klep uitstroomopening werkt niet

Alles over de airco, Verdampers, Pompen, Drogers enz
Tevens alles over de verwarming
Plaats reactie
LittleC
Engine off
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 02 jun 2017, 19:38
6
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2000

klep uitstroomopening werkt niet

Bericht door LittleC »

Vraagje, misschien dat iemand er meer over weet:

Uit een van de middelste uitstroomopeningen kwam geen lucht, dus heb ik het rooster er even uitgewipt. Wat bleek? De vorige eigenaar had er een plastic zak in geduwd, en toen ik die eruit gehaald had bleek de klep niet verbonden met de schuif om die verder open of dicht te zetten.

Ik heb nog niet verder gekeken (nog geen tijd voor gehad), maar heeft iemand toevallig een link of foto's hoe dit te fixen is (mits niks ernstig is afgebroken), en of dit een grote klus is?

Ik hoor het graag.
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: klep uitstroomopening werkt niet

Bericht door dannyw »

Waarschijnlijk heeft het meer nut om het dashboard eruit te halen en alles weer te herstellen.
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: klep uitstroomopening werkt niet

Bericht door hervelt »

Zolang het maar 1 van de uitstroom openingen betreft (welke ?) is het denk ik nog niet de moeite je hele dashboard te demonteren.
Er is een sleuteldag aangekondigd in oud Beijerland (Wicky) waar ook diverse mensen hun dashboard willen repareren wegens een slechte voorruit ontwaseming ? Hoe is die bij jou ?

Ook heeft Harmjan eerder aangekondigd een dashboard-meet of sleuteldag bij Groningen te willen organiseren.
Nu denk ik dat jij deze reparatie beter op je gemak thuis kunt doen.
Maar je hebt geen (woon)plaats ingevuld in je profiel. Waarom niet ? (Ook niet gezegd in je voorstel-post en je naam ook al niet) Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk als anderen je willen helpen, want hulp wordt genoeg aangeboden hier. Dus vul aub een plaats in in je profiel, of pas je voorstel post aan. (Oproep aan iedereen trouwens)

Je kan in het topic van Wicky, nl de sleuteldag in oud-Beijerland, een post van mij vinden, waarin ik een aantal links bij elkaar heb geplaatst naar diverse topics op het forum, mbt dashboard uitbouwen en slechte ontwaseming.
Je kan ook direct in de technische boards sectie kijken naar de How-to's van Ivar, hij heeft er een hoop gemaakt, waaronder dashboard uitbouwen.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
LittleC
Engine off
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 02 jun 2017, 19:38
6
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2000

Re: klep uitstroomopening werkt niet

Bericht door LittleC »

Nou, die klusdag in Groningen, dat zal 'm niet zo gauw worden; ik woon tegen de Limburgse grens aan in Noord Brabant. De reden waarom ik geen woonplaats e.d. heb ingevuld, is uit hetzelfde oogpunt waarom ik geen facebook heb; privacy. Nog eens niet vanwege de mensen hier, maar er kan van alles uit je surfgedrag gehaald worden, en ik heb geen zin in nog meer spam.

De ontwaseming is goed op de voorruit, het is puur alleen dat die klep niet aangesloten is op de schuif om die te reguleren. Daarom wilde ik eerst eens kijken of er soms mensen waren met een makkelijke fix. Het is trouwens de linker klep van de twee middelste uitstroomopeningen.

Maar wat ik proef uit de commentaren hier (waarvoor dank) betekent het dat ik het hele dashboard uit moet gaan bouwen. Daarvoor heb ik al genoeg dingen voorbij zien komen, inclusief de how-to's van Ivar.

Dank dus voor de input.
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: klep uitstroomopening werkt niet

Bericht door hervelt »

Ik weet niet in hoeverre je erbij kan als je de middenconsole verwijderd, daara de radio met hele ombouw. En dan de CC unit met de roosters erboven.
Dan heb je de hele voorkant wel open liggen.
De middenconsole verwijderen stelt niets voor. Geeft je allemaal wat meer bewegingsruimte, als je een dashboard verwijderd in ieder geval.
Dashboard kastje is ook zo in zijn geheel verwijderd maar geeft niet echt beter toegang.

Dan wat plaatjes zoeken hier of elders (Vida ?) waarop meer details staan van die klep bediening.

Het dashboard verwijderen is nogal een klus maar wel te doen.
Alleen, als er in jouw geval dingen afgebroken zijn moet je op zoek naar onderdelen.
Je bent dan snel een paar dagen bezig voor alles goed is.

Privacy is een groot goed natuurlijk en daarom zit ik ook niet op Facebook.
Wil daar ook geen tijd aan verdoen maar zou in sommige gevallen wel handig zijn. Kun je veel mensen mee terugvinden.
Ik strooi ook niet met mijn volledige naam of email adres op internet.
Maar een locatie opgeven in een forum levert meer voordelen op dan nadelen.
Het communiceert makkelijker.
Heb de grootste herkenbare plaats uit mijn omgeving genomen.
Gewoon Brabant kan ook al.
Laatst gewijzigd door hervelt op ma 20 aug 2018, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: klep uitstroomopening werkt niet

Bericht door jbruijs »

Gelukkig mag en kan iedereen op dit forum zelf beslissen wat ze wel een wat ze niet delen.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Gebruikersavatar
R.O.B
Veteraan
Veteraan
Berichten: 9658
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
14
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Rob
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: klep uitstroomopening werkt niet

Bericht door R.O.B »

Waarom gaat de helft van dit topic over een plaatsnaam in je profiel en privacy?
Graag ontopic blijven heren.
Plaats reactie