Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Wielen, Schokbrekers, Vering, stabilisatoren enz
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronald Rijnbout
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Breda

Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Bericht door Ronald Rijnbout »

Ik wil op zeer korte termijn mijn remschijven voor vervangen.
Heeft er hier misschien iemand een goedkoop adresje voor schijven en blokken? :vertag
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's

http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
coenvandal
Engine off
Berichten: 19
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 08:58
14

Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?

Bericht door coenvandal »

www.koebergenautos.nl,

goed degelijk volvo imitatie!
Volvo V40 2.0AUT EXCLUSIVE
Gebruikersavatar
Ronald Rijnbout
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Breda

Re: remschijven

Bericht door Ronald Rijnbout »

Site bestaat nog :tumbup http://www.autopartsonline.nl/
Zijn er hier nog meer mensen met ervaringen met autoparts-online? Hoe waren die?
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's

http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?

Bericht door The Real Master »

Ehm volgens mijn ervaring zou ik zeker niet voor namaak gaan want dat piept als een muis zelfs zo erg dat je bijna niet meer durft te remmen :tumbdown

Een ander punt het gaat wel om je veiligheid, ik vind deze onderdelen niet je gezondheid en veiligheid waard om op te bezuinigen.

My 50 cents gewoon bestellen bij de dealert :vertag

Mijn V40 is weggegaan met splinternieuwe schijven en blokken voor :tumbdown
maurice
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: do 16 jul 2009, 23:39
14

Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?

Bericht door maurice »

gewoon een paar goeie brembo,s met de daar bij behorende blokken van brembo.
Ik heb ze van biesheuvelautosport wel stuk duurder maar zeker veilig !!!!
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?

Bericht door JohanH »

Bij autoparts haal ik ook mijn remmerij:
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... tartpagina

Zelf heb ik gewone massieve schijven (weliswaar iets groter als origineel met klauwen van een clio rsi 1.8) en een 'Sport-remblokset', zijn textar blokken, ietsie duurder als origineel maar remmen wel stukken beter en niet zo schofterig duur als de ferodo ds2500 serie.

1 tip, als je abs hebt geen gewoon kopervet nemen maar de moderne versie hiervan, die heeft een iets andere en betere samenstelling voor auto's met abs.
volvov4020t
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 13:53
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: neede gld

Re: remschijven en remblokken

Bericht door volvov4020t »

zit de remschijf niet vast op de naaf?
heb je nog speciaal gereedschap nodig?
schaefer
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Hengelo

Re: remschijven en remblokken

Bericht door schaefer »

nee schijf zit niet vast. Zit gewoon los (net als voor overigens). Wel rekening houden met de zuiger van de klauw. De zuiger achter moet met een draai/duwende beweging terug worden gedrukt. Dus niet een waterpomptang zomaar op de zuiger zetten en drukken. Normaal gebeurd dit met speciaal gereedschap, echter je kunt ook een plankje tegen de zuiger aandrukken en daar de waterpomptang op zetten. Zo kan de zuiger toch nog zijn draaiende beweging maken.
Is in principe klusje van niks en prima te doen in ongeveer half uurtje per kant (als je het nog nooit gedaan hebt.)
suc6
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: welke remschijven en blokken

Bericht door huub1 »

Tip: Koop geen rotzooi het gaat om de veiligheid van jou en van je medeweggebruikers, dus monteer goed materiaal en kijk niet op een tientje. Ik heb bijvoorbeeld brembo schijven en lucas blokjes gemonteerd en heb geen klachten. Netto rond de 120 euro voor een stel.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Gebruikersavatar
maassen200
Idle
Idle
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 28 mar 2010, 18:44
14

Re: welke remschijven en blokken

Bericht door maassen200 »

Dark Rider schreef:
maassen200 schreef:Heb het advies van darkrider opgevolgd!

Ze zijn besteld, hou jullie up to date hoe ze gaan bevallen :tumbup

Euhm advies was om ook ff op duitse ebay te kijken he :)
niet zozeer dat het deze moesten zijn :P
Deze zijn het wel geworden en bevalt perfect!!!! :tumbup

Dank je Dark Rider!!!
Afbeelding
hcaluwe
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
14
Locatie: Almere

Re: remschijven en remblokken

Bericht door hcaluwe »

krismazur schreef:Heb pas geleden van Cor schijven voor en achter gekregen :tumbup
Eigenlijk moet ik alleen voorste vervangen, dus mijn vraag is.
Zo te lezen moeten bij de voorste remklauwen de cilinders terug INGEDUUWD worden. En de achterste INGEDRAAID.
Moet ik nog ergens er op letten bij vervangen van de voorste schijven.
Blokken die nu er op zitten, zien nog heel goed uit. En omdat auto trilt bij afremmen heb ik vermoeden dat voorste schijven krom zijn.
Tips zijn welkom, en gezien dat er genoeg mensen op het forum zelf de schijven hebben vervangen, hoop ik op genoeg tips :tumbup

Beter is om meteen ook nieuwe blokken erop te zetten , dus geen oude blokken op nieuwe schijven , deze zijn ingesleten op de oude schijven.

En als je niieuwe erop zitten ff de eerste 500 km rustig remmen zodat ze geleidelijk kunnen zetten.
Het is goed zelf te doen , juiste gereedschap .

Vergeet niet als je klaar bent even op de rem te trappen , dit vanwege de remvloeistof die je teruggeperst hebt. :-D
Anders remt hij zo GRIEP de eerste keer :-D

Groet Hans

A
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: remschijven voor en blokken vervangen

Bericht door Wouter »

Haynes/VADIS en er zijn topics over geschreven.

Het is uitstekend zelf te doen, als alles gangbaar is (anders luchtratel gebruiken).

Groetjes Wouter
Gebruikersavatar
R.O.B
Veteraan
Veteraan
Berichten: 9658
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
14
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Rob
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Hoe vervang ik een remklauw.

Bericht door R.O.B »

Zoekt en gij zult vinden: een voorbeeld: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =32&t=2228
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5731
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Algemeen Remschijven en remblokken

Bericht door Arie »

En Hier kun je het handboek in het Engels vinden. :-D
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Mark31
Engine off
Berichten: 17
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 16:24
13
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: Algemeen Remschijven en remblokken

Bericht door Mark31 »

Thx maar blokjes en schijf vernieuwen thats peace of cake :) , maar ik bedoel de remklauw eraf halen van de remleiding en deze vernieuwen.
Hoe om te gaan met remvloeistof en weer druk opbouwen enzo.

Grtjs Mark
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: welke remschijven en blokken

Bericht door kiwi »

FF een kick omhoog...

Ik sta op het punt ook de remschijven en blokken te vervangen, rondom. Hoe zijn de ervaringen nu een paar maanden later met deze duitse remset?

Heeft trouwens iemand een idee wat een gangbare levensduur van je remschijven en blokken zijn (levensduur in km lijkt mij het meest praktisch). Ik snap dat ieder z'n remmen anders gebruikt, maar toch...
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
bass40
Engine off
Berichten: 15
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 17:01
13
Locatie: Enschede

Re: welke remschijven en blokken

Bericht door bass40 »

Deze sport schijven en blokken heb ik op de vorige auto van mijn vrouw gezet.
http://cgi.ebay.co.uk/VOLVO-S40-V40-T4- ... 1c033af838

Remmen echt geweldig alleen de blokken zijn van iets mindere kwaliteit, deze had ik er binnen 3000km finaal afgereden daarna een setje ferodo blokken en dat ging helemaal super, nog ongeveer 7000km mee gereden en toen is de auto verkocht.
Denk dat de schijven ook wel zonder blokken te koop zijn, nog niet naar gekeken eerlijk gezecht
Een vriend van mij heeft deze schijven onder zijn Bmw icm originele blokken en dit remt ook erg goed.
Als de remmen bij de Volvo aan de beurt zijn koop ik ze hier ook weer
Pepijn
Idle
Idle
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 00:10
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996
Locatie: Zwolle

Re: welke remschijven en blokken

Bericht door Pepijn »

Als je de schijven vervangt is het zeer aan te raden de blokken ook te vervangen.
Bedenk bij de aanschaf van blokken even een paar dingen:
Goedkope blokken kunnen veel remstof afgeven, dit levert dus zwarte velgen voor op...

Sportblokken (EBC Redstuff bijv.) moeten soms, afhankelijk van het type, eerst goed warm gereden worden voor ze optimaal remmen. Dit kan na een langere rit op de snelweg (weinig remmen, dus koude blokken) voor onverwachte remprestaties zorgen, in negatieve zin.

Ferodo2000 heb ik zelf ervaring mee (sport blokken voor straatgebruik). Ook deze remmen beter als ze warm zijn, maar zijn i.c.m. sportschijven (ik had geboord en geroefd) echt optimaal te gebruiken. Helaas stoffen de blokken wel flink. Koud remmen ze al goed.

Een goed alternatief is EBC Greenstuff. Remmen goed maar geven minder stof af.
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: levensduur remschijven/blokken?

Bericht door krismazur »

om hoeveel jaar is niet relevant, om hoevel km wel.
2 jaar met 60000 kan me voorstellen dat blokken op zijn maar na 15000 klop iets niet
optie 1: remmen achter blijven gangen
optie 2: andere garage zoeken? :P
bij mij na 2 jaar en 27000 nog niets aan de hand :vertag (voor en achter) (H)
Just call me Kris

Afbeelding
Gebruikersavatar
marcveen
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
14
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Maarssen (prov. Utr.)

Re: levensduur remschijven/blokken?

Bericht door marcveen »

Ik check zelf, voordat mijn S40 in december voor de grootte beurt/APK naar de officiële Volvo dealer gaat, eerst een aantal punten. O.a. als ik de winterbanden erop zet de dikte van de schijven en de blokken.
Dat kwam afgelopen keer goed uit wat ik kreeg een telefoontje van de dealer dat er voor € 3.000,-- reparaties nodig waren voor de APK. :swear
(Daarbij had ik een sterk gevoel van oplichting.)

1) Schijven en blokken rondom (kon niet, zelf gemeten)
2) Alle remleidingen hadden put corrosie
3) Stuurbekrachtigingspomp zweet (doet hij al jaren, +/- 20cc per jaar)
4) Onderste motorsteun versleten
5) Achterste stabilisatorstang rubbers versleten

Toen ik aangaf dat de remmen onmogelijk versleten konden zijn en ernstige twijfels had over de andere punten moest men “even overleggen met de chef werkplaats”.
Uitkomst; alles kon blijven zitten alleen moesten de remleidingen vervangen worden, kosten € 1.400,--. Auto direct meegenomen en een paar dagen later bij een kennis in Leiden op de brug voor de APK. Bleek er helemaal niks aan de hand te zijn. Een collega monteur, die zelf Volvo gek is, bevestigde dit.
Alleen de fuseekogels moesten vervangen worden, maar ik wist zelf al dat die eraan zaten te komen (voelbare speling). De dealer zei hier niets over tijdens de APK. Tevens melde de dealer, bij navraag, dat de fuseekogels niet los vervangen konden worden en dat de gehele onderste draagarmen vervangen moest worden. Onzin, want dat kon dus wel.
Al met al koste de APK dit jaar € 240,--. Een heel ander bedrag dan € 3.000,-- bij de dealer. :vertag

Je begrijpt dat deze S40, na 14 jaar onderhoud bij de Volvo dealer, daar niet meer terug komt voor zijn beurt/APK. :sleeping
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek

Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Plaats reactie