OEM vervangen voor aftermarket Installatie devil eyes led/dlr

Interieur (bv dashboard middenconsole) en exterieurverlichting, Aftermarket, Xenon, (black) dual headlights enz
Aeyes
Engine off
Berichten: 21
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 11:26
13

OEM vervangen voor aftermarket Installatie devil eyes led/dlr

Bericht door Aeyes »

Hallo allen,

Ik heb een setje devil eyes koplampen op de kop kunnen tikken via het forum en ben nu de installatie aan het plannen.
Hier lijken ze wel aardig op, alleen de knippers zijn gewone lampen bij mij.
Afbeelding

Ik heb een V40 1.8 phase I met een H4 aansluiting(dim/grootlicht) en stadslicht.
In elk van de devil eyes lampen zit het volgende:
1 x zwart dunne kabel
1 x witte dunne kabel
Beide voor stadslicht (LED licht)
2x H1 lampjes
Geen massa kabel of iets dergelijks

Ik ben een echte electronica leek, maar de basis begrijp ik nog wel.
De H4 in de auto heeft een massa, groot en dimlicht aansluiting geloof ik. Het stadslicht zijn gewoon 2 draden apart (zwart/wit)

Het plan.
Nu wilde ik eerst proberen om de H4 aansluiting intact te laten.
De vraag is, kun je zomaar de H4 opsplitsen naar 2 x H1 ? Heeft dat geen invloed op de groot licht/dimlicht combinatie ?
Ben toen op zoek gegaan naar een conversieset die van H4 naar H1 gaat. Niet te vinden. Toen H1 connectors gezocht, ook niet te vinden. Bij de dealer werd aangeraden dan maar AMP connectors (die blauwe aanknijpdingen) te gebruiken voor de H1 lampen omdat dat ook past. Een mannelijke H4 connector ook niet te krijgen, dat is normaal immers een H4 lamp.

Ik ken de schema’s, de howto’s, de Youtube filmpjes etc voor de installatie voor H7 met een stekker aansluiting, maar heeft iemand tips hoe dit op te zetten vanuit het niets ?
Ander vraag, zou H7 er gewoon in passen ? De devil eyes zelf geeft aan H1 en ook dat HID er niet in mag.