Kachelweerstand transistor aanjager op hol, lampje knippert

Alles over de airco, Verdampers, Pompen, Drogers enz
Tevens alles over de verwarming
Plaats reactie
JohnKnife
Idle
Idle
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002

Re: Kachelweerstand transistor aanjager op hol, lampje knippert

Bericht door JohnKnife » di 31 jul 2018, 12:50

Je moet de alleen de printplaat transplanteren, niet met de knoppen (en al het andere plastic) rommelen. Die knoppen ga je sowieso slopen.

Verder als tip voor het verwijderen/plaatsen van de hele unit: haal eerst de radio en het frame van de radio eruit, dan heb je voldoende ruimte om te draaien e.d. Dat frame is toch al half los als je de ECC-unit los schroeft.

En als je de printplaat toch los hebt, ontstof de temperatuursensor in het zwarte gootje gelijk even (met lucht of een schoon doekje, niet rommelen met schoonmaakmiddelen!!!).

Musicus
Idle
Idle
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004

Bericht door Musicus » di 31 jul 2018, 13:40

Ik kreeg de printpraat niet los van de behuizing, vandaar dat ik de hele unit maar heb overgezet. Zonder de DSA knop dan....
Dat plastic is allemaal zo broos na 14 jaar dat je snel dingen kapot maakt.

Ik heb de radio niet losgekoppeld omdat er geen code bij is geleverd. Moet ik steeds nog eens achteraan. Ook met de radio op z'n plek is er voldoende ruimte, maar het is wat meer gepriegel.

Dank voor je adviezen!
S60 D5 2002, 600.000 km
V40 2.0 2004, 231.000 km

JohnKnife
Idle
Idle
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002

Bericht door JohnKnife » di 31 jul 2018, 13:51

Printplaat zit vast met 3 schroefjes. Als je die los hebt hangt ie alleen nog aan 2 mini inkepingen aan de beide uiteinden van de behuizing.

Cavanta
Supporting Member
Supporting Member
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2001

Bericht door Cavanta » wo 01 aug 2018, 18:10

Musicus schreef:
di 31 jul 2018, 13:40
Ik kreeg de printpraat niet los van de behuizing, vandaar dat ik de hele unit maar heb overgezet. Zonder de DSA knop dan....
Dat plastic is allemaal zo broos na 14 jaar dat je snel dingen kapot maakt.

Ik heb de radio niet losgekoppeld omdat er geen code bij is geleverd. Moet ik steeds nog eens achteraan. Ook met de radio op z'n plek is er voldoende ruimte, maar het is wat meer gepriegel.

Dank voor je adviezen!
Ik heb afgelopen week toevallig mijn knoppen enzo allemaal gereinigd van het paneel.
Maar ik kreeg de DSA knop vrij gemakkelijk eraf met wat gepriegel.
Tevens zou je dit paneel alleen maar opnieuw hoeven in te leren met VIDA verwacht ik dan, de auto zal de functies wel hebben opgeslagen in de compoeter.

Plaats reactie