Achteraf Stoelverwarming inbouwen

Alles over de airco, Verdampers, Pompen, Drogers enz
Tevens alles over de verwarming
stigma
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 02:10
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Locatie: Amersfoort

Re: Achteraf Stoelverwarming inbouwen

Bericht door stigma »

iljak73 schreef:En er zit voor nog meer veiligheid, achter het kapje waar sips op staat, een rood plasic pinnetje geklemd en daarmee "disarme" je sips....

[ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]
Ok, daar gaat me nu een lampje branden idd.

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
pcpgjanssen
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 23:52
11
Model: V70
Bouwjaar: 1999
Locatie: Utrecht

Re: Achteraf Stoelverwarming inbouwen

Bericht door pcpgjanssen »

Voor een kleine how-to met foto's en gevloek: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 40#p205196

Het is niet moeilijk, maar wel vervelend werk. Zorg dat je een klein tangetje hebt, zodat je die ringetjes makkelijk open en dicht kunt vouwen en neem er rustig de tijd voor.
Petr
Engine off
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 aug 2014, 12:54
9
Model: V40
Type: 1.8i GDI
Bouwjaar: 2001
Locatie: Breda

Geen succes met het monteren van verwarmde voorstoelen

Bericht door Petr »

Beste mede liefhebbers,

Onlangs kocht ik voor mijn v40 ph2 uit 2001 een setje stoelen met verwarming, dus ik dacht stekker erin, knopjes in de regelunit en nooit meer koude stoel!

Dat viel helaas tegen, alles paste als gegoten maar verwarming komt er niet uit, ik zag bij het monteren van de knopjes dat er in de desbetreffende vakjes geen lampjes op de print zaten zoals die bij de andere knopjes wel zitten dus ik vraag me nu af of mijn print hier wel geschikt voor is of dat ik een andere moet hebben.
De unit heeft het volgende typenummer:

30612623
00WK42



De zekering heb ik voor alle zekerheid vervangen maar dit was ook geen oplossing.
Ik zou graag weten hoe ik dit zou kunnen meten, bij welke stekker bv en welke draadjes wat voor spanning op zou moeten staan. Dan kan ik iig dingen uit sluiten.
kees010
Idle
Idle
Berichten: 30
Lid geworden op: za 03 jan 2015, 23:50
9

Stoelen fase 2 naar fase 1 auto

Bericht door kees010 »

Beste allemaal...

Ik heb in mijn 1.8 een tijdje geleden een tweetal fase 2 stoelen geplaatst.
Lekker luxe dus.
Daar zit o.a. stoelverwarming op die ik graag wil aansluiten (lekker warm kontje van de winter).
De onderzijde van mijn stoelen zijn voorzien van onderstaande stekkers. (foto 2)

Afbeelding

Nu had ik hier op het forum enkele keren gelezen dat er in de fase 1 de stekkertjes reeds onder de stoelen (bekleding) zou moeten liggen.
Gisteren de auto ontdaan van haar zitjes en als een gynaecoloog met mijn handen de bekleding gefouilleerd.

Maar tot mijn grote teleurstelling: geen draden en geen stekkers.

Nu heb ik wel de schakelaars en een geschikt dekplaatje bij de pook (zaten dummy's in waardoor mijn gedachte werd gesterkt dat de voorbereiding er moest zijn) dus mijn vraag: wat heb ik verder nodig en waar moet dat in het dashboard worden aangesloten? Zijn daar kabel boompjes voor te krijgen?

Heb tevens het dashboard open gegooid en zag maar 1 niet gebruikte aansluiting waarvan het lijkt of deze voor een gordelverklikker is van de bijrijder (foto 2).

Afbeelding

Want ook daarvoor zit in de auto onder de stoel geen aansluiting! Dus de bijrijder mag kennelijk wél zonder verklikker rijden? (raar)

Wie heeft er een antwoord?
Gebruikersavatar
Smoker
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 18:11
10
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Scheveningen

Re: Achteraf Stoelverwarming inbouwen

Bericht door Smoker »

Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9379
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Achteraf Stoelverwarming inbouwen

Bericht door volvoS40 »

Losse kabelboompjes heb je niet. Deze zit wel of niet voorbereid in de volvos. Ligt ie er niet.... Heb je pech of je moet zelf (verantwoord) kabels trekken.

Tevens is het leuk dat ph2 stoelen in een ph1 zitten.
Nadeel is dat het ontwerp en stekkers net iets anders is dan bij ph1....

En dat de airbag never zal gaan werken is denk ik wel al bekend ;)

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
kees010
Idle
Idle
Berichten: 30
Lid geworden op: za 03 jan 2015, 23:50
9

Re: Achteraf Stoelverwarming inbouwen

Bericht door kees010 »

volvoS40 schreef:Losse kabelboompjes heb je niet. Deze zit wel of niet voorbereid in de volvos. Ligt ie er niet.... Heb je pech of je moet zelf (verantwoord) kabels trekken.

Tevens is het leuk dat ph2 stoelen in een ph1 zitten.
Nadeel is dat het ontwerp en stekkers net iets anders is dan bij ph1....

En dat de airbag never zal gaan werken is denk ik wel al bekend ;)

[ Geplaatst met iPhone ] [ Afbeelding ]
Dank voor je antwoord.
Dan wordt het zelf gaan fröbelen ja.
Moet te doen zijn, die contrastekkers voor de drukknoppen en stoelaansluitingen moet ik ergens zien te ritselen.
Mocht e.e.a. lukken dal ik er een fotoreeksje van maken want mogelijk zijn er meer die hier zo nu en dan tegenaan hikken.
Dat van die airbags was me idd bekend ja.
Moets ze sowieso wisselen want toen ik de wagen aanschafte waren beide stoelen echt naar de donder.
Plaats reactie