Alles over ABS, gecasteleerde ring, + remvloeistofniveau (lampje, vlotter, pomp
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Brandend waarschuwingslampje?! Wie helpt?
Nee dit lampje is puur van de vlotterschakelaar afkomstig en gaat voor het starten aan als lampen controle.
Groetjes Wouter
Groetjes Wouter
- Naproxen
- Idle
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di 04 mei 2010, 11:04
- 13
Re: Brandend waarschuwingslampje?! Wie helpt?
ok, ik lees veel en weet dus dat als jij dat zegt het zeker waar is
-
- Idle
- Berichten: 40
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 00:50
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
Re: Brandend waarschuwingslampje?! Wie helpt?
nou las ik wel iets van het stekkertje van de remvloeistof eraf halen en zou het lampje dan wel
uit moeten gaan ofzo iets maar als ik dat doe dan blijft ie branden
tevens blijft het abs lampje ook branden wat zijn daar de eventuele controlepunten van als ik toch problemen
heb met deze lampjes
bvd douwe
uit moeten gaan ofzo iets maar als ik dat doe dan blijft ie branden
tevens blijft het abs lampje ook branden wat zijn daar de eventuele controlepunten van als ik toch problemen
heb met deze lampjes
bvd douwe
- DinanT
- Veteraan
- Berichten: 4212
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
- 14
- Model: S80
- Bouwjaar: 2008
- Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Brandend waarschuwingslampje?! Wie helpt?
Kan inderdaad zijn dat je blokken al redelijk op weg naar versleten zijn... Hou dat dus ook even in de gaten.DirkT4 schreef:Opgelost!
Even alle remslangen/leidingen nagelopen en die waren kurkdroog.
Reservoir kon zeker wat bij en is nu weer keurig op niveau.
Waarschijnlijk zijn de nieuwe remmen en blokken ingesleten waardoor er wat meer ruimte kwam voor de remvloeistof (dat was hun verklaring).
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Brandend waarschuwingslampje?! Wie helpt?
Het I lampje gaat alleen branden als lamp controle voor het starten (bij phase 2 geregeld door Bosch ABS 5.3).douwevermeulen schreef:nou las ik wel iets van het stekkertje van de remvloeistof eraf halen en zou het lampje dan wel
uit moeten gaan ofzo iets maar als ik dat doe dan blijft ie branden
tevens blijft het abs lampje ook branden wat zijn daar de eventuele controlepunten van als ik toch problemen
heb met deze lampjes
bvd douwe
Brandt deze na het starten nog steeds dan is er iets aan de hand met het vloeistof nivo, trek je de stekker eraf dan zou deze uit moeten gaan.
Je ABS lamp brandt ook zeg je, wie weet door de storing in de computer laat hij beide lampen branden.
Hier kun je alleen achter komen door het ABS systeem uit te lezen (Diagnose).
Verder heb ik nog deze aanvullende informatie:
http://www.albea.ru/214145/2916A.pdf
Groetjes Wouter
-
- Idle
- Berichten: 40
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 00:50
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
Re: Brandend waarschuwingslampje?! Wie helpt?
in ieder geval bedankt ben terug geweest naar de garage waar we de auto gekocht hebben die gaat het oplossen
die heeft als het goed is een andere abs pomp aan het regelen en hoopt dat dan het probleem opgelost is
ik laat het weten wat de oplossing is geworden
afwachten dus
die heeft als het goed is een andere abs pomp aan het regelen en hoopt dat dan het probleem opgelost is
ik laat het weten wat de oplossing is geworden
afwachten dus
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
ABS Sensor
Omdat mijn ABS sensor storing aanheeft heb ik eentje van de sloop gehaald
Maar bij demontage kwam ik achter dat deze sensor helemaal onder teer en vet zat.
Nu vraag ik me af of mijn sensor stuk of gewoon vies is.
Waar mee mag je deze sensor schoonmaken?
Is remreiniger goed of beter kontaktspray?
Of toch speciaal spul daarvoor?
Ik hoor het wel
Gr Kris
Maar bij demontage kwam ik achter dat deze sensor helemaal onder teer en vet zat.
Nu vraag ik me af of mijn sensor stuk of gewoon vies is.
Waar mee mag je deze sensor schoonmaken?
Is remreiniger goed of beter kontaktspray?
Of toch speciaal spul daarvoor?
Ik hoor het wel
Gr Kris
-
- Idle
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 00:10
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Zwolle
Re: ABS Sensor
Met name de ring moet schoon blijven om foutmeldingen te voorkomen.
De ring is een ronde schijf met karteltjes erop die ervoor zorgt dat de opnemer pulsen kan waarnemen (d.m.v. veranderingen in een inductief veld). Als de ring vol troep loopt wordt de waarneming van de pulsen moeilijker.
Dit resulteert eerst in foutmeldingen bij hogere snelheden en zal later bij steeds lagere snelheden zich voor gaan doen indien de ring niet wordt gereinigd.
Schoonmaken met een sopje moet voldoen, anders voorzichtig met remreiniger schoonspuiten.
Uiteraard zal troep op de sensor (opnemer) zelf ongeveer een gelijk resultaat kunnen geven.
De ring is een ronde schijf met karteltjes erop die ervoor zorgt dat de opnemer pulsen kan waarnemen (d.m.v. veranderingen in een inductief veld). Als de ring vol troep loopt wordt de waarneming van de pulsen moeilijker.
Dit resulteert eerst in foutmeldingen bij hogere snelheden en zal later bij steeds lagere snelheden zich voor gaan doen indien de ring niet wordt gereinigd.
Schoonmaken met een sopje moet voldoen, anders voorzichtig met remreiniger schoonspuiten.
Uiteraard zal troep op de sensor (opnemer) zelf ongeveer een gelijk resultaat kunnen geven.
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: ABS Sensor
Mooi dat de ABS het weer doet, dat DSA raar reageert kan het volgende zijn:
Het kan zijn dat de opgeslagen foutcode de DSA functie uitschakeld, dus resetten lijkt mij de eerste stap om te ondernemen.
Dan kijken hoe het functioneert.
VADIS zegt het volgende:
Condition
When the DSA control module registers that the speed at one of the front wheels increases too much (spins), the DSA control module transmits a signal requesting torque limiting to the engine control module (ECM). Diagnostic trouble code (DTC) DSA-131 is stored if the DSA control module registers that the current in the circuit for the engine control module (ECM) is too large or too small with the engine running.
Dus de snelheid van het linker en rechter voorwiel wordt met elkaar vergeleken, als deze teveel afwijkt grijpt DSA in.
Hoe zag het "getande wiel" onder de sensor er uit?
Diagnose van de fout zou realtime uitlezen tijdens het rijden zijn van de snelheid van alle vier de wielen.
Groetjes Wouter
Het kan zijn dat de opgeslagen foutcode de DSA functie uitschakeld, dus resetten lijkt mij de eerste stap om te ondernemen.
Dan kijken hoe het functioneert.
VADIS zegt het volgende:
Condition
When the DSA control module registers that the speed at one of the front wheels increases too much (spins), the DSA control module transmits a signal requesting torque limiting to the engine control module (ECM). Diagnostic trouble code (DTC) DSA-131 is stored if the DSA control module registers that the current in the circuit for the engine control module (ECM) is too large or too small with the engine running.
Dus de snelheid van het linker en rechter voorwiel wordt met elkaar vergeleken, als deze teveel afwijkt grijpt DSA in.
Hoe zag het "getande wiel" onder de sensor er uit?
Diagnose van de fout zou realtime uitlezen tijdens het rijden zijn van de snelheid van alle vier de wielen.
Groetjes Wouter
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: ABS Sensor
ABS doet het wel maar ik kan geen storing zien omdat lampje van dasboard ontbreekt
DSA grijpt in bij 40km/h kan ook zijn dat ABS onder 40km/h zijn werk doet
DSA grijpt in bij 40km/h kan ook zijn dat ABS onder 40km/h zijn werk doet
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: ABS Sensor
Realtime uitlezen zal een plan van aanpak moeten geven.
Deactiveren kan alleen door de stekker van de DSA af te halen, deze zit volledig rechts naast de kachel ventilator (zal niet makkelijk zijn, zeer weinig ruimte).
Groetjes Wouter
Deactiveren kan alleen door de stekker van de DSA af te halen, deze zit volledig rechts naast de kachel ventilator (zal niet makkelijk zijn, zeer weinig ruimte).
Groetjes Wouter
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: ABS Sensor
Een verrassing
DSA doet het uitstekend, ik snap er niets van, nu lijkt het dat auto moets ff leren rijden met nieuwe sensor
Ik ga toch naar dealer om oude fouten te resetten.
Maar eind goed , al goed
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: ABS Sensor
Oh ja, voor mensen die zelf willen sensor vervangen
Wees geduldig want anders krijg je dit
nu weet ik iedergevaal goe de sensor van binnen eruit ziet
Wees geduldig want anders krijg je dit
nu weet ik iedergevaal goe de sensor van binnen eruit ziet
-
- 1st Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: do 25 mar 2010, 13:51
- 14
- Locatie: Almere
Re: ABS Sensor
Ach stuk was ie al
Nu kon je ff lekker je frustaties op bot vieren
En ja ,is wel leuk hoe dat er van binnen uit ziet
Hans
Nu kon je ff lekker je frustaties op bot vieren
En ja ,is wel leuk hoe dat er van binnen uit ziet
Hans
VW Passat V6 2.8 syncro aut TT5 Highline 193 pk bj 1998
-
- 1st Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 10:16
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
Re: ABS + remvloeistofniveau
En nog wat mee gedaan?Remco schreef:Hij zat in het doosje! Zal hem meenemen! Tot dan!
Ben wel benieuwd want mijn abs lampje blijft nu ook branden, wil het liefst zelf maken natuurlijk.
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: ABS + remvloeistofniveau
Dit is de topic die ik heb gemaakt :
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =32&t=2504
Groetjes Wouter
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =32&t=2504
Groetjes Wouter
Re: B Alarm lampje
Ha, da's grappig. De laatste tijd merkte ik ook dat 't remlampje kort ging branden in een bocht. Snapte 't niet, maar besef me nu dat ik het sinds de nieuwe remschijven en -blokken niet meer heb. Las net namelijk ergens dat in het reservoir een soort vlotter zit, die in een bocht dus net wat te laag kan komen te hangen (zeker als je schijven/blokken op hun eind zijn qua dikte)Edwins40 schreef:Problem solved! Was inderdaad een te laag remvloeistofpeil. Terwijl hij net onder de 3/4 zat haha, misschien ga ik gewoon te hard door de bocht en komt die sensor snel droog te staan
En volgens mij.. is P gewoon de handrem inderdaad Ook in Boeskool!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 10:16
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
abs regelunit waar te vinden? (phase 1)
Waar zit mijn ABS regelunit ?
Was naar de dealer geweest want mijn ABS lampje blijft branden na een aantal keren volop in de remmen geweest te zijn. ( Ging pas de volgende dag branden en na een wasbeurt in de was straat was ie opeens weer uit)
Maar de dealer gaf aan dat de pomp kapot was, gereset > lampje uit. Na 1 km lampje weer aan.
Andere dealer gebeld en die zei dat het in 99,9 procent van de gevallen de regelunit is en dat ze nog nooit hadden meegemaakt dat de pomp kapot was en dat de andere dealer dat ook wel moest weten.
Maar kan het ook niet een relais zijn die kapot is?
Zat net even te kijken op het forum en zag 2 relais op de unit zitten.
Alvast bedankt voor het mee brainstormen
Was naar de dealer geweest want mijn ABS lampje blijft branden na een aantal keren volop in de remmen geweest te zijn. ( Ging pas de volgende dag branden en na een wasbeurt in de was straat was ie opeens weer uit)
Maar de dealer gaf aan dat de pomp kapot was, gereset > lampje uit. Na 1 km lampje weer aan.
Andere dealer gebeld en die zei dat het in 99,9 procent van de gevallen de regelunit is en dat ze nog nooit hadden meegemaakt dat de pomp kapot was en dat de andere dealer dat ook wel moest weten.
Maar kan het ook niet een relais zijn die kapot is?
Zat net even te kijken op het forum en zag 2 relais op de unit zitten.
Alvast bedankt voor het mee brainstormen
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: abs regelunit waar te vinden? (phase 1)
Deze topic al doorgelezen ?:
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =32&t=2504
Note : het is een gesealde gesloten controller.
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =32&t=2504
Note : het is een gesealde gesloten controller.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 10:16
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
verschil in abs units?
Ik heb gekeken op marktplaats na een tip hier.
Die best man heeft ook een abs unit liggen
Maar zitten er nog verschillen in de units? Ik heb een T4 uit 98 en dit is een model uit 97 en weet niet of het een T4 is, of doet dat er niet toe?
En als ik hem ingebouwd heb en hij doet het niet kan ik hem dan gewoon laten inlezen bij dealer?
Gr Ferry
Die best man heeft ook een abs unit liggen
Maar zitten er nog verschillen in de units? Ik heb een T4 uit 98 en dit is een model uit 97 en weet niet of het een T4 is, of doet dat er niet toe?
En als ik hem ingebouwd heb en hij doet het niet kan ik hem dan gewoon laten inlezen bij dealer?
Gr Ferry