Pagina 3 van 3

Re: Hoe het zoekerige gedrag van een T4 phase 1 verminderen?

Geplaatst: zo 28 jul 2013, 00:23
door EdT4
Toch blijft het een beetje vreemd: mijn Laguna heeft absoluut geen last torque-steer, maar er gaan toch 190+ paardjes naar de voorwielen en 267 Nm bij 4000 toeren. Acceleratie gaat met speelser gemak dan met de T4. Ik weet ook zeker dat de Laguna sneller weg is dan de T4 (fijn om vergelijkingsmateriaal te hebben :tumbup ) en dat met een hoger gewicht en minder paardjes. Of dat nu komt doordat die 6 cilinders harder op de vooras drukken of dat het atmosferische vermogen geleidelijker opgebouwd wordt, ik weet het niet. Ik ga toch een veerpootbrug monteren en de T4 moet nog omlaag, alleen de Koni's heb ik nog niet gehaald.

Opzich heb ik niet zo'n probleem met het zoekerige, de kracht van de T4 is gewoon dat je met speels gemak inhaalmanoevres op de snelweg kan doen en juist niet de verkeerslichtsprintjes. 0-100 in 7,3 seconden, ik geloof er geen bal van eerlijk gezegd. Toevallig las ik onlangs een review van een T4 uit 1999 meen ik, en op 0-100 kwamen ze niet onder de 8+ seconden. Wat ik overigens veel geloofwaardiger vind.

Re: Hoe het zoekerige gedrag van een T4 phase 1 verminderen?

Geplaatst: do 01 aug 2013, 22:43
door devnullT4
nog maar even mijn ervaring delen dan mbt. het zoekerige weggedrag. Hoeft niet iedereen het wiel opnieuw uit te vinden.
Ik heb verschillende setups gehad:

Code: Selecteer alles

- origineel (dynamic)                    : optrekken: zoekerig,                bochten: zeer slecht
- Intrax alleen voorkant                 : optrekken: rechtdoor als een raket, bochten: stuk beter, maar achterkant veel te zacht
- origineel voor, verzwaarde veren achter: optrekken: zoekerig,                bochten: acceptabel
- rondom nieuwe bilstein shocks, Intrax,
   veerpootbrug, nieuwe draagarmen en
   koppelstangen rondom                  : optrekken: rechtdoor als een raket, bochten: goed

Voor nog beter bochtenwerk kan er een dikkere stabilisatorstang achter gemonteerd te worden. Ik vind het zo ook wel prima, bovendien. Je raakt gewend aan de snelheid/stabiliteit en verlegd je grens. Waar ik eerst een bocht met 50 nam, is het nu net zo normaal om daar met 80 doorheen te rijden.

trekken in het stuur 2.0T '02

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 12:25
door Elv40turbo
had een vraagje ik word gek va het trekken in het stuur zo gauw de turbo erin komt kan dan absoluut het stuur niet los laten heeft iemand een idee wat dat is??

Re: trekken in het stuur 2.0T '02

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 12:41
door krismazur
slechte banden, uitlijning niet goed of
dempers slecht?

Re: trekken in het stuur 2.0T '02

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 12:45
door Marnixjee
als die naar 1 kant op trekt lijkt dat inderdaad erg op slechte banden en of slecht uitgelijnd.

Re: trekken in het stuur 2.0T '02

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 12:54
door PKing
Lijkt me raar dat je slechte uitlijning alleen merkt bij het optrekken?

Re: trekken in het stuur 2.0T '02

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 13:26
door dutchlimits
Kan ook speling zijn in iets, dat scheef trekt omdat er kracht op komt. Kan zoveel zijn. Laat hem checken bij een garage.

Re: trekken in het stuur 2.0T '02

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 14:32
door Elv40turbo
krismazur schreef: zo 12 feb 2017, 12:41 slechte banden, uitlijning niet goed of
dempers slecht?

Dat is allemaal wel goed ik vermoed de ophanging is er iets aan de ophanging wat regelmatig slijt? draag arm o.i.d?

Re: trekken in het stuur 2.0T '02

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 16:50
door Marnixjee
de rubbers, maar dan trekt die (denk ik) niet naar 1 kant?
misschien als jij zegt dat het gebeurt zodra je turbo aanslaat het aan je aandrijfstangen ligt?

Re: trekken in het stuur 2.0T '02

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 21:29
door krismazur
Elv40turbo schreef: zo 12 feb 2017, 14:32
krismazur schreef: zo 12 feb 2017, 12:41 slechte banden, uitlijning niet goed of
dempers slecht?

Dat is allemaal wel goed ik vermoed de ophanging is er iets aan de ophanging wat regelmatig slijt? draag arm o.i.d?
ik vermoed nog steeds een demper, lijkt erg veel naar dat 1 van de dempers zijn druk verliest
en misschien omdat bij grotere snelheid meer druk op de auto komt gaat ene kant meer naar beneden dan andere

en zodra 1 kant lager of hoger komt te staan dan andere kant gaat auto zeker minste weerstand op en trekt dus die kant op

maar dat is mijn logica, kan ik net zo goed 100% nast zitten :vertag