Kachel heet genoeg?

Alles over de airco, Verdampers, Pompen, Drogers enz
Tevens alles over de verwarming
Plaats reactie
Sergio
Idle
Idle
Berichten: 25
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 21:29
9
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004

Kachel heet genoeg?

Bericht door Sergio »

Ik heb een vraag over mijn S40 2004 fase 2.

Alles werkt in principe goed, echter uit de luchtroosters komt warme lucht op de heetste stand. Warm genoeg om interieur warm te krijgen(voor nu) maar ik ben van voorgaande auto's gewend dat in de heetste stand de luchtroosters echt hete lucht geven die onaangenaam aan de hand voelt als je deze er tegen houd. Bij mijn volvo blijft het warm maar niet heet dat je je hand eraf wilt halen. Klopt dit? De thermostaat wijst gewoon 90 graden aan(wijzer in het midden) Aan de klimaatregeling kan het niet liggen want ik heb hem handmatig op de heetste stand gezet. Of heeft de relatief warme buitenlucht toch invloed op hoe heet de lucht maximaal wordt verwarmd?

Ik hoor het graag, ook omdat ik nu nog onder de bovag garantie val. Het is echter een eind rijden en wil bij de garage ook niet zeuren op niets af.
maikelv
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 11 mar 2014, 19:58
10
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1997
Roepnaam: Maikel
Locatie: Sint Oedenrode

Re: Kachel heet genoeg?

Bericht door maikelv »

Handmatig de heetste stand aanzetten is gegarandeerd altijd de warmste lucht. Heeft niets met de buitenlucht te maken. Maar per auto verschilt dit misschien een paar graden. Ik moet zeggen dat ook in mijn V het behoorlijk zweten word met standje warm :-D Het is natuurlijk wel zo dat als je je automatische stand gebruikt hij dan wel rekening houdt met de binnentemperatuur.
Webdagboek : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=11902

Auto van de maand Augustus 2015
Hansje
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 13:40
13
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Middelharnis

Re: Kachel heet genoeg?

Bericht door Hansje »

Wordt de bovenzijde vh dashboard ook (te) warm? wellicht dat de aan- afsluitingen bij je kachelmotor
niet goed zijn.
Let the Moose go loose
Sergio
Idle
Idle
Berichten: 25
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 21:29
9
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004

Re: Kachel heet genoeg?

Bericht door Sergio »

Nee alles is even warm. Misschien hoort dit bij deze auto hoor maar ben hetere lucht gewend. Hebben anderen wel lucht die onaangenaam heet word? Misschien dat er een forum lid in de buurt woont die kan vergelijken? Nh.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9379
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Kachel heet genoeg?

Bericht door volvoS40 »

Check je water temperatuur en/of ontlucht de handel eens.
Er kan idd ook lucht ontsnappen bij de afdichtingen van het kachelhuis, dit wil nog wel eens een kwaaltje zijn.

Er is eigenlijk niets dat zomaar de warmte mag tegenhouden.
Ook kan het zijn (gebeurt niet bijster vaak) dat een klep niet lekker functioneert van het kachelhuis zodat er niet genoeg warme lucht het lucht kanaal binnen stroomt. Werking van het kachelhuis staat bij de how to's uitgelegd.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Sergio
Idle
Idle
Berichten: 25
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 21:29
9
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004

Re: Kachel heet genoeg?

Bericht door Sergio »

Dnk voor reacties, de temperatuur staat op negentig graden. Ontluchten is kwestie van dop losdraaien bij bedrijsstemp?

Inmiddels gesproken met werkplaats TvK. OOk zonder klimaatregeling(dus handmatig) zal de kachel door middel van sensoren niet meer warmte geven dan nodig is, dus nooit meer dan 26 graden. In de winter zal de lucht automatisch warmer zijn.
[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Plaats reactie