Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten enz

Interieur (bv dashboard middenconsole) en exterieurverlichting, Aftermarket, Xenon, (black) dual headlights enz
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1846
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door JohanH » vr 21 nov 2014, 20:25

Gelukkig is dat bij een x40 nog best goed te doen. Ik heb kunstof lampen die door middel van verhitting los moet gaan zitten krijgen, en dat is echt een ramp...

Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6095
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
Model: XC90
Bouwjaar: 2005
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door corhog » vr 21 nov 2014, 20:46

JohanH schreef:Gelukkig is dat bij een x40 nog best goed te doen. Ik heb kunstof lampen die door middel van verhitting los moet gaan zitten krijgen, en dat is echt een ramp...
Dan doe je ze toch in de magnetron :jerry
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek , Hyves

Image
Afbeelding

Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1846
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door JohanH » vr 21 nov 2014, 21:13

Kan, maar het netjes weer in elkaar krijgen... Beetje huiverig voor, zeker omdat koplampen voor een Sport erg schaars zijn (of die je kan vinden lelijk en verweerd) of tering duur. :wall

Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 8802
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door volvoS40 » vr 21 nov 2014, 21:32

maikelv schreef:Is die daarmee door de keuring gekomen Ivar ? 2 kleuren verlichting is normaal afkeur :wtf
Werd niets over gezegd.
Alleen dat de glazen wazig waren (slecht beeld)

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.

Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1658
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
Model: Andere

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door dutchlimits » vr 21 nov 2014, 21:35

JohanH schreef:Kan, maar het netjes weer in elkaar krijgen... Beetje huiverig voor, zeker omdat koplampen voor een Sport erg schaars zijn (of die je kan vinden lelijk en verweerd) of tering duur. :wall
Zeker geen magnetron, gewoon langzaamaan met verffohn, dan kan het niet mis gaan, dan verhit je het ook weer bij in elkaar zetten. Wil prima.

EasyRider
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1567
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 10:10
Model: 850
Bouwjaar: 1995
Locatie: Brunssum

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door EasyRider » vr 21 nov 2014, 21:49

En in n oven ??

Is dat geen optie ???
Wat je ook doet , doe t veilig

I"m not easy , but we can discuss it

Alles fur den club , Alles fur den dackel

Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1658
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
Model: Andere

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door dutchlimits » vr 21 nov 2014, 21:55

Ik zou het niet doen omdat alles dan heet wordt, met een verffohn verhit je alleen de rand

Rammelbak
Engine off
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 14 feb 2014, 16:41
Model: S40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 1997

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door Rammelbak » di 09 dec 2014, 10:55

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend dacht ik even een aftermarket Xenonsetje in mijn S40 te prutten. Dat ging, alleen deed deze het niet :wall Het setje is wel zeker in orde, deze is namelijk eigenlijk voor mijn motor (zonder can-bus) en daar doet die het perfect op. Wat een bak licht geeft zo'n set!! (H)

Nou had ik al eerder een ander set te leen voor mijn motor. Ook deze heb ik op de S40 uitgeprobeerd omdat ik erg nieuwsgierg was naar het verschil in licht tussen de standaard H4 en zo'n aftermarket set. Helaas wilde ook deze niet werken bij de S40.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan komen? Met wat basiskennis van elektrischiteit heb ik wat geprobeerd door te meten, maar ik kom er niet uit. De resultaten gaan tegen mijn logica in. In mijn simpele redenatie moet er geen weerstand zijn tussen de aardedraad en de aardepool op de accu. Dat klopt, maar wanneer de motor uit staat blijken alle draden in de lamp (dus ook de voeding van het dimlicht en het grootlicht) geen weerstand te hebben naar de minpool van de accu. Ook lijkt er bij ingeschakeld contact met alleen het dimlicht aan, op beide voedingen spanning te staan. Nou snap ik er helemaal niets meer van, want mijn inziens zou er op dat moment geen spanning op de voeiding van het grootlicht moeten staan :wtf

Lang verhaal kort: hoe zitten de originele lampen geschakeld bij mijn S40 uit 1997 en heeft dit effect op het functioneren van een aftermarket Xenonset?

Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 7117
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2007
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door krismazur » di 09 dec 2014, 12:10

Je hebt 2 smale ronde stekkers en 1 ovale
Koppel de ovale andersom met elkaar
Daar zat bij mij het probleem

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Just call me Kris

Afbeelding

Rammelbak
Engine off
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 14 feb 2014, 16:41
Model: S40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 1997

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door Rammelbak » di 09 dec 2014, 13:12

krismazur schreef:Je hebt 2 smale ronde stekkers en 1 ovale
Koppel de ovale andersom met elkaar
Daar zat bij mij het probleem

[ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]
Hmm, ik denk dat ik je begrijp. Bedoel je de ovale stekker die aansluit op de ballast van het Xenon-setje? Dan zou ik hem 'verkeerd om' moeten monteren. De borging van de stekker komt dan namelijk uit aan de kant waar geen uitstulping zit om achter vast te klikken.

Er kwam bij mij al een vage redenatie naar boven dat de Volvo misschien naar de plus geschakeld is. De oplossing zou dan inderdaad zijn om de ballast 'verkeerd om' aan te sluiten. Ik was er alleen niet zeker genoeg van om het uit te proberen. Nou ja, dan maar het setje uit mijn motor bouwen om het nog eens op de S40 te proberen.

Bedankt voor je antwoord.

Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1658
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
Model: Andere

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door dutchlimits » di 09 dec 2014, 14:51

Ehh, bij mij werkte het gewoon hoor, rood moet op blauw

maikelv
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1089
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 19:58
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1997
Locatie: Sint Oedenrode

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door maikelv » di 09 dec 2014, 16:55

Je moet inderdaad die 2 voedingsdraden naar de ballasten omsolderen dan werkt het wel :-D
Webdagboek : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=11902

Auto van de maand Augustus 2015

Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1658
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
Model: Andere

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door dutchlimits » di 09 dec 2014, 17:08

is dat bij phase 1 altijd zo?

maikelv
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1089
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 19:58
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1997
Locatie: Sint Oedenrode

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door maikelv » wo 10 dec 2014, 19:53

Geen idee of dit alleen bij phase 1 is :wtf Ik heb nu de orginele xenon koplampen en moest daar ook de rode en blauwe draad omwisselen voor het werkte.
Webdagboek : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=11902

Auto van de maand Augustus 2015

JvdZ
Idle
Idle
Berichten: 76
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 20:17
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door JvdZ » vr 30 jan 2015, 12:20

Ik heb een aftermarket xenon set in de H7 koplampen ingebouwd, maar af en toe start deze moeilijk op. Met name de linker lamp blijft dan zwak knipperen terwijl de rechter wel direct ontsteekt. Dit is dan op contact aan, motor uit. Als de motor vervolgens gestart wordt gaat de xenon even uit en daarna ontsteken beide lampen 95% van de gevallen wel direct allebei.

Vandaag heb ik wat metingen gedaan aan de boordspanning. Met het contact aan (radio, blower, interieur verlichting etc)
Spanning direct op de accu is dan 11.8V (iets wat magertjes dus). Met lopende motor is dit rond de 14V.
Maar met brandende xenon verlichting meet ik direct op de koplampunit nog maar 9-9,5V! dat is dus een spanningsval van meer dan 2.5V. Dan lijkt het opeens ook logisch waarom dat ballasten tijdens het opstarten van de lampen af en toe zeggen: 'Doe het zelf maar'

Nu zou ik een apart verlichtings relais kunnen gaan inbouwen, maar eigenlijk vind ik deze modificatie maar een pleister... het moet toch mogelijk zijn met fatsoenlijke bedrading, stekkers en aansturing een spanning op de koplampen van >11V te behalen?? Het lijkt mij dat met origineel halogeen het ook al een probleem was en dat deze dus zwakker branden dan zou moeten.
Alle zichtbare stekkers heb ik gereinigd en gecontroleerd en op het oog ziet de bedrading er OK uit. Bij de zekeringen of onder het dashboard (control unit) heb ik nog niks gechecked, zou hier nog een oorzaak kunnen liggen? Iemand suggesties?

Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9176
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2001
Locatie: Eanske
Contacteer:

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door MarcO » vr 30 jan 2015, 12:35

Al geprobeerd om eerst de wagen te starten en dan de lampen aan te zetten?
Zeker met phase2 is dit makkelijk te realiseren.
Voordeel is dat de lampen geen opdoffer krijgen bij het starten en dus 2x moeten opstarten.
2e voordeel is dat je meer spanning hebt bij het starten van de lampen.
Afbeelding
Webdagboek --&-- Voorsteltopic BBQ gek 2009/2010
INSTALLING SUMMER.....
███████████████░░░░░░░░░░░░░░ 44% DONE.

Installation failed. Please try again. 404 error: Season not found.

ivovdgrift
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:53
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Doorn

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door ivovdgrift » vr 30 jan 2015, 12:39

De originele xenon lampen gaan ook een keer aan voor het starten. Ik weet alleen niet of de auto verder aangepast is op de Xenon, dikkere bekabeling?
Originele lampen en vooral ballasten zijn wel van dermate hogere kwaliteit dat ze hier veel beter tegen kunnen. Daarom inderdaad, ik zou in iedergeval MarcO z'n aanwijzing opvolgen en de auto starten zonder de lampen aan.

Een kabel trekken vanaf de accu voor voeding van de lampen is altijd een goed plan. Plaats wel netjes een zekering vlak bij de accu.
Je kan ook eens kijken naar je ballasten. Je hebt ballasten die AC outputten, maar ook DC. Het prijsverschil erg klein, maar in mijn ervaring zijn AC ballasten echt 100x beter.

Succes ermee

JvdZ
Idle
Idle
Berichten: 76
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 20:17
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door JvdZ » vr 30 jan 2015, 18:36

De auto is verder niet aangepast op xenon, bekabeling is standaard. Xenon starten als de motor loopt gaat in 95℅ van de gevallen gewoon goed. Lichtschakelaar wordt dus weer gebruikt en is zo ingesteld dat op de 0 alles ook uit is met contact aan.
Binnenkort krijg ik wat nieuwe ballasten om mee te testen, misschien dat die wat vriendelijker zijn qua startstroom.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

myalexx
5th Gear 5000rpm member
5th Gear 5000rpm member
Berichten: 5056
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2002
Locatie: Waterland

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door myalexx » vr 30 jan 2015, 20:09

Ga eerst maar eens kijken naar je accu.. want 11,8V met motor uit is wel magertjes :vertag
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Image

JvdZ
Idle
Idle
Berichten: 76
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 20:17
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Alles over aanschaf xenon (aftermarket, lumen, op letten

Bericht door JvdZ » vr 30 jan 2015, 20:14

Ja, dat vond ik ook wel. Maar met starten heb ik helemaal geen problemen. Dan zou je toch aannemen dat de accu nog wel goed is. Ik weet niet hoe oud de accu is (auto pas net in bezit en geen ingevulde datum op de accu) maar deze kan maar zo 3jaar en ouder zijn, de niet ingevulde datum sticker op de accu loopt tot 2012...

Plaats reactie