dim licht

Bericht door COOLV40 »

:tumbup Nou ik ben eruit !

Wanneer je grootlicht zachtjes gaat meebranden wanneer je dimlicht aan hebt
en dat tevens het dimlicht uitgaat als je grootlicht voert, waarbij je de overbrugging toch goed hebt zitten onder de stuukolom.

Dan mensen, heb je de permanente plusdraad verwisselt met die van het grootlicht.

(A) Ik had alles goed bedacht maar tijdens het monteren de draden per ongeluk verwisselt, dus permanente plus en grootlicht.

Alles werkt inmiddels :tumbup
Afbeelding
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1669
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

H7 groot licht ook xenon

Bericht door V3lv3T »

Hey,

Ik heb al een hele tijd de gedachte om toch maar mijn groot licht ook om te bouwen naar xenon, omdat ik toch vrijwel niet sein, en veel 's nachts van werk naar huis, of naar nederland rijd, zonder tegenliggers tegen te komen.
En ik merk echt dat als je xenon dimlicht gewend bent, je met halogeen in je groot licht, gewoon tekort komt.

Nou is het natuurlijk zo, dat het bij xenon eventjes duurt voor die volle lichtsterkte heeft, en het dus alleen zin heeft als je langer met groot licht kan rijden (bij mij dus het geval)

Het is alleen zo, dat ik hier in de buurt en op de snelweg, steeds vaker auto's zie seinen met xenon in eht groot licht, die dan echt wel direkt volle sterkte hebben.

Ik heb er speciaal op gelet de laatste tijd, en 70% van deze auto's, hebben daadwerkelijk een separaat groot licht, dus geen H4 bi-xenon zegmaar.
Wel zijn de meeste (iets meer dan de helft) van deze auto's, nieuwe audi's op bmw's, maar ik heb ook wat oudere gezien, waarbij het dus eigenlijk wel aftermarket moet zijn...

Heeft iemand hier enig idee van, of hier iets voor te koop of te knutselen is?

Groot licht ombouwen naar xenon wil ik sowieso, maar als het dan ook zo kan dat het direct volle power heeft omdat de ballast continu geladen is ofzo, heeft dit natuurlijk voordelen!

Weet iemand of dit ook
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: H7 groot licht ook xenon

Bericht door MarcO »

Je hebt auto's die hun reflectors bijstellen als je grootlicht kiest. Daardoor krijg je direct vol licht van je xenon. Weet alleen niet hoe dat systeem heet.
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1669
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: H7 groot licht ook xenon

Bericht door V3lv3T »

Maar dan heb je toch alsnog maar 1 xenon lamp?

Want ookal stelt de reflector zich bij, als de lamp nog niet geladen is geeft ie ook geen vol licht...

Deze auto's hadden heel duidelijk 2 lampen aan iedere kant.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: H7 groot licht ook xenon

Bericht door myalexx »

Info van de nieuwe bmw's

Het grootlicht wordt daarbij – zoals gebruikelijk – via de hendel aan de stuurkolom geactiveerd. Daardoor wordt een klep in de luchtbundel van de in ellipsoïde-techniek uitgevoerde Xenon-koplamp weggeklapt.
Het dubbele Xenon-licht maakt een gelijkmatige, intensieve verlichting van de rijbaan en de berm mogelijk, dichtbij en veraf.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
martink
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:27
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Gorredijk

Re: H7 groot licht ook xenon

Bericht door martink »

Ik had ook xenon in mijn grootlicht bij mijn s40. Maar van dat opstarten merk je bijna niks. Wel had ik dus dat dim en grootlicht bijde branden.
Volgens mij krijg je het niet voor elkaar om de lamp op volle kracht te laten branden omdat de lamp zelf eerst moet "opwarmen" Dit heeft dus niks met je balast te maken.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: H7 groot licht ook xenon

Bericht door myalexx »

Xenon zijn gas ontlading lampen ( dezelfde als lampen in lantaarnpalen langs de weg "wat ik toevallig ook voor mijn werk doe" )

Deze lampen hebben een bepaald soort gas waar een hoge spanning doorheen word gestuurd. Dan gebeuren er een hoop scheikundige dingen waarin je uiteindelijk licht krijgt.
(Het opwarmen van de lamp)

Dit kun je Niet versnellen..

Wellicht toekomstig wel door er meer voltage doorheen te sturen en dit later weer te beperken, anders blaas je je xenon lamp op.
Maar dat zou ik niet weten, zo erg heb ik me niet in deze lampen verdiept.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1669
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: H7 groot licht ook xenon

Bericht door V3lv3T »

myalexx schreef:Info van de nieuwe bmw's

Het grootlicht wordt daarbij – zoals gebruikelijk – via de hendel aan de stuurkolom geactiveerd. Daardoor wordt een klep in de luchtbundel van de in ellipsoïde-techniek uitgevoerde Xenon-koplamp weggeklapt.
Het dubbele Xenon-licht maakt een gelijkmatige, intensieve verlichting van de rijbaan en de berm mogelijk, dichtbij en veraf.
Ehhh... leuke copy-paste maar ik ben niet zo technisch dat ik daar iets van snap :P
martink schreef:Ik had ook xenon in mijn grootlicht bij mijn s40. Maar van dat opstarten merk je bijna niks. Wel had ik dus dat dim en grootlicht bijde branden.
Volgens mij krijg je het niet voor elkaar om de lamp op volle kracht te laten branden omdat de lamp zelf eerst moet "opwarmen" Dit heeft dus niks met je balast te maken.
Oke als je er bijna niets van merkt... dan is het goed :D
Voor zover ik weet moet het trouwens bij xenon ook zijn dat dimlicht blijft branden bij groot licht... (niet bij H4 natuurlijk) maar das toch standaard bij ons :)
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
sdirkx

Continu groot licht

Bericht door sdirkx »

Ik probeerde gisteren m'n groot licht aan te zetten, maar kwam erachter dat ik alleen kon seinen. Klopt het dat de hendel niet vast is te zetten?
Gebruikersavatar
DinanT
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4212
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
14
Model: S80
Bouwjaar: 2008
Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
Locatie: Zwijndrecht

Re: Continu groot licht

Bericht door DinanT »

Staat je lichtknop op " 0 " of op " =D "

Afbeelding

Ik kan ook alleen maar seinen als ie op " 0 " staat. Wil ik grootlicht opzetten dan moet ie op " =D "
Plaats reactie