Pagina 1 van 12

Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: ma 13 jul 2009, 22:04
door Ronald Rijnbout
Ik wil op zeer korte termijn mijn remschijven voor vervangen.
Heeft er hier misschien iemand een goedkoop adresje voor schijven en blokken? :vertag

Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?

Geplaatst: wo 15 jul 2009, 19:44
door coenvandal
www.koebergenautos.nl,

goed degelijk volvo imitatie!

Re: remschijven

Geplaatst: wo 05 aug 2009, 21:07
door Ronald Rijnbout
Site bestaat nog :tumbup http://www.autopartsonline.nl/
Zijn er hier nog meer mensen met ervaringen met autoparts-online? Hoe waren die?

Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?

Geplaatst: do 06 aug 2009, 00:36
door The Real Master
Ehm volgens mijn ervaring zou ik zeker niet voor namaak gaan want dat piept als een muis zelfs zo erg dat je bijna niet meer durft te remmen :tumbdown

Een ander punt het gaat wel om je veiligheid, ik vind deze onderdelen niet je gezondheid en veiligheid waard om op te bezuinigen.

My 50 cents gewoon bestellen bij de dealert :vertag

Mijn V40 is weggegaan met splinternieuwe schijven en blokken voor :tumbdown

Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?

Geplaatst: vr 07 aug 2009, 17:19
door maurice
gewoon een paar goeie brembo,s met de daar bij behorende blokken van brembo.
Ik heb ze van biesheuvelautosport wel stuk duurder maar zeker veilig !!!!

Re: Iemand een goedkoop adresje voor remschijven en blokken?

Geplaatst: zo 15 nov 2009, 13:27
door JohanH
Bij autoparts haal ik ook mijn remmerij:
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... tartpagina

Zelf heb ik gewone massieve schijven (weliswaar iets groter als origineel met klauwen van een clio rsi 1.8) en een 'Sport-remblokset', zijn textar blokken, ietsie duurder als origineel maar remmen wel stukken beter en niet zo schofterig duur als de ferodo ds2500 serie.

1 tip, als je abs hebt geen gewoon kopervet nemen maar de moderne versie hiervan, die heeft een iets andere en betere samenstelling voor auto's met abs.

Re: remschijven en remblokken

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 15:59
door volvov4020t
zit de remschijf niet vast op de naaf?
heb je nog speciaal gereedschap nodig?

Re: remschijven en remblokken

Geplaatst: zo 24 jan 2010, 17:50
door schaefer
nee schijf zit niet vast. Zit gewoon los (net als voor overigens). Wel rekening houden met de zuiger van de klauw. De zuiger achter moet met een draai/duwende beweging terug worden gedrukt. Dus niet een waterpomptang zomaar op de zuiger zetten en drukken. Normaal gebeurd dit met speciaal gereedschap, echter je kunt ook een plankje tegen de zuiger aandrukken en daar de waterpomptang op zetten. Zo kan de zuiger toch nog zijn draaiende beweging maken.
Is in principe klusje van niks en prima te doen in ongeveer half uurtje per kant (als je het nog nooit gedaan hebt.)
suc6

Re: welke remschijven en blokken

Geplaatst: wo 31 mar 2010, 08:43
door huub1
Tip: Koop geen rotzooi het gaat om de veiligheid van jou en van je medeweggebruikers, dus monteer goed materiaal en kijk niet op een tientje. Ik heb bijvoorbeeld brembo schijven en lucas blokjes gemonteerd en heb geen klachten. Netto rond de 120 euro voor een stel.
Huub

Re: welke remschijven en blokken

Geplaatst: di 13 apr 2010, 14:30
door maassen200
Dark Rider schreef:
maassen200 schreef:Heb het advies van darkrider opgevolgd!

Ze zijn besteld, hou jullie up to date hoe ze gaan bevallen :tumbup

Euhm advies was om ook ff op duitse ebay te kijken he :)
niet zozeer dat het deze moesten zijn :P
Deze zijn het wel geworden en bevalt perfect!!!! :tumbup

Dank je Dark Rider!!!

Re: remschijven en remblokken

Geplaatst: vr 07 mei 2010, 20:16
door hcaluwe
krismazur schreef:Heb pas geleden van Cor schijven voor en achter gekregen :tumbup
Eigenlijk moet ik alleen voorste vervangen, dus mijn vraag is.
Zo te lezen moeten bij de voorste remklauwen de cilinders terug INGEDUUWD worden. En de achterste INGEDRAAID.
Moet ik nog ergens er op letten bij vervangen van de voorste schijven.
Blokken die nu er op zitten, zien nog heel goed uit. En omdat auto trilt bij afremmen heb ik vermoeden dat voorste schijven krom zijn.
Tips zijn welkom, en gezien dat er genoeg mensen op het forum zelf de schijven hebben vervangen, hoop ik op genoeg tips :tumbup

Beter is om meteen ook nieuwe blokken erop te zetten , dus geen oude blokken op nieuwe schijven , deze zijn ingesleten op de oude schijven.

En als je niieuwe erop zitten ff de eerste 500 km rustig remmen zodat ze geleidelijk kunnen zetten.
Het is goed zelf te doen , juiste gereedschap .

Vergeet niet als je klaar bent even op de rem te trappen , dit vanwege de remvloeistof die je teruggeperst hebt. :-D
Anders remt hij zo GRIEP de eerste keer :-D

Groet Hans

A

Re: remschijven voor en blokken vervangen

Geplaatst: vr 14 mei 2010, 18:11
door Wouter
Haynes/VADIS en er zijn topics over geschreven.

Het is uitstekend zelf te doen, als alles gangbaar is (anders luchtratel gebruiken).

Groetjes Wouter

Re: Hoe vervang ik een remklauw.

Geplaatst: za 22 mei 2010, 11:49
door R.O.B
Zoekt en gij zult vinden: een voorbeeld: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =32&t=2228

Re: Algemeen Remschijven en remblokken

Geplaatst: za 22 mei 2010, 13:23
door Arie
En Hier kun je het handboek in het Engels vinden. :-D

Re: Algemeen Remschijven en remblokken

Geplaatst: za 22 mei 2010, 14:13
door Mark31
Thx maar blokjes en schijf vernieuwen thats peace of cake :) , maar ik bedoel de remklauw eraf halen van de remleiding en deze vernieuwen.
Hoe om te gaan met remvloeistof en weer druk opbouwen enzo.

Grtjs Mark

Re: welke remschijven en blokken

Geplaatst: wo 11 aug 2010, 13:57
door kiwi
FF een kick omhoog...

Ik sta op het punt ook de remschijven en blokken te vervangen, rondom. Hoe zijn de ervaringen nu een paar maanden later met deze duitse remset?

Heeft trouwens iemand een idee wat een gangbare levensduur van je remschijven en blokken zijn (levensduur in km lijkt mij het meest praktisch). Ik snap dat ieder z'n remmen anders gebruikt, maar toch...

Re: welke remschijven en blokken

Geplaatst: wo 11 aug 2010, 16:08
door bass40
Deze sport schijven en blokken heb ik op de vorige auto van mijn vrouw gezet.
http://cgi.ebay.co.uk/VOLVO-S40-V40-T4- ... 1c033af838

Remmen echt geweldig alleen de blokken zijn van iets mindere kwaliteit, deze had ik er binnen 3000km finaal afgereden daarna een setje ferodo blokken en dat ging helemaal super, nog ongeveer 7000km mee gereden en toen is de auto verkocht.
Denk dat de schijven ook wel zonder blokken te koop zijn, nog niet naar gekeken eerlijk gezecht
Een vriend van mij heeft deze schijven onder zijn Bmw icm originele blokken en dit remt ook erg goed.
Als de remmen bij de Volvo aan de beurt zijn koop ik ze hier ook weer

Re: welke remschijven en blokken

Geplaatst: wo 11 aug 2010, 18:25
door Pepijn
Als je de schijven vervangt is het zeer aan te raden de blokken ook te vervangen.
Bedenk bij de aanschaf van blokken even een paar dingen:
Goedkope blokken kunnen veel remstof afgeven, dit levert dus zwarte velgen voor op...

Sportblokken (EBC Redstuff bijv.) moeten soms, afhankelijk van het type, eerst goed warm gereden worden voor ze optimaal remmen. Dit kan na een langere rit op de snelweg (weinig remmen, dus koude blokken) voor onverwachte remprestaties zorgen, in negatieve zin.

Ferodo2000 heb ik zelf ervaring mee (sport blokken voor straatgebruik). Ook deze remmen beter als ze warm zijn, maar zijn i.c.m. sportschijven (ik had geboord en geroefd) echt optimaal te gebruiken. Helaas stoffen de blokken wel flink. Koud remmen ze al goed.

Een goed alternatief is EBC Greenstuff. Remmen goed maar geven minder stof af.

Re: levensduur remschijven/blokken?

Geplaatst: do 03 mar 2011, 20:34
door krismazur
om hoeveel jaar is niet relevant, om hoevel km wel.
2 jaar met 60000 kan me voorstellen dat blokken op zijn maar na 15000 klop iets niet
optie 1: remmen achter blijven gangen
optie 2: andere garage zoeken? :P
bij mij na 2 jaar en 27000 nog niets aan de hand :vertag (voor en achter) (H)

Re: levensduur remschijven/blokken?

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 11:26
door marcveen
Ik check zelf, voordat mijn S40 in december voor de grootte beurt/APK naar de officiële Volvo dealer gaat, eerst een aantal punten. O.a. als ik de winterbanden erop zet de dikte van de schijven en de blokken.
Dat kwam afgelopen keer goed uit wat ik kreeg een telefoontje van de dealer dat er voor € 3.000,-- reparaties nodig waren voor de APK. :swear
(Daarbij had ik een sterk gevoel van oplichting.)

1) Schijven en blokken rondom (kon niet, zelf gemeten)
2) Alle remleidingen hadden put corrosie
3) Stuurbekrachtigingspomp zweet (doet hij al jaren, +/- 20cc per jaar)
4) Onderste motorsteun versleten
5) Achterste stabilisatorstang rubbers versleten

Toen ik aangaf dat de remmen onmogelijk versleten konden zijn en ernstige twijfels had over de andere punten moest men “even overleggen met de chef werkplaats”.
Uitkomst; alles kon blijven zitten alleen moesten de remleidingen vervangen worden, kosten € 1.400,--. Auto direct meegenomen en een paar dagen later bij een kennis in Leiden op de brug voor de APK. Bleek er helemaal niks aan de hand te zijn. Een collega monteur, die zelf Volvo gek is, bevestigde dit.
Alleen de fuseekogels moesten vervangen worden, maar ik wist zelf al dat die eraan zaten te komen (voelbare speling). De dealer zei hier niets over tijdens de APK. Tevens melde de dealer, bij navraag, dat de fuseekogels niet los vervangen konden worden en dat de gehele onderste draagarmen vervangen moest worden. Onzin, want dat kon dus wel.
Al met al koste de APK dit jaar € 240,--. Een heel ander bedrag dan € 3.000,-- bij de dealer. :vertag

Je begrijpt dat deze S40, na 14 jaar onderhoud bij de Volvo dealer, daar niet meer terug komt voor zijn beurt/APK. :sleeping