Pagina 8 van 12

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: di 02 feb 2016, 11:32
door texaco
Ow ok thx, zaterdag naar autozaak voor ik begin :D

Verstuurd vanaf mijn slimme telefoon met Tapatalk

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: wo 01 jun 2016, 21:06
door BartholdT4
Beste mensen,
Mijn V40 T4 1998is hard aan nieuwe remmerij vóór toe.
Nu heb ik inmiddels opgemeten dat ik schijven van 281mm nodig heb, maar wie kan mij vertellen welke DIKTE blokken ik moet kopen? Er bestaan 15 en 17mm voor mijn type en bouwjaar.
Vast bedankt!
Bart

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten

Geplaatst: za 11 jun 2016, 21:26
door Redv40
krismazur schreef:Info betreft OEM schijven

Volvo doet fabriek af remmen (blokken, schijven en klauwen) van ATE monteren
Dat zijn dus VOLVO onderdelen maar dan zonder VOLVO LOGO erop

hier paar voorbeeld onderdelen bij mister-auto

schijven voor:
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijve ... 159.1.html
schijven achter:
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijve ... 229.1.html

het scheelt minstens de helft met dealer prijzen voor hetzelfde product :vertag
Houd er wel rekening mee dat het ene ate blok het andere niet is, er zit ook wel eens verschil in de compounds van het blok wat aan een merk geleverd wordt en wat er bij een mister auto verkocht wordt.

Ik heb voor mijn opel astra toen bij misterauto brembo blokken en schijven gekocht, inderdaad de helft van origineel opel onderdelen.
Alleen als ik daarmee 1x van 200km/h 80km/h moest remmen begon de boel te faden als een gek en moest je alle zeilen bijzetten als je dan nog verder moest afremmen.
Laat staan dat je daarmee het circuit op gaat dan gaan er echt ongelukken gebeuren!
Terwijl men ze wel verkoopt als net zo goed te zijn als standaard remmerij.
En mijn Astra opc had 300mm schijven dus met 1130kg moet dat met goede blokken echt wel goed remmen.

Dus pas op dat je geen appels en peren gaat vergelijken.

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: zo 12 jun 2016, 00:59
door Schummi02
Ik heb er Tarox remschijven en Hawk remblokken voor klaar liggen. Schijven zikn gegroeft en geboord. Zowel voor voor als achter. Ben erg benieuwd hoe dit gaat werken..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: wo 06 jul 2016, 12:30
door Julius
Hallo mensen,

Ik heb nieuwe remblokken nodig op mijn V, en ik zou wel wat extra remkracht willen hebben, welke remblokken zouden jullie mij aanraden?
(ik rijd soms niet zo'n lange stukkken, dus blokken die lang moeten opwarmen zijn niet wenselijk). Ik heb zelf al even rongezocht maar kwam zo veel tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en niet weet wat nu goed is en wat niet.

Jules

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: do 07 jul 2016, 01:24
door Desmondeo
Brembo of mintex zijn goede blokken

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: do 07 jul 2016, 10:20
door Julius
Desmondeo schreef:Brembo of mintex zijn goede blokken

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Bedank voor de reactie, brembo was ik ook al tegengekomen ja, maar ik zag ook ferodo (ds2500) alleen deze waren iets duurder, zijn die nog een stapje hoger in kwaliteit?

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: do 07 jul 2016, 10:23
door bluemaster
EBC schijnen ook goede blokken te zijn, en goed betaalbaar.

Vanaf galaxy s5 via tapatalk

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: do 07 jul 2016, 17:04
door Julius
bluemaster schreef:EBC schijnen ook goede blokken te zijn, en goed betaalbaar.

Vanaf galaxy s5 via tapatalk
maar van die heb ik ook weer gehoord dat ze lang moeten opwarmen...

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: do 07 jul 2016, 18:32
door lexvolvo
Wat ik zal adviseren is toch origineel dat zijn toch de beste blokken.
Als je meer pedaal/remgevoel wilt hebben kan ik je adviseren de remslangen
te vervangen voor HELL of goodridge rvs/gevlochten exemplaren.

groetjes Lex.

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: vr 08 jul 2016, 03:11
door Julius
lexvolvo schreef:Wat ik zal adviseren is toch origineel dat zijn toch de beste blokken.
Als je meer pedaal/remgevoel wilt hebben kan ik je adviseren de remslangen
te vervangen voor HELL of goodridge rvs/gevlochten exemplaren.

groetjes Lex.
Bedankt voor info, ik ga er eens over nadenken. In tussentijd denk ik dat ik brembo blokken ga bestellen.

Jules

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: za 09 jul 2016, 23:02
door Redv40
Julius schreef:
Desmondeo schreef:Brembo of mintex zijn goede blokken

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Bedank voor de reactie, brembo was ik ook al tegengekomen ja, maar ik zag ook ferodo (ds2500) alleen deze waren iets duurder, zijn die nog een stapje hoger in kwaliteit?
Met mijn honda civic reed ik altijd met Ferrodo ds2500 eerst met standaard schijven daarna met gegroefde schijven wat nog beter werkte.
4 setjes remblokken versleten op die auto.
Als je een serieuze upgrade wilt doen tov standaard blokken is dat zeker een aanrader.
Kunnen hogere temperaturen hebben, maar verglazen ook niet als je ze een keer te heet remt, en belangrijker als ze een keer te heet worden verlies je niet ineens al je remvermogen zoals bij de meeste standaard blokken.
ik wil ze eigenlijk op de v40 ook met ATE gegroefde schijven, dan denk ik dat je wel een leuk setje hebt wat ook echt een upgrade is.

Re: RE: Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: za 09 jul 2016, 23:04
door Schummi02
AfbeeldingAfbeelding
Tarox schijven, geventileerd, geboord en gegroefd voor, met Hawk street remblokken, achter Tarox schijven massief, gegroefd en geboord met originele remblokken achter.
V40 Diesel. Voor moet ik nog monteren..
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: zo 10 jul 2016, 10:51
door Julius
Redv40 schreef:
Julius schreef: Bedank voor de reactie, brembo was ik ook al tegengekomen ja, maar ik zag ook ferodo (ds2500) alleen deze waren iets duurder, zijn die nog een stapje hoger in kwaliteit?
Met mijn honda civic reed ik altijd met Ferrodo ds2500 eerst met standaard schijven daarna met gegroefde schijven wat nog beter werkte.
4 setjes remblokken versleten op die auto.
Als je een serieuze upgrade wilt doen tov standaard blokken is dat zeker een aanrader.
Kunnen hogere temperaturen hebben, maar verglazen ook niet als je ze een keer te heet remt, en belangrijker als ze een keer te heet worden verlies je niet ineens al je remvermogen zoals bij de meeste standaard blokken.
ik wil ze eigenlijk op de v40 ook met ATE gegroefde schijven, dan denk ik dat je wel een leuk setje hebt wat ook echt een upgrade is.
thanks! ik ben nu gewoon opzoek naar goeie remblokken en wil niet direct een upgrade doen (doel was gewoon dat ik geen trash ga kopen).
wat wel misschien eens op de planning staat is de remmerij van een lancer evo

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: zo 10 jul 2016, 10:54
door Desmondeo
Er is zat aangedragen dus zit vast wel wat tussen. Succes met de keuze. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: zo 10 jul 2016, 12:34
door Schummi02
Lancer Evo? Van het ene uiterste naar het andere. ..[WHITE SMILING FACE]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: wo 13 jul 2016, 09:28
door Redv40
Julius schreef:
Redv40 schreef: Met mijn honda civic reed ik altijd met Ferrodo ds2500 eerst met standaard schijven daarna met gegroefde schijven wat nog beter werkte.
4 setjes remblokken versleten op die auto.
Als je een serieuze upgrade wilt doen tov standaard blokken is dat zeker een aanrader.
Kunnen hogere temperaturen hebben, maar verglazen ook niet als je ze een keer te heet remt, en belangrijker als ze een keer te heet worden verlies je niet ineens al je remvermogen zoals bij de meeste standaard blokken.
ik wil ze eigenlijk op de v40 ook met ATE gegroefde schijven, dan denk ik dat je wel een leuk setje hebt wat ook echt een upgrade is.
thanks! ik ben nu gewoon opzoek naar goeie remblokken en wil niet direct een upgrade doen (doel was gewoon dat ik geen trash ga kopen).
wat wel misschien eens op de planning staat is de remmerij van een lancer evo
Dat is dan wel weer het andere uiterste haha, ik ben persoonlijk van mening dat als je een upgrade doet naar gegroefde schijven met Ferrodo ds2500 blokken je zat remvermogen hebt ook met 300pk onder de kap, dat zal nog beter remmen als een evo upgrade met bijvoorbeeld normale blokjes van brembo van de onderdelen boer.

Ik had op mijn Vorige auto (opel astra G opc) 300mm schijven op de vooras met de standaard brembo blokjes, voor op straat voldeed het wel, maar als je van 225km/h naar 100km/h een keer flink moest ankeren begon de boel al te faden dat viel mij echt tegen!. Mijn Civic met zijn 240mm gegroefde schijven met ferrodo blokken hadden echt veel meer stopkracht... terwijl die achter trommel remmen had! .

Anyway als je standaard wilt zou ik gewoon oem volvo halen, wil je upgraden zou ik voor de ferrodo's gaan, of als je echt geld over hebt, big brake kit met hq ferrodo of brembo blokken.

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: wo 13 jul 2016, 11:07
door volvoS40
Volgens mij heeft Julius een standaard 2.0t zonder 300pk onder de kap. :p

In de hoofdzaak maakt het merk niet bijster veel uit bij normaal weggedrag / gebruik. En kunnen standaard blokken / schijven een noodstop aan.

Gebruik je een wagen agressiever, houd van bumper kleven waarbij je ook constand op je rem staat omdat je voorganger niet opschiet, laat remt omdat het stoplicht net op rood springt zodat je niet door het oranje ligt kunt jagen, etc etc

Jah dan zou ik kijken naar wat anders :-D

Re: Algemeen Remschijven en remblokken (welke, adres, kosten?

Geplaatst: wo 13 jul 2016, 16:52
door Julius
volvoS40 schreef:Volgens mij heeft Julius een standaard 2.0t zonder 300pk onder de kap. :p

In de hoofdzaak maakt het merk niet bijster veel uit bij normaal weggedrag / gebruik. En kunnen standaard blokken / schijven een noodstop aan.

Gebruik je een wagen agressiever, houd van bumper kleven waarbij je ook constand op je rem staat omdat je voorganger niet opschiet, laat remt omdat het stoplicht net op rood springt zodat je niet door het oranje ligt kunt jagen, etc etc

Jah dan zou ik kijken naar wat anders :-D
klopt ja, zou graag 300 willen, maar dat zien we over een paar jaar wel, als ik fatsoenlijk geld ga verdienen :D

Haperend, krakend geluid bij remmen.

Geplaatst: ma 15 aug 2016, 20:06
door Volvos402001
Na 3 weken vakantie wou ik weer een ritje maken in mijn s40.
Bij remmen (ook al bij heel lichtjes remmen) hoor ik een hevig krakend/haperend/gebonk geluid.
Auto heeft 3 weken stil gestaan.
Na een paar rondjes rijden en een paar keer remmen gaat het geluid niet weg.

Iemand enig idee?