Achteraf Stoelverwarming inbouwen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: wo 06 okt 2010, 21:01
- 13
- Locatie: hilversum
Achteraf Stoelverwarming inbouwen
Even een vraagje voor de experts,
De optie voor stoelverwarming, zit niet standaard in mijn half lederen interieur maar de kabels liggen wel onder de stoel en lijken aangesloten. Is het een kwestie van schakelaars voor de versnellingspook er in plaatsen en zou het dan moeten werken? Of hebben ze de verwarming er niet standaard in de stoelen zitten maar alleen de kabels standaard er in zitten.
Ik begreep dat het soort van matjes waren de verwarming maar om nou eerst mijn bekleding los te halen
De optie voor stoelverwarming, zit niet standaard in mijn half lederen interieur maar de kabels liggen wel onder de stoel en lijken aangesloten. Is het een kwestie van schakelaars voor de versnellingspook er in plaatsen en zou het dan moeten werken? Of hebben ze de verwarming er niet standaard in de stoelen zitten maar alleen de kabels standaard er in zitten.
Ik begreep dat het soort van matjes waren de verwarming maar om nou eerst mijn bekleding los te halen
Volvo V40 2.0 02-1999, 179000 en een beetje.....
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Stoelverwarming
Volgens mij zitten geen verwarming element voorbereid.
Kabels met stekkers zijn standaard voorbereid.
Makkelijker zal zijn om set stoelen met verwarming te kopen.
Kabels met stekkers zijn standaard voorbereid.
Makkelijker zal zijn om set stoelen met verwarming te kopen.
- dzjarum
- Engine off
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 11 aug 2010, 16:36
- 13
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Stoelverwarming
Kris heeft gelijk, standaard zitten de verwarmingsmatjes er niet en kun je deze wel los kopen of imitatie. Ook geef ik Kris gelijk dat het makkelijker is twee voorstoelen te kopen die het wel al ingebouwd hebben. Als het goed is ligt de bedrading er wel al en dien je alleen de knoppen aan te schaffen en aan te sluiten.
S40 T4, volledig origineel, op de persoon erin na dan
- Thijs
- Veteraan
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:11
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Thijs
- Locatie: België
Re: Stoelverwarming
voor zover ik weet ligt die bekabeling idd al klaar maar zijn de verwarmingselementen niet aanwezig.
Als je een goeiekoper stoel op de kop kan tikken is dit véél sneller en handiger om gewoon die stoel te monteren ipv het in/overbouwen van de matjes.
Als je een goeiekoper stoel op de kop kan tikken is dit véél sneller en handiger om gewoon die stoel te monteren ipv het in/overbouwen van de matjes.
-
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 12 mei 2010, 12:15
- 13
Stoelkoeling / verwarming
Ik vroeg me af of iemand wel eens zo gek is geweest om stoelkoeling / verwarmin in zijn volvo stoelen te bouwen.
Op Internet zie je verscheidene setjes staan die verwarming bieden, maar een Amerikaans bedrijf biedt ook beide aan. Fans in de stoel (http://www.seatcomfort.com/)
Heeft iemand er ervaring mee? Koeling lijkt me redelijk voelbaar (Als in je voelt de fans goed zitten) in de volvo stoelen is het niet?
Die verwarmingselementjes zouden misschien nog wel een optie zijn, maar heeft iemand hier ervaring mee?
Thanx!
Op Internet zie je verscheidene setjes staan die verwarming bieden, maar een Amerikaans bedrijf biedt ook beide aan. Fans in de stoel (http://www.seatcomfort.com/)
Heeft iemand er ervaring mee? Koeling lijkt me redelijk voelbaar (Als in je voelt de fans goed zitten) in de volvo stoelen is het niet?
Die verwarmingselementjes zouden misschien nog wel een optie zijn, maar heeft iemand hier ervaring mee?
Thanx!
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9392
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Stoelkoeling / verwarming
oude post....
als je kabel voorbereiding hebt en je wilt toch knutselen kan je ook je set stoelen vervangen (marktplaats of sloperij) door stoelen met verwarming
wat knoppen vervangen en kassa....
verwarmde stoelen in je auto
als je kabel voorbereiding hebt en je wilt toch knutselen kan je ook je set stoelen vervangen (marktplaats of sloperij) door stoelen met verwarming
wat knoppen vervangen en kassa....
verwarmde stoelen in je auto
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 22:08
- 14
- Model: Andere
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2005
- Locatie: Enschede
hulp aansluiten stoelverwarming
hoi heren
Heb ff jullie hulp nodig
het lederen interieur staat klaar om in de auto gestoken te worden
het is een interieur met stoel verwarming waar helaas de stekkers van afgeknipt zijn
nu komt mijn vraag heeft een van jullie dit al eens eerder gedaan ombouwen van fase2 naar fase 1
het gaat met name om de aansluitingen van de kabels ik heb de stoelen op de kop hangen en heb 3 kabels 2x met 2 aders en 1x met 4 aders
1 hier van is in mijn geval niet interessant deze is voor de klapzak
de andere twee hier in tegen zijn voor de rug leuning en voor het zit vlak ik ga er van uit dat dit gewoon plus en min is de twee dunne gele draadjes zijn voor de temperatuur thermostaat (vermoed ik ) in het schema wat ik heb gevonden op de site zie ik dat deze in serie staat
ik zal zo ff een foto uploaden om eea te verduidelijken
mijn vraag is of mijn denk wijze goed is kan iemand een duidelijk aansluit advies geven ???
groet Roy
Heb ff jullie hulp nodig
het lederen interieur staat klaar om in de auto gestoken te worden
het is een interieur met stoel verwarming waar helaas de stekkers van afgeknipt zijn
nu komt mijn vraag heeft een van jullie dit al eens eerder gedaan ombouwen van fase2 naar fase 1
het gaat met name om de aansluitingen van de kabels ik heb de stoelen op de kop hangen en heb 3 kabels 2x met 2 aders en 1x met 4 aders
1 hier van is in mijn geval niet interessant deze is voor de klapzak
de andere twee hier in tegen zijn voor de rug leuning en voor het zit vlak ik ga er van uit dat dit gewoon plus en min is de twee dunne gele draadjes zijn voor de temperatuur thermostaat (vermoed ik ) in het schema wat ik heb gevonden op de site zie ik dat deze in serie staat
ik zal zo ff een foto uploaden om eea te verduidelijken
mijn vraag is of mijn denk wijze goed is kan iemand een duidelijk aansluit advies geven ???
groet Roy
Laatst gewijzigd door roy op za 10 dec 2011, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9392
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: hulp aansluiten stoelverwarming
had fase 2 ook geen stoelen met regelbare verwarming ?
iets wat mij al een tijdje dwars zit.
hoi roy, ik heb zelf een fase 1 met ook stoelen van een later model, kabelboom zou ergens onder je tapijtje moeten zwerfen, en heb je ook al de knoppen ervan/voor ?
ik durf zo alleen even geen antwoord te geven op welke kabels psies nou waar op moeten, aangezien bij de mijn ze ook allen afgekipt zijn en ik er nog mee bezig ben om ze aan te sluiten.
iets wat mij al een tijdje dwars zit.
hoi roy, ik heb zelf een fase 1 met ook stoelen van een later model, kabelboom zou ergens onder je tapijtje moeten zwerfen, en heb je ook al de knoppen ervan/voor ?
ik durf zo alleen even geen antwoord te geven op welke kabels psies nou waar op moeten, aangezien bij de mijn ze ook allen afgekipt zijn en ik er nog mee bezig ben om ze aan te sluiten.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: hulp aansluiten stoelverwarming
Eerst draden volgen en kijken welke waar heen loopt..
Voor je er 12v opzet en je halve stoel naar zijn grootje is..
dan knalt het leer open..
Voor je er 12v opzet en je halve stoel naar zijn grootje is..
dan knalt het leer open..
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Re: hulp aansluiten stoelverwarming
Er is iemand op het Volvoforum geweest die het voor elkaar heeft gekregen, maar naar mijn weten is het wel heel lastig.. Mede omdat de stoelverwarming inderdaad regelbaar is, en volgens mij ook via een unit geregeld wordt???
Zowiezo wordt het veel meetwerk of een draadschema opzoeken, helaas heb ik die niet van een fase 2 interieur...
Ook zijn trouwens je airbags (zij) niet werkende die zijn namelijk computergestuurd en dat is niet aan te sluiten in een fase 1...
Zowiezo wordt het veel meetwerk of een draadschema opzoeken, helaas heb ik die niet van een fase 2 interieur...
Ook zijn trouwens je airbags (zij) niet werkende die zijn namelijk computergestuurd en dat is niet aan te sluiten in een fase 1...
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 22:08
- 14
- Model: Andere
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2005
- Locatie: Enschede
Re: hulp aansluiten stoelverwarming
of er iemand is die het gelukt is weet ik niet.
wat ik weet/verwacht is dat de draden zwart/bruin en grijs/bruin de plus en min van de elementen zijn
de gele draden daar in tegen weet ik niet ik verwacht dat dit de draden van een klikson zijn deze schakelt de verwarming af als een vast temp is bereikt
wat ik ook niet zeker weet is dat wat jij al aangeeft is het een regelbare verwarming of is het gewoon aan/uit dit is misschien te zien bij iemand met een fase2 met stoelverwarming
dat van de klapzakken wist ik, die werken niet maar die heb ik nu ook niet dus daar kan ik niet echt om treuren wat wel minder is dat de gordelspanners er ook niet meer zijn maar ja je kunt niet alles hebben
met een weekje weet ik meer dan gaan we schakelaars halen en hoor ik het van zelf eventuele info is natuurlijk welkom
groet Roy
wat ik weet/verwacht is dat de draden zwart/bruin en grijs/bruin de plus en min van de elementen zijn
de gele draden daar in tegen weet ik niet ik verwacht dat dit de draden van een klikson zijn deze schakelt de verwarming af als een vast temp is bereikt
wat ik ook niet zeker weet is dat wat jij al aangeeft is het een regelbare verwarming of is het gewoon aan/uit dit is misschien te zien bij iemand met een fase2 met stoelverwarming
dat van de klapzakken wist ik, die werken niet maar die heb ik nu ook niet dus daar kan ik niet echt om treuren wat wel minder is dat de gordelspanners er ook niet meer zijn maar ja je kunt niet alles hebben
met een weekje weet ik meer dan gaan we schakelaars halen en hoor ik het van zelf eventuele info is natuurlijk welkom
groet Roy
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: hulp aansluiten stoelverwarming
Waarom werken je gordelspanners niet meer ?
die werken toch los van alles in een phase 1 ?
ik heb mijn phase 1 stoelen eruit gehad maar geen draden van airbag ofzo ?
die werken toch los van alles in een phase 1 ?
ik heb mijn phase 1 stoelen eruit gehad maar geen draden van airbag ofzo ?
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- 1st Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 22:08
- 14
- Model: Andere
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2005
- Locatie: Enschede
Re: hulp aansluiten stoelverwarming
naar mijn weten zit de activering in de stoel door middel van een mechanische activering en die is weg .
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: hulp aansluiten stoelverwarming
je hebt sips, "side impact system / airbag"
en gordel spanners.
De eerste werkt niet meer, de tweede wel waarom niet.
volgens mij worden die gordel spanners aangestuurd door je airbag unit.
en gordel spanners.
De eerste werkt niet meer, de tweede wel waarom niet.
volgens mij worden die gordel spanners aangestuurd door je airbag unit.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9392
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: hulp aansluiten stoelverwarming
phase 1
De SIPS-airbag bestaat in elke voorstoel uit een afzonderlijk systeem. De twee SIPS-airbags zijn op geen enkele manier op elkaar aangesloten. In het geval van een aanrijding wordt alleen de SIPS-airbag geactiveerd aan de kant waar de aanrijding plaatsvindt. De sensoreenheid (1) bestaat uit een pyrotechnische slagsensor die alleen wordt geactiveerd wanneer het zijportier van de auto wordt geraakt met een klap die zo krachtig is dat het vervormde portier de sensor met een snelheid van ongeveer 2 m/s raakt. Deze snelheid wordt bereikt bij een botsingssnelheid van ongeveer 15 km/h. Het systeem is zo afgesteld dat het niet onnodig wordt geactiveerd, zoals bij een duw tegen het portier of een lichte aanrijding met een stilstaand voorwerp.
In het geval van een aanrijding van opzij brengt de drukgroep de krachten over op de aluminium plaat (5), waardoor een slagpin (7) wordt geactiveerd en de ontstekingslading (9) vrijkomt. De ontstekingslading produceert een puls die door het ontstekingscircuit (2) wordt gevoerd als een schokpuls. Wanneer de schokpuls de stootkussenmodule (3) bereikt, wordt de kruitlading in de gasgenerator (12) tot ontlading gebracht.
Hierdoor wordt gas geproduceerd dat door een buisvormige ontstekingskamer (13) in het kussen (1) wordt geblazen. De eerste gasgenerator wordt direct geactiveerd en de tweede generator na een vertraging van ongeveer 3 milliseconden. Deze vertraging zorgt ervoor dat de druk en het volume van het opgeblazen kussen lang genoeg constant blijft.
Tijdens het opblazen, wordt het afdekplaatje van het kussen opengebroken en komt het kussen naar buiten door de naad van de stoelbekleding. Het kussen wordt opgeblazen tussen het portier en de bestuurder of de passagier om ervoor te zorgen dat de ribbenkast niet wordt ingedrukt tijdens de aanrijding. In het kussen zit een gaatje, zodat het volume van de SIPS-airbag precies voldoende is om de bestuurder/passagier adequaat te beschermen.
Er is geen diagnose-systeem of waarschuwingslampje aangesloten op de SIPS-airbag.
Fase 2
Hierbij geschied de werking o.a. via het SRS systeem, verhaal was me iets te lang om te kopieeren en te plakken omtrent de airbaks.
verder nog wat info van algemeen nut.
1-faseactivering (modeljaar 1996-2000)
De bestuurdersairbag bevat een pyrotechnische lading en ontstekingseenheid. Bij de activering geeft de lading een gas af dat voornamelijk uit waterstof en kooldioxide bestaat. Het gas zet uit en vult de airbag. De passagiersairbag gebruikt een kleinere pyrotechnische lading (12 gram). Deze is aangesloten op een bak die argon, helium en zuurstof bevat. Wanneer de regeleenheid de passagiersairbag activeert, verhit de pyrotechnische lading de houder die uit elkaar barst. De airbag wordt gevuld met een gasmengsel.
2-fasenactivering (modeljaar 2001-)
In 2-fasensystemen is het activeringsmechanisme voor fase 1 hetzelfde als voor types met 1 fase.
Fase 2 bevat een pyrotechnische lading.
De voorste airbags hebben twee ontstekingsonderdelen voor de kruitlading. Deze zijn elektrisch van elkaar gescheiden. Dit betekent dat ze hun eigen voeding en massapunten van de regeleenheid hebben. Er zijn twee uitgangen nodig van de regeleenheid naar de airbag, één naar elk ontstekingsonderdeel van de airbag. Dit betekent dat er vier pennen op de regeleenheid worden gebruikt, twee voedingspennen en twee massapennen.
Met 2-fasenactivering hoeft het opblazen niet even snel en gelijktijdig te verlopen, maar is het afhankelijk van de kracht van de aanrijdingimpuls. Om veiligheidsredenen worden beide fasen uitgevoerd bij elke activering. Als de klap minder zwaar is, is de vertraging tussen fase 1 en fase 2 groter. Bij zwaardere klappen is de vertraging tussen fase 1 en 2 kleiner.
De airbags bevinden zich boven het handschoenenkastje en het stuurwiel.
Er is een ontstekingseenheid voor elke fase van de airbags en de gordelspanners. Deze ontstekingseenheden bestaan uit twee pennen, een dunne ontstekingskabel en explosieve lading. Wanneer de SRS-eenheid een stroompulsering stuurt, warmt de ontstekingskabel op en ontsteekt het explosieve poeder dat een gasgenerator ontsteekt en de airbag activeert.
Waarschuwing! Gebruik nooit een ohmmeter of iets dergelijks om airbags of gordelspanners te testen. Ontkoppel airbags of gordelspanners voordat u ze test. Als u dat niet doet, kunnen ze per ongeluk geactiveerd worden. Dit kan ernstig letsel of de dood tot gevolg hebben.
De SIPS-airbag bestaat in elke voorstoel uit een afzonderlijk systeem. De twee SIPS-airbags zijn op geen enkele manier op elkaar aangesloten. In het geval van een aanrijding wordt alleen de SIPS-airbag geactiveerd aan de kant waar de aanrijding plaatsvindt. De sensoreenheid (1) bestaat uit een pyrotechnische slagsensor die alleen wordt geactiveerd wanneer het zijportier van de auto wordt geraakt met een klap die zo krachtig is dat het vervormde portier de sensor met een snelheid van ongeveer 2 m/s raakt. Deze snelheid wordt bereikt bij een botsingssnelheid van ongeveer 15 km/h. Het systeem is zo afgesteld dat het niet onnodig wordt geactiveerd, zoals bij een duw tegen het portier of een lichte aanrijding met een stilstaand voorwerp.
In het geval van een aanrijding van opzij brengt de drukgroep de krachten over op de aluminium plaat (5), waardoor een slagpin (7) wordt geactiveerd en de ontstekingslading (9) vrijkomt. De ontstekingslading produceert een puls die door het ontstekingscircuit (2) wordt gevoerd als een schokpuls. Wanneer de schokpuls de stootkussenmodule (3) bereikt, wordt de kruitlading in de gasgenerator (12) tot ontlading gebracht.
Hierdoor wordt gas geproduceerd dat door een buisvormige ontstekingskamer (13) in het kussen (1) wordt geblazen. De eerste gasgenerator wordt direct geactiveerd en de tweede generator na een vertraging van ongeveer 3 milliseconden. Deze vertraging zorgt ervoor dat de druk en het volume van het opgeblazen kussen lang genoeg constant blijft.
Tijdens het opblazen, wordt het afdekplaatje van het kussen opengebroken en komt het kussen naar buiten door de naad van de stoelbekleding. Het kussen wordt opgeblazen tussen het portier en de bestuurder of de passagier om ervoor te zorgen dat de ribbenkast niet wordt ingedrukt tijdens de aanrijding. In het kussen zit een gaatje, zodat het volume van de SIPS-airbag precies voldoende is om de bestuurder/passagier adequaat te beschermen.
Er is geen diagnose-systeem of waarschuwingslampje aangesloten op de SIPS-airbag.
Fase 2
Hierbij geschied de werking o.a. via het SRS systeem, verhaal was me iets te lang om te kopieeren en te plakken omtrent de airbaks.
verder nog wat info van algemeen nut.
1-faseactivering (modeljaar 1996-2000)
De bestuurdersairbag bevat een pyrotechnische lading en ontstekingseenheid. Bij de activering geeft de lading een gas af dat voornamelijk uit waterstof en kooldioxide bestaat. Het gas zet uit en vult de airbag. De passagiersairbag gebruikt een kleinere pyrotechnische lading (12 gram). Deze is aangesloten op een bak die argon, helium en zuurstof bevat. Wanneer de regeleenheid de passagiersairbag activeert, verhit de pyrotechnische lading de houder die uit elkaar barst. De airbag wordt gevuld met een gasmengsel.
2-fasenactivering (modeljaar 2001-)
In 2-fasensystemen is het activeringsmechanisme voor fase 1 hetzelfde als voor types met 1 fase.
Fase 2 bevat een pyrotechnische lading.
De voorste airbags hebben twee ontstekingsonderdelen voor de kruitlading. Deze zijn elektrisch van elkaar gescheiden. Dit betekent dat ze hun eigen voeding en massapunten van de regeleenheid hebben. Er zijn twee uitgangen nodig van de regeleenheid naar de airbag, één naar elk ontstekingsonderdeel van de airbag. Dit betekent dat er vier pennen op de regeleenheid worden gebruikt, twee voedingspennen en twee massapennen.
Met 2-fasenactivering hoeft het opblazen niet even snel en gelijktijdig te verlopen, maar is het afhankelijk van de kracht van de aanrijdingimpuls. Om veiligheidsredenen worden beide fasen uitgevoerd bij elke activering. Als de klap minder zwaar is, is de vertraging tussen fase 1 en fase 2 groter. Bij zwaardere klappen is de vertraging tussen fase 1 en 2 kleiner.
De airbags bevinden zich boven het handschoenenkastje en het stuurwiel.
Er is een ontstekingseenheid voor elke fase van de airbags en de gordelspanners. Deze ontstekingseenheden bestaan uit twee pennen, een dunne ontstekingskabel en explosieve lading. Wanneer de SRS-eenheid een stroompulsering stuurt, warmt de ontstekingskabel op en ontsteekt het explosieve poeder dat een gasgenerator ontsteekt en de airbag activeert.
Waarschuwing! Gebruik nooit een ohmmeter of iets dergelijks om airbags of gordelspanners te testen. Ontkoppel airbags of gordelspanners voordat u ze test. Als u dat niet doet, kunnen ze per ongeluk geactiveerd worden. Dit kan ernstig letsel of de dood tot gevolg hebben.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- stefan005
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 30 sep 2011, 15:08
- 12
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
Stoelverwarming aansluiten
Hoi,
Ik heb stoel verwarming ingebouwd van een fase 2 model (heb zelf ook een fase 2).
De kabels lagen er al, en het aansluitblokje heb ik ook al aangesloten.
Alles ligt er dus nu, maar hoe moet ik het nu activeren?
Moet ik een nieuwe airco unit, met de knopjes erin, of kan ik mijn oude behouden en daar knopjes inzetten?
Moet de stoelverwarming ook nog in de CEM worden geactiveerd door de dealer?
Ik heb stoel verwarming ingebouwd van een fase 2 model (heb zelf ook een fase 2).
De kabels lagen er al, en het aansluitblokje heb ik ook al aangesloten.
Alles ligt er dus nu, maar hoe moet ik het nu activeren?
Moet ik een nieuwe airco unit, met de knopjes erin, of kan ik mijn oude behouden en daar knopjes inzetten?
Moet de stoelverwarming ook nog in de CEM worden geactiveerd door de dealer?
Volvo S40 Phase 2
-
- Engine off
- Berichten: 19
- Lid geworden op: wo 06 okt 2010, 20:17
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
Re: Achteraf Stoelverwarming inbouwen
Ik heb standaard stoelverwarming wat eeerg prettig is.
Hij warmt heerlijk op, maar stop na ca. 15 min met heaten. Daarna gaat hij alleen weer aan als je de auto uit zet en weer aan.
Iemand ervaring mee?
Hij warmt heerlijk op, maar stop na ca. 15 min met heaten. Daarna gaat hij alleen weer aan als je de auto uit zet en weer aan.
Iemand ervaring mee?
- wicky
- 5th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: za 08 jan 2011, 22:56
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Hoeksewaard
- Contacteer:
Re: Achteraf Stoelverwarming inbouwen
ik bouw regelmatig stoel verwarming in.
vorige week nog in een xc 90
ik heb hele goeie ervaringen met een set van conrad en kan het iedereen aanraden.
matjes erin en de draden wegwerken.
knopjes op een middenconsole monteren en je bent zo klaar.
van de 12 volt aansluiting kan je stroom halen.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8531 ... Detail=005
gr WICKY
vorige week nog in een xc 90
ik heb hele goeie ervaringen met een set van conrad en kan het iedereen aanraden.
matjes erin en de draden wegwerken.
knopjes op een middenconsole monteren en je bent zo klaar.
van de 12 volt aansluiting kan je stroom halen.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8531 ... Detail=005
gr WICKY
tits or wheels, either one is gonna be expensive
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011, 23:15
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Limburg
stoelverwarming zelf inbouwen
op het moment ben ik begonnen met het zoeken naar een iets jongere volvo.
nu valt mij op dat de volvo`s die stoelverwarming hebben nog al een stuk duurder zijn dan de gene die deze optie niet hebben. nu is het niet het jaargetijde om stoelverwarming te gaan gebruiken.maar uit ervaring van de afgelopen winters weet ik zeker dat ik deze optie absoluut weer wil hebben.
heb al bij de dealer nagevraagd en deze vertelde mij dat het goedkoper zou zijn er een te kopen met stoelverwarming,maar het prijsverschil is soms zo groot dat ik toch eerst eens wil zoeken naar de mogelijkheden. zo zou ik een volvo met de juiste stoelen ook meteen met leder kunnen laten bekleden.
zo zou ik ook graag de originele bedieningsknoppen van volvo willen gebruiken zodat het er niet amateuristisch gaat uit zien.
weet iemand een bedrijf waar ik deze optie netjes en goed kan laten inbouwen?
nu valt mij op dat de volvo`s die stoelverwarming hebben nog al een stuk duurder zijn dan de gene die deze optie niet hebben. nu is het niet het jaargetijde om stoelverwarming te gaan gebruiken.maar uit ervaring van de afgelopen winters weet ik zeker dat ik deze optie absoluut weer wil hebben.
heb al bij de dealer nagevraagd en deze vertelde mij dat het goedkoper zou zijn er een te kopen met stoelverwarming,maar het prijsverschil is soms zo groot dat ik toch eerst eens wil zoeken naar de mogelijkheden. zo zou ik een volvo met de juiste stoelen ook meteen met leder kunnen laten bekleden.
zo zou ik ook graag de originele bedieningsknoppen van volvo willen gebruiken zodat het er niet amateuristisch gaat uit zien.
weet iemand een bedrijf waar ik deze optie netjes en goed kan laten inbouwen?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 854
- Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
- 14
- Model: S40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Danny
- Locatie: Nuenen
Re: stoelverwarming zelf inbouwen
Heb vandaag toen ik vanmorgen, om 04'15 met me t-shirt in de auto stapte zelf even de stoelverwarming aan gehad.
Lekker de kou uit de stoel.
[ Geplaatst met Android ]
Lekker de kou uit de stoel.
[ Geplaatst met Android ]