Wiel staat scheef (bv stoep geraakt of achteras krom?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: za 09 okt 2010, 22:02
- 13
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Leeuwarden
Re: Stoep geraakt..wiel scheef
even vadis voor je aangeslingerd
V40 1998 T4
Ik vermoed dat je het geselecteerde ding bedoeld, dit wordt ook wel een fusee of wheelhub genoemd.
Maar is niet alleen de demper krom ?
V40 1998 T4
Ik vermoed dat je het geselecteerde ding bedoeld, dit wordt ook wel een fusee of wheelhub genoemd.
Maar is niet alleen de demper krom ?
Laatst gewijzigd door w.rusman op vr 08 feb 2013, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Nissan micra K12
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Stoep geraakt..wiel scheef
Persoonlijk denk ik eerder dat je draagarm (nummer 8 in het plaatje) krom is. Of misschien ook krom
Edit: je bent de laatste tijd namelijk niet de enige: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 49#p216349
Edit: je bent de laatste tijd namelijk niet de enige: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 49#p216349
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 28 feb 2012, 13:02
- 12
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
Re: Stoep geraakt..wiel scheef
Bedankt daarvoor..het is inderdaad het onderdeel wat krom is...de draagarm ziet er echt nog goed uit, de monteur zei dat ik beter een complete poot kon kopen omdat dit makkelijker te vervangen is en de demper ook vaak krom raakt met dit soort dingen...w.rusman schreef:even vadis voor je aangeslingerd
V40 1998 T4
Ik vermoed dat je het geselecteerde ding bedoeld, dit wordt ook wel een fusee of wheelhub genoemd.
Maar is niet alleen de demper krom ?
[ Afbeelding ]
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 28 feb 2012, 13:02
- 12
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
Raar probleem onderstel
Hallo allemaal,
Ik heb twee weken geleden een stoep geraakt met me linker voorwiel. Ik ben met ong. 25 km tegen stoep gegleden. Me wiel stond ongeveer 3 cm buiten de wielkast aan de bovenkant van het wiel. hij stond dus scheef. De garage vertelde mij dat de demper en draagarm krom waren. Toen heb ik van de sloop een draagarm en veerpoot gehaald en die eronder laten zetten door dezelfde garage. Hij heeft hem ook uit laten lijnen. Als ik nu naar het wiel kijk staat hij aan de bovenkant nog steeds scheef..niet zo scheef als hij stond maar je zie het duidelijk. Ook als ik tijdens het rijden het stuur los laat, gaat hij naar links. Vanmorgen naar de garage geweest en die hebben hem weer los gehad. Nu zou volgens hem alleen nog het fuseestuk (wielnaaf) krom kunnen zijn, maar zeker weten doet hij het niet, want dat stuk zou breken en niet krom raken omdat dit een gegoten stuk ijzer is? Nu is mijn vraag aan jullie of er misschien wat anders aan de hand zou kunnen zijn? of kan dit onderdeel wel krom zijn?
Alvast bedankt..
Ik heb twee weken geleden een stoep geraakt met me linker voorwiel. Ik ben met ong. 25 km tegen stoep gegleden. Me wiel stond ongeveer 3 cm buiten de wielkast aan de bovenkant van het wiel. hij stond dus scheef. De garage vertelde mij dat de demper en draagarm krom waren. Toen heb ik van de sloop een draagarm en veerpoot gehaald en die eronder laten zetten door dezelfde garage. Hij heeft hem ook uit laten lijnen. Als ik nu naar het wiel kijk staat hij aan de bovenkant nog steeds scheef..niet zo scheef als hij stond maar je zie het duidelijk. Ook als ik tijdens het rijden het stuur los laat, gaat hij naar links. Vanmorgen naar de garage geweest en die hebben hem weer los gehad. Nu zou volgens hem alleen nog het fuseestuk (wielnaaf) krom kunnen zijn, maar zeker weten doet hij het niet, want dat stuk zou breken en niet krom raken omdat dit een gegoten stuk ijzer is? Nu is mijn vraag aan jullie of er misschien wat anders aan de hand zou kunnen zijn? of kan dit onderdeel wel krom zijn?
Alvast bedankt..
-
- 4th Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 23:14
- 12
- Model: S60
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
Re: Raar probleem onderstel
Velg krom? Wissel het linker en rechter voorwiel eens?
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 28 feb 2012, 13:02
- 12
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
Re: Raar probleem onderstel
Hoi, de velgen waren niet krom. zitten nu ook andere velgen en banden onder. dat kan het niet zijn...Ztmjeroen schreef:Velg krom? Wissel het linker en rechter voorwiel eens?
maar dank voor je reactie..
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9390
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Raar probleem onderstel
Ik blijf toch wel nieuwschierig
Maak eens wat foto's
Hoe je wiel staat
1 zonder band van de bevestigingspunten.
[ Geplaatst met iPod ]
Maak eens wat foto's
Hoe je wiel staat
1 zonder band van de bevestigingspunten.
[ Geplaatst met iPod ]
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 28 feb 2012, 13:02
- 12
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
Re: Raar probleem onderstel
Ik zal morgenochtend even een foto maken.volvoS40 schreef:Ik blijf toch wel nieuwschierig
Maak eens wat foto's
Hoe je wiel staat
1 zonder band van de bevestigingspunten.
[ Geplaatst met iPod ] [ Afbeelding ]
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 28 feb 2012, 13:02
- 12
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
Re: Raar probleem onderstel
bedoel je dat hij dan gericht moet worden?krismazur schreef:ik denk dat je subframe krom is geworden
veel werk
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 28 feb 2012, 13:02
- 12
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
Re: Raar probleem onderstel
Hij staat, als je voor de auto staat, aan de bovenkant van het wiel 3 cm meer naar buiten dan de onderkant van het wiel. maar is het mogelijk dat het fuseestuk krom raakt?volvoS40 schreef:Ik blijf toch wel nieuwschierig
Maak eens wat foto's
Hoe je wiel staat
1 zonder band van de bevestigingspunten.
[ Geplaatst met iPod ] [ Afbeelding ]
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Raar probleem onderstel
denk het niet, je zegd zelf dat er andere draagarm gemonteerd is en daar zit fusee in geperstvolvot4 schreef:Hij staat, als je voor de auto staat, aan de bovenkant van het wiel 3 cm meer naar buiten dan de onderkant van het wiel. maar is het mogelijk dat het fuseestuk krom raakt?volvoS40 schreef:Ik blijf toch wel nieuwschierig
Maak eens wat foto's
Hoe je wiel staat
1 zonder band van de bevestigingspunten.
[ Geplaatst met iPod ] [ Afbeelding ]
subframe is gedeelte waar motor en draagarmen aan vast zitten, kan dus zijn dat door de klap deze krom is geworden
succes met zoektocht en herstel
-
- Idle
- Berichten: 80
- Lid geworden op: zo 06 mar 2011, 03:39
- 13
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Amstelveen
Re: Raar probleem onderstel
Is het niet het fusee stuk dat krom is geraakt (het deel waar je wiellager in zit)?
Gebeurd redelijk vaak dat de arm die er aan zit en naar je veerpoot toe loopt krom raakt bij aanrijdingen.
Had er overigens wel uit moeten komen bij uitlijnen. (te veel positieve camber) Even het uitlijn raport er bij en je kan het zo opzoeken dan weet je wat.
succes.
Gebeurd redelijk vaak dat de arm die er aan zit en naar je veerpoot toe loopt krom raakt bij aanrijdingen.
Had er overigens wel uit moeten komen bij uitlijnen. (te veel positieve camber) Even het uitlijn raport er bij en je kan het zo opzoeken dan weet je wat.
succes.
[color=#0000FF][size=200]V40 1.8 europa elegance 2002[/size][/color]
- Roffel-Patje
- 5th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 18:34
- 14
- Model: Andere
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: Raar probleem onderstel
Het fuseestuk bestaat uit 1 stuk gietijzer. Dit is knetterhard, en breekt ipv krom te worden. Net zoals Kris, ik zet mijn geld op een krom subframe. Dit is van normaal staal, vele malen zachter dan de fusee, en zal dus veel eerder verbuigen.
succes met de reparatie.
succes met de reparatie.
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 28 feb 2012, 13:02
- 12
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
Re: Wiel staat scheef (bv stoep geraakt of achteras krom?
Update: Er is een ander fuseestuk onder gegaan en probleem is opgelost! Schijnt dat hij toch krom kan raken, al had de monteur het nog nooit meegemaakt. .maar goed, hij rijdt weer super dus ik ben weer blij dank voor jullie reacties
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 20:32
- 8
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
Is een wielnaaf te demonteren
Wellicht overbodige vraag:
Het wiellager aan de achterzijde ( bestuurderskant ) is aan vervanging toe.
Voor mij is het de sport om de auto zo voordelige mogelijk rijdend te houden, elke investering is er een te veel voor deze auto.
Op de sloop kwamen ze aan met een heel ding met ophangingen e.d.
Het leek er op dat de naaf te demonteren is maar dat kon ik niet goed zien, hopelijk kan iemand mij dat vertellen.
Het lager loopt soepel en geruisloos, schijnt onlangs nog vervangen te zijn ( auto was van iemand van de sloperij geweest ) en mag het hele gebeuren hebben voor €20.
Best leuk dus maar dan alleen als de naaf los te halen is.
Het wiellager aan de achterzijde ( bestuurderskant ) is aan vervanging toe.
Voor mij is het de sport om de auto zo voordelige mogelijk rijdend te houden, elke investering is er een te veel voor deze auto.
Op de sloop kwamen ze aan met een heel ding met ophangingen e.d.
Het leek er op dat de naaf te demonteren is maar dat kon ik niet goed zien, hopelijk kan iemand mij dat vertellen.
Het lager loopt soepel en geruisloos, schijnt onlangs nog vervangen te zijn ( auto was van iemand van de sloperij geweest ) en mag het hele gebeuren hebben voor €20.
Best leuk dus maar dan alleen als de naaf los te halen is.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 854
- Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
- 14
- Model: S40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Danny
- Locatie: Nuenen
Re: Is een wielnaaf te demonteren
Lager is er door de grote moer los te draaien er gewoon af te schuiven. Stelt niet veel voor. Pas wel op dat de abs ring heel blijft
[ Geplaatst met iPhone ]
[ Geplaatst met iPhone ]
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Is een wielnaaf te demonteren
Achter zit deze met 4 bouten vast
Voor met 1 grote moer
Voor met 1 grote moer
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 20:32
- 8
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
Re: Is een wielnaaf te demonteren
Ik ga het eens uitproberen, bedankt!
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Is een wielnaaf te demonteren
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008