Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Wielen, Schokbrekers, Vering, stabilisatoren enz
Gebruikersavatar
marcveen
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Maarssen (prov. Utr.)

Re: levensduur remschijven/blokken?

Bericht door marcveen » vr 04 mar 2011, 11:26

Ik check zelf, voordat mijn S40 in december voor de grootte beurt/APK naar de officiële Volvo dealer gaat, eerst een aantal punten. O.a. als ik de winterbanden erop zet de dikte van de schijven en de blokken.
Dat kwam afgelopen keer goed uit wat ik kreeg een telefoontje van de dealer dat er voor € 3.000,-- reparaties nodig waren voor de APK. :swear
(Daarbij had ik een sterk gevoel van oplichting.)

1) Schijven en blokken rondom (kon niet, zelf gemeten)
2) Alle remleidingen hadden put corrosie
3) Stuurbekrachtigingspomp zweet (doet hij al jaren, +/- 20cc per jaar)
4) Onderste motorsteun versleten
5) Achterste stabilisatorstang rubbers versleten

Toen ik aangaf dat de remmen onmogelijk versleten konden zijn en ernstige twijfels had over de andere punten moest men “even overleggen met de chef werkplaats”.
Uitkomst; alles kon blijven zitten alleen moesten de remleidingen vervangen worden, kosten € 1.400,--. Auto direct meegenomen en een paar dagen later bij een kennis in Leiden op de brug voor de APK. Bleek er helemaal niks aan de hand te zijn. Een collega monteur, die zelf Volvo gek is, bevestigde dit.
Alleen de fuseekogels moesten vervangen worden, maar ik wist zelf al dat die eraan zaten te komen (voelbare speling). De dealer zei hier niets over tijdens de APK. Tevens melde de dealer, bij navraag, dat de fuseekogels niet los vervangen konden worden en dat de gehele onderste draagarmen vervangen moest worden. Onzin, want dat kon dus wel.
Al met al koste de APK dit jaar € 240,--. Een heel ander bedrag dan € 3.000,-- bij de dealer. :vertag

Je begrijpt dat deze S40, na 14 jaar onderhoud bij de Volvo dealer, daar niet meer terug komt voor zijn beurt/APK. :sleeping
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (230.940 km op 20-01-2017)
Webdagboek

Gebruikersavatar
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996
Locatie: Oudenbosch, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe remschijven: welk merk?

Bericht door V3lv3T » zo 19 jun 2011, 14:42

René schreef:Dat ligt er inderdaad aan wat je vereisten zijn.
Sommigen zweren bij 1 merk, anderen kijken alleen naar de prijs. (A)
Ik wil iets betere performance dan origineel, oftewel meer hitteweerstand/betere afvoer van remgassen e.d.
Prijs moet niet achterlijk hoog worden natuurlijk, maar €300 voor 4 schijven rondom wil ik best uitgeven.

:O :O :O :O :O :O :O :O :O
Blij dat ik thuis ben op het internet, in engeland krijg je voor die prijs 2 schijven...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwe Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7

Gebruikersavatar
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996
Locatie: Oudenbosch, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe remschijven: welk merk?

Bericht door V3lv3T » zo 19 jun 2011, 15:07

Was toevallig gister nog in engeland...
Maar nee, dat is inclusief verzendkosten gerekend... €270 voor de EBC turbogroove schijven rondom...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwe Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7

Gebruikersavatar
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe remschijven: welk merk?

Bericht door Jimipepsie » ma 20 jun 2011, 20:57

Ik was enkele maanden geleden ook op zoek naar nieuwe schijven en bijbehorende remblokken. De mijne bleken bij de keuring nog goed te zijn, maar dat terzijde...

Ik had contact met iemand van ATD International. Hij stuurde mij deze bijlage over het verschil tussen Zimmermann en Brembo:

"ATD International is Importeur van Brembo en fabrikant van diverse remsystemen zoals bijv. Formel.

Wij produceren voor 8 automobielfabrikanten voor de eerste montage de geperforeerde, hittebehandelde remschijven in onze fabriek in Belgie. In onze andere vestiging produceren wij voor de importeur in automaterialen, grossiers in automaterialen, tuning centers en verdere after-market. De racerij niet te vergeten.

Naast Brembo importeren wij ook Zimmermann schijven, welke op dit moment beter van kwaliteit zijn en beter afgewerkt dan een Brembo remschijf. Wij zijn hier uiteraard niet blij mee, maar moeten dit constateren.

Brembo heeft in 2007 een aantal remschijffabrikanten overgenomen, die met hun eigen receptuur zijn doorgegaan, wat niet ten goede komt. Wanneer wij bestellen bij Brembo in Italie, is het goed mogelijk dat de remschijven uit Engeland, Spanje, Polen of een ander Europees land komen. Zelfs uit China komen de schijven . Je kan dit zien als een licentie overeenkomst. Het wil niet zeggen dat de remschijven slecht zijn.

Uiteraard is Brembo een begrip, maar ook hier is de kwaliteit momenteel achterhaald door derden, waarvan Zimmermann remschijven een duidelijke plus zijn.

Kijk eens naar andere begrippen zoals, Koni schokdempers en Miele wasmachines, ook hier zijn er duidelijk evenaringen qua produkt, zoniet beter.

Echter de klant is en blijft koning en kan bij ons kiezen uit Brembo/Formel of Zimmermann/Formel remschijven.

Formel is ons eigen brand-label, maar in feite een Brembo of Zimmermann schijf die na bewerking de naam Formel mee krijgt.

Ferodo Sportremblokken serie DS 2500 is een sportremblokset, welke zeer geschikt is voor optimaal straatgebruik met een hoog warmte coefficient, die de warmte goed aankan, ook na meerdere keren goed remmen, waar bij anderen fading ontstaat.

OE remblokken zijn standaard remblokken, welke veelal door de automobielfabrikanten als eerste montage worden gemonteerd. Aanmerkelijk goedkoper dan een Ferodo DS 2500 remblokset.

Hopende u hier een inzicht te hebben gegeven over de huidige situatie inzake remmen."
V40 2.0T, remap, Eibach 30 mm, leren interieur, 17-inch BBS Craters


Mijn webdagboek

Gebruikersavatar
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe remschijven: welk merk?

Bericht door Jimipepsie » ma 20 jun 2011, 22:29

Mijn remschijven bleken nog goed te zijn, maar als ze aan vervanging toe zijn komen er inderdaad geperforeerde Zimmermann schijven op.

Bij ATD International betaal je voor een voorremschijf €59, 50 ex btw. (dus per stuk) Behoorlijk goedkoper dan de schijven van EBS shop. Echter deze hebben geen groeven, ze zijn alleen geperforeerd.
Achterremschijf kost € 52,50.

Ferodo sportremblokset DS 2500-1093 netto per set € 122.00 (voorkant)
of
Formel ceramisch sportremblokset FOR41139CER netto per set € 114.00 (voorkant)
V40 2.0T, remap, Eibach 30 mm, leren interieur, 17-inch BBS Craters


Mijn webdagboek

Gebruikersavatar
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996
Locatie: Oudenbosch, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe remschijven: welk merk?

Bericht door V3lv3T » ma 20 jun 2011, 22:35

Das eigenlijk ook typisch, dat de ceramische set goedkoper is...

Wat zijn eigenlijk de ervaringen van mensen hier, met Ferodo?
Ik ken het wel qua naam, maar hoe is het in vergelijk met de EBC redstuff blokken?

Geld bovenstaande overigens voor de normale schijven, of de sport schijven?
Kan me voorstellen dat Brembo hun sportschijven niet ergens anders onderbrengt, met receptuur van de andere fabrikant...?

Nadeel van de Zimmermann en EBC sportschijven vind ik, tegenover Brembo of ATE, dat ze geboord zijn in plaats van gegroefd, en daardoor een hogere kans op haarscheurtjes en later grotere scheuren hebben...
Tenminste, dat heb ik altijd begrepen...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwe Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7

t4tommy
Idle
Idle
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 29 jun 2011, 20:50
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Kerkrade

Ik Ga nieuwe remschijven monteren

Bericht door t4tommy » di 05 jul 2011, 20:45

Hallo Volvo's

Ik heb zojuist via ebay.de een complete set remschijven+blokken van het merk Zimmermann besteld voor en achter voor 175 euro incl verzending. De voorste schijven die er nu opzitten zijn nog splinternieuw maar als ik iets harder moet remmen trilt de auto aan de voorkant. Tevens zijn de remschijven achterkant volledig ingelopen, of er ooit een keer tot op het ijzer is doorgeremd of zo??
Ik verwacht de set over ongeveer een weekje op de deurmat te hebben.
Misschien als ik zin, en tijd heb plaats ik wel een kleine Howto op het moment dat de nieuwe spullen gemonteerd worden door mij. :D

Fijne avond
3500 toeren, en dan .........[b]Vrooeeeeemmm!![/b]

kiwi
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Nieuwe remmerij rondom, waar te kopen?

Bericht door kiwi » wo 27 jul 2011, 15:27

Ik heb het vermoeden dat ik binnenkort toe ben aan nieuwe remmen rondom (schijven en blokken), en nu heb ik even rond zitten neuzen qua prijzen.

Voor de duidelijkheid, ik rijd een 1.8 liter, ik rij vrij rustig en zo nu en dan met een aanhanger (maar dan wel een geremde). Ik heb geen behoefte aan geperforeerde of gegroefde remmen, en zelfs Volvo origineel is niet noodzakelijk (als het spul maar genoeg is voor de veiligheid).

Nu kom ik de volgende totaal prijzen tegen (ex verzendkosten):
* Scandcar.nl - €195
* Nordicar.nl - €268
* Autopartsonline.nl - €226
* Skandix.de - €176

Mijn vraag aan jullie is, iemand hier met ervaring met de remmerij van deze partijen?
Iemand nog andere adresjes?
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"

Gebruikersavatar
Ronald Rijnbout
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 481
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Breda

Re: Nieuwe remmerij rondom, waar te kopen?

Bericht door Ronald Rijnbout » wo 27 jul 2011, 15:28

http://www.elferink.nl/nieuwdeel.php?M=17&O=99

Heb ik ze laatst ook gekocht(alleen voor) incl schakelbusjes en verzenden voor 145.95
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's

http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7

Freek63
Idle
Idle
Berichten: 26
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 12:17

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door Freek63 » do 27 okt 2011, 20:32

Voor mij is en blijft origineel Volvo het beste. Goed remmen en gaat lang mee. Onlangs erg voordelig geslaagd bij www.parts4swedes.nl. Zitten er nu twee maanden onder en er is nog steeds geen trilling. Ze hebben ook enkele tips voor doehetzelvers, zie de FAQ op hun site.

Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1203
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door Robzor » do 27 okt 2011, 21:21

Thanks voor de link!! :tumbup

Hoe werkt het overigens als je bijvoorbeeld iets grotere schijven (281mm) pakt, passen dan de remklauwen er nog steeds op?
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."

Freek63
Idle
Idle
Berichten: 26
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 12:17

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door Freek63 » di 08 nov 2011, 12:21

Robzor schreef:Thanks voor de link!! :tumbup

Hoe werkt het overigens als je bijvoorbeeld iets grotere schijven (281mm) pakt, passen dan de remklauwen er nog steeds op?
Als je logisch nadenkt, dan kom je vanzelf tot de conclusie dat je dan minimaal ook andere klauwen nodig hebt. Misschien zelfs andere naven. Ik zie velen die er speciale sportschijven en blokken op zetten en denken dat ze dan eerder tot stilstand komen. Als dat al zo is (met die gaten in de schijven is er minder wrijving dus minder remkracht, maar wel slijten je blokken sneller), dan kan het toch niet anders dan dat de ABS eerder ingrijpt? En wat is het effect op de electronische stabilisatie? Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Intussen houd ik het maar bij origineel. Volvo zoekt de optimale balans tussen veiligheid en duurzaamheid. Daar staan ze om bekend. :-D

Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1203
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door Robzor » di 08 nov 2011, 13:01

Dat had ik ook bedacht idd, echter als ik op ebay ga zoeken voor Zimmermann schijven, hebben veel schijven een diameter van 280 mm (vooras). En deze zouden je gewoon op de x40 moeten kunnen monteren.
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."

Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe remschijven: welk merk?

Bericht door JohanH » di 08 nov 2011, 18:24

Jimipepsie schreef:Mijn remschijven bleken nog goed te zijn, maar als ze aan vervanging toe zijn komen er inderdaad geperforeerde Zimmermann schijven op.

Bij ATD International betaal je voor een voorremschijf €59, 50 ex btw. (dus per stuk) Behoorlijk goedkoper dan de schijven van EBS shop. Echter deze hebben geen groeven, ze zijn alleen geperforeerd.
Achterremschijf kost € 52,50.

Ferodo sportremblokset DS 2500-1093 netto per set € 122.00 (voorkant)
of
Formel ceramisch sportremblokset FOR41139CER netto per set € 114.00 (voorkant)
Nadeel van geperforeerd is dat als ze geboord zijn, de kans erg groot is dat de remmen gaan scheuren. Wat dat betreft is met groeven iets 'veiliger'. Maar eigenlijk kun je met gewoon straatgebruik voldoende af met gewone blanke schijven. Oem met Ferodo DS2500 is wat dat betreft een erg goeie combo.

Freek63
Idle
Idle
Berichten: 26
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 12:17

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door Freek63 » di 08 nov 2011, 20:15

Robzor schreef:Dat had ik ook bedacht idd, echter als ik op ebay ga zoeken voor Zimmermann schijven, hebben veel schijven een diameter van 280 mm (vooras). En deze zouden je gewoon op de x40 moeten kunnen monteren.
Op de voorwielen van de eerste x40's (96-97) zitten kleinere remschijven dan op die van latere (98-05). De blokken zijn ook anders, dus de klauwen ook. Ik denk niet dat ze uit te wisselen zijn. Waarom zou je dat trouwens willen? Op de stie van http://www.skandix.de/ kun je de verschillen goed zien. Daar hebben ze trouwens ook Zimmermann. Hier zijn die Zimmermanns dan wel weer duurder dan de origineel Volvo schijven van parts4swedes.nl.
Het is raar maar waar... :wtf

Gerrit
Engine off
Berichten: 7
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 22:13
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1997

Schijven S40 2.0

Bericht door Gerrit » zo 23 sep 2012, 20:56

Ben toe aan een setje nieuwe schijven voor, voor mijn S40 2.0 uit '97.
Kom schijven tegen van Zimmermann.
Wie heeft er ervaring met deze schijven of kan andere goede aan bevelen.

RJBijsterbosch
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 20:24
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door RJBijsterbosch » ma 24 sep 2012, 22:00

MIjn remschijven zijn ook krom. Ik heb remschijven/blokken besteld bij partsforswedes, zouden gewoon originele moeten zijn. Ze hebben in ieder geval zeer goede prijzen.

Ik lees trouwens wel vaak dat de remschijven krom zijn van De V40, is dit een probleem waar meer mensen tegen aan lopen of ligt het aan mij. Van alle auto's die ik gereden heb, heb ik nog nooit last gehad van kromme schijven. Als je schijven krom zijn dan moet je daar wel heel hard je best voor doen. Normaal gesproken gebeurd het niet zo snel. Je remmen moet wel pisheet worden om ze enigzins krom te krijgen.

Begin het vermoeden te krijgen dat er iets mis is met de standaard schijven. Mijn oude schijven hebben nog voldoende dikte, maar toch krom.

Kan iemand dit beamen.

Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door JohanH » ma 24 sep 2012, 22:13

Nou als je kijkt naar Ford daar zijn de blokken te hard voor de schijven, en daar gaan ze ook snel krom. Bij oem Volvo (Ate) heb je dit probleem niet zover ik weet, maar iedere oem vervanging juist wel. Ook het de rem erop houden bij een stoplicht zorgt al snel voor kromme schijven omdat kennelijk de warmte slechter weg kan. Ik heb nu ook kromme schijven en dat zonder de rem erop te houden, voor zijn ze niet eens dun maar ik rem wel altijd vrij laat.

Daarom ook voor mij de keuze om voor Ate Powerdiscs te gaan met Hawk HPS Performance remblokken, die kunnen meer warmte aan en zouden niet moeten gaan piepen. Ik ben dus heel benieuwd!

[ Geplaatst met Windows Smartphone ] Afbeelding

RJBijsterbosch
Engine off
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 20:24
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door RJBijsterbosch » di 25 sep 2012, 20:40

JohanH schreef:Nou als je kijkt naar Ford daar zijn de blokken te hard voor de schijven, en daar gaan ze ook snel krom. Bij oem Volvo (Ate) heb je dit probleem niet zover ik weet, maar iedere oem vervanging juist wel. Ook het de rem erop houden bij een stoplicht zorgt al snel voor kromme schijven omdat kennelijk de warmte slechter weg kan. Ik heb nu ook kromme schijven en dat zonder de rem erop te houden, voor zijn ze niet eens dun maar ik rem wel altijd vrij laat.

Daarom ook voor mij de keuze om voor Ate Powerdiscs te gaan met Hawk HPS Performance remblokken, die kunnen meer warmte aan en zouden niet moeten gaan piepen. Ik ben dus heel benieuwd!

[ Geplaatst met Windows Smartphone ] [ Afbeelding ]
IK heb vandaag mijn nieuwe remmenset binnen gekregen. Van het weekend eens goed inspecteren en monteren. Wat wel een oorzaak kan zijn is dat de wielbouten met een luchttol worden vast geknalt met de kans dat je ze scheef trekt en hierdoor te veel spanning/stress op de schijf krijgt. Ook een te hoog aanhaal moment kan voor teveel stress zorgen in de schijf. Ik trek de bouten altijd op spanning in 3 stappen met een momentsleutel. Zo trek je alles gelijkmatig aan. Originele schijven moeten gewoon voldoende zijn voor normaal dagelijks gebruik, ga ik even vanuit.

Gebruikersavatar
Kuip
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004
Locatie: Uithoorn

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Bericht door Kuip » di 25 sep 2012, 20:56

Ik denk dat dat allemaal wel mee valt.
Wat wel zeer belangrijk is, is dat je de naven zeer goed roestvrij en schoon maakt, zodat de schijven goed vlak aanliggen.
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004, kleur 352 SilverGreen Metallic Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959, kleur 32 Inverness Green Iridescent Webdagboek

Afbeelding

Plaats reactie