Pagina 5 van 9

Re: Nieuwe velgen/banden lopen achter erg aan! HELP!

Geplaatst: wo 20 apr 2011, 14:49
door -PP-
Dus niet de bovenkant van de wielkast? Dat is namelijk de afweging om de wielkast iets te laten rollen of niet...

Re: Nieuwe velgen/banden lopen achter erg aan! HELP!

Geplaatst: wo 20 apr 2011, 16:14
door Koen is Sleeping
-PP- schreef:Dus niet de bovenkant van de wielkast? Dat is namelijk de afweging om de wielkast iets te laten rollen of niet...
Nee, bovenaan loopt hij vrij.
Het zit inderdaad aan het einde van je dorpel zeg maar.
Rij gewoon eens langs dat adres wat je hebt en laat hen meekijken.
Bij mijn Vento hebben we juist daar flink 'geruimd'. Maar het moet wel kunnen qua vorm van je plaatwerk.

Re: Nieuwe velgen/banden lopen achter erg aan! HELP!

Geplaatst: wo 20 apr 2011, 16:17
door -PP-
Probleem daar lijkt me dat dat geen metalen carosserie-deel is, maar een plastic bevestigingsbeugel van de sideskirts. Dat is moeilijker vervormen gok ik zo, maar wellicht dat een mm of 2 toch lukt...

banden lopen aan

Geplaatst: vr 21 okt 2011, 17:57
door leroy
Ik heb vandaag even mij gaspra's vervangen voor stalen velgen met winterbanden.
Ja ik weet het, het is kwa temperatuur nogal vroeg maar ik had 1 band kapot dus ik dacht ik doe het nu alvast ipv over bv 2 weken.

Nu heb ik navraag gedaan over welke banden en ze raden mij 196-65-15 aan als winterband op een V40.
Maar bij volle uitslag raken ze de binnenzijde, heb ik verkeerd advies gekregen of is er iets anders

groeten

Re: banden lopen aan

Geplaatst: vr 21 okt 2011, 18:33
door Jasper
Het klopt dat dit advies onjuist is. De geadviseerde bandenmaat is 185/65/15. Of 195/60/15. Dit ligt wel aan of het een phase 1 of 2 is. Ik zou terug gaan met je banden naar het bedrijf die dit adviseerde. En een andere maat laten monteren.

Re: banden lopen aan

Geplaatst: vr 21 okt 2011, 20:04
door leroy
het is een fase 1

Re: banden lopen aan

Geplaatst: za 22 okt 2011, 08:55
door Pieter40
Ik heb voor 205-45-16 en achter 205-55-16.
Niet alleen een afschuwlijk gezicht, maar ook kan ik niemand achterin hebben, dan lopen ze continu aan.
Daar ga ik zometeen dus eerst is wat aan doen.
Daarnaast heb ik me laten vertellen dat bij de onjuiste bandenmaat je ABS systeem in de war raakt.
Heb jij daar geen last van?

Re: banden lopen aan

Geplaatst: za 22 okt 2011, 10:06
door leroy
ik zal straks eens testen of ze aanlopen...volgens mij niet namelijk.
En kwa ABS nee hier heb ik geen stroring in, gelukkig.

(H)

Re: banden lopen aan

Geplaatst: za 22 okt 2011, 13:01
door myalexx
die storing merk je pas als het te laat is..

want hij detecteert het anders waardoor hij verkeerde waardes binnen krijgt

Re: banden lopen aan

Geplaatst: za 22 okt 2011, 13:24
door leroy
ik kan pas maandag terecht voor andere banden, stel die storing komt er vandaag of morgen is dit dan op te lossen?

:'(

Re: banden lopen aan

Geplaatst: za 22 okt 2011, 13:49
door myalexx
leroy schreef:ik kan pas maandag terecht voor andere banden, stel die storing komt er vandaag of morgen is dit dan op te lossen?

:'(
nee je moet het zien, dat het mogenlijk is dat hij denkt dat je wielen langzamer of sneller draaien ivm voor en achter andere maten..

maar weet het niet zeker, word niet bang.

nergens voor nodig.

het kan alleen als de voor en achterbanden andere omtrek hebben, dus afwijking.

Re: banden lopen aan

Geplaatst: zo 23 okt 2011, 08:13
door Pieter40
kleine wijziging:
Ik reed met voor 205-45-16 en achter 205-55-16.
Nou brandde continu het abs lampje. gister andere banden gemonteerd,
weg probleem. wel gigantische deuk in mn velg :(

Re: banden lopen aan

Geplaatst: di 25 okt 2011, 08:04
door killer1
De juiste maat voor phase 1 is 195/55/15.

Re: banden lopen aan

Geplaatst: wo 26 okt 2011, 12:10
door myalexx
en

205/50/16

Veren raken aan wielkast, dringend hulp nodig.

Geplaatst: do 27 dec 2012, 12:18
door phunk
Buurman is garagist en deze is net klaar met het vervangen van schokdempers en veren vooraan
Het is een V40 1.9D 115 pk bouwjaar 2004 phase II (blokjesgrill)
Nu blijkt dat de Veren van KYB K-Flex RH2730 raken/schuren aan de wielkast binnenzijde. Ik heb de stukken zelf aangeleverd.

Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, is een ervaren garagist, dus denk dat alles wel goed gemonteerd is.
Blijft nog over dat het de verkeerde veren zijn... help, help, help !
thnx

Re: Veren raken aan wielkast, dringend hulp nodig.

Geplaatst: do 27 dec 2012, 13:03
door MarcO
Als het een ervaren garagist is heeft hij dan geen suggesties?

Re: Veren raken aan wielkast, dringend hulp nodig.

Geplaatst: do 27 dec 2012, 13:14
door phunk
Het was net 12u tooen ik de garage binnestapte.
We hebben straks afesproken om 13u30 om het te bekijken (stuknummers e.d.)

Enigste idee dat ik heb is dat de schotels verkeerd of omgewisseld gemonteerd zitten...
Weet er iemand of je de veren omgekeerd kan steken ?? (ondersteboven dus)

Re: Veren raken aan wielkast, dringend hulp nodig.

Geplaatst: do 27 dec 2012, 13:28
door myalexx
phunk schreef:Het was net 12u tooen ik de garage binnestapte.
We hebben straks afesproken om 13u30 om het te bekijken (stuknummers e.d.)

Enigste idee dat ik heb is dat de schotels verkeerd of omgewisseld gemonteerd zitten...
Weet er iemand of je de veren omgekeerd kan steken ?? (ondersteboven dus)


onmogelijk

Re: Veren raken aan wielkast, dringend hulp nodig.

Geplaatst: do 27 dec 2012, 17:02
door phunk
Dus ff langsgeweest, het zijn zeker de juiste stukken.
Heb de auto niet meer gezien, want eigenlijk gaat hij deze middag met verlof. Vertrouwen in de garage is wel helemaal zoek nu.

Lijkt me het meest logische dat de schotels verkeerd gemonteerd zitten of slech zijn uitgelijn tov elkaar.
Afwachten of de verkeerde montage in de uren wordt doorgerekend
Eerste keer in 5 jaar dat ik een garage binnenstap, heb ik dit weer ! :swear
wordt vervolgd... Als iemand nog een idee heeft :think

Re: Veren raken aan wielkast, dringend hulp nodig.

Geplaatst: do 27 dec 2012, 17:32
door devnullT4
Ik denk dat jou vermoeden juist is, als de bovenste schotel nl. verkeerd (gedraaid) gemonteerd is dan gaat het aanlopen. Weet ik helaas uit ervaring.

Bij de phase 1 zitten onder en boven gaten en die moeten in lijn staan met elkaar, bij de turbo modellen dan weer een aantal graden gedraaid.
Ik neem even aan dat voor de phase 2 ook zoiets geldt. Makkelijkste is voor demontage even markeren, maar daar heb je nu niets meer aan natuurlijk.
De garage zou iets moeten kunnen vertellen over hoe ze de bovenste veerschotels hebben gemonteerd.

Als je zeker wil weten of ze goed zitten moet je een foto plaatsen.

succes.