Pagina 6 van 12

Re: Remschijven

Geplaatst: zo 16 jun 2013, 12:16
door Roffel-Patje
Ligt aan het bouwjaar.

'96 en '97 hebben (standaard) 256mm schijven. Vanaf '98 hebben ze 280mm schijven.

Ombouwen is mogelijk, is ook al eerder beschreven.

Remschijven van een 850alter1 passen niet op een x40, die gebruiken een ander remsysteem (trommelrem aan de binnenkant van de remschijf tbv handrem

Re: Remschijven

Geplaatst: zo 16 jun 2013, 12:18
door Deniz
Bedankt! dan klopt de informatie op Autoweek niet :
http://www.autoweek.nl/auto/26106/volvo-s40-20

Re: Remschijven

Geplaatst: zo 16 jun 2013, 12:23
door Roffel-Patje
idd!! Foutje bedankt!!

Re: Remschijven

Geplaatst: zo 16 jun 2013, 13:34
door corhog
Roffel-Patje schreef:Ligt aan het bouwjaar.

'96 en '97 hebben (standaard) 256mm schijven. Vanaf '98 hebben ze 280mm schijven.

Ombouwen is mogelijk, is ook al eerder beschreven.

Remschijven van een 850alter1 passen niet op een x40, die gebruiken een ander remsysteem (trommelrem aan de binnenkant van de remschijf tbv handrem
[quote="corhog"
Afbeelding

Afbeelding
mooie gelegenheid om de wielmoeren te vervangen door orginele chromen moeren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn zwager hard bezig.
Afbeelding
hier is het verschil van de klauwbevestiging te zien, van 250mm naar 280mm schijf.
Afbeelding

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: di 25 jun 2013, 16:41
door AppieT4
Welke remblokken kan ik het beste nemen tegenover de orginele als upgrade? Wel op oem schijven. Eentje dat beter remt dan volvo blokjes

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: di 25 jun 2013, 18:47
door Zeurdoos
Ferodo Premier :tumbup werken zelfs goed op het circuit dus remmen nog goed als je remmen echt warm worden (H)

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: di 25 jun 2013, 19:40
door JohanH
Ferodo Premier is ook de vervanging voor 'standaard' blokken. Sommigen zeggen dat ze fijner zijn, anderen merken geen verschil. Cor rijdt op de EBC Redstuffs, enige serie die niet zo stuift kennelijk. Verder heb je nog de DS2500 serie van Ferodo, erg duur maar ook erg goed. Willen koud soms nog wel eens piepen. Ik rijd zelf op Hawk HPS Performance, zelfde of misschien betere prestaties als Ferodo, stuift ook amper, wel wat voordeliger qua prijs. Net iets duurder als OEM.

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 26 jun 2013, 02:09
door AppieT4
Heb even rondgekeken op het web. Aleen staat er alleeb v40 bij.
Hawk HPS Performance, iemand nog de exacte onderdeelnummer van hawk hps performance voor mijn v40 t4 uit 2001?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 26 jun 2013, 19:30
door JohanH
Die heb ik nog ergens staan, zal ze voor je opzoeken. :tumbup

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: di 02 jul 2013, 21:27
door EdT4
Ferodo DS2500 icm Brembo Max schijven aan de voorzijde, is dat een beetje een goede combi? Waar kun je die Ferodo DS2500 eigenlijk halen?? Ik moet sowieso de voorblokken vervangen, laat ik dan ook meteen maar de oude schijven meenemen.

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 03 jul 2013, 12:22
door EdT4
Hahaha :D

Ja nou, ik heb ze al besteld nu. Maar het zijn gewone Brembo's met gewone Ferodo blokken geworden, zoals ik dat achter nu ook heb. Kan niet mis gaan. Die DS 2500, helemaal super, heb me gisteren helemaal in verdiept. Maar ik gebruik ze niet om te racen of zo. En voor 180 Euro per set voor blokken... hm. Die doen we misschien de volgende keer wel, als het zooitje omlaag is.

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 03 jul 2013, 20:22
door JohanH
Daarom kun je voor dat geld beter naar Hawk kijken, daar betaal je niet zo voor het merk. :P En het is net zo goed al dan niet beter.

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 03 jul 2013, 20:53
door EdT4
Ja, daar heb ik ook naar staan kijken en naar de verschillende type-niveaus. Maar het was al laat en toen dacht ik: ach verrek, ik pak de Ferodo's. (H)

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 03 jul 2013, 21:32
door JohanH
Ja dat klopt idd, ik heb zelf de HPS, en niet de keramische maar de gewone versie daarvoor, die keramische moet je enorm warmremmen. HPS+ is ook een stap te hoog voor gewoon straat verkeer. Moet je goed je best doen wil je die warm rijden.

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 03 jul 2013, 21:37
door EdT4
Ik had gelezen dat greenstuff van EBC helemaal niet zo goed is (dat zie je op veel forums) en de redstuff en yellowstuff eerst goed heet geremd moeten worden om echt goed te werken. Ja, dat is niet echt hoe ik rij. Voor dat de remmen heet zijn, ben ik al aangekomen op de plaats van bestemming. En de Ferodo DS 2500, die vond ik nog even iets te duur. Had al gezocht op Ebay en zo, maar daar zijn ze in feite net zo duur, zeker met verzendkosten (dikwijls UK) erbij.

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 03 jul 2013, 21:45
door JohanH
Dat klopt idd, ik heb ze ook in Nederland besteld, scheelde niks. Redstuff is kennelijk een van de weinige van EBC die niet stuiven, maar na een keer remmen zijn ze vaak al wel op temperatuur. Dus dat valt wel mee. Alleen ja duurt even voordat ze goed warm zijn als je ineens een noodstop moet maken. :+ Dat is ook de keuze geweest voor mij om voor de normale HPS serie te gaan, ten alle tijde, maar ook als ze al warm zijn, een optimale remwerking. Ook de reden dat ik voor DOT4 remvloeistof ben gegaan die een hogere temperatuur aankan (ATE Typ 500 was dat), en geen DOT 5 wat je jaarlijks moet vervangen.

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 03 jul 2013, 21:53
door EdT4
Maar rem je zo vaak en zo hard dan? Ik neem aan dat normaal gebruik (in mijn geval) "gewone" remmerij en vloeistof toch al ruim voldoende moet zijn? Ik bedoel, ik heb zelf niet echt het idee dat ik remkracht te kort kom of zo. Ja ik begrijp, op snelheid sta je eerder stil met sportblokken, maar toch... En fading, nou dat heb ik nog nooit gehad. Maar als je dat al hebt op de openbare weg, dan lijkt me dat ook niet echt normaal :D

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 03 jul 2013, 22:29
door JohanH
Uhm laat ik zo zeggen, aantal rotondes achter elkaar (100 weg in Duitsland hierachter) is een favoriet stukje van mij. En daar krijg ik het standaard spul aardig aan het smeren. Niet voor niets dat ik met Pirelli P Zero Nero rij. Stukje zelfbehoud ook. Ik heb ik het verleden wel wat rind gereden en rijtrainig gehad, en het is een manier om mij af te kunnen reageren. Met woon werk verkeer doe ik dat minder, op standaard vrij laat te remmen en bochten wat sneller te nemen na. Standaard remsetup gaf ook niet de gewilde respons dus vandaar de overstap naar deze.

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 03 jul 2013, 22:33
door EdT4
Ok, zover ga ik niet. De laatste keer dat ik dat wel deed, eindigde de trip frontaal tegen een boom. Dus dat gaan we niet meer doen en het blijkt ook wel dat ik geen coureur in spe ben. Op de snelweg wil ik best wel wat gas geven, een keer snel inhalen of zo, af en toe autootje plagen... Maar het is allemaal vrij beschaafd (A)

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: wo 03 jul 2013, 22:39
door myalexx
EdT4 schreef:Maar rem je zo vaak en zo hard dan? Ik neem aan dat normaal gebruik (in mijn geval) "gewone" remmerij en vloeistof toch al ruim voldoende moet zijn? Ik bedoel, ik heb zelf niet echt het idee dat ik remkracht te kort kom of zo. Ja ik begrijp, op snelheid sta je eerder stil met sportblokken, maar toch... En fading, nou dat heb ik nog nooit gehad. Maar als je dat al hebt op de openbare weg, dan lijkt me dat ook niet echt normaal :D
Ik vind de standaard remmerij van een T4 echt niet denderend..
M'n werkbus van 2,5 ton staat sneller stil :whistle

Zit ook 305mm voor en 280mm achter ( meen ik )

Maar die zijn zoals ik van johan hoor over bekrachtigd ofzo.. nou ik vind het fijn remmen :jerry