Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Wielen, Schokbrekers, Vering, stabilisatoren enz
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door myalexx »

Kuip schreef:Ik denk dat dat allemaal wel mee valt.
Wat wel zeer belangrijk is, is dat je de naven zeer goed roestvrij en schoon maakt, zodat de schijven goed vlak aanliggen.
Ik rijd nu al 2 jaar in deze auto, nog steeds geen kromme schijven na eh 38.000 km..

vroeger hebben we 2 s40's gehad ( ouders ) Model 1996 & model 2000
dus phase 1 en 1,5..

We hebben nog nooit kromme schijven gehad.. en die van m'n ouders hing 1x per jaar een paar duizend km een caravan achter en ik rijd best sportief dus m'n voor schijven worden soms best warm..

Mwa ik denk dat het puur ongeluk is..

mn zwager had vorige keer met de V70 wel kromme schijven maar dat was inderdaad imitatie..
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door JohanH »

myalexx schreef:Ik wil voorkant compleet v.v. blokken en schijven en achter gewoon schijven.

Achter = gewoon origineel.
Voor = twijfel ik..

Als ik paar keer goed rem, en dan zeg ik ook goed rem.. dan zijn ze best warm haha..
en dan moet je niet snel proberen te remmen want dat lukt niet..

je hebt wel remkracht maar stukken minder door het weer afgekoeld is..

Nou is mijn vraag, ligt dit aan de Blokken, schijven of de vloeistof ?
Vloeistof is een jaar oud en ik heb al goodridge staal omvlochten remslangen.

Alvast bedankt :-D
Als de remkracht na 1x goed remmen minder word dan is het de vloeistof die nodig ververst moet worden met eventueel een slechte remslang (onwaarschijnlijk). Systeem goed doorspoelen en goed ontluchten. Welke vloeistof is er toen ingegaan, dot 5?

Maar voor kun je gewoon prima origineel nemen, opzich niks mis mee. :) Of je moet meer willen, en meet geld willen uitgeven aan beter spul. Dat kan ook. Kans is er wel dat het wat gaat piepen bij sommige combinaties.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door myalexx »

Ik spreek over paar keer goed remmen, licht circuit werk. Dus sportief rijden. Na 4x stevig remmen ofzo was het heel even over..

Vloeistof en slangen zijn goed.

Gaat me meer over of ik over moet gaan op race remvloeistof ??

Mbt de schijven en blokken wil ik best iets extra's betalen, alleen een big brake a 2000€ vindt ik iets teveel van het goeie.

Aangezien jij ook geen origineel neemt en sommige andere wil ik dat ook eens overwegen.

Geperforeerd sowieso niet, zwakker dmv gaten dus daar begin ik niet aan.

Grtz Alexx

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
marcveen
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
14
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Maarssen (prov. Utr.)

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door marcveen »

JohanH schreef:Maar voor kun je gewoon prima origineel nemen, opzich niks mis mee. :)
Als je voor origineel gaat moet je hier zijn, veel goedkoper dan de dealer.:tumbup
http://www.parts4swedes.nl/
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek

Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door JohanH »

myalexx schreef:Ik spreek over paar keer goed remmen, licht circuit werk. Dus sportief rijden. Na 4x stevig remmen ofzo was het heel even over..

Vloeistof en slangen zijn goed.

Gaat me meer over of ik over moet gaan op race remvloeistof ??

Mbt de schijven en blokken wil ik best iets extra's betalen, alleen een big brake a 2000€ vindt ik iets teveel van het goeie.

Aangezien jij ook geen origineel neemt en sommige andere wil ik dat ook eens overwegen.

Geperforeerd sowieso niet, zwakker dmv gaten dus daar begin ik niet aan.

Grtz Alexx

[ Geplaatst met iPhone ] [ Afbeelding ]
Als je echt zo stevig remt moet je eens gaan denken aan DOT 5 remvloeistof, die kan de hitte beter aan. Schijven geboord scheurt idd, moet je gegoten hebben, ik heb gekozen voor licht gegroefde schijven die ze ook bij de golf diesel racers gebruiken bijvoorbeeld. ATE Powerdisc, erg degelijk spul! Qua remblokken, als je veel circuit rijd en bijna geen straat en geen moeite hebt met blokken die piepen als ze koud zijn en dan ook minder remmen maar als ze warm zijn kun je kijken naar Hawk HPS Ceramic blokken, ik heb voor de gewone HPS gekozen. Beetje ala Ferodo DS2500 maar of die passen op de klauwen van een Phase 2? Geen idee! Anders kun je kijken of Carboine Loraine wat heeft qua blokken. Die hebben ook erg goed spul.

[ Geplaatst met Windows Smartphone ] Afbeelding
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door myalexx »

Nou ik rem niet continu zo stevig hoor haha, alleen hier in de buurt is een mooi weggetje met wat mooie bochtjes waar je op rustige momenten even goed kan rijden..

DOT 5 tast toch je gehele systeem aan ivm er altijd wat anders in heeft gezeten ? ( heb ik ergens gelezen )

Ik moet blokken hebben die koud super remmen maar ook langer tegen warmte kunnen dan standaard..
weet niet hoe ik het anders moet en kan omschrijven ?

Hoeft echt geen circuit bak te worden want het circuit ga ik sowieso niet op, alleen als je even op de duitse bahn rijd en van 200 naar 50 moet ofzo of even een bergje naar boven / beneden rijd met wat bochten is het wel fijn als ze wat aan kunnen.

Maar blokken die eerst warm gereden moeten worden heb ik niks aan aangezien ik theoretisch gezien vaker moet remmen als de remmen koud / lauw zijn dan dat ze echt warm zijn.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door JohanH »

Dan heb je een beetje hetzelfde eisen pakket als ik. Lekker oem schijven of die ate's nemen die ik heb gekozen met goeie blokken (Ferodo DS2500 of Hawk HPS), EBC remblokken links laten liggen. Remvloeistof tast je systeem niet aan, zou wel gek zijn, maar je hebt van ATE blauwe DOT 4+ vloeistof en die zorgt ervoor dat je hele systeem gekleurd word... Dat moet je niet hebben dus. Maar DOT 5 trekt ook sneller vocht aan en zou je jaarlijks moeten controleren (of preventief vervangen). Vandaar dat ik voor 'gewone' DOT 4 ga. :tumbup
Laatst gewijzigd door JohanH op wo 26 sep 2012, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door myalexx »

JohanH schreef:Dan heb je een beetje hetzelfde eisen pakket als ik. Lekker oem schijven of die ate's nemen die ik heb gekozen met goeie blokken (Ferodo DS2500 of Hawk HPS), EBC remblokken links laten liggen. Remvloeistof tast je systeem niet aan, zou wel gek zijn, maar je hebt van ATE blauwe DOT 5 vloeistof en die zorgt ervoor dat je hele systeem gekleurd word... Dat moet je niet hebben dus. Maar DOT 5 trekt ook sneller vocht aan en zou je jaarlijks moeten controleren (of preventief vervangen). Vandaar dat ik voor 'gewone' DOT 4 ga. :tumbup
Jaarlijks vervangen zou mij een rotzorg zijn, als het echt veel beter werkt heb ik dat er wel voor over..
alleen je moet je gehele remmerij gaan reinigen omdat je het slecht kan mixen ofzo ??

Wat is het verschil tussen originele schijven en die ATE's van jou ??

qua blokken, wat is er anders met die andere types ?

edit, hoeveel % rem je achter ? moet dit ook veranderd worden ?
heb zgan Bosch blokken ( bij aanschaf snel meteen gedaan ) en de schijven zijn op, merk onbekend.

Die redshit hoef ik idd niet, hoor meer slecht dan goed nieuws erover..
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door myalexx »

Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
RJBijsterbosch
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 20:24
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door RJBijsterbosch »

Kuip schreef:Ik denk dat dat allemaal wel mee valt.
Wat wel zeer belangrijk is, is dat je de naven zeer goed roestvrij en schoon maakt, zodat de schijven goed vlak aanliggen.
Ben ik geheel met je eens.
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door JohanH »

Zelfde met de klauwen, goed roestvrije maken en invetten met kopervet voordat je de blokken erin steekt, achterkant van de blokken dun laagje koppervet, etc. Scheelt veel qua slijtage en herrie.
myalexx schreef:
JohanH schreef:Dan heb je een beetje hetzelfde eisen pakket als ik. Lekker oem schijven of die ate's nemen die ik heb gekozen met goeie blokken (Ferodo DS2500 of Hawk HPS), EBC remblokken links laten liggen. Remvloeistof tast je systeem niet aan, zou wel gek zijn, maar je hebt van ATE blauwe DOT 4+ vloeistof en die zorgt ervoor dat je hele systeem gekleurd word... Dat moet je niet hebben dus. Maar DOT 5 trekt ook sneller vocht aan en zou je jaarlijks moeten controleren (of preventief vervangen). Vandaar dat ik voor 'gewone' DOT 4 ga. :tumbup
Jaarlijks vervangen zou mij een rotzorg zijn, als het echt veel beter werkt heb ik dat er wel voor over..
alleen je moet je gehele remmerij gaan reinigen omdat je het slecht kan mixen ofzo ??

Wat is het verschil tussen originele schijven en die ATE's van jou ??

qua blokken, wat is er anders met die andere types ?

edit, hoeveel % rem je achter ? moet dit ook veranderd worden ?
heb zgan Bosch blokken ( bij aanschaf snel meteen gedaan ) en de schijven zijn op, merk onbekend.

Die redshit hoef ik idd niet, hoor meer slecht dan goed nieuws erover..
Uiteraard moet je bij nieuwe vloeistof de boel goed doorspoelen voordat je het systeem afvult. Dot 5 en 4 gaan idd niet samen en het eventuele vocht wat in de leidingen gaat zitten wil je ook het liefst eruit hebben.

Die ATE Powerdiscs kunnen beter en meer warmte afvoeren, zeker als je ze goed heet remt is die wel belangrijk want als je remmen te heet worden en kort erna moet je weer remmen dan gaan je blokken of erger... Mocht dit gebeuren moet je ook aan extra remkoeling denken en die trucen, zal wel niet nodig zijn.

Die EBC blokken stuiven ook heel erg, dus zonde van je velgen, en sowieso is het het allemaal net niet.

Hoeveel procent voor en achter is 70% en 30% achter, ongeveer, precieze getal weet ik zo 1,2,3 ook niet maar is geregeld in je hoofdremcilinder, die afstelling zorgt ervoor dat je auto stabiel blijft bij hard remmen (achterkant remt mee om recht te blijven). Dit kun je niet instellen, mocht je voor te krachtige remmen hebben voel je de neus duiken en heen en weer schuiven. Dat kun je niet goed oplossen, wel door achter sterkere remmen te zetten, maar dan kan het zijn dat je kont voorbij wilt bij hard remmen. Dan moet je voor de achterremen een remkrachtbegrenzer of een verdeler plaatsen. Maar goed dat gaat wat ver, dat is met dit soort blokken en schijven nog niet echt nodig. :)

Bij Fineline Imports hebben ze op dit moment 20% korting op de remblokken, ik heb nog 10% korting extra voor de Goodridge remslangen gehad, schijven heb ik via NL Power geregeld met wat korting omdat ik daar vaste klant ben.

Even de prijzen voor je opgezocht:
ATE Powerdisc Volvo V40 (00-04) Front € 131,29 (2 stuks)
ATE Brakedisc Volvo V40 (00-04) Rear € 78,77 (2 stuks)
HB500F.645 Hawk - HPS € 58.31
HB516F.626 Hawk - HPS € 52.09
GoodR XVO-6712-B4 € 64.26
myalexx schreef:Edit ik bedoelde dit ;

http://www.europeantuningshop.nl/index. ... ct_id=5364
Dat is die vloeistof met die kleurspoeling erdoor, zou ik persoonlijk niet doen. :)
Ik zal even opzoeken hoe die andere van ATE heet, die kun je beter nemen.

Edit: ATE TYP 200
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door myalexx »

ATE Powerdisc Volvo V40 (00-04) Front € 131,29 (2 stuks)
ATE Brakedisc Volvo V40 (00-04) Rear € 78,77 (2 stuks)
HB500F.645 Hawk - HPS € 58.31
HB516F.626 Hawk - HPS € 52.09
GoodR XVO-6712-B4 € 64.26

Wat zijn de eigenschappen hier een beetje van, ken namelijk die termen en model niet uit m'n kop en jij hebt je er goed in verdiept volgens mij ?
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door JohanH »

Voorschijven zijn de gene met groeven erin, kunnen meer warmte aan en ook kwijt, geschikt voor steviger werk. Achter oem, goed zat, meer heb je niet nodig omdat hij er alleen bij remt. Remblokken zijn performance remblokken die amper stof veroorzaken, niet hoeven warm gereden te worden en ook niet schijnen te piepen maar toch heel wat meer remkracht en bite hebben als standaard.

Staalomvlochten remleidingen ken jij al volgens mij. :D

Ow en belangrijk is dat de prijs van de remblokken een stuk voordeliger is als Ferodo (meer als 100 euro voor een set blokken...) Volvo oem (ook ATE) is 67 euro per stuk voor een remschijf voor, en achter 44,40 per stuk.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door myalexx »

ik leg alles beetje bij elkaar eh, geeft als advies test een ferrodo blokjes :-D
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
RJBijsterbosch
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 20:24
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door RJBijsterbosch »

Zo, Ben gisteren even bezig geweest met mijn remschijven/blokken vervangen aan de voorzijde. Ik ben er gelijk achter waarom 1 remschijf krom was. Van een remklauw was de onderste geleidepen gigantisch vastgerot in de aan getrokken positie. Waardoor deze dus heeft aangelopen. Deze heb ik eruit moeten slaan met een hamer en een beitel, zo vast zat dat ding. Ik heb de pen weer even gangbaar gemaakt, zodat ik weer even kan rijden. Van de week even een nieuwe pen halen en rubbertje. Het rubbertje was lek waardoor het is gaan corroderen.

De volvo remt nu weer goed. Remt een stuk prettiger zonder al dat gehobbel.
Gebruikersavatar
marcveen
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
14
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Maarssen (prov. Utr.)

Passen 1998 remklauwen op een 1997 model?

Bericht door marcveen »

Mijn S40 model 1997 is uitgerust met de standaard schijven en blokken en vindt de remwerking niet echt positief.
Vorig jaar schijven/blokken vervangen (origineel Volvo) en de remvloeistof.
Om een betere remwerking te krijgen zit ik te denken om model 1998 schijven erop te zetten tzt.

Eigenlijk dus een simpele vraag;
Passen de remkleuwen van een 1998 model (met schijfdiameter 280mm) op een 1997 model (met schijfdiameter 256mm)?
Of moet je dan ook het stuurgewricht vervangen waar hij op gemonteerd zit?
Heeft dit zin, of kan je beter (goedkoper dan ombouwen) naar een ander merk remblokken gaan?
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek

Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Passen 1998 remklauwen op een 1997 model?

Bericht door corhog »

Klauw en schijf samen kun je 1 op 1 uitwisselen.
moet wel samen!!!
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roffel-Patje
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 18:34
14
Model: Andere
Locatie: 's-Heerenberg

Re: Passen 1998 remklauwen op een 1997 model?

Bericht door Roffel-Patje »

corhog schreef:Klauw en schijf samen kun je 1 op 1 uitwisselen.
moet wel samen!!!
En de remzadels!!
EdT4
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 409
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 11:37
10
Model: V40
Type: T4
Locatie: Eindhoven

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door EdT4 »

Jongens, ik sta op het punt om nieuwe massieve Brembo achterremschijven en Ferodo blokken aan te schaffen. De prijs voor de schijven is 66 Euro en de blokken zijn 32 Euro per set. Is dat een goede prijs?
Renault Laguna 3.0 V6 24v handgeschakeld
Volvo V40 T4
Gebruikersavatar
Zeurdoos
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:37
11
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Bergen op zoom

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door Zeurdoos »

Klinkt niks mis mee maar misschien kun je ook even op www.winparts.nl kijken en www.mijnautoonderdelen.nl die zijn erg goedkoop en daar bestel ik zelf ook altijd alles ;)
Plaats reactie