Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
Laatst gewijzigd door Ron-stoppable op vr 04 dec 2009, 19:07, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: Doorhangende kont V40 T4
sorry had eroverheen gelezen dat je al nieuwe dempers hebt.
Reken er wel op dat met verzwaarde veren je auto behoorlijk wat omhoog komt in vergelijking met de hoogte van GOEDE standaard veren voor jou model. Meeste mensen nemen die veren omdat ze een lpg tank hebben of vaak beladen etc.
overigens, verlaagde veren a 3 cm kun je gewoon icm je nieuwe dempers plaatsen. Geen probleem.
Reken er wel op dat met verzwaarde veren je auto behoorlijk wat omhoog komt in vergelijking met de hoogte van GOEDE standaard veren voor jou model. Meeste mensen nemen die veren omdat ze een lpg tank hebben of vaak beladen etc.
overigens, verlaagde veren a 3 cm kun je gewoon icm je nieuwe dempers plaatsen. Geen probleem.
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
Je ziet duidelijk het verschil op die fotos tussen de achterwielen...
Op de foto was ie ongeladen , de tank byna leeg en een vlakke parking eronder.
@Devnull , np
Ben er nog totaal niet uit , ik neem aan dat aftermarket goedkoper is dan origineel...
Wil het probleem anderzijds ook niet in de hand werken door te gaan verlagen.
Maar het is ook niet de bedoeling om er een offroad van te maken dus verzwaarde veren zijn dan al geen optie meer.
Volgende week ga k een afspraak maken , dat ie op de brug kan om diagnose te stellen.
Dan kan heel die zooi ineens gemaakt worden als ie op groot onderhoud gaat : dan is ze weer helemaal tiptop in 1 keer
Moet ik enkel na de diagnose uitmaken of het een verlagingssetje wordt , nieuwe standaard veren of de hulpveren.
Op de foto was ie ongeladen , de tank byna leeg en een vlakke parking eronder.
@Devnull , np
Ben er nog totaal niet uit , ik neem aan dat aftermarket goedkoper is dan origineel...
Wil het probleem anderzijds ook niet in de hand werken door te gaan verlagen.
Maar het is ook niet de bedoeling om er een offroad van te maken dus verzwaarde veren zijn dan al geen optie meer.
Volgende week ga k een afspraak maken , dat ie op de brug kan om diagnose te stellen.
Dan kan heel die zooi ineens gemaakt worden als ie op groot onderhoud gaat : dan is ze weer helemaal tiptop in 1 keer
Moet ik enkel na de diagnose uitmaken of het een verlagingssetje wordt , nieuwe standaard veren of de hulpveren.
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1027
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Tijs
- Locatie: Ede (gld)
Re: Doorhangende kont V40 T4
Kijk even in mijn Webdagboek voor het verschil tussen oude originele veren en de originele verzwaarde veren, hij is precies 3cm omhoog gekomen.
Ik heb ze geplaatst ivm LPI installatie, maar daarvoor was het met belading ook steeds bovenin de veren bonken.
Niet te veel zwart kijken, ik denk dat je met een setje verzwaarde veren je eigen auto niet meer terug kent !!
Gr Tijs
Ik heb ze geplaatst ivm LPI installatie, maar daarvoor was het met belading ook steeds bovenin de veren bonken.
Niet te veel zwart kijken, ik denk dat je met een setje verzwaarde veren je eigen auto niet meer terug kent !!
Gr Tijs
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
Heb die veren ff gechecked Tijs , dat ziet er idd niet verkeerd uit...
Wil niet dat ie er als een tractor gaat uitzien , XV40 zie ik niet zitte maar mits een simpel rekensommentje lijkt zo'n setje verzwaarde veren toch best interessant...
De T4 hangt 4cm lager dan de gemiddelde V40 (als k me niet vergis)..
Dus , +3cm is dan nog steeds -1cm tov de gemiddelde V40.
Begin volgende week gaat ze binnen voor een groot onderhoud , heb gevraagd vr een offerte op te maken vd ophanging (en de motorsteunen) ; dit ginge ze me dan doorbellen...
Dan kan elke optie besproken worden , verlagen wordt het al niet daar ben ik al uit
Heb al enkele auto's gehad die 'k heb laten verlagen en eerlijk gezegd , op de wegligging en de looks na zegt het me nog weinig.
Zeker na de laatse , een ford mondeo (het eerste model na de siërra) , prachtige wagen met een goede wegligging zeker na het verlagen reed die zaaalig , echt strak in de bochtjes & nog vrij comfi
En optisch erg knap , leek breder na het verlagen
Maar door de extra spanning op de ophanging scheurde de rubbers van de draagarmen telkens door
(bij fordjes van die tyd is dat bij geen enkele anders , 50 a 75.000 km en nieuwe rubbers laten persen of volledige nieuwe draagarmen laten steken ; door het verlagen werd dit gereduceerd tot +/-25.000km)
Aangezien er nu al probs zijn met doorzakken en alle gevolgen vandien lijkt het me vrij voor de hand liggend dat ik het eigk wat gaa zoeke door nog lager te gaan + inlevering van comfort..
Heb over die hulpveren ook al wat gelezen , die krengen zouden herrie make bij de meeste wagens.
Wil net van het lawaai enzow vanaf
Ook geen optie dus
Standaard of verzwaard dus
Hou jullie op de hoogte.
Bedankt voor al de posts!
Wil niet dat ie er als een tractor gaat uitzien , XV40 zie ik niet zitte maar mits een simpel rekensommentje lijkt zo'n setje verzwaarde veren toch best interessant...
De T4 hangt 4cm lager dan de gemiddelde V40 (als k me niet vergis)..
Dus , +3cm is dan nog steeds -1cm tov de gemiddelde V40.
Begin volgende week gaat ze binnen voor een groot onderhoud , heb gevraagd vr een offerte op te maken vd ophanging (en de motorsteunen) ; dit ginge ze me dan doorbellen...
Dan kan elke optie besproken worden , verlagen wordt het al niet daar ben ik al uit
Heb al enkele auto's gehad die 'k heb laten verlagen en eerlijk gezegd , op de wegligging en de looks na zegt het me nog weinig.
Zeker na de laatse , een ford mondeo (het eerste model na de siërra) , prachtige wagen met een goede wegligging zeker na het verlagen reed die zaaalig , echt strak in de bochtjes & nog vrij comfi
En optisch erg knap , leek breder na het verlagen
Maar door de extra spanning op de ophanging scheurde de rubbers van de draagarmen telkens door
(bij fordjes van die tyd is dat bij geen enkele anders , 50 a 75.000 km en nieuwe rubbers laten persen of volledige nieuwe draagarmen laten steken ; door het verlagen werd dit gereduceerd tot +/-25.000km)
Aangezien er nu al probs zijn met doorzakken en alle gevolgen vandien lijkt het me vrij voor de hand liggend dat ik het eigk wat gaa zoeke door nog lager te gaan + inlevering van comfort..
Heb over die hulpveren ook al wat gelezen , die krengen zouden herrie make bij de meeste wagens.
Wil net van het lawaai enzow vanaf
Ook geen optie dus
Standaard of verzwaard dus
Hou jullie op de hoogte.
Bedankt voor al de posts!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Re: Doorhangende kont V40 T4
ik zou echt voor verzwaard gaan had ik ook onder mijn v40 en reed echt een stuk beter maar die was wel met gas tank.
over dat scheef hangen zou ik mij nog maar niet druk maken want het kan best zijn dat de ene kant meer belast word door bv de vele rontondes die wij hier in nl hebben
groet Watze
over dat scheef hangen zou ik mij nog maar niet druk maken want het kan best zijn dat de ene kant meer belast word door bv de vele rontondes die wij hier in nl hebben
groet Watze
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
Het is me allemaal wat nieuw vandaar dat k hier om raad kom
En wat je zegt kan wel kloppen , de ronde punten e.d. + het fantastisch onderhouden wegennet in vlaanderen er dan nog bij gerekend...
De 1ste eigenaar heeft een eigen zaak met een belachelijk grote oprit (die in een boog loopt) , 2 inritten die zich dan ook nog eens in een bocht van de gewestweg bevinden (70km/h toegelaten snelheid).
Als hij nou bv altijd links afdraaide by het vertrekken , na 11jr kan dat idd wel sporen nalaten.
Het is gewoon zo erg dat je bij het optrekken erg makkelijk wielspin krijgt.
Vooral rechtsvoor als ik alleen rij , door dat scheef hangen neem ik aan.
Banden slijten ook niet gelijk af ; die dingen..
Heb geen gastank , komt er ook niet in.
Vind dat ie vrij zuinig is voor een 1.9T.
Moet gwn in orde zijn en blijven.
Meer niet.
Wat heb je anders aan een break als je niets kan laden..?
Dan had k wel een S gekocht ipv een V
Volgende week dinsdag zou ik een telefoontje mogen verwachten van de garage ivm met de ophanging (enz.)
Dan vraag ik zeker achter de verzwaarde exemplaren
En wat je zegt kan wel kloppen , de ronde punten e.d. + het fantastisch onderhouden wegennet in vlaanderen er dan nog bij gerekend...
De 1ste eigenaar heeft een eigen zaak met een belachelijk grote oprit (die in een boog loopt) , 2 inritten die zich dan ook nog eens in een bocht van de gewestweg bevinden (70km/h toegelaten snelheid).
Als hij nou bv altijd links afdraaide by het vertrekken , na 11jr kan dat idd wel sporen nalaten.
Het is gewoon zo erg dat je bij het optrekken erg makkelijk wielspin krijgt.
Vooral rechtsvoor als ik alleen rij , door dat scheef hangen neem ik aan.
Banden slijten ook niet gelijk af ; die dingen..
Heb geen gastank , komt er ook niet in.
Vind dat ie vrij zuinig is voor een 1.9T.
Moet gwn in orde zijn en blijven.
Meer niet.
Wat heb je anders aan een break als je niets kan laden..?
Dan had k wel een S gekocht ipv een V
Volgende week dinsdag zou ik een telefoontje mogen verwachten van de garage ivm met de ophanging (enz.)
Dan vraag ik zeker achter de verzwaarde exemplaren
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
Heb met de garage overlegt...
1:Het vervangen van de rubbers en de achterbande (die zouden het rolgeluid veroorzaken,de banden) + uitlijnen = 1000€
2:Groot onderhoud + nieuwe remschijven = 1000€
Een slordige 2000€ dus dat hebk de T4 betaald
Heb dus enkel het 2e puntje laten doen.
Morgen zou ie klaar zijn , ik verwacht de verzwaarde veren ook morgen of overmorgen ; ga 'k op zoek naar een betaalbare garage om de rubbers en de veren te laten monteren.
De rubbers kosten circa 100€ , de andere 900 zoude in banden en uren kruipen. Oh jah én in het uitlijnen
Is me toch net iets te gek... Niet goedkoop die volvodealers.
Powerflexbussen zouden niet bestaan voor dit model volgens ET , pas vanaf 2004.
Dus die zijn ook al geen optie meer.
1:Het vervangen van de rubbers en de achterbande (die zouden het rolgeluid veroorzaken,de banden) + uitlijnen = 1000€
2:Groot onderhoud + nieuwe remschijven = 1000€
Een slordige 2000€ dus dat hebk de T4 betaald
Heb dus enkel het 2e puntje laten doen.
Morgen zou ie klaar zijn , ik verwacht de verzwaarde veren ook morgen of overmorgen ; ga 'k op zoek naar een betaalbare garage om de rubbers en de veren te laten monteren.
De rubbers kosten circa 100€ , de andere 900 zoude in banden en uren kruipen. Oh jah én in het uitlijnen
Is me toch net iets te gek... Niet goedkoop die volvodealers.
Powerflexbussen zouden niet bestaan voor dit model volgens ET , pas vanaf 2004.
Dus die zijn ook al geen optie meer.
- Arie
- 40forum team
- Berichten: 5753
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
- 14
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Arie
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Doorhangende kont V40 T4
Dat is een pittige prijsopgave.
De meeste kosten hiervan zullen wel in het uurloon zitten.
Dan ging ik ook naar een betaalbare garage. Heb je geen Volvo specialist in de buurt zitten. Die hebben doorgaans een milder uurtarief.
En de banden met uitlijnen kan je ook bij een bandenspecialist laten doen. Daar zijn de prijzen voor zulke zaken ook wat interessanter.
De meeste kosten hiervan zullen wel in het uurloon zitten.
Dan ging ik ook naar een betaalbare garage. Heb je geen Volvo specialist in de buurt zitten. Die hebben doorgaans een milder uurtarief.
En de banden met uitlijnen kan je ook bij een bandenspecialist laten doen. Daar zijn de prijzen voor zulke zaken ook wat interessanter.
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
Dacht ik er ook van...
Allemaal heel mooi bij de volvo dealer laten onderhouden/maken maar er zijn wel grenzen.
Aan banden raak ik zoiezo al goedkoper aan , geplaatst en gebalanceerd , wat me een prijsverschil van +/-80€ opleverde voor een setje banden bij de vorige wagen
Bandje van 71€ kost me daar 50€... Voor net dezelfde band.
Dus die keuze is al gauw gemaakt.
Een echte volvo specialist hier in de buurt heb ik geen weet van.
Er zullen nog wel 'niet merkgebonden' garages zijn die de klus kunne klaren neem ik aan?...(dat zoek ik de komende dagen wel uit)
Het is maar net voor die bussen en de verzwaarde veren te plaatsen , bandjes heb k dan al een adresje voor
en zoals je net aanhaalt Arie , uitlijnen kan bij elke bandenspecialist. Wat me dan 30 a 40€ kost als ik me goed herinner.
Vond het gewoon voornaam om het groot onderhoud bij de dealer te laten doen , wil geen half werk aan men wagen.
Zeker niet ivm de motor e.d. , vrij voornaam dat dit gedaan wordt volgens het boekje.
Zoals het hoort.
+ de stempel in het onderhoudsboekje daar doen we het voor!
Allemaal heel mooi bij de volvo dealer laten onderhouden/maken maar er zijn wel grenzen.
Aan banden raak ik zoiezo al goedkoper aan , geplaatst en gebalanceerd , wat me een prijsverschil van +/-80€ opleverde voor een setje banden bij de vorige wagen
Bandje van 71€ kost me daar 50€... Voor net dezelfde band.
Dus die keuze is al gauw gemaakt.
Een echte volvo specialist hier in de buurt heb ik geen weet van.
Er zullen nog wel 'niet merkgebonden' garages zijn die de klus kunne klaren neem ik aan?...(dat zoek ik de komende dagen wel uit)
Het is maar net voor die bussen en de verzwaarde veren te plaatsen , bandjes heb k dan al een adresje voor
en zoals je net aanhaalt Arie , uitlijnen kan bij elke bandenspecialist. Wat me dan 30 a 40€ kost als ik me goed herinner.
Vond het gewoon voornaam om het groot onderhoud bij de dealer te laten doen , wil geen half werk aan men wagen.
Zeker niet ivm de motor e.d. , vrij voornaam dat dit gedaan wordt volgens het boekje.
Zoals het hoort.
+ de stempel in het onderhoudsboekje daar doen we het voor!
- Arie
- 40forum team
- Berichten: 5753
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
- 14
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Arie
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Doorhangende kont V40 T4
Het is niet zo gek om groot onderhoud bij de dealer te laten doen.
Dat doen er meer en heb ik zelf ook altijd gedaan. Nu kom ik er alleen voor onderdelen en ook dat hangt dan weer van de prijs af.
Deze week een sidemarker opgehaald bij de plaatselijke dealer en die kostte me daar 25 Euro. Dat betaal ik op veel andere plaatsen ook en daar krijg je imitatie.
Voor onderhoud ga ik naar de Volvo-specialist. Die rekent een lager uurloon dan de 85 Euro excl. BTW die de dealer hier vraagt. Dat vind ik snel verdiend. En voor banden en uitlijnen heb ik ook een vast adres.
Dat doen er meer en heb ik zelf ook altijd gedaan. Nu kom ik er alleen voor onderdelen en ook dat hangt dan weer van de prijs af.
Deze week een sidemarker opgehaald bij de plaatselijke dealer en die kostte me daar 25 Euro. Dat betaal ik op veel andere plaatsen ook en daar krijg je imitatie.
Voor onderhoud ga ik naar de Volvo-specialist. Die rekent een lager uurloon dan de 85 Euro excl. BTW die de dealer hier vraagt. Dat vind ik snel verdiend. En voor banden en uitlijnen heb ik ook een vast adres.
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
Het is men eerste volvo dus moet het wat uitzoeken..
Ben ondertussen wel 850€ kwijt voor groot onderhoud en nieuwe remmen maar rij wel met een gerust hart rond.
(het volvo embleem in wit op de remblokken is wel nice)
Ken nog wel een paar adresjes waar ze draagarmen of rubbers voor heel wat minder vervangen.
Iemand heeft me nog een garage aangeraden dus nou ff uitzoeke wie wat waar en hoe
Dan eindelijk een nieuw setje banden op , uitlijnen...
en KARREN maar! hopelijk zonder nare geluiden dan
Ben wel benieuwd naar het verschil met de verzwaarde veren.
Daarnet 5km betonplaat gereden , nog zo'n weg uit het 60's of 70's era..
Regelmatig rechts een diepe put die dan gauw opgevuld én uitgereden is , mss in nederland niet zo bekend maar in belgië zeker meer dan familair die heirbanen of hoe je die krengen uit het hippytijdperk ook wil noeme
Die 5km voel ik nog zo hard veert af ie achteraan dat het pijn in je onderrug doet van het constant schokken.
Plaat na plaat na plaat...
Net een grote cart , zo voelt het aan.
Hoop alleen maar dat het hoogteverschil niet te extreem is
Ben ondertussen wel 850€ kwijt voor groot onderhoud en nieuwe remmen maar rij wel met een gerust hart rond.
(het volvo embleem in wit op de remblokken is wel nice)
Ken nog wel een paar adresjes waar ze draagarmen of rubbers voor heel wat minder vervangen.
Iemand heeft me nog een garage aangeraden dus nou ff uitzoeke wie wat waar en hoe
Dan eindelijk een nieuw setje banden op , uitlijnen...
en KARREN maar! hopelijk zonder nare geluiden dan
Ben wel benieuwd naar het verschil met de verzwaarde veren.
Daarnet 5km betonplaat gereden , nog zo'n weg uit het 60's of 70's era..
Regelmatig rechts een diepe put die dan gauw opgevuld én uitgereden is , mss in nederland niet zo bekend maar in belgië zeker meer dan familair die heirbanen of hoe je die krengen uit het hippytijdperk ook wil noeme
Die 5km voel ik nog zo hard veert af ie achteraan dat het pijn in je onderrug doet van het constant schokken.
Plaat na plaat na plaat...
Net een grote cart , zo voelt het aan.
Hoop alleen maar dat het hoogteverschil niet te extreem is
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
Arie schreef:Het is niet zo gek om groot onderhoud bij de dealer te laten doen.
Dat doen er meer en heb ik zelf ook altijd gedaan. Nu kom ik er alleen voor onderdelen en ook dat hangt dan weer van de prijs af.
Als je het zelf kunt doen is ideaal natuurlijk
Helaas niet de plaats noch de nodige tools voor.
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
De garage die familie me wist aan te raden gaat de rubbers vervangen.
Zou +/-160€ aan uren kosten + 100€ vr de rubbers.
De man zei me dat ie niet precies kon zeggen wat het zou kosten.
Om en bij de 260€ dus... 300 fzo dus
Reken daar nog een setje banden en uitlijnen bij , dan kom je ongeveer aan de helft van wat het bij de dealer zou moeten kosten (hoop ik )
P.S. : Iemand tips voor het soort banden?
Neem aan dat je best voor redelijk zachte banden opteert... Aangezien de huidige rolgeluiden veroorzaken.
Zou +/-160€ aan uren kosten + 100€ vr de rubbers.
De man zei me dat ie niet precies kon zeggen wat het zou kosten.
Om en bij de 260€ dus... 300 fzo dus
Reken daar nog een setje banden en uitlijnen bij , dan kom je ongeveer aan de helft van wat het bij de dealer zou moeten kosten (hoop ik )
P.S. : Iemand tips voor het soort banden?
Neem aan dat je best voor redelijk zachte banden opteert... Aangezien de huidige rolgeluiden veroorzaken.
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: Doorhangende kont V40 T4
Ik lees net dat je achterbanden veel geluid maken, ik gok even dat deze enorm gecupped zijn.
Een kwaal van de V40 (ja weer eentje) of je wiellagers zijn op...
Als er nog wel voldoende profiel op zit dan zou ik ze wisselen met je voorbanden en de opstaande randjes (het cuppen wat je voelt als je tegen de rijrichting in over je band wrijft) eraf rijden door gewoon goed gas te geven, de kans bestaat dat je het dan eraf slijt.
Wissel je nieuwe banden in ieder geval om na 10.000 km dan kun je cuppen proberen te voorkomen.
Een kwaal van de V40 (ja weer eentje) of je wiellagers zijn op...
Als er nog wel voldoende profiel op zit dan zou ik ze wisselen met je voorbanden en de opstaande randjes (het cuppen wat je voelt als je tegen de rijrichting in over je band wrijft) eraf rijden door gewoon goed gas te geven, de kans bestaat dat je het dan eraf slijt.
Wissel je nieuwe banden in ieder geval om na 10.000 km dan kun je cuppen proberen te voorkomen.
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
@DirkT4 ,
Met dat cuppen zit je der pal op denk ik.
Zou het nazien maar het is te koud om buiten wat onder de auto te gaan liggen kijken
Aangezien ze al zo schuin staan , vooral rechts staat het erg scheef en maakt dan ook de meeste herrie ; hoe meer gewicht hoe meer lawaai en het volgt ook perfect in snelheid...
Wat je zegt over de wiellagers kan maar dat hoor je dan toch duidelijk dat het metaal knarst van zo gauw de wagen in beweging komt... dat is mijn ervaring toch.
Het klinkt eerder alsof de band aanloopt tegen het chassis , daar kan je t best mee vergelijken denk 'k qua geluid en trillingen.
Alsof het van het profiel komt , alsof het constant aanloopt maar bij elke omwenteling op 1/4 van het wiel even nog luider wordt alsof het harder aanloopt op dat stuk. (beter kan ik het echt niet uitleggen)
De dealer (Scancar) zei dat het enkel en alleen door de banden zou komen (én de rubbers vd ophanging uiteraard) , ze hebbe testgereden bovenop het onderhoud dus ik hoop dan wel dat hun info wat precies mag wezen.
Morgen na de middag zou ie klaar moeten zijn.
Als 'k dan een setje banden laat steken en na het uitlijnen nog het gevoel heb dat ie snel afremt of een rolgeluid vertoont of dergelijks kan ik idd eens aan de lagers gaan denken.
Naar dat cuppen ga ik zeker kijken als we bij de bandeboer staan , alvast bedankt voor de tip voor het wisselen van de banden
In veel handleidingen staat het duidelijk vermeld dat je ze regelmatig moet verwisselen (en hoe) maar heb het nog niet zien staan
Met dat cuppen zit je der pal op denk ik.
Zou het nazien maar het is te koud om buiten wat onder de auto te gaan liggen kijken
Aangezien ze al zo schuin staan , vooral rechts staat het erg scheef en maakt dan ook de meeste herrie ; hoe meer gewicht hoe meer lawaai en het volgt ook perfect in snelheid...
Wat je zegt over de wiellagers kan maar dat hoor je dan toch duidelijk dat het metaal knarst van zo gauw de wagen in beweging komt... dat is mijn ervaring toch.
Het klinkt eerder alsof de band aanloopt tegen het chassis , daar kan je t best mee vergelijken denk 'k qua geluid en trillingen.
Alsof het van het profiel komt , alsof het constant aanloopt maar bij elke omwenteling op 1/4 van het wiel even nog luider wordt alsof het harder aanloopt op dat stuk. (beter kan ik het echt niet uitleggen)
De dealer (Scancar) zei dat het enkel en alleen door de banden zou komen (én de rubbers vd ophanging uiteraard) , ze hebbe testgereden bovenop het onderhoud dus ik hoop dan wel dat hun info wat precies mag wezen.
Morgen na de middag zou ie klaar moeten zijn.
Als 'k dan een setje banden laat steken en na het uitlijnen nog het gevoel heb dat ie snel afremt of een rolgeluid vertoont of dergelijks kan ik idd eens aan de lagers gaan denken.
Naar dat cuppen ga ik zeker kijken als we bij de bandeboer staan , alvast bedankt voor de tip voor het wisselen van de banden
In veel handleidingen staat het duidelijk vermeld dat je ze regelmatig moet verwisselen (en hoe) maar heb het nog niet zien staan
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
Verzwaarde veren en de grote rubbers van de draagarmen zijn vervangen.
Wat een wereld van verschil
Had wat schrik omwille van het verhogen maar dit valt reuze goed mee
Achteraan idd gecupped zoals je aanhaalde DirkT4.
en nog geen klein beetje...
Heb als test de heirbaan van 5km huiswaarts genomen.. Was erg benieuwd naar het verschil en of ie niet stuiterig zou geworden zijn achteraan.
Comfort man!
niet stuiteren
heel wat minder herrie
geen geklop meer bij het nemen van een diepe put
minstens even baanvast (ondanks de uitlijning niet al te katholiek is , stuur staat nog schever nu) en nog steeds vry stug afgeveerd
Heb dan ook geen blauwe of groene verzwaarde exemplaren , deze zijn gewoon zwart.
Mss specifiek vr de T4?-geen idee.
Het resultaat is in elk geval wat ik wou
Dinsdagmiddag zijn de banden binnen , kan ie ook meteen uitgelijnd worden.
Pics en een screenshot van VADIS volgen later...ter info.
Wat een wereld van verschil
Had wat schrik omwille van het verhogen maar dit valt reuze goed mee
Achteraan idd gecupped zoals je aanhaalde DirkT4.
en nog geen klein beetje...
Heb als test de heirbaan van 5km huiswaarts genomen.. Was erg benieuwd naar het verschil en of ie niet stuiterig zou geworden zijn achteraan.
Comfort man!
niet stuiteren
heel wat minder herrie
geen geklop meer bij het nemen van een diepe put
minstens even baanvast (ondanks de uitlijning niet al te katholiek is , stuur staat nog schever nu) en nog steeds vry stug afgeveerd
Heb dan ook geen blauwe of groene verzwaarde exemplaren , deze zijn gewoon zwart.
Mss specifiek vr de T4?-geen idee.
Het resultaat is in elk geval wat ik wou
Dinsdagmiddag zijn de banden binnen , kan ie ook meteen uitgelijnd worden.
Pics en een screenshot van VADIS volgen later...ter info.
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
De betreffende rubber(s) N° 20 , ook wel silentbloc genoemd.
Ik vind het persoonlijk volledig geslaagd qua rijhoogte etc
Lang leve de verzwaarde veren
Laatst gewijzigd door Ron-stoppable op wo 07 apr 2010, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Hoop dat dit nuttige informatie kan wezen voor mensen met hetzelfde probleem.
Tenzij iemand nog wat toe te voegen heeft mag hier een slotje op.
Nogmaals bedankt voor de reacties mannen
Tenzij iemand nog wat toe te voegen heeft mag hier een slotje op.
Nogmaals bedankt voor de reacties mannen
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Help!! welke vering, demping wie o wie
Ik ben al weken het forum helemaal dubbel aan het zoeken maar ik kom er niet uit en het moet op gelost worden..
Ik heb een T4 uit '98
De auto is doorgezakt achter en veert nogal soepel achter vooral "met passagiers merk je dit beter"
Dus ik wil kijken voor nieuwe schokdempers en nieuwe veren..
Maar ik heb op mijn veren geen kleur code zitten dus ik weet absoluut niet welke veren ik moet nemen.
Je heb iets van 3 verschillende soorten dynamic, sport, verzwaard etc.
Ik zie door de bomen het bos niet meer..
'n aangezien de meeste keren dat ik met de auto rijd er max 2 personen in zitten + evt beetje bagage
weet ik dus niet zeker of verzwaard handig is ( Miss dat de achterkant dan te stijf word en gaat stuiteren ? )
(L.A. kan mijn hand er zo goed als niet tussen R.A Wel maar ook net aan. )
Voor
Achter
Sorry voor de niet heldere foto's maar er stond erg veel zon.
Gr Alexx
Ik heb een T4 uit '98
De auto is doorgezakt achter en veert nogal soepel achter vooral "met passagiers merk je dit beter"
Dus ik wil kijken voor nieuwe schokdempers en nieuwe veren..
Maar ik heb op mijn veren geen kleur code zitten dus ik weet absoluut niet welke veren ik moet nemen.
Je heb iets van 3 verschillende soorten dynamic, sport, verzwaard etc.
Ik zie door de bomen het bos niet meer..
'n aangezien de meeste keren dat ik met de auto rijd er max 2 personen in zitten + evt beetje bagage
weet ik dus niet zeker of verzwaard handig is ( Miss dat de achterkant dan te stijf word en gaat stuiteren ? )
(L.A. kan mijn hand er zo goed als niet tussen R.A Wel maar ook net aan. )
Voor
Achter
Sorry voor de niet heldere foto's maar er stond erg veel zon.
Gr Alexx
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98