Door aanpassing van de gebruikersvoorwaarden van Photobucket is 3rd party doorlinken niet meer toegestaan. Wij adviseren gebruik te maken van een andere host zoals b.v. Imgur

Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Wielen, Schokbrekers, Vering, stabilisatoren enz
Plaats reactie
proman58
Engine off

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Bericht door proman58 » ma 06 feb 2017, 19:21

dannyw schreef:Plaatjes zijn tegen het piepen, op de nieuwe blokken zit waarschijnlijk ook iets opgeplakt.

Slijtindicators gewoon snel in de prullenbak. Je wil je blokken niet zover oprijden voordat deze beginnen te piepen.
Hey Danny, ook jij bedankt voor je reactie, op de nieuwe blokken zit niets opgeplakt, maar ik heb wel een tube plastilube waarmee je de achterkant vd blokken mee moet insmeren, zal dat genoeg zijn of zeg jij zet dan die oude plaatjes er ook nog tegenaan?

proman58
Engine off

Bericht door proman58 » ma 06 feb 2017, 19:27

PKIng schreef:Volgens mij zijn die grote platen tegen het piepen, dat is wel een beetje achterhaalt.
Zorgen dat de blokken goed los erin passen, en wat kopervet erachter zou het gewoon moeten doen.
Heb een tube "plastilube" voldoet ook toch? ipv kopervet

ikbat
Idle
Idle
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996

Bericht door ikbat » ma 06 feb 2017, 19:39

Wat ik rond lees is pastilube ook heel goed bruikbaar. Sommige zweren er zelfs bij.

Zelf heb ik er geen ervaring mee.

Zorg wel dat je eerst je zadel goed schoon maakt. En je gelijde busse. Zodat je nieuwe blokker er mooi over heen glijden en gelijkmatig slijten. Zou jammer zijn als de nieuwe blokken tegen de schijf blijven hangen en of aanlopen, of binnen een maand weer op zijn

Btw een kleine tip. Zijn het geen orginele volvo blokken (die zijn al afgeschuindt) schuin de randen dan zelf af. Dit helpt tegen evt piepen van de remmen. Word nogal eens vergeten, maar het is makkelijker gelijk te doen, dan eerst er onder te zetten en alsnog te moeten doen als ze piepen.

PKIng
5th Gear member
5th Gear member
Type: 1.6
Bouwjaar: 2000

Bericht door PKIng » di 07 feb 2017, 16:58

Wat betreft plastilube...dat is te gebruiken in plaats van kopervet, een vlugge zoekactie leert me dat de antipiep werking wat minder lijkt te zijn dan van koperevet.

De tip van het afschuinen van de remblokken ben ik het niet mee eens, of je moet een manier hebben dat je de afschuining over de volle breedte van het remblokje gelijk hebt.
Anders werk je piepen juist in de hand.
Helemaal als je alleen de blokken vervangt, want dan heb je al wat slijtage aan de schijf....

Maar dat is gewoon mijn mening en dat mag geloof ik hier :D
With each replacement of parts, a car slowly becomes Chinese.

proman58
Engine off

Bericht door proman58 » do 23 mar 2017, 15:37

Iemand idee? Een paar weken geleden de achterremblokken vervangen, lijkt nu alsof ze niet het hele schijfoppervlak bestrijken. Verkeerde blokken gekocht? Smallere monteren? Kijk naar het roestspoor. AfbeeldingAfbeelding

ikbat
Idle
Idle
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996

Bericht door ikbat » do 23 mar 2017, 19:25

Heb je voor het monteren de remzadels goed schoon gemaakt. Zodat ze goed er over gelijden. Dat is normaal het enige wat ik zo kan verzinnen.
Het lijkt me als het verkeerde blokken waren dat dit wel opgevallen was met het wisselen. Van oude en nieuwe blokken naast elkaar

proman58
Engine off

Bericht door proman58 » do 23 mar 2017, 20:19

ikbat schreef:
do 23 mar 2017, 19:25
Heb je voor het monteren de remzadels goed schoon gemaakt. Zodat ze goed er over gelijden. Dat is normaal het enige wat ik zo kan verzinnen.
Het lijkt me als het verkeerde blokken waren dat dit wel opgevallen was met het wisselen. Van oude en nieuwe blokken naast elkaar
Heb ze idd naast elkaar gehad, dacht dat ze hetzelfde waren, heb wel gezien op bijv,. Winparts.nl dat er wel meerdere types zijn met een hoogte van bijv. 47, 47,1 en 47,5 mm dus misschien toch de verkeerde. Zal ook de boel weer los halen halen en het nog maar een keer goed schoonmaken. bedankt voor de reactie

NilsV40
Engine off
Type: 1.8
Bouwjaar: 1999

Bericht door NilsV40 » wo 26 jul 2017, 11:35

Ik heb gisteren een tweedehands V40 uit 1999 bekeken en wat me opviel was dat de remmen erg hard waren en bij flink intrappen de auto niet heel erg hard afremd (ook niet bijster slecht). Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb lang geleden in een S40 uit 1997 gereden maar ik kan me niet herinneren dat het rempedaal zo hard was. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Misschien remblokjes versleten?

René
Beheerder
Beheerder
Model: V70
Bouwjaar: 2007
Contacteer:

Bericht door René » wo 26 jul 2017, 11:50

Dat kan Nils, ook het verglazen van remblokken geeft zo'n werking.
Even na laten kijken dus, remmen moeten gewoon goed werken :-D
Afbeelding ** WEBDAGBOEK V70 2.4 20V 2007 ** Afbeelding

Afbeelding

Don't take life too serious! You won't get out alive.

texaco
40forum team
40forum team
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Contacteer:

Bericht door texaco » wo 26 jul 2017, 12:57

Vacuum slangetje losgekomen van de rembekrachtiging?
WDB Volvo Amazon
WDB V40 of 164, klikken op foto's.
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie