Ze rijd in een nieuwe C3 ( nu al weer 2 jaar oud 8000 km), maar wassen en tanken doet de monteurmyalexx schreef:rijd ze nooit in de auto dan ?testkees schreef:Oké, maar daar trapt mijn PRINSESJE niet op/in het is mijn hobby
Het aanlopen, hangen van de remmen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 10:34
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Heemskerk
Re: Het aanlopen, hangen van de remmen
-
- Idle
- Berichten: 25
- Lid geworden op: do 21 apr 2011, 08:58
- 13
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1997
Re: Het aanlopen, hangen van de remmen
Jep, dat is hoe ik dat ook doe. Plastic doorzichtige fles en opgerekt doorzichtig ruitensproeier slangetje die over de nippel heen past. Maar inderdaad, ik zal zo nog een keer ontluchten, kijken of er nog wat inzit.testkees schreef:Ik zelf gebruik altijd een potje en een helderslangetje (slangetje op de bodem klein laagje olie er in en trappen maar tot ik geen belletjes meer zie) het ontluchting nippeltje een heel klein slagje open, vergeet je rem-potje niet de vullen
suc6
-
- Idle
- Berichten: 25
- Lid geworden op: do 21 apr 2011, 08:58
- 13
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1997
Re: Het aanlopen, hangen van de remmen
Net weer ontlucht, niks te zien, geen bellen. Vloeistofniveau goed.
Remmen gaat op zich prima, en ik voel ook dat de remdruk eraf gaat als ik het rempedaal loslaat, dus hij herverdeelt de druk wel bij loslaten.
Ik kan de auto met de hand van zijn plek duwen als alles in zijn vrij staat dus ik denk dat het letterlijk nieuwigheid is en ik gewoon die 1 a 2 mm eraf moet slijten voor hij nergens last meer van heeft.
Zo even op de 80 km weg rijden een paar keer remmen (er rijdt nu niemand hier), kijken of hij daarna nog zo aanloopt.
Remmen gaat op zich prima, en ik voel ook dat de remdruk eraf gaat als ik het rempedaal loslaat, dus hij herverdeelt de druk wel bij loslaten.
Ik kan de auto met de hand van zijn plek duwen als alles in zijn vrij staat dus ik denk dat het letterlijk nieuwigheid is en ik gewoon die 1 a 2 mm eraf moet slijten voor hij nergens last meer van heeft.
Zo even op de 80 km weg rijden een paar keer remmen (er rijdt nu niemand hier), kijken of hij daarna nog zo aanloopt.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Het aanlopen, hangen van de remmen
Als hij warm loopt is er iets niet goed, ik denk dat je handrem gedeelte te strak staat afgesteld.
Dit kan je bij je handrem zelf afstellen.
Hiervoor moet je alleen even je console bij je handrem weg halen ( achterste gedeelte )
Dit kan je bij je handrem zelf afstellen.
Hiervoor moet je alleen even je console bij je handrem weg halen ( achterste gedeelte )
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Idle
- Berichten: 25
- Lid geworden op: do 21 apr 2011, 08:58
- 13
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1997
Re: Het aanlopen, hangen van de remmen
Het liep aan vanaf dat we ontlucht hadden, zonder de handremkabels eraan. Dus daarom iets van een drukverdeler/terugslagklep iets ?
ANWB net gebeld, waarschijnlijk duwt de rubberen ring die de cilinder afdicht de boel niet terug omdat die verkeerd om zit is zijn verklaring. Nu snap ik niet precies hoe die ring een terugduwende werking kan hebben, op het oog zit die daar puur voor de afdichting en zit er verder geen kracht aan verbonden die met de cilinder te maken heeft of mis ik nu iets essentieels ?
Als ik met motor uit de remkracht oppomp (2 x trappen) ingedrukt hou en de motro aanzet, valt de remkracht weer even weg, wat dus betekent dat de vacuumpomp (als ik het goed heb) gewoon goed werkt.
Remmen zelf gaat in principe ook gewoon prima, alleen bij het loslaten blijven de achterremmen aanlopen. Ik hoor het alleen niet (schrapen ofzo), ik voel het alleen.
Ik zit eraan te denken om maar gewoon te gaan rijden, echter merkte ik gisteren bij een tesrit van 8 km dat de velgen warm worden.
Edit: vandaag om het half uur even remmen met de handrem op onze grote prive parkeerplaats, heel langzaam aan begint ie beter te functioneren en minder te klemmen. Dan vanavond 35 km rijden naar de vriendin.
ANWB net gebeld, waarschijnlijk duwt de rubberen ring die de cilinder afdicht de boel niet terug omdat die verkeerd om zit is zijn verklaring. Nu snap ik niet precies hoe die ring een terugduwende werking kan hebben, op het oog zit die daar puur voor de afdichting en zit er verder geen kracht aan verbonden die met de cilinder te maken heeft of mis ik nu iets essentieels ?
Als ik met motor uit de remkracht oppomp (2 x trappen) ingedrukt hou en de motro aanzet, valt de remkracht weer even weg, wat dus betekent dat de vacuumpomp (als ik het goed heb) gewoon goed werkt.
Remmen zelf gaat in principe ook gewoon prima, alleen bij het loslaten blijven de achterremmen aanlopen. Ik hoor het alleen niet (schrapen ofzo), ik voel het alleen.
Ik zit eraan te denken om maar gewoon te gaan rijden, echter merkte ik gisteren bij een tesrit van 8 km dat de velgen warm worden.
Edit: vandaag om het half uur even remmen met de handrem op onze grote prive parkeerplaats, heel langzaam aan begint ie beter te functioneren en minder te klemmen. Dan vanavond 35 km rijden naar de vriendin.
-
- Idle
- Berichten: 25
- Lid geworden op: do 21 apr 2011, 08:58
- 13
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1997
Re: Het aanlopen, hangen van de remmen
Ik heb doorgereden en inmiddels nergens meer last van. Nieuwigheid dus
Die eerste 35 km snelweg onderweg gestopt, toen was de velg warm. Schijf niet aan te raken maar papieren zakdoekje ertegenaan vloog niet in de brand. Na de rit van 35 km terug een dag later was de velg lauw toen ik thuis aankwam en kon ik de auto makkelijker uit laten rollen.
Het weekend 300 km snelweg gereden en bij aankomst terug thuis was de velg amper lauw en kon ik de schijf weer eventjes aantikken met de hand zonder blaren te krijgen. Wel een hoop remstof inmiddels op de velg, dat boen ik er zsm af.
Achterkant op de krik zijn beide velgen met 1 hand rond te draaien nu. Het loopt nog wel een beetje aan maar het zal niet veel zijn. Handrem werkt prima, kan voor het eerst sinds aanschaf weer op hellingkjes staan
Auto maakt ook geen herrie meer rondom de wielen. De combinatie met de kunstof veerringen maken het bijna een andere auto.
Dit had ik veeeeeel eerder moeten doen, wat een verschil.
Die eerste 35 km snelweg onderweg gestopt, toen was de velg warm. Schijf niet aan te raken maar papieren zakdoekje ertegenaan vloog niet in de brand. Na de rit van 35 km terug een dag later was de velg lauw toen ik thuis aankwam en kon ik de auto makkelijker uit laten rollen.
Het weekend 300 km snelweg gereden en bij aankomst terug thuis was de velg amper lauw en kon ik de schijf weer eventjes aantikken met de hand zonder blaren te krijgen. Wel een hoop remstof inmiddels op de velg, dat boen ik er zsm af.
Achterkant op de krik zijn beide velgen met 1 hand rond te draaien nu. Het loopt nog wel een beetje aan maar het zal niet veel zijn. Handrem werkt prima, kan voor het eerst sinds aanschaf weer op hellingkjes staan
Auto maakt ook geen herrie meer rondom de wielen. De combinatie met de kunstof veerringen maken het bijna een andere auto.
Dit had ik veeeeeel eerder moeten doen, wat een verschil.