Door aanpassing van de gebruikersvoorwaarden van Photobucket is 3rd party doorlinken niet meer toegestaan. Wij adviseren gebruik te maken van een andere host zoals b.v. Imgur

Alles over remslangen / remleidingen

Wielen, Schokbrekers, Vering, stabilisatoren enz
Kuip
Supporting Member
Supporting Member
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004

Re: Gezamenlijk remleidingen vervangen?

Bericht door Kuip » vr 02 jun 2017, 19:56

Cunifer koop je inderdaad op rol. De betere auto-onderdelenzaak moet dit wel hebben.
Een flare-apparaat heb ik niet, die heb ik destijds zelf ook ergens geleend.
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004, kleur 352 SilverGreen Metallic Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959, kleur 32 Inverness Green Iridescent Webdagboek

Afbeelding

Caesar
1st Gear member
1st Gear member
Type: T4
Bouwjaar: 2002

Re: Alles over remslangen / remleidingen

Bericht door Caesar » za 03 jun 2017, 18:21

Hmm, mijn APK zit eraan te komen volgende week en vorige keer kreeg al opmerking over mijn achter remleidingen dat ze eigenlijk ff geschuurd moeten worden voor oppervlakkig roest. Nu jaar later ga ik ervan uit dat ze natuurlijk wat te zeiken moeten hebben en ik geen zin heb om dat af te wachten of ze ditmaal afgekeurd worden ja of nee; sowieso moeten ze vroeg of laat vervangen worden.

Nu kan ik zo'n complete set bij volvo kopen, of.................een set online/winkel en zelf een nieuw stuk erin zetten met koppelstukken (garage gaf aan dat dit bijna altijd gebeurd; men laat de oude zitten en de nieuwe niet over de brandstoftank laten gaan, maar er langs. Door halverwege te koppelen hoef je ook dan niet bij het schutbord voor in het motorruim te pielen.

Mijn plan is dus: om vanuit midden onder de beide leidingen naar achter (laten we zeggen ter hoogte van de midden demper) de leiding af te snijden, nieuwe flarebubble + koppelstuk, dan een nieuwe leiding leggen naar achter op een manier die zonder tank weg halen mogelijk is en dan met een dubbelzijdige female te koppelen aan de orginele leiding.

De orginele leiding is tot aan de achter as nog in goede staat, juist door de hitte van de uitlaat bij de brandstof tank is wat oppervlakkig roest. Wat de staat is boven op de tank weet ik niet eens.

Nu de vraag; welke remleiding heb ik nodig: 3/16 (4.76mm) of DIN 4.75. De kit dit ik online vind (ik woon o.a. in Engeland) zou deze kunnen zijn:

http://www.ebay.co.uk/itm/Brake-Pipe-Co ... Sw-itXtarq

Komt met 25ft koper leiding (3/16"), 6 keer female-female, 6 keer M10x1mm koppelstukken.

Er staat bij dat het geschikt is voor de V40 97-98, maar ik heb een 2002 model; neem aan dat dit geen verschil is?

Nu de volgende vraag; welke flare tool heb ik nodig, m.a.w. wat voor bubble moet ik kunnen maken?

Uiteindelijk ben ik misschien even veel geld kwijt als een compleet nieuwe set bij volvo, maar dit gaat sneller, geen gezeik met de brandstof tank en ik houd er gereedschap aan over!

Ik hoor graag jullie mening.

dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003

Bericht door dannyw » za 03 jun 2017, 18:27

Zou de auto gewoon eerst laten keuren, en afwachten of ze hem er op afkeuren.

Wie weet heb je mazzel,

Caesar
1st Gear member
1st Gear member
Type: T4
Bouwjaar: 2002

Bericht door Caesar » za 03 jun 2017, 18:36

eensch, maar voor de keuring heb ik tijd, erna heeeeel weinig om aan de auto te klussen :(. en het is uitstel van executie....ondanks dat ik nog geen 3000km per jaar rij komt er een moment dat ik ze moet vervangen :(.

Shell
2nd Gear member
2nd Gear member
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001

Bericht door Shell » di 06 jun 2017, 09:37

Ik zou ook wel in zijn. De mijne waren afgelopen apk nog net niet slecht genoeg...
Mijn eerste volvo: Mijn webdagboek

Plaats reactie