-PP- schreef:Overigens, voor mijn eigen gemoedsrust... Wat voor risico's loop ik als de band heel af en toe aanloopt? Slijt mijn wielkast langzaam af, of krijg ik een klapband? Of zal ik voor die tijd al echt slijtage zien op de banden? Of iets heel anders?
APK-afkeur.
Band mag nooit aanlopen.
Uiteindelijk slijt je band weg. En als je een beetje geluk hebt druk je je schermrand in een ander model, hapt de band een keer en heb je dan EN een lekke band EN een vernaggelt scherm.
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
Koen is Sleeping schreef:
Gaat prima, kun je zelfs eenvoudig een Duitse goedkeuring op krijgen.
Die reactie volg ik even niet Koen? Wat gaat prima?
215/40 gaat prima. Als het in Dld de zegen van de Tüv krijgt is het (in mijn ogen) veilig.
Dus ik zeg: kan. (Maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk)
En Rob bedoelt dat alleen de bout verwijderen simpeler en misschien ook doeltreffend is.
Toch?
Laatst gewijzigd door Koen is Sleeping op di 19 apr 2011, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
-PP- schreef:die apk-afkeur zal meevallen, aangezien ze er niet in rijden met APK-keur volgens mij...
Maar fantastisch blijft het niet...wat een project...
Als er op een band of schermrand sporen te zien zijn van aanlopen keuren ze hem vrolijk af (been there...)
En bij een APK keuring rijden ze wel degelijk met een auto.
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
Ok. Bedankt voor al je hulp so far Koen!
Overigens wil ik het probleem ruim voor de volgende APK echt 100% opgelost hebben. Ik vroeg me wel af wat voor risico ik op de ring ga lopen.
Tenminste, als ie uberhaubt nog aanloopt nadat het boutje weg is en de wintervelgen er uit zijn....
Korst autobanden in Fijnaart....ook voor die tip bedankt, maar da's te ver weg om nog op korte termijn te regelen!
-PP- schreef:Ok. Bedankt voor al je hulp so far Koen!
Overigens wil ik het probleem ruim voor de volgende APK echt 100% opgelost hebben. Ik vroeg me wel af wat voor risico ik op de ring ga lopen.
Tenminste, als ie uberhaubt nog aanloopt nadat het boutje weg is en de wintervelgen er uit zijn....
Korst autobanden in Fijnaart....ook voor die tip bedankt, maar da's te ver weg om nog op korte termijn te regelen!
Sowieso niet alleen afgaan op wat ik zeg, raadpleeg vooral experts (lees: een goeie garage annex bandenboer)
Yes! Kijk eens aan, de aanhouder wint. Bedrijf gevonden vlak in de buurt van m'n werk met een fatsoenlijk uitrol-apparaat, waar ik ook nog eens donderdagmiddag terrecht kan na mijn werk. Kosten: € 35 per kast. Dat valt dus reuze mee. Voor die prijs en dan een veiliger gevoel ga ik donderdag absoluut langs!
Het is jammer dat het probleem nog niet helemaal is opgelost. Zo, met al die aanpassingen, worden het wel duurdere velgen dan je eerst voor ogen had, helaas. Hopelijk wordt het probleem snel voor je opgelost. Succes ermee !!!
Net thuis gekomen. Wintervelgen uit de auto getild...
volgende stap gedaan: Bovenste boutjes verwijderd (iedereen die dat als tip gaf: bedankt!)
Nu lijkt alles echt weg!!! Nog niet getest op de snelweg (de snelwegen rond mijn huis zijn geen pretje rond dit tijdstip) Maar morgen heen en weer naar m'n werk is the final test!
Nu twijfel ik natuurlijk nog steeds...Zal ik dat uitrollen nu nog laten doen? Maar gelukkig heb ik nog morgen om 90 km woon-werk-woon verkeer te rijden en te beslissen!
ik zou hem niet laten uitrollen, dit is niet goed voor de lak (tenzij ze het goed verhitten)
heb zelf bij me vorige auto l(suzuki baleno)aten uitrollen, en op den duur barst je lak en gaat hij op die plek roesten.
kijk ook maar eens bij de bmw 3serie, die dingen worden vaak slecht uitgerold en een paar jaar later heb je geen wielkast meer over..
Mijn situatie:
LPG-tank, trekhaak , aanlopen op die bouten (vnl rechtsachter).
Ik had hetzelfde probleem alleen heb ik het wat goedkoper opgelost.
- PER veren achter, (op maat laten zetten incl 3 cm verlaging zelfs) bij carsupport.
- hij liep aan op diezelfde boutjes, had ze zwart gemaakt en na 2 dagen was het zwart eraf.
Heb deze vervangen door platte / ronde/bolle bouten
- Nu Arcadia's met ECSTA SPT KU31 205/45 R17 en geen probleem tot nu toe.
Geldt voor de achteras:
Aan beide kanten de bovenste boutjes aan de voorkant verwijderd. 99,5% van het probleem nu weg. Hard doorgereden op de A9 vanochtend. 1 grote hobbel in de snelweg met 145 kmh hoorde ik een milliseconde iets en bij full-speed de oprit nemen naar de A9 dacht ik ook heel even wat te horen, maar daar ben ik niet eens zeker van.
Nu voor het volledige beeld. Kunnen het nog andere boutjes zijn? De onderste bijvoorbeeld, of de boutjes achter het wiel? Of zal het nu toch tegen de bovenkant aanlopen (dan is omvouwen van het randje van de wielkast namelijk de oplossing)
-PP- schreef:Nu voor het volledige beeld. Kunnen het nog andere boutjes zijn? De onderste bijvoorbeeld, of de boutjes achter het wiel? Of zal het nu toch tegen de bovenkant aanlopen
Dan zou je even onder de auto moeten kijken terwijl ie zwaar beladen is. En dan heb je een brug nodig...of een smeerput...
Ik zou het voorlopig even aankijken zo, maar jij wilde natuurlijk de Ring op he ...