Devnull , ze is pakt grofweg een maand of 3 geleden naar de keuring geweest.
Werd dan afgekeurd omwille van "ontoereikend schokabsorbsie" of weet ik veel wat , het kwam erop neer dat ie niet goed veerde achteraan én dat er een verschil van 61% op het linker en rechterachterwiel zat > qua vering dan neem ik aan?...
Waarop ik in de volvo garage vroeg of het dan de schokdempers waren die het probleem vormde? jah zeide ze me daar , dus nieuw schokdempers achteraan late steken + opnieuw technische controle (600€ lichter)
Ze was dan wel goedgekeurd maar nog steeds met aantekeningen op de ophanging...
De dealer heeft dezelfde test op hun bank gedaan daarna en kwamen op een verschil van 13% uit ; van 61 naar 13
maar goed , ze kon ertegenaan zeide ze me daar...
Zelfde resultaat dus eigk ondanks ze wel goedgekeurd werd bleef het geklop by het nemen van een put er dus nog steeds
(jah ik voelde me genaaid door die volvodealer
die mannen wiste best dat de schokdempers niet de oorzaak waren...maar wist ik veel he)
Nou heb ik een goed volvo adres gekregen , ben eens gaan informeren op aanraden van een vriend en de eerste indruk was een pak beter dan by de vorige dealer.
Daar gaat ie ook op groot onderhoud gaan deze keer (kunne ze ineens een diagnose stellen van de ophanging) , de man aan de balie stelde zelf voor om mee een kijkje te nemen als ze op de brug staat ; dat schept wel vertrouwen maar ik wil weten wat wat is voor ik eraan begin begrijp je.
Heb geen zin om me weer wat aan te late praten dus jullie kennis is werkelijk gewaardeerd.
Wat het verlagen betreft neem ik toch een afwachtende positie in
nog lager betekend nog minder speling tussen de band en kas..
Steken nu al 2 nieuwe schokdempers achteraan , zou zonde zijn om dan een volledig nieuwe setje schoks en veren aan te schaffen en dan te gaan verlagen.. 500€ de vuilbak in..
plus vooraan staat ie goed qua hoogte , persoonlijk vind ik verlaagd wel mooier maar wil ook geen comfort inleveren
Als die kont nu een paar cm naar boven komt staat ie goed voor mij , zet er 3 man in en dan is ie ook verlaagd
lol
Eerst dat doorhange verhelpe en geklop/gesleep deruit , dat ie deftig rijd zoals het hoort zonder bizarre geluiden en weet ik veel wat , dan wil ik nog eens aan aanpassingen denken , 1st things first
Lijstje mogelijke probleemoplossingen :
- Sterkere veren (by volvo verkrijgbaar)
- Hulpveren (by volvo verkrijbaar)
- Veren op maat (carsupport)
- Rubbers vervangen (die wss niet goedkoop zijn
heb al op VADIS gekeken en de meeste worde gepressed blijkbaar dus dat spreekt vr zich)
Wat ik daar nu van kan maken is dat de ophanging achteraan de beste tijd heeft gehad...
Dus in het slechtste geval alle rubbers vervangen en 2 nieuwe (sterkere) veren laten steken ; dan zou het geheel opgelost moete zijn??
Nou weet ik al een pak meer dan 2dagen geleden
nou heb ik al wat om over te zeike in de volvogarage
Maar hoe er zo'n enorm verschil op het linker en het rechterwiel zit is me toch een raadsel...