Pagina 4 van 6

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: do 25 aug 2011, 22:46
door Jan86
M.u.v. een Nivomat kan een demper daar toch nooit invloed op hebben...? :O

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: do 25 aug 2011, 22:48
door myalexx
Nivomats zitten achter en niet voor.
Ik heb achter nieuwe nivomats, maar merk dat voor ook niet 100% meer is.
maar niet super slecht dat ze met spoed vervangen dienen te worden.

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: do 25 aug 2011, 22:50
door sdirkx
Naar mijn mening komt het doorzakken achter (wat je vaak ziet) wel door de veren.

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: do 25 aug 2011, 23:53
door DirkT4
Mijn T4, heeft voor Intrax veren (-3 a 4 cm) icm originele dempers, ben er goed tevreden mee.
Achter ivm de lpg tank verzwaarde veren op maat laten maken, eveneens 3,5 cm omlaag.

Ik had volgens mij geel bruin of geel blauwe veren aan de voorkant alleen was dat geen gezicht, twee vuisten tot de wielrand. Verder hing hij enorm over naar achteren, kwaaltje....

Van dit:

Afbeelding

Naar rondom Intrax:

Afbeelding

Naar alleen voor intrax en achter verzwaarde veren op maat:

Afbeelding

Afbeelding

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: vr 26 aug 2011, 23:27
door Jan86
Dat is mij toch iets té laag Dirk. :-D

Als ik het zo een beetje lees kun je met originele veren de voorkant niet echt lager krijgen. Hoewel ik de V40 van devnullT4 best oké vind met 'T4 veren' (beter dan die van mij i.i.g.).

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: za 27 aug 2011, 00:08
door devnullT4
Nee hoor Dirk, staat super :D

Ik heb 3 verschillende setups gehad, welke bedoel je :-D

Met originele veren kan ie wel lager, in dit topic (en andere) staat daar vast meer over.

Alhoewel ik zelf dit topic begonnen ben en de titel misleidend is, er bestaan geen T4 veren en ook geen T4 onderstel.
T4 heeft vaak een sportsline (kleurcode veer=wit) onderstel dat net wat lager is. Veel T4's hebben ook het dynamic onderstel, dat ietsje stugger is dan comfort maar even hoog.
Hiernaast was er nog een wegliggingsset, -2cm compleet met dikkere anti-rollbar. Dit is niet meer te krijgen.

Met een verlagingssetje zit je zo rond de 4cm lager, tenzij je ze op maat laat maken (duur)

en het doorhangen komt altijd door de veren, of je hele veerschotel moet er af liggen

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: za 27 aug 2011, 10:34
door myalexx
Dat is niet zo.
Als je schokdemper op is gaat hij hangen, ligt niet aan de veer. :-D

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: za 27 aug 2011, 11:15
door devnullT4
Dan begrijp je de functie van een schokdemper niet. Bij een goed werkende schokdemper kun je deze met de hand al helemaal induwen, hoe zou ie dan 1/4 van het gewicht van een auto op hoogte moeten houden

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: za 27 aug 2011, 11:20
door myalexx
Waarom vertelt de dealer en andere monteur mij dan dat je een veer nooit hoeft te vervangen?
Of hij is goed of hij breekt ?

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: za 27 aug 2011, 12:26
door devnullT4
In de meeste gevallen klopt dit ook wel, uitzonderingen zijn er echter zoals de achterveren van onze x40's
Een voorkant heb ik nog nooit laag zien hangen met originele veren en afgeschreven dempers.. jij ? :-D

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: za 27 aug 2011, 12:57
door myalexx
Nee maar wel sneller stuiteren en rare manier van rijden nadat alleen achter is vervangen.

Maar mijn nivomats slaan ook heel soepel in (Blijven wel op hoogte)
ooit maar eens wat beters zoeken denk ik :P

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: za 27 aug 2011, 15:04
door Jan86
devnullT4 schreef: Ik heb 3 verschillende setups gehad, welke bedoel je :-D

Met originele veren kan ie wel lager, in dit topic (en andere) staat daar vast meer over.

Alhoewel ik zelf dit topic begonnen ben en de titel misleidend is, er bestaan geen T4 veren en ook geen T4 onderstel.
T4 heeft vaak een sportsline (kleurcode veer=wit) onderstel dat net wat lager is. Veel T4's hebben ook het dynamic onderstel, dat ietsje stugger is dan comfort maar even hoog.
Hiernaast was er nog een wegliggingsset, -2cm compleet met dikkere anti-rollbar. Dit is niet meer te krijgen.

Met een verlagingssetje zit je zo rond de 4cm lager, tenzij je ze op maat laat maken (duur)

en het doorhangen komt altijd door de veren, of je hele veerschotel moet er af liggen


Bedankt voor je reactie. :D

Op onderstaande foto vind ik hem voor eigenlijk prima (blauw / gele kleurcode?). Je zegt dat ie achterover staat hier, maar dat is volgens mij niet zo want de wielkasten zijn voor hoger dan achter (foto is scheef genomen, dat vertekent enigszins).

Afbeelding

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: za 27 aug 2011, 15:05
door myalexx
Blauw / Geel is dynamic / Sport

Die heb ik ook voor zitten :-D

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: za 27 aug 2011, 15:18
door devnullT4
Maw. dat is de T4 van ron-stoppable, foto van mijn onderstel toendertijd weet ik niet waar die gebleven is.. was toch niet om aan te zien :vertag

nu weer verlaagd 3cm, je moet toch wat :-D :
Afbeelding
myalexx schreef: Blauw / Geel is dynamic / Sport
blauw/geel is dus Dynamic, niet sport
myalexx schreef: Die heb ik ook voor zitten :-D
Snel vervangen dus Alex :P

Re: T4 veren hoogte voorkant

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 16:05
door EdT4
Ok, ik schop deze ook weer omhoog. Even een paar vragen:

Mijn T4 staat voor hoger op de pootjes dan achter. Is dat normaal? Ik heb verder geen gastank en zover ik weet ook geen T4 sportonderstel. Nu heb ik dus H&R verlagingsveren besteld, die het zooitje zo'n 3,5 cm naar beneden gooien. Het "probleem" dat ik ga krijgen is natuurlijk het verschil in hoogte tussen voor en achter, omdat voor altijd hoger zal blijven staan dan achter. Toch zie ik hier sommigen die een gelijke afstand in de wielkast hebben. Hoe heb je dat gedaan? Veren met verschillende verlagingsafstand?

Re: Alles over hulp veren , hulpveren / verzwaarde veren

Geplaatst: za 15 mar 2014, 08:49
door Mickos
Heb hier verzwaarde veren liggen voor de achterkant, nu wil ik ze erop zetten. Maar met de haynes kom ik er even niet uit. Die geeft aan dat het hele zij interieur eruit moet van de kofferbak om bij een stel bouten te komen die los moeten, klopt dat? Is er iemand die het al eerder heeft gedaan, die misschien een korte uitleg kan geven van hoe ik het beste te werk kan gaan?

Re: Alles over hulp veren , hulpveren / verzwaarde veren

Geplaatst: za 15 mar 2014, 09:09
door myalexx
Linker en rechter kunststof / stoffen kappen moeten er inderdaad uit of opzij getrokken worden. daar zit je boven bevestiging van je schokdemper :vertag

Re: Alles over hulp veren , hulpveren / verzwaarde veren

Geplaatst: di 18 mar 2014, 19:47
door s40
Heb in een opwelling een set verzwaarde achterveren gekocht op marktplaats omdat hij nogal achterover hangt (door de lpg-tank). Ben toen pas gaan zoeken hier en kwam er toen achter dat je dus veren moet bestellen aan de hand van de originele kleurcode :sleeping :vertag
Volgens de verkoper zaten de veren onder een s40 1.8 zonder lpg maar stond wel erg hoog op z'n poten achter. (vandaar dat deze te koop kwamen :P )
Nu is mijn vraag of iemand kan zien aan de foto's of ik de goede veren heb :-D Beetje zonde als ze er onder zitten en tis een offroader geworden achter :tumbdown of dattie nog verder in de wielkas hangt :tumbdown :tumbdown

Afbeelding

Afbeelding

Re: Alles over hulp veren , hulpveren / verzwaarde veren

Geplaatst: di 18 mar 2014, 20:23
door marcveen
Hieronder een overzicht van de originele zwaardere veren (setje ongeveer € 90,-- bij de dealer)
Zo te zien heb jij een setje "normale" veren gekocht.

Afbeelding

Re: Alles over hulp veren , hulpveren / verzwaarde veren

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 15:45
door Mickos
Hoe dik zijn die veren s40? Ik heb zojuist ook verzwaarde veren eronder gezet en die zien er hetzelfde uit als op jouw foto. Ze waren bij mij +-37 cm lang em 11 mm dik.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding